eitaa logo
@pnu100 📚 دانلود رایگان کتاب، جزوه و نمونه سوالات دانشگاه 🎓
184.6هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
47.3هزار فایل
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖 ❣گروه محفل‌دورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا 💙👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 🧡👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
مشاهده در ایتا
دانلود
* ورزش * از دیدگاه متفکرین اسلامی و غیراسلامی بد نیست نگاهی به دیدگاه برخی اندیشمندان بزرگ جهان درباره ورزش و فواید آن داشته باشیم. 1- ابن سینا: ورزش، حرکتی است تابع اراده. در ورزش، تنفس بلند و بزرگ و پی در پی می آید [مراد، تنفس عمیق و شدت تنفس در اثر بالا رفتن مقدار اکسیژن مصرفی است]. هر کس بتواند با اسلوب صحیح و متناسب با اعتدال مزاجش و در وقت و هنگام مناسب ورزش کند، از چاره جویی [پیش گیری] و مداوای بیماری های مزاجی که در دنباله آن می آید، بی نیاز می گردد. این بهره برداری از ورزش هنگامی میسّر است که دستورات دیگر بهداشتی را به کلی مراعات کند. آن چه که امروزه در دنیای غرب تحت عنوان تربیت بدنی و ورزش، و آثار مفید آن بر روی بدن مورد توجه است، شالوده اش از او [ابن سینا] ست. او در کتاب گران بهایش، قانون در طب – که در عالم طب معروف است و مسائل پزشکی در آن مطرح گردیده و اطبای بعد از او با الهام از این کتاب به امور طبابت پرداختند، و بارها در کشورهای خارجی تجدید چاپ گردیده – فصلی را به پرورش بدن و ورزش و آثار آن اختصاص داده است و نظرهایی را ارائه نموده است که قسمت اعظم آن در باب تربیت بدنی و ورزش، امروزه نیز مورد قبول می باشد. 2- خواجه نصیرالدین طوسی: در فراگیری [ممارست و تجربه حاصل کردن] هر فنی، ریاضت [ورزش و بازی] که تحریک حرارت غریزی و حفظ صحّت و نفی کسالت و بلادت [کند فهمی] و حدّت ذکا [شدت هوشیاری و سرعت انتقال و سرعت فهم] و بعث نشاط [برانگیخته شدن سرور و بشاشیّت جسمی و روانی] لازم است که به عادت گیرند. 3- ابن خلدون: در شهرها هوا به علت در آمیختن با بخارهای گندیده ای که از فزونی فضولات حاصل می شود، فاسد می گردد، در صورتی که هوا به روح نشاط می بخشد و نشاط روح به علت اثر حرارت غریزی به تقویت و هضم غذا کمک می کند؛ علاوه بر آن چه ذکر شد، ورزش نیز در تعب و نشاط روح، دخیل است که این تعب و نشاط در شهرنشینان کمتر است، به دلیل این که در پیش شهرنشینان، ورزش وجود ندارد؛ علتش این است که آنان غالباً در حالت سکونت و آرامشند و از ثمرات ورزش به هیچ وجه بهره مند نمی شوند، و هیچ نشانه ای از آن در میان ایشان یافت نمی شود؛ بدین دلیل، بیماری های بسیاری در شهرها و بلاد بروز می کند و نسبت به بروز امراض، مردم شهرها به این فن [پزشکی] نیازمند می شوند. 4- شجاع (نویسنده کتاب انیس الناس): بر پدر است که تا رضاع [شیر خوارگی] طفل تمام شد، به تادیب و ریاضت او مشغول گردد و مواد ذیل را به او بیاموزد: الف) فرایض و سنن و قرآنش بیاموزند؛ ب) مقدمات علمی [تعلیمش کند] آن قدر که از دایره عوام بیرون آید تا بعد از آن او خود بی سعی کس، علم خود را زیاد سازد؛ پ) ملعم سلاح ورزی و سواری ملازمش سازد؛ ث) خط و شنا کردن بیاموزد. و اما دیدگاه اندیشمندان غربی 1- افلاطون: جوانی پرزور و زیبا بوده است. شانه های پهن او موجب شد که به وی لقب افلاطون دهند. مردم به او به عنوان یک سرباز جنگ جو نگاه می کردند و در بازی های "ایستن مید" دو دفعه برنده جایزه این بازی ها شد... افلاطون به این ورزش ذهنی [بازی دیالکتیک سقراط] علاقه مندی خاصی نشان می داد، همانند علاقه ای که به ورزش خشن کشتی گراییده بود. 2- سقراط: آندره کرسون، نویسنده کتاب فلاسفه بزرگ می نویسد: سقراط در میان کارهایی که شایسته توجه می دانست، در درجه اول تمرینات بدنی و به خصوص تمرینات نظامی را قرار داده و می گفت که اگر تمرینات نظامی در ملاء عام انجام نمی گیرد، برای خواص دلیلی نمی شود که از آن غفلت ورزند و در کمال توجه بدان نپردازند. بدانید که در هیچ پیکار و در هیچ کاری پشیمان نخواهید شد از این که قوای خود را تقویت کنید. در کلیّه اعمال، بدن ما به کار ما می آید و قدرت و سلامت آن در درجه اول اهمیت قرار دارد، حتی در کارهایی که شما می پندارید بدن کمتر دخیل می باشد، یعنی کارهای فکری. کیست که نداند چه اشتباهاتی اشخاص به علت ورزیده نبودن بدن مرتکب می گردند. منبع: ورزش در اسلام ، حسین صبوری(ورزش از دیدگاه اندیشمندان اسلامی و غیراسلامی) نشر: انتشارات ، 1376 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
جامعه شناسی ورزش: Sociology of Sport * ورزش و جنبشهای اجتماعی * اولتراس، جنبش اجتماعی نوپدید نویسنده: آلبرتو تستا مترجم:سینا امینی زاده طی سال های اخیر، درگیری بین نیروهای پلیس ایتالیا و طرفداران فوتبال افزایش یافته است. این وضعیت در نتیجه تجدید حیات اولتراس است. اولتراس در واقع یک نو واژه در این پژوهش است که درباره طرفداران نئو فاشیستی در فوتبال انجام شد که با طرفدارن سرسخت فوتبال فرق دارند. با این حال اولتراسها در میان ایتالیایی ها دارای محبوبیت هستند. پژوهشهای قوم نگارانه اندکی بر روی اولتراس ها صورت گرفته است. این قوم نگاری بین سال های 2003 تا 2006 به طور پیوسته انجام شده و از سال 2007 تا اوایل 2009 نیز به روز رسانی شده است. پژوهشگران با سنجش پویایی داخلی و خارجی دو گروه مشهور آنها در شهر رم ایتالیا به ارزیابی پدیده اولتراس می پردازند. این دو گروه یعنی پسران رم و Irriducibili (ایرودیسیبیلی به معنای سرسخت، شکست ناپذیر) لاتزیو هستند که به حلقه خود (اجتماع یا در اصطلاح اولتراس ها همان تراس) از استادیوم المپیک شهر، شکل گرفته ایجاد شدند. بحث اساسی این مقاله درباره پیمان ایدءولوژیک بین دو اولتراس رم و لاتزیو است. این اتحاد با مرگ طرفداری از تیم لاتزیو به نام گابریل سندری در سال 2007 پیوستگی یافت و موجب واکنش های خشن اولتراس ها در برابر پلیس و همراهی با اولتراس های ایتالیا (حامیان اولتراس تیم ملی ایتالیا) شد که از عوامل بنیادی ایجاد جبهه ای مخالف دولت شناخته شد. اکنون دیگر مهم اینست که اولتراس ها از عناصر جنبش های اجتماعی نو پدید در کشور ایتالیا هستند. منبع: TESTA, DR ALBERTO. "[The Ultras: An Emerging Social Movement]." (2009). 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
Sociology of Sport جامعه شناسی ورزش: * ورزش * در اندیشه نظری میشل فوکو بخش نخست از دهه 1980 که بررسی های اجتماعی با نظریه پردازی فوکو به بازسازی نظریه های دارای فرضیات مسلم مرتبط با "بدن" کمک کرد، نسبت بین بدن و قدرت، ارتباط بین کنش و معنا را برجسته کرد. ورزش مناسب ترین موضوع برای جامعه شناسی بدن شناخته و به عنوان شرط اساسی ورزش مطرح شد. نقطه عزیمت فوکو، از نظریات نیچه در این باب بود که دانش و قدرت مانعه الجمع نیستند بلکه مکمل یکدیگرند. بدن،کانون آن دسته از فن آوری های سیاسی قدرت است که به نظارت و کنترل قانونی شهروندان می پردازد(دریفوس و رابینو1983:114). تاکید فوکو بر تفاوتهای بنیادین میان ادوار معرفت شناسی یعنی نظام های علمی و شیوه اراءه آن است که نمایانگر برهه ای خاص از تاریخ هستند. طی مدرنیته قدرت از سلسله های کهن چون خاندان سلطنتی و کلیسا به نهادهای نوین چون بورژوای متخصص و دولت انتقال می یابد. این امر به ایجاد مفاهیم سیاسی تازه و کاربرد آن در "بدن" می انجامد. متخصصین بویژه پزشکان به بدن به چشم یک هدف می نگرند و با گفتمانی علمی آن را آسیب شناسی می کنند. زیست قدرت حوزه ای است شامل فناوری برای اداره مردم و رام کردن بدن ها برای پرورش انسانهای منضبط، درست مانند زندانیانی که تمرینات ورزشی خاص، تغذیه و استراحت و کار شاق روزانه دارند(فوکو، 1977). رژیم های انضباطی از جمع بشری "مجمع الجزایر دورافتاده ای" می سازد که انسانها چون شیء مدیریت شده و نهادهای انتظامی و رفاهیو اجتماعی آنها را پیرو قانون و حاکمیت می کنند. به طور طبیعی مردم نیز خود را تحت کنترل قرار می دهند تا حداکثر بازده را با حداقل هزینه برای اعمال نظم اجتماعی بدست آورند (فوکو،1980:155). انضباط بدنی بر سرمایه داری صنعتی اولویت می یابد و آنچه رخ می دهد "فرایند تمدنی" از طریق آداب فردی و مدیریت احساسات است که الیاس نیز بر باور آنست. تا اواخر دهه 1980 ورزشهای زمستانی و تفریحات در آمریکای شمالی معطوف به ورزش "اسکی" شد و ورزشهایی چون "اسنوبورد" از این رو ممنوع بود که بر خلاف اسکی با انضباط بدنی که مد نظر بورژوازی است مطابقت نداشت. (Text 1) 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* ورزش و جنبش های اجتماعی * شور ، سیاست و خشونت تجزیه و تحلیل اجتماعی-تاریخی اولتراس های اسپانیا By: Ramón Spaaij مترجم: سینا امینی زاده هدف این مقاله بررسی ریشه ای اولتراس ها و نحوه پراکندگی آنها در فوتبال اسپانیا است. نخستین گروه از اولتراس های اسپانیا در جریان جام جهانی 1982 که در این کشور برگزار شد، پدید آمدند. به طور کلی اولتراس های اسپانیولی سبکی شبیه به همنوعان ایتالیایی خود داشتند اما آنها به دلیل تاکید بر فرهنگ بومی خود نزد تماشاگران جهان، از ایتالیایی ها و انگلیسی ها متفاوت می شدند. این جنبش ها معمولا مورد حمایت شدید باشگاهها قرار می گیرند. در نیمه دوم 1980 به دلایل سیاسی خشونت در میان خرده فرهنگ های اولتراس های جوان گسترده شد و تبدیل به جزیی از ویژگی های آنها گشت که موجب وحشت اجتماعی بود. در ادامه این افزایش خشونت موجب اضمحلال گروه های اولتراس قدیمی و جایگزینی گروه هایی شد که با خشونت مخالف بودند. این تحولات نشان دهنده یک الگوی پیچیده از رقابت و هم پیمانی است که در فرهنگ فوتبال اسپانیای معاصر وجود دارد. منبع: Spaaij, Ramón, and Carles Viñas. "Passion, politics and violence: A socio‐historical analysis of Spanish ultras." Soccer & Society 6, no. 1 (2005): 79-96. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* ورزش ، فرهنگ و رسانه * راو (2004) چنین استدلال می کند که ورزش در سه سطح نهادي، نمادي و ارتباطی با رسانه ها پیوندی عمیق و ناگسستنی خواهد یافت و این سه به صورت متقابل بر یکدیگر تأثیر می گذارند. در هر سه سطح، به اعتقاد راو، نوعی بازي قدرت و منافع اقتصادي و سیاسی بین دو نهاد ورزش و رسانه وجود دارد. لذا این دو نهاد، جذابیت هاي اقتصادي و سیاسی مشخصی براي یکدیگر دارند . او بر این باور است که ورزش ها و از جمله فوتبال براي رسانه ها مخاطب جذب می کنند. مخاطب مهم ترین نیاز رسانه است زیرا بدون مخاطب هیچ رسانه اي قادر به ادامه حیات نیست . هر چه مخاطب بیشتر، رسانه موفق تر و قدرتمندتر است . میلیاردها بیننده مسابقات فوتبال، در واقع میلیاردها مخاطب رسانه ها هستند که تنها به لطف فوتبال، مخاطب پیامدهاي رسانه اي شدند و در منظومه ارتباطی رسانه اي قرار گرفتند .فوتبال براي رسانه ها به ویژه رسانه هاي تصویري، ویژگی هایی دارد که باعث افزایش توجه رسانه ها به این بازي می شود. به دیگر سخن بازي فوتبال قابلیت بازنمایی رسانه اي بسیار بالایی داشته و به گونه اي است که با اغلب کارکردهاي اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و اقتصادي رسانه ها سازگار است. منبع: Rowe, D. (2004), Sport, culture and the media, London: open university press اصلی. رفرنس داده شده :مطالعه میزان وفاداري هواداران فوتبال و نقش تلویزیون در تقویت آن/ دکتر حمید قاسمی و سارا کشگر Sociology of Sport 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* جامعه شناسی اوباشگری فوتبال * پس زمینه های اجتماعی-روانی نویسنده : Van Limbergen مترجم : Sina Aminizadeh هدف از این مقاله بررسی پس زمینه اجتماعی و جامعه شناختی اوباشگری در فوتبال است نه بررسی استرانژی امنیتی آن. پژوهشگر بیان می کند به چند دلیل این موضوع را انتخاب کرده است : - قوانین همیشه موجب افزایش امنیت نمی شود. -کنترل شدید پلیس موجب افت کیفی سرگرمی قوتبال می شود. -غیر ممکن است بدون توجه به عوامل انسانی و اجتماعی امنیت را در یک برهه زمانی افزایش بدهیم. -تحقیقات جرم شناسی نشان داده است صرف کارهای تکنیکی پلیسی موجب کاهش بزهکاری نمی شود. -دانش پس زمینه ای روانی-اجتماعی بهتر می تواند به ایجاد یک دیدگاه هوشمندانه و اتخاذ استراتژی های موثرتر برای کنترل اوباشی گری طرفداران فوتبال کمک کند. کاربرد رویکرد روانی-اجتماعی به ما کمک می کند مستقیم به خود پدیده بپردازیم . البته باید توجه کرد در تحقیقات گذشته هم بین دو نوع انحراف در تماشاگران فوتبال تماییز قایل می شوند. یعنی بین آن دسته از خشونت هایی که بصورت خود به خود و خود جوش حین فوتبال و در ارتباط با وقایع مربوط به همان مسابقه رخ می دهد و شکل دوم آن دسته از خشونت هایی هستند که از قبل برنامه ریزی شده اند. این خشونت ها ی نوع دوم بیشتر سازمان یافته هستند تا اینکه خود به خود شکل بگیرند یعنی در واقع مستقل از آن مسابقه رخ می دهند . شکل اول خشونت تقریبا در تمام جهان وجود دارد. البته کشورهای توسعه یافته توانسته اند تا حدی شکل دوم خشونت و پیامد های منفی آن را تا حدودی کنترل کنند. این شکل خشونت در کشورهای غرب اروپا بیشتر وجود دارد و هدف این مقاله هم بررسی خشونت های سازمان یافته است. مترجم: سینا امینی زاده منبع: Van Limbergen, Kris, Carine Colaers, and Lode Walgrave. "The societal and psycho-sociological background of football hooliganism." Current Psychology8.1 (1989):pp. 4-14. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* نگاره هاي ورزشي ايران باستان * نگارنده: دکتر مهدی شجیع 🖋اجراي حركات نمايشي شبيه ژيمناستيك و ايروبيك امروزي داراي پيشينه اي طولاني است و رد پاي آن را مي توان در آيين هاي مذهبي روزگار نوسنگي دنبال كرد. 🖋سفالينه هاي هزاره چهارم به روشني تصويري از اين نوع حركات به ما نشان مي دهند. به عنوان مثال در دو قطعه سفالي كه از تپه در نزديكي به دست آمده و قدمت آن به هزاره چهارم پيش از ميلاد برمي گردد، تعدادي زن دست هاي خود را تا شانه بالا آورده اند و هر كدام دست ديگري را گرفته و در حال حركت هستند. در سفال ياد شده، براي نشان دادن حركت دوايري رسم شده و شيوه حركت جمعي نشان داده شده است. مشابه چنين نگاره هاي سفاليني در و مرودشت نيز يافت شده كه قدمت آنها به هزار چهارم پيش از ميلاد باز مي گردد. 🖋اما يكي از شگفت انگيز ترين و در عين حال بي نظيرترين يافته در ورزش ژيمناستيك، جام است كه در قسمت بعدي مفصل در مورد آن خواهم نوشت. اين جام مفرغي متعلق به يكي از پادشاهان ايلامي است و قدمت آن به سده هاي هشتم و نهم پيش از ميلاد مي رسد. در بخش هايي از اين جام، دو نفر در حال انجام حركات كششي به سبك امروزين و به كمك يكديگر هستند. 🔹پی‌نوشت: البته برخي انسان شناسان معتقدند اين حركات و فعاليت هاي داراي ريشه هاي آييني براي دعاي باران و ستايش طبيعت بوده است. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* نگاره هاي ورزشي ايران باستان * سيني ارجان جام يا سيني يكي از شگفت انگيزترين و در عين حال بي نظيرترين نگاره هاي ورزشي ايران باستان است. اين جام كه از داخل مقبره يكي از پادشاهان ايلامي به دست آمده، داراي قطري به اندازه ٤٣ سانتي متر و عمقي به ميزان ٨/٥ سانتي متر است. باستان شناسان اين جام را متعلق به سده هاي هشتم و نهم پيش از ميلاد مي دانند. اين جام مفرغي داراي پنج نوار از لبه بيروني به داخل است: : آلاچيقي را نشان مي دهد كه پادشاهي همراه با ملازمانش مشغول آشاميدن است. به نظر مي رسد جشن پس از شكار است و افرادي مشغول حمل حيوان شكار شده هستند. : انگار كه چند صحنه از چند رويداد بازنمايي شده است؛ گروهي در حال انداختن آب به قايق و گروهي در انجام حركاتي شبيه ورزش هاي امروزي هستند. دو نفر دو دست يكديگر را گرفته و با دست ديگر يك پاي خود را بالا برده اند و گويا در حال انجام حركت كششي هستند. : عده اي مشغول هدايا شيرها و شترمرغ ها هستند و انگار قرار است براي برگزاري جشني آماده شوند. : پادشاه در حالي كه آتشداني در مقابل اوست، بر روي تخت نشسته و افراد مختلف در حال انجام فعاليت و حركات نمايشي هستند. شگفت انگيز اينكه در جايي دو نفر طنابي را گرفته اند و يك نفر در حال اجراي حركت تعادلي و عبور بر روي طناب است. در همين نوار مشخص است كه عده اي در حال مبارزه كشتي يا مشت زني هستند. اين جام پر از روايت و شگفتي است و سند بسيار معتبري است كه تنوع رشته هاي ورزشي در آن دوره تاريخي را تأييد مي كند. اين جام همچنين همراه بودن موسيقي با حركت يعني چيزي شبيه ايروبيك يا پاتيناژ امروزي را نيز تأييد مي كند. متأسفانه اين جام به دليل گذر زمان آسيب فراواني ديده و امكان بازسازي دقيق نقش هاي آن وجود ندارد. اين جام هم اكنون در موزه ايران باستان نگهداري مي شود. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
* نگاره هاي ورزشي ايران باستان * شمشيربازي دانش ذوب فلز به ٥٥٠٠سال پيش از ميلاد باز مي گردد و ساخت سلاح و جنگ افزار از طريق مس داراي پيشينه بسيار طولاني تري نسبت به ساير فلزات است. اما آنچه به افزايش توجه به ساخت شمشير منجر مي شود، ابداع فلز مفرغ در حدود ٣٥٠٠ سال پيش از ميلاد است. شواهد تاريخي نشان مي دهد از حدود ٣٠٠٠ تا ٦٠٠ سال پيش از ميلاد، شمشيرهاي مفرغي از رايج ترين سلاح هاي جنگي در مناطق مختلف ايران بوده اند. اما از حدود ١٥٠٠ سال پيش از ميلاد، صنعتگران غرب ايران موفق شدند با استفاده از ذوب آهن، تحول شگرفي در ساخت شمشير ايجاد كنند. بي ترديد ساخت و توليد شمشير در آن دوره ها، تأثير بسيار زيادي بر حيات اجتماعي سياسي دولت ها و جوامع داشته است. نگاره هاي بدست آمده از حجاري ها نشان مي دهد؛ استفاده از شمشير نيازمند آموزش، تمرين و مهارت آموزي بوده است. سفال به دست آمده از منطقه كاشان مربوط به اوايل هزاره اول، نگاره اي را نشان مي دهد كه در آن فردي در حال شمشيربازي است. همچنين در نوروزنامه خيام به شمشير اشاره شده و آمده است: نخستين گوهري كه ز كان بيرون آمد، آهن بود و نخست كس كه از وي سلاح ساخت، جمشيد بود. : نگاره يافت شده در سيلك كاشان، مربوط اوايل هزاره اول : تمرين شمشيربازي مربوط به دوره صفري : شمشيرهاي يافت شده در منطقه مربوط به هزاره اول 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
نگاره های ورزشی ایران باستان 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
کتاب "جامعه شناسی خشونت ورزشی" ✍نوشته محمد مهدی رحمتی از سوی شرکت انتشارات علمی و فرهنگی در 250صفحه منتشر شد. مهر : چارچوب کتاب "جامعه‌شناسی خشونت ورزشی" مبتنی بر یک دل‌مشغولی جامعه شناسانه است. این کتاب در پی پاسخگویی به این سوال است که با بررسی جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی ورزش از چه طریق می‌توان به سازوکارهای سودمند در مورد نوع و شیوه عمل افراد و گروه‌های اجتماعی دست یافت؟ ادعای این کتاب این است که جمعیتها و گروههای حاضر در ورزشگاه‌ها جمعی فرقه‌ای هستند که براساس برخی متغیرهای اجتماعی مانند پایگاه اقتصادی و اجتماعی، سن و طرفداری از تیمهای ورزشی خاص، هویت یافته‌اند و تعارض بین این هویتها به این دلیل در ورزشگاه‌ها ظاهر می شود که در ‌آنجا فرصت نمایش و بروز پیدا می‌کنند. در کتاب "جامعه شناسی خشونت ورزشی" تاکید زیادی بر اهمیت نظریه جامعه‌شناسانه، واقعیتها و شیوه‌های شناخت و درک خشونت ورزشی به عنوان یک پدیده اجتماعی می‌شود. برای دستیابی به این شناخت،‌ هدف اصلی معطوف به بررسی و بازبینی انتقادی آثار مربوط به خشونت ورزشی به‌ویژه بین تماشگران رشته ورزشی فوتبال است. کتاب "جامعه شناسی خشونت ورزشی" شامل سه بخش کلیات، بحثهای نظری و بحثهای تجربی است. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
تفکر در باب ورزش از منظر جامعه شناسی و انسان شناسی در تامل اولیه در رابطه با چیستی ورزش، چنانچه آن را نوعی قرار داد اجتماعی قلمداد کنیم بی‌شک جامعه‌شناسی، نخستین علمی است که برای وارسی بحث ورزش دارای صلاحیت است. از سوی دیگر، چون ورزش … در تامل اولیه در رابطه با چیستی ورزش، چنانچه آن را نوعی قرار داد اجتماعی قلمداد کنیم بی‌شک جامعه‌شناسی، نخستین علمی است که برای وارسی بحث ورزش دارای صلاحیت است. از سوی دیگر، چون ورزش فعالیتی انسانی و فرهنگی است پس پای دانش انسان‌شناسی هم به بین می‌آید دفتر ماه شماره ۸۱ مجله جزئیات حکمت و معرفت به دبیری منیره پنج تنی به فلسفه ورزش اختصاص دارا هست. ازدیاد نشریه‌های کاربردی فلسفه و توجه روزافزون به فلسفه ورزش، این سوال را ایجاد می‌کند که آیا اساسا ورزش ارتباطی با فلسفه دارا هست؟ در مقام جواب به چنین پرسشی باید نقل کرد ورزش یکی از رفتارهای فرهنگی حیات جدید است. همچنین آمار و ارقام راجع به شمار بینندگان تلویزیونی به ورزش‌ها علامت از گسترش این رفتار اجتماعی ـ فرهنگی دارا هست . از دیگر سو، نخستین روابط ورزش و فلسفه در رساله «جمهور» افلاطون و پیشنهادات او به ورزشکاران در آموزه اولیه فیلسوف ـ پادشاهان موجود است، از این رو در شماره اخیر این ماهنامه به ورزش از منظر فلسفی نگریسته شده و همچنین مقوله ورزش از دید جامعه‌شناسانه و انسان‌شناسانه وارسی شده است. 📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونه‌سوال همه رشته‌ها تلگرام؛ایتا👇 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔 برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋 ❣محفل‌دورهمی دانشجویان👇 👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d