فلش_کارت_مبانی_زوج_درمانی_و_خانواده.pdf
375.9K
✴️ فلش کارت مبانی زوج درمانی و خانواده درمانی
📚➔ @Pnu100
جزوه روانشناسی خانواده.rar
681.3K
📖 جزوه روانشناسی خانواده
فایل رار
📚➔ @Pnu100
جزوه روانشناسی خانواده.rar
681.3K
جزوه روانشناسی خانواده
📚🔜 @pnu100
خانواده و مسائل زناشویی.pdf
3.56M
📕 کتاب
علمی خانواده و مسائل زناشویی
👈93 صفحه
⏪ از کتاب های ارتقاء دانش جنسی
👩🏫 روانشناسی
📚➔ @Pnu100
نهاد_خانواده_در_اسلام_و_خانواده.pdf
80.1K
نهاد خانواده در اسلام و خانواده
📚➔ @Pnu100
نهاد_خانواده_در_اسلام_و_خانواده.docx
86.1K
نهاد خانواده در اسلام و خانواده
📚➔ @Pnu100
ازدواج _ طلاق.zip
278.5K
۱٧ مقاله و مطلب در مورد طلاق و ازدواج در یک فایل zip شامل
🔹عوامل رشد طلاق در اسلام و غرب
🔹حضانت
🔹مقایسه ماهیت طلاق در ایران و غرب
🔹قوانین خانواده
📚➔ @Pnu100
لعان_در_نظام_حقوقي_اسلام_و_ظرفيتهاي.pdf
425.4K
لعان
در نظام حقوقي اسلام و ظرفيتهاي آن در کاهش جنايات ناشي از بدبيني و خيانت در خانواده
📚➔ @Pnu100
جزوه روانشناسی خانواده.rar
681.3K
خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی
محمد رضا سالاری فر
1217251
📚➔ @Pnu100 👈
خانواده_در_نگرش_اسلام_و_روانشناسی.pdf
5.03M
درس خانواده در اسلام
📚➔ @Pnu100 👈
کد 1211624
منبع خانواده در نگرش اسلام و روانشناسی،محمدرضا سالاری فر
زیرنظر غروی و عاطف وحید
رشته علوم تربیتی 95 به بعد
📚➔ @Pnu100 👈
سلسله مباحث حقوق خانواده 👪
📚➔ @Pnu100
عده وفات
عده وفات یعنی مدتی که زن بعد از مرگ شوهر باید برای اختیار شوهر دیگر صبر کند ، اصولاً چهار ماه و ده روز است که که مبتنی بر آیه ۲۳۴ از سوره بقره است. ماده ۱۱۵۴ قانون مدنی در این باره می گوید: عده وفات … در هر حال چهار ماه و ده روز است مگر اینکه زن حامل باشد که دز این صورت عده وفات ات موقع وضع حمل است، مشروط بر این که فاصله بین فوت شوهر و وضع حمل از چهار ماه و ده روز بیشتر باشد و الا مدت عده همان چهار ماه و ده روز خواهد بود.”
عده طلاق
عده طلاق بر حسب اینکه زن آبستن باشد یا نه متفاوت است .عده زن آبستن طبق ماده ۱۱۵۳ قانون مدنی تا وضع حمل است. برابر ماده ۱۱۵۱ همان قانون عده طلاق زن غیر آبستن سه طهر است.
کفر
به موجب ماده ۱۰۵۹ قانون مدنی زن مسلمان نمی تواند با مرد کافر نکاح کند. از لحن این ماده بخوبی بر می آید مقصود قانونگذار جلوگیری زن مسلم با مرد غیر مسلم بوده است. پس باید پذیرفت نکاح زن مسلمان با غیر مسلمان باطل است و اگر شوهر در خلال نکاح کافر شود عقد ازدواج خود بخود منحل خواهد شد. همچنین است در موردی که زن کافر اسلام آورد و شوهر در کفر باقی بماند.
📚➔ @Pnu100
سلسله گفتارهای حقوق خانواده
📚➔ @Pnu100
موانع نکاح ۱
مقصود از موانع نکاح شرایطی است که چنانچه در یکی از زن یا مرد وجود داشته باشد، امکان ازدواج آن دو راموقتاً یا بطور دائم منتفی می سازد حتی اگر کلیه شرایط اساسی صحت عقد نیز موجود باشد. عقدی که به این ترتیب منعقد می شود، باطل است و لذا اثری از لحظه انعقاد بر آن بار نمی شود. مواد ۱۰۴۵ الی ۱۰۶۱ قانون مدنی به بررسی موانع نکاح اختصاص یافته است. در نگاهی کلی به این موانع می توان آنها را در هشت سرفصل ذیل خلاصه کرد: ۱٫ قرابت (اعم از نسبی، سببی و رضاعی) ۲٫ شوهر داشتن زن ۳٫ عده زن ۴٫ طلاق بار سوم ونهم ۵٫ کفر ۶٫ احرام ۷٫ لعان ۸٫ خارجی بودن زن یا مرد.
با توجه به اینکه طی مقالات گذشته اوصاف و ویژگیهای قرابت را در همه انواع آن مفصلاً بیان داشتیم، در مباحث پیش رو به اجمال به توضیح شرایط چند مورد مبتلا به از انواع موانع نکاح می پردازیم:
محارم نسبی
منع نکاح با خویشان نسبی از دیر باز به عنوان قانون طبیعی و مسلم اجتماعی پذیرفته شده بوده است. یونانیها و رومیان ازدواج با خویشان نسبی بویژه در خط مستقیم را مباح نمی داسته اند. مذهب مسیح نیز این منع را گسترش داد و نکاح تا درجه هشتم را جایز ندانست. در اسلام نیز نکاح با محارم نسبی به اعتدال منع شده و قانون مدنی نیز از آن پیروی کرده است. به تصریح ماده ۱۰۴۵ قانون مدنی با اقتباس از آیه ۲۳ سوره نساء در مقام تبیین “قرابت نسبی” و انواع آن، ازدواج هفت دسته از زنان را بر مردان حرام و نکاح میان ایشان را ممنوع دانسته است. این هفت گروه عبارت است از: مادران، دختران، خواهران، عمه ها، خاله ها، دختران برادر و دختران خواهر. بنابر این ازدواج مرد با مادر یا خواهر یا دختر و … متعلق به وی ممنوع دانسته شده است.
📚➔ @Pnu100