✅اطلاعیه تکمیلی درخصوص نحوه معادلسازی یا تطبیق واحد؛
🔻بنابر اعلام اداره کل خدمات آموزشی دانشگاه پیام نور بدینوسیله باطلاع میرساند:
1⃣معادلسازی دروس از مقطع کارشناسی ارشد برای مقطع کارشناسی فقط جهت دروس جبرانی امکان پذیر است و سایر دروس کارشناسی ارشد برای مقطع کارشناسی قابل معادلسازی نمیباشد.
2⃣معادلسازی دروس از مقطع کارشناسی که دانشجو قبلا اخذ کرده برای مقطع کارشناسی جدید بلامانع است.
3⃣معادلسازی دروس از مقطع کاردانی برای مقطع کارشناسی بلامانع است. (لازم بذکر است معادلسازی دروس مقطع کاردانی دانشجویانی که دیپلم سه ساله داشته و فاقد مدرک پیش دانشگاهی هستند نیز بلامانع میباشد)
#اخبارواطلاعیه_های_مهم_دانشگاهپیام_نور
🔖اطلاعیه خیلی مهم- فوری
با سلام،
👤به اطلاع کلیه همکاران مراکز و واحدهای محترم کشور می رساند؛
آئین نامه یکپارچه آموزشی برای ورودیهای ۱۴۰۲ و بعد از آن، نسبت به آئین نامه قبلی تفاوت و تغییرات گسترده ای دارد.لازم است با نهایت دقت آیین نامه ابلاغی مطالعه گردد و به تمامی دانشجویان اطلاع رسانی لازم صورت گیرد.
🔖مهم ترین موارد جهت اطلاع و راهنمایی دانشجویان جدیدالورود به شرح ذیل تقدیم حضور می گردد.
✅ ماده ۱۱: احتساب نمرات مردودی در معدل نیمسال و معدل کل جهت دانش آموختگی.
✅ ماده ۱۲ -بند الف: معادلسازی دروسی که منتج به أخذ مدرک تحصیلی شده باشد، ممنوع است.( دانشجویان پذیرفته شده ۱۴۰۲، چنانچه قبلأ از مقطعی فارغالتحصیل شده و مدرک دریافت کردهاند، دروس آنها معادلسازی نخواهد شد. ولی معادلسازی دانشجویان اخراجی، انصرافی و تغییر رشته ای طبق مقررات قابل انجام می باشد.)
✅ ماده ۱۴: مدت مجاز تحصیل در مقطع کارشناسی از ۷ سال در آئین نامه قبلی به ۴ سال کاهش پیدا کرده و به تبع آن، مدت مجاز تحصیل برای مشمولین دارای معافیت تحصیلی نیز از ۵ سال به ۴ سال کاهش یافته است.
✅ ماده ۱۴- تبصره ۴: حداقل مدت مجاز برای دانش آموختگی در مقطع کارشناسی ۳ سال است.( دانشجو نمی تواند کمتر از سه سال مدرک کارشناسی دریافت کند.)
✅ ماده ۱۷: حداکثر واحد قابل أخذ در ترم تابستان به ۶ واحد کاهش یافته است.
✅ ماده ۱۷- تبصره ۸: معرفی به استاد حداکثر ۲ درس و حداکثر ۴ واحد( قبلأ تعداد واحد ملاک نبود، مثلا می توانست دو عنوان درسی جمعا ۶ واحد باشد.)
✅ ماده ۲۰: برای تغییر رشته باید حداقل یک ششم واحدها رشته قبلی گذرانده شود. که در تمامی رشتهها یک ششم، بیشتر از ۲۰ واحد خواهد شد و حداقل در دو ترم.( قبلأ با ۱۲ و بعد از یک ترم، امکان تغییر رشته فراهم بود.)
✅ ماده ۲۰- تبصره ۳: ممنوعیت تغییر رشته از رشتههای بدون آزمون به رشتههای با آزمون
✅ ماده ۲۶: کاهش سنوات مجاز کارشناسی ارشد به 2سال
@pnu100
⭕ اطلاعیه
با سلام خدمت دانشجویان گرامی درس ابعاد حقوقی دفاع مقدس (حضوری)
با توجه به تقاضای دانشجویان درس ابعاد حقوقی دفاع مقدس (حضوری) ،استاد عقلمندی با برگزاری آزمون مجدد از این درس موافقت نمودند.
فلذا تمام دوستان دانشجویی که موفق به شرکت در آزمون پایان ترم درس ابعاد حقوقی دفاع مقدس نشده اند می توانند در این آزمون مجدد شرکت کنند.
🕣 زمان: یکشنبه - هفدهم دی ماه - ساعت 11 صبح
🌀مکان: دانشگاه پیام نور تبریز
📌 دوستان توجه کنند:
فرصت شرکت در آزمون مجدد فقط مختص دوستانی است که در آزمون قبلی شرکت نکرده اند.
این آزمون آخرین فرصت جهت کسب نمره قبولی و پاس کردن این درس می باشد، حتما به دوستان خودتون هم اطلاع بدید و هیچ آزمون مجددی برگزار نخواهد شد.
با تشکر ادمین.
☀️ دیدگاه آدلر: معیار سلامت
در روان شنا سی آدلری مفهوم هنجار و نابهنجار معنای خاص آماری ندارد. اوگلر (۱۹۶۳) میگوید
"آدلر تمایزی بین فرد هنجار و نابهنجار نمی گذارد، بلکه از نظر او، اولی اشتباه های کوچکتر و دومی اشتباه های بزرگتر مرتکب می شوند."
در واقع، معیارسلامت، میزان علاقه اجتماعی فرد است. اینکه فرد تا چه اندازه می تواند به ديگران اهمیت بدهد، با دلگرمی و شجاعت همکاری کند، همدلی نشان بدهد و برای منافع جمع و گروه مشارکت کند. این وضعیت خود را در حرکت روان شناختی نشان می دهد، نه در یک یا دو رفتار مجزا و پراکنده. "فقط به حرکت اعتماد کن."
فرد سالم در سمت منافع اجتماع (خانواده، زوج، کار، و جامعه) می ایستد، خود نیز بهره مند می شود، اما در دو راهی منافع شخصی و منافع جمع، در سمت سودمند اجتماع می ایستد.
دکتر حميد علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
☀️ فرافکنی: دیدگاه آدلری
آدلر با مفهوم فرافکنی موافق نبود، زیرا آن را بیش از حد گنگ و مبهم می دانست. او معتقد بود که فرافکنی در واقع نشان دهنده شیوه و نوع ادراک و اندریافت (apperception) فرد است. این اندریافت ها کاملا فردی هستند و روشی کلی برای تعمیم و نتیجه گیری از آنها وجود ندارد شاید بتوان در بهترین حالت نوعی الگوی کلی ادراکی را در برخی افراد مشاهده کرد اما همیشه باید هدف، و جهت حرکت مد نظر باشد. ادراک از هدف تاثیر می پذیرد.
استفاده و تفسیر آزمون های فرافکن توسط روان شناسان آدلری (که چندان متداول نیست) تنها با رعایت اصول روان شناسی فردی انجام می گیرد.
دکتر حمید علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
☀️ دیدگاه آدلری: رفتار های ضد اجتماعی
«من نه!» فشرده دیدگاه آدلری در مورد نگرش ضداجتماعی افراد بهره کش و دارای اختلال شخصیت است که برای منافع خود از روی قصد به دیگران صدمه می زنند.
فرد تبهکار یا مجرم می تواند ضرورت همکاری را درک کند، اما به گونه ای عمل می کند که انگار این ضرورت ها فقط برای دیگران است. چنین فردی با عقلانی سازی و توجیه به دنبال معاف کردن خود از عقل سیلم است. برای مثال، می گوید "من خیلی باهوش یا زرنگ هستم"، یا "من با بقیه فرق می کنم."
فردجامعه ستیز به گونه ای عمل می کند که انگار بله تو باید کار درست را انجام بدهی، اما من نه.
این نگرش می تواند فعال یا منفعل باشد، یعنی یا فعالانه حقوق دیگران را نادیده بگیرد و سواستفاده کند یا منفعلانه از دیگران متوقع و پر انتظار باشد.
در دیدگاه آدلری، "تبهکاری نمایش قهرمانیگری یک بزدل است... در واقع، همه تبهکاران بزدل هستند. آنها از مسایلی که نمی توانند به خوبی حل کنند سرباز می زنند... آنها دوست دارند که خود را قهرمان و شجاع ببینند اما این طرحواره ادراک شده اشتباه آنهاست، نوعی شکست عقل سلیم."
منطق تبهکاران و مجرمان، حقوق ديگران را در نظر نمی آورد. با این دیدگاه هرچه را بخواهند می گیرند بدون آنکه دغدغه ای برای درد و رنجی که به ديگران وارد میکنند داشته باشند. تاریخ نمونه های فراوانی از این تبهکاران که رهبران جامعه شده اند سراغ دارد (الکساندرا آدلر).
✍️ دکتر حمید علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
Adler Psychology and Counseling Centre, Toronto
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
101_Solution_Focused_Questions_۱۰۱_پرسش_راه_حل_مدار.pdf
971.7K
۱۰۱ پرسش: درمان راه حل محور
پرسش هایی برای مراحل درمان
✍️ Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
Toronto, Canada
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
☀️ واکنش های نخستین فروید و یونگ به دیدگاه آدلر
آدلر معتقد بود که احساس کهتری زیربنای روان رنجوری و روان پریشی است. او معتقد بود "از تلاش برای جبران یا غلبه بر نقص یا ضعف بدنی - یعنی کهتری اندامی - ممکن است نوعی برتری یا حتی نبوغ بیرون بیاید، اما بیماری روانی، به عبارتی روان رنجوری، نیز کاملا محتمل است." آدلر برای نشان دادن مفهوم بیش جبرانی (overcompensation) دموستنس سخنران بزرگ یونانی را مثال می زد که در کودکی لکنت داشت.
هنگامی که آدلر دیدگاه خود را در انجمن روانکاوی و در حضور فروید بیان کرد، فروید آن را پذیرفت زیرا معتقد بود که این می تواند به عزیزه جنسی مرتبط باشد و نظر داد که حتی خودخواهی و جاه طلبی زیاد فرد می تو اند به احساس کهتری او مرتبط باشد. او معتقد بود که دیدگاه آدلر فقط نوعی فرض (speculation) است اما دیدگاه خودش عین واقعیت (a fact) است.
هنگامی که آدلر دیدگاه خود را در مورد احساس کهتری بیان می کرد یونگ در جلسه حضور داشت و معتقد بود که
"حمله های سنگین انتقادی به آدلر منصفانه نیست. ایده های آدلر درخشان است و ما [شرکت کنندگان] برای انتقاد کردن موجه نیستیم زیرا ما چنین تجربه ای نداشتیم."
✍️ Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
Toronto, Canada
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
☀️ «پدیده غریبه در قطار»
"Stranger-on-the-train" phenomenon
گاهی خودافشایی از الگوی خاصی پیروی نمی کند. این شرایط را «پدیده غریبه در قطار» می نامند. در این پدیده فرد با سرعت اطلاعات شخصی خود را در موقعیت عمومی برای کسی که اصلا او را نمی شناسد افشا می کند. شاید علت آن این باشد که فرد گمان می کند این غریبه او را نمی شناسد و او را هیچگاه دوباره ملاقات نخواهد کرد. این پدیده در روان درمانی برای نشان دادن این است ارتباط هر چند هم کوتاه باشد روان درمانگر نباید آن را دستکم بگیرد چرا که می تواند به نوبه خود دارای اثردرمان بخش باشد. (Dryden, 2024; Rubin, 1973).
✍️ Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
Toronto, Canada
✍️ آلفرد آدلر:
"نیازی به جنگ، انتقاد، و بی ارزش ساختن یکدیگر نیست. هیچ یک از ما صاحب حقیقت مطلق نیست و راه های بسیاری وجود دارند که به هدف والای همکاری می رسند.✍️ Hamid Alizadeh, PhD
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
☀️ احساس مهم بودن To be Significant
آلفرد آدلر:
«هدف روح انسان غلبه یافتن، کمال، امنیت و برتری یافتن است. هر کودکی با موانع بی شماری در زندگی روبرو می شود و هیچ گاه نمی تواند بدون تلاش برای احساس «مهم بودن significant» رشد کند.»
در دیدگاه آدلر هر فردی، چه کودک وچه بزرگسال، نیاز دارد تا احساس کند مهم است (to be significant) و برای این احساس همواره تلاش می کند. بدون چنین احساسی نه تنها گرایشی برای احساس تعلق، حل مسأله و علاقه اجتماعی نخواهد داشت بلکه توان خود را برای مقابله با آنهایی صرف می کند که او را مهم نمی دانند و برای او ارزش کافی قایل نیستند.
تلاش برای مهم بودن، حرکت از احساس کهتری به سوی احساس برتری و رسیدن به هدف است.
✍️ Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
☀️ یکی از روش های ارتباطی مضر ومخرب با فرزند و سایر اعضای خانواده استفاده از روش «دو سو بسته» (Double-blind) است.
در این نوع ارتباط نوعی ابهام و تناقض وجود دارد و طرف مقابل بخت برد ندارد و دچار سردرگمی می شود. مانند:
۱. کی می خواهی به ما کمک کنی!؟
۲. هنوز داری از زیرکار در میری؟
۳. مطمئنم با ما به سینما می آیی (در حالیکه لحن و چهره پیامی متناقض را انتقال می دهد).
۴. مادر: اتاقت را مرتب کن، کودک: باشه. مادر: تواز این همه کثیفی خسته نشدی!؟
۵. تو هنوز داری غر می زنی!
۶. دیگه خودت می دونی، انجام بدی یا ندی به درد نمی خوره، یا دیگه دیر شده.
۷. مادر: خودجوش کارت را بکن. کودک: باشه الان می روم انجام می دهم. (در اینجا هم کودک خودجوش نبود!)
۸. همسر: اگر دوست داری امشب با دوستانت برو بیرون. (در حالیکه لحن پیام متناقض دارد.)
ارتباط دو سوبسته ممکن است برای اهداف سلطه و برتری استفاده بشود و در طرف مقابل احساس تردید، ناپایداری، گسست و حتی انتقام ایجاد کند.
✍️ دکتر حمید علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
Adler Psychology and Counseling Centre, Toronto
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
روان شناسی فردی آلفرد آدلر:
✍️ آلفرد آدلر
«همیشه ممکن است همه چیز متفاوت باشد.»
~ Alfred Adler
Everything can always be different!
دکتر حمید علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
✍️ فردریک نیچه
«هیچ کس نمی تواند برای تو پلی بسازد که دقیقا بر روی آن از جریان زندگی عبور کنی، هیچ کس جز خود تو.»
~ Friedrich Nietzsche
No one can construct for you the bridge upon which precisely you must cross the stream of life, no one but you yourself alone.
دکتر حمید علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
Adler Psychology and Counseling Centre, Toronto
☀️ بازنگری در الگوی درماندگی آموخته شده
پژوهشهای سلیگمن و همکاران او نشان داد که اگر موجود زنده در شرایط غیرقابل کنترل و منفی مانند شرایط شوک برقی، یا استرس های سخت گریزناپذیر قرار بگیرد به تدریج میآموزد که از این شرایط فرار نکند. چون می پندارد که فرار کمکی به او نخواهد کرد. در این نظریه گفته میشد که افسردگی از تمایل فرد به نسبت دادن رویدادها به عوامل اسنادی سه گانه یعنی درونی، پایدار، و کلی مربوط می شود. در نسخه بازنگری شده این نظریه، مطرح شد که این عوامل اسنادی مانند گذشته مورد تاکید نیستند و علت اصلی افسردگی بیشتر به احساس ناامیدی (Sense of hopelessness) مربوط می شود. از این رو تاکید اصلی نظریه از «درماندگی آموخته شده» به «احساس ناامیدی» تغییر کرد. پیرو آن، پژوهش ها نشان داند که قوی ترین عامل پیش بینی کننده خودکشی احساس ناامیدی است.
✍️Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
☀️ در خصوص مهدکودک و تاثیر آن بر رشد کودکان
یافتههای پژوهشی ناهمسان هستند، اما در کل:
۱. نشان داده اند که مهدکودک با کیفیت بالا اثرات خوبی دارد و به لحاظ شناختی می تواند روی هوش، خلاقیت، زبان، و نمرات درسی کودکان در مقایسه با کودکانی که در خانه ماندهاند یا حتی پرستار کودک (babysitter) دارند، تاثیر مثبت بگذارد. اما باید توجه داشت که این تاثیرها معمولاً تا پایه اول دبستان دیگر قابل تشخیص نیستند. برخی صاحب نظران معتقدند که این امتیازها حتی ممکن است به ویژگیهای خود کودک مربوط باشد.
۲. همچنین مهد کودکهای با کیفیت بالا برای کودکان با خطرپذیری بالا مفید است و به رشد سریع تر آنها کمک میکند.
۳. کودکانی که به مهد کودک میروند به لحاظ اجتماعی با دوستان بیشتری رابطه مهربان دارند و از جرات ورزی بیشتری برخوردارند اما از سوی دیگر بیشتر هم رفتارهای نافرمانی، پرخاشگری و درخواست نشان میدهند.
۴. مراقبت بیش از ۲۰ ساعت در هفته توسط غیر مادر برای کودکان زیر یک سال میتواند منجر به دلبستگی ناایمن شود که البته قابل بحث است. احتمال این دلبستگی ناایمن وقتی کمتر میشود که کودک و مادر پیوند عاطفی محکمی ساخته باشند و کودک مراقبت حساس و خوبی دریافت کرده باشد و سپس به مهد کودک با کیفیت بالا برود.
✍️Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
✍️ آلفرد آدلر:
«روان درمانی کاربست همکاری و آزمون همکاریست. تنها زمانی موفق می شویم که خالصانه به طرف دیگر علاقه مند باشیم. باید بتوانیم با چشمان او ببینیم و با گوش های او بشنویم... برای روان شناس قانون نخست آن است که همکاری بیمار را جلب کند، قانون دوم آن است که هرگز نگران موفقیت خودش نباشد چرا که ممکن است تاوان آن را پس بدهد.»
~ Alfred Adler
“Psychotherapy is an exercise in cooperation and a test of cooperation. We can succeed only if we are genuinely interested in the other. We must be able to see with his eyes and listen with his ears...For the psychologist the first rule is to win the patient; the second is never to worry about his own success; if he does so, he forfeits it.»
(Ansbacher, 1954)
Hamid Alizadeh, PhD
Professor of Psychology,
Faculty member of ICASSI (the International Committee for Adlerian Summer Schools and Institutes)
NASAP Diplomate of Adlerian Psychology (The North American Society of Adlerian Psychology)
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋
The Hidden Treasure .pdf
301K
☀️ مقاله انگلیسی: بهار ۲۰۲۳
The Hidden Treasure:
Rumi’s Approach to Overcoming the Collective Fear of Death
Journal of Individual Psychology
University of Texas
Hamid Alizadeh, PhD
Bengü Ergüner-Tekinalp, PhD
Bagher Ghobari-Bonab, PhD
گنج پنهان: رویکرد رومی (مولوی) به غلبه بر ترس جمعی از مرگ
تحلیلی مبتنی بر روان شناسی آدلری و روان شناسی تحلیلی یونگ
✍️ دکتر حمید علیزاده
استاد روان شناسی
دانشگاه علامه طباطبایی
Adler Psychology and Counseling Centre, Toronto
📗دانلودرایگان جزوه،کتاب ونمونهسوال از همه رشتهها↙️تلگرام💙وایتا🧡
📖📚➔ @Pnu100 👈📗📒📕📔📘
🎓🤖➔ @Pnu100bot 👈😍📋