100067139847z0203.pdf
535.7K
مقاله مدیریت عملی کلاس درس در مدارس ابتدایی
📚➔ @Pnu100 👈
سلام دوستان نمونه سوالات ریاضی عمومی۱خواستم لطف کنیدبفرستید ممنون
4_5996555277644596623.pdf
8.84M
نمونه سوالات ریاضی عمومی 1
📚➔ @Pnu100 👈
🗃رشته آمار
🗓به روز شده تا نیمسال اول 98-97
کد درس
1111084
#ریاضی_عمومی1
📚➔ @Pnu100 👈
4_419234296088232256.pdf
3.7M
ریاضی عمومی 1
📚➔ @Pnu100
🏙 اذان صبح 🏙
به افق تهران (استان تهران)
———————————————
🗓 جمعه ۱۳۹۹/۰۳/۱۶
———————————————
اوقات شرعی امروز
🏙 اذان صبح ۰۴:۰۴
🌅 طلوع آفتاب ۰۵:۴۹
☀️ اذان ظهر ۱۳:۰۳
🌤 اذان عصر ۱۶:۵۲
🌄 غروب افتاب ۲۰:۱۷
🌃 اذان مغرب ۲۰:۳۸
🌌 اذان عشا ۲۱:۳۷
🌘 نیمه شب ۰۰:۱۰
———————————————
⚙️ تنظیمات 💡راهنما
سلام کسی درس مدیریت سازمانهای محلی و شهرداریها با استاد رضا نسائی بجستانی داره؟؟؟؟؟
مدیریت سازمانهای محلی وشهرداریها
اداره امور سازمانهای محلی
✍ ابوالقاسم طاهری
کددرس:
۱۱۳۴۰۰۴
1234004
۱۲۱۸۰۳۷
1218037
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
📚➔ @Pnu100
👇👇👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
آسیب شناسی اجتماعی
آسيب شناسي اجتماعي
( جامعه شناسی انحرافات اجتماعی )
✍ دکتر رحمت الله صدیق سروستانی
اسیب شناسی اجتماعی
اسيب شناسي اجتماعي
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ t.me/dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔
👇👇👇
#کتاب_صوتی
#آسیب_شناسی_اجتماعی
#جامعه_شناسی_انحرافات
#هدایت_الله_ستوده
#پریوش_زاهدی
#اجتماعی_روانشناسی
📖📚➔ t.me/Pnu100 👈📗📒📕📔
📗 کتاب آسیب شناسی اجتماعی جامعه شناسی انحرافات نشرآوای نورتالیف هدایت الله ستوده شامل 13 فصل با عناوین زیر می باشد:
آسیب شناسی اجتماعی چیست؟
کژرفتاری وجرم
عوامل موثر در کژرفتاری وجرم
آسیب شناسی تغییر ونظام کسیختگی اجتماعی
تبیین زیست شناختی کژرفتاریهای اجتماعی
تبیین روان شناختی کژرفتاریهای اجتماعی
تبیین جامعه شناختی کژرفتاریهای اجتماعی(1)
تبیین جامعه شناختی کژرفتاریهای اجتماعی(2)
سرقت_روسپیگری وانحرافات جنسی
اعتیاد به مواد مخدر_طلاق یا ازهم گسیختگی خانوادگی_خود کشی.
کتاب حاضر به سه بخش جداگانه ودر عین حال به هم پیوسته، تقسیم شده است بخش اول شامل چیستی آسیب های اجتماعی کژرفتاریها وجرایم وانواع آنها است وبخش دوم به تبیین سه گانه زیست شناختی روان شناختی وجامعه شناختی میپردازد وبخش سوم به بررسی برخی از انواع آسیب های اجتماعی اختصاص دارد.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ t.me/Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ @dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
👇👇👇
شرح مقدماتى اختلال اضطراب جدايى
💈اختلال اضطراب جدايي(separation anxiety disorder)
نوعي اختلال رواني است كه در آن فرد به علت جدا شدن از خانه يا از افرادي كه به آنها وابستگي عاطفي زيادي دارد(پدر، مادر، پدربزرگ، و...) به شدت مضطرب مي شود.
💈اضطراب جدايي مي تواند در جنبه هاي مختلف زندگي(مثلا، در عملكرد تحصيلي يا اجتماعي) نابساماني شديدي به وحود آورد.
💈توجه داشته باشيد كه "اختلال اضطراب جدايي" را نبايد با "اضطراب جدايي"(separation anxiety) اشتباه گرفت.
💈اضطراب جدايي يك مرحله ي رشدي طبيعي است كه در نوزادان سالم با "دلبستگي از نوع امن" روي مي دهد.
💈كودكان مبتلا به اختلال اضطراب جدايي ، بعدها، با احتمال بيشتر به ADHD، اختلال دوقطبي، اختلال وحشتزدگي، و ساير اختلالات مبتلا مي شوند.
💈اضطراب جدايي معمولا در ١٢ تا ١٨ ماهگي روي ميدهد، اما اختلال اضطراب جدايي براي اولين بار معمولا در سال هاي پيش دبستاني مشاهده مي شود.
▪️نكته: يكي از معيارهاي DSM-IV شروع اين اختلال تا قبل از ١٨ سالگي بود اما در DSM-5 اين معيار حدف شده است.
♨️ملاکهای تشخیصی اختلال اضطرابی جدایی♨️
🔰معيار A:
ترس یا اضطراب نامتناسب با رشد و بیش از اندازه درباره جدایی از کسانی که فرد به آنها دلبسته است، بصورتی که توسط حداقل سه مورد زیر مشخص می شود:
١.💭 ناراحتی بیش از حد مکرر هنگام پیش بینی یا تجربه کردن جدایی از خانه یا از اشخاص دلبسته اصلی.
٢.💭 نگرانی دائم و بیش از حد در مورد از دست دادن اشخاصی دلبسته اصلی یا درباره وارد شدن صدمه احتمالی به آنها مانند بیماری جراحت بلایای مرگ.
٣.💭 نگرانی دائم و بیش از حد در مورد واقعه ناگوار (مثل گم شدن، مورد آدم ربایی قرار گرفتن، تصادف کردن، مرگ) که موجب جدایی از شخص دلبستهٔ اصلی شود.
٤.💭 اکراه یا امتناع مداوم از بیرون رفتن، دور شدن از خانه رفتن به مدرسه رفتن به محل کار، یا جای دیگر به علت ترس از جدایی.
٥.💭 ترس یا بی میلی مداوم و بیش از حد در مورد تنها یا بدون اشخاصی دلبسته اصلی بودن در خانه یا محیطهای دیگر.
٦.💭 بی میلی یا امتناع مداوم در خوابیدن دور از خانه یا به خواب رفتن بدون نزدیک بودن به شخص دلبستهٔ اصلی.
٧.💭 کابوسهای مکرر که موضوعات جدایی را در بر دارند.
٨.💭 شکایتهای مکرر نشانه های جسمانی (مثل سردرد، دل دارد، تهوع، استفراغ) وقتی جدایی از اشخاصی دلبسته اصلی روی میدهد یا انتظار میرود.
🔰معيار B:
این تر س یا ضطراب یا اجتناب مداوم است، حداقل ۴ هفته در کودکان و نوجوانان و معمولاً ۶ ماه یا بیشتر در بزرگسالان ادامه می یابد.
🔰معيارC:
این اختلال، ناراحتی یا اختلال قابل ملاحظه بالینی در عملکرد اجتماعی تحصیلی شغلی، یا زمینه های مهم دیگر عملکرد ایجاد می کند.
🔰معيار D:
این اختلال با اختلال روانی دیگر بهتر توجیه نمی شود، مانند امتناع از ترک کردن خانه به علت مقاومت بیش از حد در برابر تغییر در اختلال طیف اوتیسم؛ هذیان ها یا توهمات مربوط به جدایی در اختلالات روان پریشی؛ امتناع از بیرون رفتن بدون همراه قابل اعتماد در آگورافوبی؛ نگرانی ها دربارهٔ بیماری یا صدمه دیگر که برای افراد مهم دیگر روی دهند در اختلال اضطراب فراگیر، نگرانیها درباره مبتلا بودن به یک بیماری در اختلال اضطراب بیماری.
💥درمان اختلال اضطراب جدايي💥
🔹رفتارگرايان از حساسيت زدايي سيستماتيك، يادگيري مشاهده اي، و شرطي سازي عامل(پاداش دادن، تقويت مثبت، منفي، يا غرقه سازي) براي درمان اين اختلال استفاده ميكنند.
🔹گاهي كودكان را مجبور ميكنند به مدرسه بروند و در نتيجه، به تدريج از سمپتوم هاي اين اختلال كاسته شود.
🔹شناخت گرايان، علاوه بر بعضي تكنيك هاي رفتارگرايي، از CBT كمك ميگيرند، و تلاش ميكنند تا طرز فكر و ذهنيت افراد را نيز تغيير دهند. مثلا به آنها كمك مي كنند تا احساسات اضطراب آميز و واكنش هاي جسمي-بدني به اضطراب را بشناسند، وقتي در يك موقعيت اضطراب زا قرار ميگيرند از افكار خود آگاهي داشته باشند و شفاف فكر كنند، براي مقابله با موقعيت اضطرا زا يك برنامه طراحي كنند، ميزان موفقيت استراتژي هاي خود براي مقابله را ارزيابي كنند و به خودشان پاداش دهند.
🔹به عقيده ي روانشناساني كه از CBT استفاده ميكنند ، افكار، باورها، و نگرش ها ي غلط علل پشت پرده ي اختلال اضطراب جدايي هستند.
🔹اگر روان درماني نتيجه ندهد، مي توان از دارودرماني استفاده كرد، مخصوصا براي كودكاني كه اصلا نميخواهند به مدرسه بروند يا بزرگسالاني كه اصلا نمي خواهند از خانه خارج شوند.
🔹رايجترين دارو براي درمان اين اختلال، SSRIها هستند.
(گنجي، مهدي(١٣٩٣). آسيب شناسي رواني DSM-5. تهران: انتشارات ساوالان.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ t.me/Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ @dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓
🔵علل اختلال اضطراب اجتماعي🔵
📙عوامل ژنتيك📙
🔸تعداد شواهدي كه نشان دهند اختلال اضطراب اجتماعي عنصر ژنتيك دارد، رو به افزايش است.
🔸مثلا در مورد كودكان مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعي، احتمال اينكه يكي از والدين يا هردوي آنها اختلال اضطراب اجتماعي داشته باشند بيشتر از كودكان سالم است، و مطالعات انجام شده روي دوقلوها نيز نشان مي دهند كه در ايجاد اختلال اضطراب اجتماعي، عامل ژنتيك آشكار ولي خفيف وجود دارد.
📘عوامل رشدي📘
🔹چون اختلال اضطراب اجتماعي، در مقايسه با ساير اختلالات اضطرابي، در سنين نسبتا پايينتري ظاهر مي شود، عوامل رشدي و تجربه هاي كودكي احتمالا در آن تاثير مي گذارند.
🔹براي مثال كودكاني كه در خود فرو رفته، گوشه گير و ساكت هستند، بيشتر احتمال دارد، كه به اختلال اضطراب اجتماعي مبتلا شوند؛ اما بسياري از كودكان بسيار گوشه گير و غير فعال به اختلال اضطراب اجتماعي مبتلا نمي شوند.
🔹سبك تعامل والدين-فرزندان در دوران اوليه كودكي نيز مي تواند در ايجاد اضطراب اجتماعي نقش داشته باشد.
🔹والدين افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعي روي فرزندان خود كنترل بيشتري دارند، مهرباني كمتر، رفتار بد در جلوي ديگران، خجالت دادن به عنوان روش تربيتي از ويژگي آنهاست.
📓عوامل شناختي📓
▪️اولا، افراد مبتلا به فوبي اجتماعي در پردازش و تفسير اطلاعات نوعي سوگيري دارند كه باعث مي شود درباره ي رويدادهاي اجتماعي پيش بيني هاي بسيار منفي داشته باشند.
▪️ثانيا، افراد مبتلا به اضطراب اجتماعي عملكرد خود در موقعيت هاي اجتماعي را بيش از حد بد و ناشيانه مي دانند.
▪️ثالثا، بعضي از اين افراد زماني كه مي ترسند مورد ارزيابي منفي قرار گيرند، تمايل دارند توجه خود را به سوي خود و واكنش هاي اضطرابي خود معطوف كنند، پديده اي كه "توجه متمركز بر خود" (self-focused attention) ناميده مي شود.
درمان اختلال اضطراب اجتماعى🔰
🏮معلوم شده است كه هم درمان هاي "دارويي" و هم درمان هاي "شناختي-رفتاري" (CBT) در تسكين سمپتوم هاي اختلال اضطراب اجتماعي موثر واقع مي شوند و هر دو مورد استفاده قرار ميگيرند.
🏮درمان هاي موثر CBT بعضي موارد زير را شامل مي شوند:
١.💭 مواجهه درماني كه آن درمانجو به رغم استرسي كه به او وارد مي شوند، در يك موقعيت اجتماعي ترسناك باقي مي ماند. اين موقعيت ممكن است يك موقعيت اجتماعي واقعي يا يك موقعيت اجتماعي مصنوعي باشد، كه در آن درمانگر نقش يك غريبه را ايفا مي كند.
٢.💭 آموزش مهارت هاي اجتماعي ، از جمله يادگيري مشاهده اي، تمرين رفتاري(behavioral rehearsal)، فيدبك اصلاحي(corrective feedback)، و تقويت مثبت(positive reinforcement)، اين آموزش به نقص هاي موجود در مهارت هاي باليني، كه اغلب جزو ويژگي هاي افراد اضطراب اجتماعي هستند، مي پردازد.
٣.💭 بازسازي شناختي، كه براي به چالش كشيدن و جايگزين كردن سوگيري هاي منفي در پردازش اطلاعات، خود-سنجي هاي منفي از عملكرد اجتماعي، و براي كاهش توجه متمركز بر خود، طراحي شده است.
🏮هريك از اين عناصر به تنهايي مي تواند، دستاوردهاي درماني ايجاد كند، اما ادغام آنها با يكديگر در قالب درمان شناختي-رفتاري باعث مي شود كه ٦ تا ١٢ ماه بعد از درمان، دستاوردهاي آن حفظ شود.
💊داروهايي مثل بازدارنده هاي مونوآمين اُكسيداز MAOIها، و اخيرا بازدارنده هاي بازجذب سروتونين SSRIها، از اضطراب اجتماعي كم مي كند.
📚تحقيقات نشان مي دهند كه هم درمان هاي دارويي و هم درمان هاي CBT، در گروه هاي آزمايشي، در مقايسه با گروه هاي بدون درمان ، موثر واقع مي شوند، اما همين دو نوع درمان مي توانند يكديگر را تكميل كنند، به اين صورت كه دارو درماني سريعتر از CBT آثار مثبت خود را نشان مي دهد و CBT به درمانجويان كمك مي كند تا دستاوردهاي خود را به مدت طولاني تري حفظ كنند.
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ t.me/Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ @dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
گنجي، مهدي(١٣٩٣). آسيب شناسي رواني DSM-5. تهران: انتشارات ساوالان.
♻️شرح مقدماتي اختلال لالي انتخابي♻️
🙇در DSM-IV لالي انتخابي يا سلكتيو ميوتيسم(selective mutism) در طبقه اختلالاتي كه معمولا در نوزادي، كودكي، يا نوجواني دياگنوز(تشخيص) ميشوند قرار داده شده بود، اما DSM-5 آن را جزو اختلالات اضطرابي ميداند "زيرا" اضطراب مانع از حرف زدن افراد (اكثرا كودكان) مي شود.
😐كودكان مبتلا به سلكتيو ميوتيسم وقتي در تعاملات اجتماعي با ديگران قرار ميگيرند، سر صحبت را باز نمي كنند، يا وقتي ديگران با آنها حرف مي زنند، جواب نمي دهند.
😐اين حرف نزدن هم در تعاملات اجتماعي با كودكان و هم بزرگسالان روي مي دهد.
😐كودكان مبتلا به سلكتيو ميوتيسم در خانه ي خود و در حضور اعضاي درجه يك خانواده حرف مي زنند، اما معمولا حتي جلوي دوستان صميمي يا خويشاوندان درجه دو نيز حرف نمي زنند.
😐اين اختلال معمولا با "اضطراب اجتماعي" شديدي همراه است.
😐اين كودكان معمولا از حرف زدن در مدرسه امتناع مي ورزند كه به مشكلات آكادميك يا آموزشي منجر مي شود زيرا براي معلمان دشوار است، بعضي از مهارت هاي اين كودكان، مثل توانايي خواندن، را مورد سنجش قرار دهند.
💫از جمله ويژگي هاي اين كودكان ميتوان از موارد زير نام برد:
١.💭 خجالتي بودن مفرط
٢.💭 ترس از خجالت كشيدن جلوي ديگران
٣.💭 انزواي اجتماعي و گوشه گيري
٤.💭 چسبيدن به مادر
٥.💭 صفات كامپالسيو
٦.💭 نگاتيويسم
٧.💭 قشقرق راه انداختن يا رفتارهاي نافرماني اما در سطح خفيف.
🙇اين كودكان مهارتهاي زباني نرمال دارند، با اين حال گاهي ممكن است يك "اختلال ارتباطي" نيز داشته باشند.
ملاکهای تشخیصی لالی انتخابی🔰
💈معيار A:
ناتوانی مداوم صحبت کردن در موقعیتهای اجتماعی که انتظار صحبت کردن از فرد مي رود(مثلا در مدرسه )، و صحبت كردن در ساير مواقع.
💈معيار B:
این اختلالات پیشرفت تحصیلی یا شغلی یا ارتباط اجتماعی را مختل میکند.
💈معيار C:
اين مشكل حداقل ١ ماه ادامه دارد(و به اولين ماه مدرسه محدود نمي شود.
💈معيار D:
در مدرسه اين حرف نزدن را نمي توان به آشنا نبودن، يا راحت نبودن، با زباني كه در محيط مدرسه صحبت مي شود، نسبت داد.
💈معيار E:
این اختلال بااختلال ارتباط (مثلا اختلال فصاحت با شروع کودکی) بهتر توجیه نمی شود و منحصراً در طول دوره اختلال طیف او تیسم، اسکیزوفرنی، یا اختلال روان پریشی دیگر روی نمی دهد.
🚨درمان لالي انتخابي🚨
🔸براي درمان سلكتيو ميوتيسم از تكنيك هاي رفتارگرايي مثل شيپينگ(شكل دهي) استفاده مي شود.
🔸در شيپينگ، كودك به تدريج و آهسته تشويق به حرف زدن مي شود.
🔸ابتدا براي تعامل غير كلامي به او محرك هاي تقويت كننده مي دهند. بعد، براي گفتن بعضي اصوات (مثلا صداي هريك از حروف الفبا)، بعد براي گفتن كلمات، و بعد براي گفتن يك كلمه به او پاداش مي دهند.
💊درمان دارويي نيز مي تواند موثر واقع شود.
💊بعضي روان شناسان معتقدند داروهاي آنتي دپرسانت مثل SSRIها به درمان اين اختلال كمك مي كنند.
💊دارو باعث مي شود از شدت اضطراب كاسته شود و در نتيجه، سرعت روان درماني افزايش يابد.
💊آنتي دپرسانت ها معمولا براي كودكانِ بزرگتر، نوجوانان، و بزرگسالاني به كار مي روند كه اضطرابشان به افسردگي و ساير مشكلات منجر شده است.
✔️نكته: توجه داشته باشيد كه داروهاي آنتي دپرسانت فقط براي درمان افسردگي به كار نمي روند، بلكه براي اختلالات اضطراب، OCD، اختلالات خورد و خوراك، درد مزمن، ADHD، اعتياد، و غيره نيز مورد استفاده قرار مي گيرند).
📗دانلودرایگان جزوه؛کتاب؛نمونهسوال همه رشتهها
تلگرام؛ایتا👇
📖📚➔ t.me/Pnu100 👈📗📒📕📔
برنامه راهنمای جامع دانشجویان👇
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
❣محفلدورهمی دانشجویان👇
👩🎓👨🎓➔ @dorehamiPnu100
👩🎓👨🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
(گنجي، مهدي(١٣٩٣). آسيب شناسي رواني DSM-5. تهران: انتشارات ساوالان.