🏙 اذان صبح 🏙
به افق تهران (استان تهران)
———————————————
🗓 سه شنبه ۱۳۹۹/۰۲/۰۹
———————————————
اوقات شرعی امروز
🏙 اذان صبح ۰۴:۴۳
🌅 طلوع آفتاب ۰۶:۱۵
☀️ اذان ظهر ۱۳:۰۲
🌤 اذان عصر ۱۶:۴۶
🌄 غروب افتاب ۱۹:۴۹
🌃 اذان مغرب ۲۰:۰۸
🌌 اذان عشا ۲۱:۰۰
🌘 نیمه شب ۰۰:۱۵
———————————————
⚙️ تنظیمات 💡راهنما
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖
❣گروه محفلدورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا
💙👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
🧡👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
یه.مقاله خواستم راجبنفوذ به بازار درحدود ۲۰الی ۲۵ صفحه اییباشه ممنونمیشم برام.جورکنید
عنوان مقاله: تاثیر ISO 9000 بر جو سازمانی؛ تجربه مدیریت تغییرات استراتژیک در یک سازمان هندی
مترجم: مهدی ترک فرد
منبع انتشار اصل مقاله: International Journal of Manpower, Vol. 28 No. 2, 2007, pp. 175-192
چکیده: ISO 9000 منافع ملموس و قابل رؤیتی را به سازمان از منظر کیفیت محصولات پایدار، تصویری از یک بازار پیشرفته، رضایتمندی فزآینده مشتری و منافع درازمدت اعطاء می کند با این وجود تأثیر منتج از ISO 9000 روی جنبه انسانی سازمان بویژه تأثیر آن بر روی محیط داخلی انسان فقط در حد ابتدایی بررسی شده است. هدف این مطالعه بررسی چگونگی فرآیند اجرای ISO 9000 برای دگرگونی اجزاء و جو سازمانی مخصوصاً جو انگیزشی موجود در سازمان است. طرح/ روش شناسی/ رویکرد: سیستم ISO مانند یک متغیر مستقل عمل می کند که در بردارنده تغییرات موجود در جو سازمانی (متغیر وابسته) می باشد. جو سازمانی، قبل و بعد از جایگزینی سیستم ISO به وسیله ابزار MAO-C توسط pareek ارزیابی شده است. بر اساس نمرات کسب شده از ساختار جو انگیزشی، الگوی جو سازمانی غالب سازمان قبل و بعد از اجراء ISO 9000 کشف رمز شدند (شناخته شدند ). یافته ها: نتایج نشان می دهد که اجراء ISO 9000 انگیزه های جو سازمانی ناکارآمد از قبیل: کنترل، وابستگی، علاقه که زیر مجموعه یک سیکل ناقص می باشد را تحت تأثیر قرار می دهد و راهی ایجاد می کند که بصورت عملی باعث انگیزش اعوامل داخلی از قبیل: موفقیت، نفوذ مؤثر و پویایی شود.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
👇👇👇
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖
❣گروه محفلدورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا
💙👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
🧡👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖
❣گروه محفلدورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا
💙👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
🧡👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
کتاب راهنمای مسائل مقاومت مصالح (1) گییر و تیموشینکو: شامل مسائل همراه با پاسخ تشریحی آنها
https://www.gisoom.com/book/1836615/%DA%A9%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D8%B1%D8%A7%D9%87%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D9%85%D9%82%D8%A7%D9%88%D9%85%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%A7%D9%84%D8%AD-1-%DA%AF%DB%8C%DB%8C%D8%B1-%D9%88-%D8%AA%DB%8C%D9%85%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%86%DA%A9%D9%88-%D8%B4%D8%A7%D9%85%D9%84-%D9%85%D8%B3%D8%A7%D8%A6%D9%84-%D9%87%D9%85%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7-%D9%BE%D8%A7%D8%B3%D8%AE-%D8%AA%D8%B4%D8%B1%DB%8C%D8%AD%DB%8C-%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7/
نام درس: مبانی تحلیل سیاست خارجی وبین الملل(زمینه سیاستگذاری خارجی وبین الملل)
نام کتاب منبع: درآمدی بر روابط بین الملل
نام نویسنده: رابرت جکسون_گئورک سورنسون
مترجمین:دکتر مهدی ذاریان_احمدتقی زاده_حسن سعیدکلاهی
خرید کتاب درآمدی بر روابط بین الملل "دفتر دوم": نظریه ها و رهیافت ها ~گئورک سورنسون، رابرت جکسون، مهدی ذاکریان (مترجم) - نشر میزان
https://www.adinehbook.com/gp/product/9645117097
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
سلام دوستان
دانشجوها یه لینک از خبرگزاری فارس ساختن که اعتراض کنن به تبعیض بین کنکوریهای وزارت علوم و بهداشت اخه اونها به اواخر مرداد افتاده
میخوام لینکشو واسه حمایت همینجا بزارم کسانی ک میخوان حمایت کنن تو سامانه اعتراضشونو ثبت کنن
🔰 لینک امضای خبرگزاری فارس جهت درخواست #تعویق #کنکور ارشد و دکتری وزارت علوم سال ۹۹
farsnews.ir/my/c/22367 #ارشد
farsnews.ir/my/c/22543 #دکتری
اندر احوالات کلاسهای مجازی🤨🤩😜
سلام به همه
👩💻تا خل شدن من چیزی باقی نمونده...
فقط چند دقیقه از اوضاع تدریس آنلاین رو میگم...🙈😭
👩💻من: سلام بچه ها روزتون بخیر
_سلام خانوم
-سلام خانوم
.
.
.
.
و ۳۰ تا سلام...
👩💻- بچه ها نمیخواد جواب سلاممو بنویسید☺️
- چشم خانوم
- چشم خانوم
.
.
.
.
- ۳۰تا چشم...
👩💻من: هیچکی هیچی نگه حتی استیکر هم نفرستید😝
چشم
.
.
.
.
۳۰تا چشم...
👩💻- من: مگه نمی گم چیزی نفرستید😏
- ببخشید خانوم
- ببخشید خانوم
.
.
.
.
۳۰ تا ببخشید و استیکر🤪
👩💻من:😩😩😩😩😩😩😩
وسط درس یکی یه چیزی میگه...
- مگه خانوم نگفت حرف نزنید...
- آره راست میگه چرا حرف زدی...
-خودتم داری حرف میزنی که...
.
.
.
.
دعوا و بحث شده که کی زودتر حرف زده...
.
.
👩💻من😭😭😭😭😭😭😭
.
.
👩💻من : خسته نباشید😢
_خسته نباشید خانم💓
_خسته نباشید خانم🍅
.
.
.
و ۳۰ تا خسته نباشید😁
من :🤦🏼♀️khanom left the group
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖
❣گروه محفلدورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا
💙👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
🧡👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
🏙 اذان صبح 🏙
به افق تهران (استان تهران)
———————————————
🗓 چهارشنبه ۱۳۹۹/۰۲/۱۰
———————————————
اوقات شرعی امروز
🏙 اذان صبح ۰۴:۴۲
🌅 طلوع آفتاب ۰۶:۱۴
☀️ اذان ظهر ۱۳:۰۲
🌤 اذان عصر ۱۶:۴۶
🌄 غروب افتاب ۱۹:۵۰
🌃 اذان مغرب ۲۰:۰۹
🌌 اذان عشا ۲۱:۰۱
🌘 نیمه شب ۰۰:۱۵
———————————————
⚙️ تنظیمات 💡راهنما
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
🍂🌺🍂
🌺
دعای روز پنجم ماه مبارک رمضان
💖 ﷽ 💖
🙏🏻🌻اللهمّ اجْعَلْنی فیهِ من المُسْتَغْفرینَ واجْعَلْنی فیهِ من عِبادَكَ الصّالحینَ القانِتین واجْعَلْنی فیهِ من اوْلیائِكَ المُقَرّبینَ بِرَأفَتِكَ یا ارْحَمَ الرّاحِمین.🙏🏻🌻
🍀خدایا قرار بده در این روز از آمرزش جویان وقرار بده مرا در این روز از بندگان شایسته وفرمانبردارت وقرار بده مرا در این روز ازدوستان نزدیكت به مهربانى خودت اى مهربان ترین مهربانان.🍀
🌺
🍂🌺🍂
🍃🍂🌺🍃🍂🌺
✨🍃🍂🌺🍃🍂🌺🍃🍂🌺
کتاب ایمنی و بهداشت فردی.
منابع:کمک های اولیه نویسنده ابوالفضل فراهانی، بهداشت وورزش نویسنده محمد حسین علیزاده
کد:1215470
کتاب مقدمات جامعه شناسی منابع:مبانی جامعه شناسی در ورزش نویسنده:نادریان جهرمی، سیاست و روابط بین الملل در ورزش نویسنده: شعبانی مقدم و همکاران کد:۱۲۱۵۴۷۲
اینارو هم لطفا بزارید🙏
کتاب مقدمات جامعه شناسی منابع:مبانی جامعه شناسی در ورزش نویسنده:نادریان جهرمی، سیاست و روابط بین الملل در ورزش نویسنده: شعبانی مقدم و همکاران کد:۱۲۱۵۴۷۲
"جامعه شناسی ورزش دانشی میان رشته ای است که دست کم دو حوزه جامعه شناسی و ورزش را در بر می گیرد.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* جامعه شناسی تفسیری و ورزش *
نکاتی چند
از نگاه کنش متقابل گرایی نمادی می توان به این امر پرداخت که چگونه کنشگران اجتماعی از طریق زبان محاوره ای و نمادهای غیر کلامی، حالات و حرکات بدن، و انواع کنشهای ورزشی به انتقال مفاهیم پرداخته یا به فهمی مشترک می رسند. چگونه نقش ها و " خود" های هم فراخوان با پایگاه اجتماعی در بستری از کنشهای ورزشی شکل می گیرند؟
چگونه در هم تنیدگی حاصل از فهم مشترک در قالب این کنشها، آنچنان پیوستگی می یابد که به برد در یک مسابقه و فراتر از آن هم فهمی گروه آدمیان می انجامد؟
چگونه هر کنشگر متقابل نمادینی در رویارویی با کنش های خاص دیگری مهم (همبازی ورزشی) یا دیگری تعمیم یافته(گروههای دوستی، تیم ورزشی یا تماشاچیان) دست به احتساب عملگرایانه می زنند؟
اروینگ گافمن (1959) کنشگر اجتماعی را نسبت به نحوه بیان خود در برابر ناظران تا حدی تغییر پذیر می داند.
جرج هربرت مید(1934) موقعیت های بازی و تفکر تیمی را در گرو این مهم می داند که بازیکن از کودکی چه ویژگیهایی را از رهگذر کسب نظر دیگران نسبت به عملکرد خودش، پیدا کرده و تا جه حد در بزرگسالی به عضو کارآمدی تبدیل شده باشد.
وبر(1978) در کند و کاو پیرامون نسبت بین عوامل فرهنگی و اقتصادی با طبقه اجتماعی و تحولات تاریخی، رابطه دیالکتیکی بین پاره های ذهنی و عینی را در عقلانیت گوشزد می کند. عقلانیتی که پایه مدرنیته در جوامع ورزشی نیز هست.
نظریه های پارادایم تفسیری چشم انداز کارآمدی را در خصوص اجتماعی شدن ورزشکاران به عنوان گیرندگان نقش
(role takers)
و نه صرفا بازیگران نقش
(role player)
،عقلانیت و مدرنیته در کارزار ورزش، اقتصاد ورزش، تبیین یا گونه شناسی "خود" در کنشهای ورزشی اراءه می کند.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
اندیشه نظری در جامعه شناسی ورزش
Sport Sociology chanel pnu100 telegrams
اندیشه نظری نربرت الیاس از اوان دهه 1980 و از طریق نظریات او در باب تجسم یا (figuration) و شناخت فرایندی در شبکه های اجتماعی جان گرفت و فراگیر شد. این نگاه نظری هم به پیدایش و هم به سیر تکاملی این شبکه ها و طی فرایند متمدن شدن( the civilizing process)
می پردازد.
اما الیاس پیش از جنگ جهانی دوم با تالیف کتاب "فرایند متمدن شدن" تا دهه 70 با نگارش کتاب مشترکی با همفکرانش در انگلستان و هلند به نام "در جستجوی هیجان" نظریات خود را اساسا وارد حوزه تخصصی جامعه شناسی ورزش کرد.
نظریه فیگوراتیو الیاس در جامعه شناسی ورزش در چهار بخش دسته بندی می شود:
1-بررسی شبکه های ارتباطی بشری در زندگی اجتماعی و بررسی نسبت آنها با ورزش در اوقات فراغت
2-بررسی روند شکل گیری تمدن و کاربرد آن در "ورزشی شدن" مسابقات ورزشی
3- تبیین روند شکل گیری تمدن، و رفتارهای اوباش گرانه (hooliganistic) در فوتبال، در پرتو همین اندیشه نظری
4- ارزیابی نقش و میزان اثرگذاری تفکر نظری فیگوراتیو در ورزش
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* پيشقراولان جامعه شناسي ورزش *
ورزش به رغم پيشينه تاريخي و کهنش، از دهه هشتاد میلادی وارد حوزه جامعه شناسي شد و کانون توجه اين علم قرار گرفت. علمي که به بررسي رابطه متقابل بين افراد و ساختارهاي جامعه از يک سو و ورزش از سوي ديگر پرداخته و به تفهيم، تبيين و تفسير رابطه متقابل الگوهاي رفتاري انسان با ورزش مي پردازد. جامعه شناسي ورزش به عنوان حوزه اي جديد و نوپيدا به طرح بينش جامعه شناختي جهت شناخت ابعاد کارکردي ورزش در زندگي اجتماعي انسانها روي آورده است. اين حوزه علمي نوپا با چنين انديشه اي به بررسي اين پديده اجتماعي روي آورده تا ضمن بازشناسي کارکردهاي اجتماعي اين پديده در جامعه، از آن به عنوان سازو کاري مناسب جهت بهبود ساختارهاي جوامع استفاده کند. طليعه دار اين حوزه «مارسل موس» جامعه شناس فرانسوي است که با تاليف کتاب «فنون و بدن» به سال 1934 اين سرزمين جديدي را فتح کرد. بعد از وي «هويزينگا»، «کايووا» و «گاتمن» اين انگاره فکري را بسط و گسترش داده و «الياس» و «بورديو» رابطه متقابل ورزش را با سبک زندگي، عادت واره و سرمايه اجتماعي بررسي نمودند، هرچند که «آدورنو» با سنت مکتب فرانکفورتي و با رويکردي انتقادي به آن نگريسته و از ورزش به عنوان توجيه گر مسايل سياسي سخن به ميان آورده است.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* ورزش *
از دیدگاه متفکرین اسلامی و غیراسلامی
بد نیست نگاهی به دیدگاه برخی اندیشمندان بزرگ جهان درباره ورزش و فواید آن داشته باشیم.
1- ابن سینا: ورزش، حرکتی است تابع اراده. در ورزش، تنفس بلند و بزرگ و پی در پی می آید [مراد، تنفس عمیق و شدت تنفس در اثر بالا رفتن مقدار اکسیژن مصرفی است]. هر کس بتواند با اسلوب صحیح و متناسب با اعتدال مزاجش و در وقت و هنگام مناسب ورزش کند، از چاره جویی [پیش گیری] و مداوای بیماری های مزاجی که در دنباله آن می آید، بی نیاز می گردد. این بهره برداری از ورزش هنگامی میسّر است که دستورات دیگر بهداشتی را به کلی مراعات کند.
آن چه که امروزه در دنیای غرب تحت عنوان تربیت بدنی و ورزش، و آثار مفید آن بر روی بدن مورد توجه است، شالوده اش از او [ابن سینا] ست. او در کتاب گران بهایش، قانون در طب – که در عالم طب معروف است و مسائل پزشکی در آن مطرح گردیده و اطبای بعد از او با الهام از این کتاب به امور طبابت پرداختند، و بارها در کشورهای خارجی تجدید چاپ گردیده – فصلی را به پرورش بدن و ورزش و آثار آن اختصاص داده است و نظرهایی را ارائه نموده است که قسمت اعظم آن در باب تربیت بدنی و ورزش، امروزه نیز مورد قبول می باشد.
2- خواجه نصیرالدین طوسی: در فراگیری [ممارست و تجربه حاصل کردن] هر فنی، ریاضت [ورزش و بازی] که تحریک حرارت غریزی و حفظ صحّت و نفی کسالت و بلادت [کند فهمی] و حدّت ذکا [شدت هوشیاری و سرعت انتقال و سرعت فهم] و بعث نشاط [برانگیخته شدن سرور و بشاشیّت جسمی و روانی] لازم است که به عادت گیرند.
3- ابن خلدون: در شهرها هوا به علت در آمیختن با بخارهای گندیده ای که از فزونی فضولات حاصل می شود، فاسد می گردد، در صورتی که هوا به روح نشاط می بخشد و نشاط روح به علت اثر حرارت غریزی به تقویت و هضم غذا کمک می کند؛ علاوه بر آن چه ذکر شد، ورزش نیز در تعب و نشاط روح، دخیل است که این تعب و نشاط در شهرنشینان کمتر است، به دلیل این که در پیش شهرنشینان، ورزش وجود ندارد؛ علتش این است که آنان غالباً در حالت سکونت و آرامشند و از ثمرات ورزش به هیچ وجه بهره مند نمی شوند، و هیچ نشانه ای از آن در میان ایشان یافت نمی شود؛ بدین دلیل، بیماری های بسیاری در شهرها و بلاد بروز می کند و نسبت به بروز امراض، مردم شهرها به این فن [پزشکی] نیازمند می شوند.
4- شجاع (نویسنده کتاب انیس الناس): بر پدر است که تا رضاع [شیر خوارگی] طفل تمام شد، به تادیب و ریاضت او مشغول گردد و مواد ذیل را به او بیاموزد:
الف) فرایض و سنن و قرآنش بیاموزند؛
ب) مقدمات علمی [تعلیمش کند] آن قدر که از دایره عوام بیرون آید تا بعد از آن او خود بی سعی کس، علم خود را زیاد سازد؛
پ) ملعم سلاح ورزی و سواری ملازمش سازد؛
ث) خط و شنا کردن بیاموزد.
و اما دیدگاه اندیشمندان غربی
1- افلاطون: جوانی پرزور و زیبا بوده است. شانه های پهن او موجب شد که به وی لقب افلاطون دهند. مردم به او به عنوان یک سرباز جنگ جو نگاه می کردند و در بازی های "ایستن مید" دو دفعه برنده جایزه این بازی ها شد... افلاطون به این ورزش ذهنی [بازی دیالکتیک سقراط] علاقه مندی خاصی نشان می داد، همانند علاقه ای که به ورزش خشن کشتی گراییده بود.
2- سقراط: آندره کرسون، نویسنده کتاب فلاسفه بزرگ می نویسد:
سقراط در میان کارهایی که شایسته توجه می دانست، در درجه اول تمرینات بدنی و به خصوص تمرینات نظامی را قرار داده و می گفت که اگر تمرینات نظامی در ملاء عام انجام نمی گیرد، برای خواص دلیلی نمی شود که از آن غفلت ورزند و در کمال توجه بدان نپردازند. بدانید که در هیچ پیکار و در هیچ کاری پشیمان نخواهید شد از این که قوای خود را تقویت کنید. در کلیّه اعمال، بدن ما به کار ما می آید و قدرت و سلامت آن در درجه اول اهمیت قرار دارد، حتی در کارهایی که شما می پندارید بدن کمتر دخیل می باشد، یعنی کارهای فکری. کیست که نداند چه اشتباهاتی اشخاص به علت ورزیده نبودن بدن مرتکب می گردند.
منبع: ورزش در اسلام ، حسین صبوری(ورزش از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی)
نشر: انتشارات ، 1376
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
جامعه شناسی ورزش:
Sociology of Sport
* ورزش و جنبشهای اجتماعی *
اولتراس، جنبش اجتماعی نوپدید
نویسنده: آلبرتو تستا
مترجم:سینا امینی زاده
طی سال های اخیر، درگیری بین نیروهای پلیس ایتالیا و طرفداران فوتبال افزایش یافته است. این وضعیت در نتیجه تجدید حیات اولتراس است. اولتراس در واقع یک نو واژه در این پژوهش است که درباره طرفداران نئو فاشیستی در فوتبال انجام شد که با طرفدارن سرسخت فوتبال فرق دارند. با این حال اولتراسها در میان ایتالیایی ها دارای محبوبیت هستند. پژوهشهای قوم نگارانه اندکی بر روی اولتراس ها صورت گرفته است. این قوم نگاری بین سال های 2003 تا 2006 به طور پیوسته انجام شده و از سال 2007 تا اوایل 2009 نیز به روز رسانی شده است.
پژوهشگران با سنجش پویایی داخلی و خارجی دو گروه مشهور آنها در شهر رم ایتالیا به ارزیابی پدیده اولتراس می پردازند. این دو گروه یعنی پسران رم و Irriducibili (ایرودیسیبیلی به معنای سرسخت، شکست ناپذیر) لاتزیو هستند که به حلقه خود (اجتماع یا در اصطلاح اولتراس ها همان تراس) از استادیوم المپیک شهر، شکل گرفته ایجاد شدند.
بحث اساسی این مقاله درباره پیمان ایدءولوژیک بین دو اولتراس رم و لاتزیو است. این اتحاد با مرگ طرفداری از تیم لاتزیو به نام گابریل سندری در سال 2007 پیوستگی یافت و موجب واکنش های خشن اولتراس ها در برابر پلیس و همراهی با اولتراس های ایتالیا (حامیان اولتراس تیم ملی ایتالیا) شد که از عوامل بنیادی ایجاد جبهه ای مخالف دولت شناخته شد. اکنون دیگر مهم اینست که اولتراس ها از عناصر جنبش های اجتماعی نو پدید در کشور ایتالیا هستند.
منبع:
TESTA, DR ALBERTO. "[The Ultras: An Emerging Social Movement]." (2009).
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
Sociology of Sport
جامعه شناسی ورزش:
* ورزش *
در اندیشه نظری میشل فوکو
بخش نخست
از دهه 1980 که بررسی های اجتماعی با نظریه پردازی فوکو به بازسازی نظریه های دارای فرضیات مسلم مرتبط با "بدن" کمک کرد، نسبت بین بدن و قدرت، ارتباط بین کنش و معنا را برجسته کرد.
ورزش مناسب ترین موضوع برای جامعه شناسی بدن شناخته و به عنوان شرط اساسی ورزش مطرح شد.
نقطه عزیمت فوکو، از نظریات نیچه در این باب بود که دانش و قدرت مانعه الجمع نیستند بلکه مکمل یکدیگرند. بدن،کانون آن دسته از فن آوری های سیاسی قدرت است که به نظارت و کنترل قانونی شهروندان می پردازد(دریفوس و رابینو1983:114).
تاکید فوکو بر تفاوتهای بنیادین میان ادوار معرفت شناسی یعنی نظام های علمی و شیوه اراءه آن است که نمایانگر برهه ای خاص از تاریخ هستند. طی مدرنیته قدرت از سلسله های کهن چون خاندان سلطنتی و کلیسا به نهادهای نوین چون بورژوای متخصص و دولت انتقال می یابد. این امر به ایجاد مفاهیم سیاسی تازه و کاربرد آن در "بدن" می انجامد. متخصصین بویژه پزشکان به بدن به چشم یک هدف می نگرند و با گفتمانی علمی آن را آسیب شناسی می کنند. زیست قدرت حوزه ای است شامل فناوری برای اداره مردم و رام کردن بدن ها برای پرورش انسانهای منضبط، درست مانند زندانیانی که تمرینات ورزشی خاص، تغذیه و استراحت و کار شاق روزانه دارند(فوکو، 1977). رژیم های انضباطی از جمع بشری "مجمع الجزایر دورافتاده ای" می سازد که انسانها چون شیء مدیریت شده و نهادهای انتظامی و رفاهیو اجتماعی آنها را پیرو قانون و حاکمیت می کنند. به طور طبیعی مردم نیز خود را تحت کنترل قرار می دهند تا حداکثر بازده را با حداقل هزینه برای اعمال نظم اجتماعی بدست آورند
(فوکو،1980:155). انضباط بدنی بر سرمایه داری صنعتی اولویت می یابد و آنچه رخ می دهد "فرایند تمدنی" از طریق آداب فردی و مدیریت احساسات است که الیاس نیز بر باور آنست. تا اواخر دهه 1980 ورزشهای زمستانی و تفریحات در آمریکای شمالی معطوف به ورزش "اسکی" شد و ورزشهایی چون "اسنوبورد" از این رو ممنوع بود که بر خلاف اسکی با انضباط بدنی که مد نظر بورژوازی است مطابقت نداشت.
(Text 1)
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* ورزش و جنبش های اجتماعی *
شور ، سیاست و خشونت
تجزیه و تحلیل اجتماعی-تاریخی اولتراس های اسپانیا
By: Ramón Spaaij
مترجم: سینا امینی زاده
هدف این مقاله بررسی ریشه ای اولتراس ها و نحوه پراکندگی آنها در فوتبال اسپانیا است. نخستین گروه از اولتراس های اسپانیا در جریان جام جهانی 1982 که در این کشور برگزار شد، پدید آمدند. به طور کلی اولتراس های اسپانیولی سبکی شبیه به همنوعان ایتالیایی خود داشتند اما آنها به دلیل تاکید بر فرهنگ بومی خود نزد تماشاگران جهان، از ایتالیایی ها و انگلیسی ها متفاوت می شدند. این جنبش ها معمولا مورد حمایت شدید باشگاهها قرار می گیرند. در نیمه دوم 1980 به دلایل سیاسی خشونت در میان خرده فرهنگ های اولتراس های جوان گسترده شد و تبدیل به جزیی از ویژگی های آنها گشت که موجب وحشت اجتماعی بود. در ادامه این افزایش خشونت موجب اضمحلال گروه های اولتراس قدیمی و جایگزینی گروه هایی شد که با خشونت مخالف بودند. این تحولات نشان دهنده یک الگوی پیچیده از رقابت و هم پیمانی است که در فرهنگ فوتبال اسپانیای معاصر وجود دارد.
منبع:
Spaaij, Ramón, and Carles Viñas. "Passion, politics and violence: A socio‐historical analysis of Spanish ultras." Soccer & Society 6, no. 1 (2005): 79-96.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* ورزش ، فرهنگ و رسانه *
راو (2004) چنین استدلال می کند که ورزش در سه سطح نهادي، نمادي و ارتباطی با رسانه ها پیوندی عمیق و ناگسستنی خواهد یافت و این سه به صورت متقابل بر یکدیگر تأثیر می گذارند. در هر سه سطح، به اعتقاد راو، نوعی بازي قدرت و منافع اقتصادي و سیاسی بین دو نهاد ورزش و رسانه وجود دارد. لذا این دو نهاد، جذابیت هاي اقتصادي و سیاسی مشخصی براي یکدیگر دارند . او بر این باور است که ورزش ها و از جمله فوتبال براي رسانه ها مخاطب جذب می کنند. مخاطب مهم ترین نیاز رسانه است زیرا بدون مخاطب هیچ رسانه اي قادر به ادامه حیات نیست . هر چه مخاطب بیشتر، رسانه موفق تر و قدرتمندتر است . میلیاردها بیننده مسابقات فوتبال، در واقع میلیاردها مخاطب رسانه ها هستند که تنها به لطف فوتبال، مخاطب پیامدهاي رسانه اي شدند و در منظومه ارتباطی رسانه اي قرار گرفتند .فوتبال براي رسانه ها به ویژه رسانه هاي تصویري، ویژگی هایی دارد که باعث افزایش توجه رسانه ها به این بازي می شود. به دیگر سخن بازي فوتبال قابلیت بازنمایی رسانه اي بسیار بالایی داشته و به گونه اي است که با اغلب کارکردهاي اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادي رسانه ها سازگار است.
منبع: Rowe, D. (2004), Sport, culture and the media, London: open university press اصلی.
رفرنس داده شده :مطالعه میزان وفاداري هواداران فوتبال و نقش تلویزیون در تقویت آن/ دکتر حمید قاسمی و سارا کشگر
Sociology of Sport
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* جامعه شناسی اوباشگری فوتبال *
پس زمینه های اجتماعی-روانی
نویسنده : Van Limbergen
مترجم : Sina Aminizadeh
هدف از این مقاله بررسی پس زمینه اجتماعی و جامعه شناختی اوباشگری در فوتبال است نه بررسی استرانژی امنیتی آن. پژوهشگر بیان می کند به چند دلیل این موضوع را انتخاب کرده است :
- قوانین همیشه موجب افزایش امنیت نمی شود.
-کنترل شدید پلیس موجب افت کیفی سرگرمی قوتبال می شود.
-غیر ممکن است بدون توجه به عوامل انسانی و اجتماعی امنیت را در یک برهه زمانی افزایش بدهیم.
-تحقیقات جرم شناسی نشان داده است صرف کارهای تکنیکی پلیسی موجب کاهش بزهکاری نمی شود.
-دانش پس زمینه ای روانی-اجتماعی بهتر می تواند به ایجاد یک دیدگاه هوشمندانه و اتخاذ استراتژی های موثرتر برای کنترل اوباشی گری طرفداران فوتبال کمک کند.
کاربرد رویکرد روانی-اجتماعی به ما کمک می کند مستقیم به خود پدیده بپردازیم . البته باید توجه کرد در تحقیقات گذشته هم بین دو نوع انحراف در تماشاگران فوتبال تماییز قایل می شوند. یعنی بین آن دسته از خشونت هایی که بصورت خود به خود و خود جوش حین فوتبال و در ارتباط با وقایع مربوط به همان مسابقه رخ می دهد و شکل دوم آن دسته از خشونت هایی هستند که از قبل برنامه ریزی شده اند. این خشونت ها ی نوع دوم بیشتر سازمان یافته هستند تا اینکه خود به خود شکل بگیرند یعنی در واقع مستقل از آن مسابقه رخ می دهند . شکل اول خشونت تقریبا در تمام جهان وجود دارد. البته کشورهای توسعه یافته توانسته اند تا حدی شکل دوم خشونت و پیامد های منفی آن را تا حدودی کنترل کنند. این شکل خشونت در کشورهای غرب اروپا بیشتر وجود دارد و هدف این مقاله هم بررسی خشونت های سازمان یافته است.
مترجم: سینا امینی زاده
منبع:
Van Limbergen, Kris, Carine Colaers, and Lode Walgrave. "The societal and psycho-sociological background of football hooliganism." Current Psychology8.1 (1989):pp. 4-14.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* نگاره هاي ورزشي ايران باستان *
نگارنده: دکتر مهدی شجیع
#ژيمناستيك
🖋اجراي حركات نمايشي شبيه ژيمناستيك و ايروبيك امروزي داراي پيشينه اي طولاني است و رد پاي آن را مي توان در آيين هاي مذهبي روزگار نوسنگي دنبال كرد.
🖋سفالينه هاي هزاره چهارم به روشني تصويري از اين نوع حركات به ما نشان مي دهند. به عنوان مثال در دو قطعه سفالي كه از تپه #موسيان در نزديكي #شوش به دست آمده و قدمت آن به هزاره چهارم پيش از ميلاد برمي گردد، تعدادي زن دست هاي خود را تا شانه بالا آورده اند و هر كدام دست ديگري را گرفته و در حال حركت هستند. در سفال ياد شده، براي نشان دادن حركت دوايري رسم شده و شيوه حركت جمعي نشان داده شده است. مشابه چنين نگاره هاي سفاليني در #سيلك و #تلجري مرودشت نيز يافت شده كه قدمت آنها به هزار چهارم پيش از ميلاد باز مي گردد.
🖋اما يكي از شگفت انگيز ترين و در عين حال بي نظيرترين يافته در ورزش ژيمناستيك، جام #ارجان است كه در قسمت بعدي مفصل در مورد آن خواهم نوشت. اين جام مفرغي متعلق به يكي از پادشاهان ايلامي است و قدمت آن به سده هاي هشتم و نهم پيش از ميلاد مي رسد. در بخش هايي از اين جام، دو نفر در حال انجام حركات كششي به سبك امروزين و به كمك يكديگر هستند.
🔹پینوشت:
البته برخي انسان شناسان معتقدند اين حركات و فعاليت هاي داراي ريشه هاي آييني براي دعاي باران و ستايش طبيعت بوده است.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* نگاره هاي ورزشي ايران باستان *
سيني ارجان
جام يا سيني #ارجان يكي از شگفت انگيزترين و در عين حال بي نظيرترين نگاره هاي ورزشي ايران باستان است. اين جام كه از داخل مقبره يكي از پادشاهان ايلامي به دست آمده، داراي قطري به اندازه ٤٣ سانتي متر و عمقي به ميزان ٨/٥ سانتي متر است.
باستان شناسان اين جام را متعلق به سده هاي هشتم و نهم پيش از ميلاد مي دانند. اين جام مفرغي داراي پنج نوار از لبه بيروني به داخل است:
#نوار_اول: آلاچيقي را نشان مي دهد كه پادشاهي همراه با ملازمانش مشغول آشاميدن است. به نظر مي رسد جشن پس از شكار است و افرادي مشغول حمل حيوان شكار شده هستند.
#نوار_دوم: انگار كه چند صحنه از چند رويداد بازنمايي شده است؛ گروهي در حال انداختن آب به قايق و گروهي در انجام حركاتي شبيه ورزش هاي امروزي هستند. دو نفر دو دست يكديگر را گرفته و با دست ديگر يك پاي خود را بالا برده اند و گويا در حال انجام حركت كششي هستند.
#نوار_سوم: عده اي مشغول هدايا شيرها و شترمرغ ها هستند و انگار قرار است براي برگزاري جشني آماده شوند.
#نوار_چهارم: پادشاه در حالي كه آتشداني در مقابل اوست، بر روي تخت نشسته و افراد مختلف در حال انجام فعاليت و حركات نمايشي هستند. شگفت انگيز اينكه در جايي دو نفر طنابي را گرفته اند و يك نفر در حال اجراي حركت تعادلي و عبور بر روي طناب است. در همين نوار مشخص است كه عده اي در حال مبارزه كشتي يا مشت زني هستند.
اين جام پر از روايت و شگفتي است و سند بسيار معتبري است كه تنوع رشته هاي ورزشي در آن دوره تاريخي را تأييد مي كند. اين جام همچنين همراه بودن موسيقي با حركت يعني چيزي شبيه ايروبيك يا پاتيناژ امروزي را نيز تأييد مي كند.
متأسفانه اين جام به دليل گذر زمان آسيب فراواني ديده و امكان بازسازي دقيق نقش هاي آن وجود ندارد.
اين جام هم اكنون در موزه ايران باستان نگهداري مي شود.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d