eitaa logo
@pnu100 📚 دانلود رایگان کتاب، جزوه و نمونه سوالات دانشگاه 🎓
186.6هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
1.8هزار ویدیو
47.4هزار فایل
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋🔖 ❣گروه محفل‌دورهمی دانشجویان👇تلگرام وایتا 💙👩‍🎓👨‍🎓➔ t.me/dorehamiPnu100 🧡👩‍🎓👨‍🎓➔ eitaa.com/joinchat/2156593163C54ca04252d
مشاهده در ایتا
دانلود
یکی از نخستین اقداماتی که در جنبش روان شناسی مثبت نگر انجام گرفت ایجاد یک طبقه بندی جدید در مورد نیرومندی های منش و فضائل بود. طبقه بندی صفات مثبت شخصیتی می تواند به موازات چهارچوب راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی[۱] (DSM) یا طبقه بندی بین المللی اختلالات[۲] (ICD) که زبان مشترکی برای بحث و گفتگو پیرامون اختلالات روانی ایجاد کرده است، زبان مشترکی برای فهم و درک نقاط مثبت افراد فراهم آورد. این طبقه بندی بر اساس فرضیات زیر صورت گرفت : • توانمندی ها نسبت به نقص ها و کمبودها حالت ثانوی و فرعی ندارند و حاصل وهم و تخیل نیستند. • می توان توانمندی های انسان را به صورت علمی مورد بررسی قرار داد • توانمندی های اانسانی را می توان به عنوان تفاوت های فردی در نظر گرفت. • توانمندی های فردی شبیه صفات هستند، اما از عوامل محیطی نیز تاثیر می پذیرند. در آغاز پترسون و سلیگمن تلاش کردند تا همه توانمندی های ممکن را که از راه های مختلفی مانند : بارش فکری روان شناسان برجسته حیطه مثبت گرایی، گفتگو با شرکت کنندگان در کنفرانس های روان شناسی و بررسی متون روان شناسی، فلسفی و دیگر منابع مرتبط مطرح شده بودند، در طبقه بندی خود جای دهند. اما هنگامی که با صدها ویژگی مرتبط با نیرومندی های منش که می توانستند در طبقه بندی جای گیرند مواجه شدند، تصمیم گرفتند با مشخص کردن معیارهایی تنها توانمندی های عمده ای را که حالت جهانی داشتند، در طبقه بندی خود لحاظ کنند. آنها ده ملاک ورود را مد نظر قرار دادند، که بدین شرحند : 1. هر نیرومندی در به بار نشستن جنبه های مختلف زندگی فرد و دستیابی به یک زندگی خوب، هم برای فرد و هم برای دیگران نقش دارد. اگرچه فضال و نیرومندی های منش چگونگی مقابلۀ با شدائد و سختی ها را تعیین می کنند، تمرکز روان شناسی مثبت نگر بر تاثیری است که این فضائل و نیرومندی ها بر رسیدن فرد به کمال و شکوفایی می گذارند. 2. اگرچه نیرومندی ها می توانند دارای پیامدهای مطلوبی باشند و اغلب نیزچنین است، اما هر نیرومندی باید فی نفسه دارای ارزش اخلاقی باشد و ارزش آن منوط به پیامدهای مفید آن نباشد. 3. تجلی نیرومندی مورد نظر موجب تحقیر دیگران نشود، بلکه برای آنها نیز مفید باشد. به عبارت دیگر به جای آنکه حسادت دیگران را برانگیزد موجب تحسین آنها شود. 4. نیرومندی وجه متضادی نداشته باشد که آن هم مثبت تلقی شود. ۵ . رومندی باید در طیفی از رفتارها، افکار، احساسات و اعمال فرد به گونه ای تجلی پیدا کند که قابل ارزیابی باشد. نیرومندی باید صفت مانند باشد و فرد در زمان ها و مکان های مختلف درجه ای از آن را بروزدهد. 6. هر نیرومندی از صفات مثبت دیگری که در طبقه بندی مطرح شده مجزا بوده و نمی توند با آنها یکسان در نظرگرفته شود. 7. درمنابع مختلف مانند اساطیر، داستان ها، اشعار و … به این نیرومندی ها اشاره شده است. 8. افراد دارای نیرومندی های منش از دید دیگران شگفت انگیز، نابغه و قابل احترامند. 9. وجود افرادی که – به طور انتخابی – فاقد نوع خاص از نیرومندی های منش هستند. 10. همانطور که اریکسون (۱۹۶۳) در بحث مربوط به مراحل رشد روانی- اجتماعی و فضیلتی که فرد در نتیجۀ حل موفقیت آمیز تعارض هر مرحله به آن دست می یابد، جامعه نیز به منظور پرورش نیرومندی ها و فضائل و حفظ و گسترش آنها در افراد نهادهایی را ایجاد کرده و آیین هایی ایجاد می کند. این فرایند منجر به شناسایی بیست و چهار نیرومندی منش یا مکانیزم که موجب دستیابی ما به فضائل (ویژگی های مثبت جهانی مورد تاکید فلاسفه و رهبران دینی) می شوند، شد. بر این اساس توانمندی های در دل شش فضیلت جای گرفتند. این فضائل عبارتند از : • خرد- این فضیلت نیرومندی های مرتبط با دانش و اکتساب را در بر می گیرد. • شجاعت – فضیلتی هیجانی کاست که اعمال اراده تا رسیدن به هدف، علیرغم مخالفت های بیرونی یا درونی را در بر می گیرد. • انسانیت – فضیلتی میان فردی که عبارتست از دل رحمی و دوست بودن با دیگران • عدالت- فضیلت مدنی که زیربنای زندگی اجتماعی سالم است. • اعتدال – فضیلتی است که از افراط ها و تفریط ها جلوگیری می کند. • تعالی – فضیلتی است که ارتباط با هستی بزرگ تر را برقرار می کند و در زندگی معنا ایجاد می کند. 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
مسئوليت اجتماعي یک توانمندی شخصیتی است که رابطۀ تنگاتنگی با نظم اجتماعی دارد. این توانمندی که یکی از مولفه های تشکیل دهنده فضیلت عدالت است، به معناي كاركردن به عنوان عضو يك گروه در جهت منافع عمومي است. افرادي كه داراي اين توانمندي هستند نسبت به جامعه ای كه در آن عضويت دارند وفادار بوده و حاضرند اهداف شخصي شان را در جهت مصالح عمومي فدا كنند. شهروندی، مسئولیت اجتماعی، وفاداری و کار گروهی معرف یک احساس تمایز و تعلق به یک موضوع گروهی است که اگرچه علاقۀ فرد را در بر می گیرد، اما برای فرد دارای معنایی فراتر از علاقۀ شخصی است. افرادی که دارای این توانمندی ها هستند، احساس وظیفۀ نیرومندتری دارند، بر اساس منافع گروه عمل می کنند، نه منافع فردی، به دوستانشان وفادارند و می توان با اطمینان خاطر در گروه مسئولیت هایی را به آنها واگذار کرد. چنین فردی هم گروه خوبی به شمار می رود. داشتن احساس مسئولیت و روح همکاری از شاخص های عمدۀ این توانمندی محسوب می شوند. افراد دارای این ویژگی از طریق شرکت در رای گیری ها، عضویت در نهادها و موسسات خیریه یا کمک مالی به این نهادها در فعالیت های مدنی جامعه خود شرکت کرده وبه افزایش نظم اجتماعی کمک می کنند. ویژگی مشترکی که میان همۀ افراد متصف به این ویژگی وجو دارد اینست که برای آنها اهداف مرتبط با علاقۀ اجتماعی بر اهداف مرتبط با علاقۀ شخصی اولویت دارد. این افراد خود را دارای رسالتی اجتماعی می دانند و سعی دارند دنیا را به مکان بهتری برای زندگی هم نسلانشان و حتی نسل های بعد تبدیل کنند. 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
طبقه بندی فضائل و نیرومندی های منش (سلیگمن و پترسون،2004) 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
طبقه بندی فضائل و نیرومندی های منش (ادامه) 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝🏽️☝🏽️☝🏽️انیمیشن نظریه درماندگی آموخته شده سلیگمن، که پایه پژوهش های وی درباره مباحث مثبت گرا و به ویژه خوشبینی آموخته شده محسوب می شود. 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
روان شناسی مثبت گرا و کودکان 👶👶👶 همانطور که می دانیم یکی از اهداف روان شناسی مثبت گرا پیشگیری از اختلالات روانی از طریق رشد و پرورش نیرومندی های روانی در افراد است. به همین منظور روان شناسان متخصص مثبت گرا برنامه ای را جهت شکوفایی کودکان ارائه داده اند که به کارگیری آن توسط والدین و مربیان کودکان را در برابر آسیب های روانی واکسینه می کند. این برنامه که توسط دکتر جنی هوپر طراحی شده است، دارای پنج رکن اساسی است که در ادامه با آنها آشنا می شوید. 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 پنج رکن سازنده بهزیستی روانی و برنامه شکوفایی کودکان 1. نیرومندی های فردی: تدبیر درونی که انتخاب های ما را هدایت می کند. هر کودک داری استعدادها و نیرومندی هایی است که به او انگیزه و انرژی می دهد و موجب تسهیل یادگیری وی می شود. نیرومندی های فردی اولویت ها و ترجیحات ما را مشخص می سازند، این نیرومندی ها بر ارزش ها و باورهای ما تاثیر می گذارند، ارزش ها و باورهای ما نیز به نوبه خود تصمیمات ما را متاثر می سازند. 2. بهزیستی هیجانی: ایجاد تعادل مثبت هیجانات مثبتی مانند شادی، خوش بینی و شکرگزاری تاثیر برجسته ای بر بهزیستی هیجانی دارند. سلامت جسمانی، انرژی و تعادل هیجانی ما همگی توسط بهزیستی رشد می کنند و وجود استرس بر آنها تاثیر منفی می گذارد. 3. ارتباط مثبت: ایجاد روابط قابل اعتماد و خوشایند ارتباط مفهومی بیش از یک کلمه دارد: زبان بدن، تظاهرات چهره ای و تن صدا هر کدام پیام هایی را به شنونده القا می کنند. رابطه مثبت ما را به دیگران متصل می کند و به ما وسیله ای جهت درک و مدیریت افکار و احساسات خودمان را می دهد. 4.نیرومندی های یادگیری: شکل دهی عادت هایی به منظور ایجاد انگیزه و به نتیجه رساندن کارها دنیای فردا نیازمند یادگیرنده های خلاق و انعطاف پذیر مادام العمری است که توانایی شناسایی و بهره برداری از نیرومندی هایشان را دارند. پژوهش های اخیر تاثیر پویشی چارچوب ذهنی رشد یافته یعنی مجموعه ای از راهبردهای یادگیری که به طورمعناداری موجب ارتقاء یادگیری و مهارت حل مسئله میشوند را، اثبات کرده اند. 5. تاب آوری: چگونگی اجتناب از موانع و درس گرفتن از شکست ها توانایی حفظ تعادل هیجانی به هنگام مواجهه با فشار و تفکر منطقی برای دستیابی به راه حل اساس تاب آوری را تشکیل می دهند. تاب آوری ما را قادر می سازد تا اثرات استرس های محیطی را کاهش داده و با اشتباهات و یاس های شخصی مان کنار بیاییم. تاب آوری همچنین به معنای تفکر آینده نگر به منظور اجتناب از موقعیت هایی است که ممکن است آسیب زا باشند. کودکانی که در این 5 بعد آموزش های لازم را ببینند، از بهزیستی روانی برخوردار می شوند و در بزرگسالی از زندگی خود رضایت دارند. 📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚📚 منبع: what children need to be happy, confident and successful. step by step positive psychology to help children flourish. Jeni Hooper. ترجمه: دکتر زهره قربانی 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
روان_شناسی_شخصیت_انسان_گرا_و_مثبت_گرا.pdf
1.54M
شخصیت از منظر مکاتب روان شناسی انسان گرا و مثبت گرا 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
بهزيستي روانی و بهزیستی درمانی.pdf
12.28M
بهزیستی روانی و بهزیستی درمانی (psychological well-being & well-being therapy) 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
📚😐📚 سواد تمام کردن رابطه 📚😀📚☹️ همه مراجعین هفته گذشته ام یک مشکل داشتند: پایان دادن به یک رابطه عاطفی. همه این افراد درگیر رابطه ای بودند که بعد از مدتی آن به هر دلیلی بهم خورده و حالا این آدمها می خواهند بدانند باید چه کار کنند تا حال بدشان را تغییر دهند. متاسفانه اکثر ما همانطور که سواد ایجاد رابطه مناسب و ماندن در آن را نداریم ( دوست عزیزی متنی درباره سواد رابطه نوشته که در فرصتی دیگر آن را به اشتراک می گذارم)، در پایان دادن به روابطمان نیز با بی سوادی کامل عمل می کنیم. تمام کردن یک رابطه احساسی برای هر فردی سخت و طاقت فرسا ست، اما افرادی که سواد پایان دادن به رابطه را دارند، اقداماتی انجام می دهند که عبور از این بحران را برای خود و شریکشان آسان تر می سازد. افراد باسواد این گونه عمل می کنند: 1. فرد با سواد یک دفعه ناپدید نمی شود. شاید شما هم رابطه ای را تجربه کرده باشید که در آن طرف مقابل یک باره غیب شده است. شما روز قبل با هم بوده و اوقات خوشی را گذرانده اید، اما او از دیشب نه جواب تلفنتان را می دهد، نه پیام هایتان را می خواند. اگر به هر دلیلی تصمیم به پایان دادن رابطه گرفته اید، مسئولیت تصمیم گیری تان را بپذیرید و طرف مقابل را از تصمیمتان باخبر کنید. 2. فرد با سواد محترمانه رفتار می کند. یاد اولین روزهای آشنایی بیفتید که چطور با عشقتان رفتار می کردید. مدام مراقب بودید که مبادا از دستتان ناراحت شود. مسلما رابطه شما نقص هایی داشته که به خاطرش تصمیم به جدایی گرفته اید، اما یادتان باشد بی احترامی کردن به طرف مقابل، در واقع بی احترامی کردن به انتخاب خودتان است، بنابراین بهتر است محترمانه رفتار کنید. 3. فرد با سواد بیهوده رابطه را کش نمی دهد. بعضی از مراجع ها می گویند من خیلی به او وابسته ام، نمی توانم یک دفعه ترکش کنم. نمی شود کم کم؟ و این در حالی است که خودشان هم می دانند که کم کم نمی شود... این کار مثل این می ماند که چون جراحی خارج کردن تومور از بدن دردناک است، به طور مداوم به بیمار مسکن بدهیم. آیا این کار به نفع بیمار است؟ درست است که ما با این کار باعث می شویم بیمار درد نکشد، اما با تزریق مسکن غده از بین نمی رود که هیچ، روز به روز هم رشد و پیشرفت می کند و در نهایت این کار ما ممکن است باعث مرگ بیمار شود. بنابراین باید هرچه زودتر این غده (رابطه ناسالم) تمام و کمال بیرون آورده شده و محیط اطرافش هم پاکسازی شود. اگرچه روزهای اول بعد از عمل بیمار درد دارد، ضعیف شده و نیاز به مراقبت ویژه دارد، اما بعد از مدتی حالش خوب می شود و با نیروی مضاعف به زندگی بر می گردد. خوب است ما هم در همان روزهای اول بعد از جدایی که حال بدی داریم، کار پاکسازی را انجام دهیم. در این روزها افراد مدام خاطراتشان را مرور می کنند و احتمال برگشتشان به رابطه زیاد است. برای اینکه خاطرات آزارمان ندهند، می توانیم پیامهای مخاطب خاص اسبق را پاک کنیم، حداقل برای مدتی از شبکه های اجتماعی مان حذفش کنیم، شماره تلفنش را پاک کنیم و در صورت لزوم حتی سیم کارتمان را عوض کنیم تا طرف مقابل هم نتواند با ما تماس بگیرد. قطع کردن تدریجی رابطه فقط باعث آزار دیدن بیشتر دو طرف و درگیر شدن دوباره در یک پروسه احساسی می شود که نتیجه آن ممکن است ادامه یک رابطه ناسالم باشد. 4. فرد با سواد احساسات و تقصیرهایش را می پذیرد. در هر رابطه دو طرف حضور دارند، ممکن است سهم یکی از طرفین در به بن بست رسیدن رابطه بیشتر از دیگری باشد، اما مسلما هر دو طرف در رسیدن به نقطه پایانی نقش داشته اند. اشتباهات خود را بپذیرید و به خاطر آنها از طرف مقابل عذرخواهی کنید. بدانید که طی فرایند جدایی احساسات و هیجانات منفی را تجربه خواهید کرد، به جای اینکه طرف مقابل را مسئول حال بدتان بدانید، در فکر یافتن راهکارهایی برای تغییر خلقتان باشید. 5. فرد با سواد حضوری خداحافظی می کند. فرض کنید تصمیم گرفته اید برای ادامه زندگی از ایران بروید و احتمال زیادی وجود دارد که دیگر عزیزانتان را نبینید، چگونه با آنها خداحافظی می کنید؟ با یک پیام یک خطی در تلگرام؟ با ایمیل؟ با یک تماس تلفنی کوتاه؟ یا اینکه از آخرین فرصت استفاده می کنید، به دیدنشان می روید و به خاطر همه لحظات خوبی که با آنها داشته اید تشکر می کنید؟ خب پایان دادن به یک رابطه عاشقانه هم همین طور است. شما قرار است دیگر کسی را که زمانی عزیزترین فرد زندگی تان بوده نبینید، برای خداحافظی یک قرار حضوری بگذارید. با این کار هر دویتان راحت تر و بهتر می توانید پایان یافتن رابطه را بپذیرید. حالا با توجه به چیزهایی که در بالا خواندید، به نظر خودتان سواد پایان دادن به یک رابطه را دارید یا نه؟ 🖍🖌🖍دکتر زهره قربانی 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
📚👫📚👫 سواد رابطه 📚👫📚👫 تحقیقات چندین و چند ساله روان شناسا نشون داده که پنج عامل مهم باعث شادی دورنی و رضایت ما از زندگی میشن، این عوامل اینها هستن: داشتن هیجانات مثبت به میزانی بیشتر از هیجانات منفی، جذب شدن و غرق شدن در کارهای روزمره،روابط مثبت، داشتن هدف غایی در زندگی و احساس پیشرفت کردن در زندگی. و نتیجه تحقیقات هفتاد ساله روان شناسی به نام والدینگر نشون داده از بین این پنج عامل روابط مثبت بیشترین سهم رو در خوشحالی ما دارن. اکثر ما به نقش مهم روابط در شادکامی مون واقفیم و به همین خاطر زمان زیادی رو صرف پیدا کردن یار و همراه مناسب می کنیم. اما چرا خیلی از رابطه ها اونطور که ما می خوایم پیش نمیرن؟ چون سواد رابطه نداریم. آقای حمید سلیمی در یادداشتی در این باره توضیحات جالبی داده، فکر می کنم خوندن این یادداشت به درد هممون می خوره. اینکه ما سواد رابطه نداریم، یعنی چی؟ 🤔🤔🤔 یک: انتخاب خوب بلد نیستیم . اغلب کسی را برای همزیستی انتخاب می کنیم که مشخصه های موردعلاقه ما را ندارد ، یا بسیار کم دارد . اما تحت تاثیر حس های لحظه ای ، اختلال های هورمونی ، تعابیر غلط ، جوزدگی و ... انتخاب می کنیم . بعد از مدتی ، آن حس لحظه ای که از بین رفت ، شروع می کنیم به یکی توی سر خودمان زدن و یکی توی سر آن بیچاره ! انتخاب خوب یعنی برگزیدن کسی که بیشتری شباهت را با ما دارد ، و بیشترین قدرت درک از شرایطمان را . و متقابلا ، بیشترین شباهت و بیشترین درک را می توانیم نسبت به او داشته باشیم . و شباهت البته به معنای یکسانی نیست . 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 دو : نداشتن شناخت از خود ! اکثریت مطلق ما شناختی نداریم از آن چه هستیم و دوست داریم باشیم . دمدمی مزاج و بسیار تندخو و تغییرناپذیریم ، اما تلاشی نمی کنیم برای آن که بدانیم واقعا "که هستیم؟" شناختی نداریم از علائق خود ، از خواسته ها و نیازها ، و از آنچه در یک رابطه طلب می کنیم . این فقدان شناخت در نهایت سبب می شود در هیچ رابطه ای دوام نیاوریم ، زیرا تعریفی از حس خوشبختی نداریم . 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 سه : بحران عدم تعادل . بلد نیستیم آهسته و پیوسته دوست بداریم ! در ابتدای رابطه آنچنان تند میرانیم که نفسمان بند میاید ! تمام انرژی خود را در همان روزها و هفته های اول رابطه خرج می کنیم ، توقع او را بالا می بریم و بعد از مدتی باتریمان که خالی شد ، شروع می کنیم به بهانه گیری و تلاش برای فرار و ... تعادل داشتن در رابطه یعنی دوست داشتن خود را با ریتمی ملایم اما ماندگار افزایش دهیم ، و نیز نیازمان به دوست داشته شدن را به تدریج به آن که دوستش داریم نشان بدهیم . نه خفه اش کنیم ، نه وادارش کنیم خفه مان کند ! 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 چهار: قدرت تحلیل نداریم . اتفاقات ناگهانی جزئی تفکیک ناپذیر از رابطه اند ، مثلا ممکن است میانه های یک رابطه عاطفی بفهمی مردی یا زنی که دوستش داری ، عادتی یا اخلاقی دارد که برای تو تحملش سخت است . تحلیل می کنیم ؟ می نشینیم به بررسی جزئیات ؟ راهکارهای مختلف را - با حضور و اطلاع خودش - بررسی می کنیم ؟ نه . واکنش لحظه ای و آنی و سلبی نشان می دهیم . توانایی تحلیل دستاورد پختگیست ، و تا زمانی که ما در آغاز هر رابطه ای برای خودمان چنان وانمود می کنیم که انگار اولین تجربه عاطفی ماست ، این بازی ذهنی غلط بر ما غلبه می کند و امان نخواهد داد که تحلیل و درک درست مانع از بروز تنش ها و درنهایت جدایی شود . 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 پنج: بلد نیستیم بفهمیم دنیای آدمها با هم فرق دارد . توقع داریم کسی که با ماست ، خود ما باشد ! حتا حاضر نیستیم به نیازها ، خواسته ها و علائق او توجه کنیم . غرور خودمان را بسیار دوست داریم ، اما توقع داریم او غرور و خواسته و نیاز نداشته باشد ! و درکش سخت است برای ما که بفهمیم او دنیایی دارد که خودش ساخته ، و آن را صرفا با ما به اشتراک گذاشته . نه که بخواهد بر اساس خواسته ما دنیای تازه ای بسازد . بلد نیستیم کنار هم باشیم ، دوست داریم داخل هم باشیم ! 🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂🍁🍂 شش: و چه خوب است که وقتی شرایط متعادل نداریم - جسمی ، روحی ، مالی ، خانوادگی و ... - از شروع کردن رابطه عاطفی بپرهیزیم . که این عدم تعادل تنها آسیب پذیری خودمان را بیشتر می کند . و خوب تر آن که همیشه یادمان باشد که قالب آدمها شبیه هم نیست ، جای خالی کسی را نمی شود با بودن کسی دیگر پر کرد .... بیاین با سواد بشیم 😁 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
روانشناسان معتقدند می توان با پرورش این 24 ویژگی شخصیت و استفاده از آنها به شادکامی درونی و پایدار رسید (6 مفهوم درج شده در ستون اول فضائل اخلاقی هستند که هر کدام از چند ویژگی شخصیتی تشکیل شده اند). 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
دستیابی به اهداف یکی از عوامل موثر بر شادکامی افراد است. با این وجود گاهی برخی عوامل سبب می شوند ما از تعقیب اهدافمان دست بکشیم. شناسایی این عوامل مخرب ( شکل بالا ) اولین قدم جهت غلبه بر آنها ست. 📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونه‌سوال از همه رشته‌ها↙️تلگرام💙وایتا🧡 📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘 🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋