eitaa logo
روابط عمومی پلیس اردبیل
626 دنبال‌کننده
21.5هزار عکس
8.4هزار ویدیو
135 فایل
#پلیس_تراز_انقلاب_اسلامی #پلیس_اردبیل
مشاهده در ایتا
دانلود
کشف مقدار یکصد وبیست کلیوگرم مواد مخدر از نوع تریاک ،دستگیری یک نفر متهم ،توقیف یکدستگاه خودرو درراستای اجرای طرح آرامش درشهر مرحله هشتم توسط پلیس مبارزه با مواد مخدرشهرستان بردسیر استان کرمان. 🇮🇷 به کانال روابط عمومی پلیس اردبیل بپیوندید⇩⇩⇩ https://eitaa.com/Police_ardebil
32.68M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وقتی میگیم شوش،و مولوی و محله هرندی باید ببینیم پلیس چقد کارکرد که الان معتادان متجاهرش جمع و به محل امن تبدیل شد 🇮🇷 به کانال روابط عمومی پلیس اردبیل بپیوندید⇩⇩⇩ https://eitaa.com/Police_ardebil
🔰 | نماز عید سعید قربان در محوطه “شهیدگاه” برگزار می‌شود 🔻 اطلاعیه روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خصوص مراسم نماز عید سعید قربان به شرح زیر اعلام می گردد: بسم الله الرحمن الرحیم 🔹ضمن عرض تبریک ایام ذی الحجه و عید قربان به اطلاع مردم شریف اردبیل می رساند نماز عید قربان به امامت حضرت آیت الله عاملی ساعت ۵/۳۰ صبح روز عید قربان در محل شهید گاه برگزار خواهد شد. 🔹همچنین نماز صبح به امامت معظم له ساعت ۴ صبح در محل مسجد میرزا علی اکبر اقامه و سپس در ساعت ۴/۳۰ صبح دعای ندبه هم در همان مکان قرائت خواهد شد. 🔹ضمناً تمهید مقدمات لازم برای انتقال مؤمنین عزیز از میادین اصلی شهر از ساعت ۴ صبح توسط شهرداری انجام شده است. 🇮🇷 به کانال روابط عمومی پلیس اردبیل بپیوندید⇩⇩⇩ https://eitaa.com/Police_ardebil
⛔️منشاء مد (شلوار کوتاه ) از کجاست؟ 🔺شخصی بود به نام بسر بن ارطاه که یکی از سرداران معاویه بود که در سال 40 هجرت به یمن فرستاده شد .این شخص به یمن لشگرکشی می کند و بسیاری از شیعیان امام علی(ع) را طبق ماموریتی که داشت به قتل می رساند.در یمن قبیله ای بوده به نام قبیله همدان که بسر مردان این قبیله را کشت و زنانشان را به اسرات برد.کتاب الاستیعات در شرح حال بسر بن ارطاه می نوسید که او زنان را برای فروختن به بازار می برد و آن زمان بازار ها چند قسمت بودند که قسمتی برای فروش زنان به کنیزی بوده و قسمتی برای بردگی جنسی بوده و قسمت های دیگر 🔸زنانی که برای بردگی جنسی فروخته می شدند نشانه آنان (مچ و ساق پاهایشان)مشخص بود.و در واقع این مشخصه کسانی بود که برده جنسی بودند و این در مروز زمان و گذشت تاریخ تبدیل به مد شده است.!!! 📚منبع: کتاب الاستیعات(شرح حال بسربن ارطاه) ✳️کانال در پیام رسان های ایتا و سروش✳️ 🔺لینک در 🌐 https://eitaa.com/Police_ardebil
⛔️منشاء مد (مانتوهای های بلند و جلوباز) از کجاست؟ 🔺از آيات قرآن از جمله از آيه 28 سوره عنكبوت استفاده مي‎شود، كه زشتكاري قوم لوط به گونه‎اي زننده بود كه در ميان هيچ قوم و ملتي سابقه نداشت. از كارهاي زشت قوم لوط محل مدفوع خود را نمي‎شستند، و خود را از جنابت تطهير نمي‎نمودند. در مجالس عمومي با ساز و آواز و رقص و عريان، در هم مخلوط مي‎شدند. وقتي كه مسافران و واردين غريب را مي‎ديدند، سنگ به سوي آنها انداخته، و هر كس كه سنگش به كسي اصابت مي‎كرد، اموالش را مي‎گرفت و با او عمل زشت انجام مي‎داد و سه درهم به عنوان غرامت مي‎پرداخت، و قاضي آنها به دادن اين سه درهم به مسافر مظلوم، قضاوت مي‎كرد. و قلم از بيان بعضي از زشتكاريهاي آنها شرم دارد. 🔸نوع پوشش آنها طوری بود که لباسهاي فاخر بلند مي‎پوشيدند (كه امروز رقّاصه‎هاي دنيا در جهان غرب مي‎پوشند) و دكمه‎هاي كت و پيراهنشان را مي‎گشودند ✳️کانال در پیام رسان های ایتا و سروش✳️ 🔺لینک در 🌐 https://eitaa.com/Police_ardebil
اسرار عید قربان در قرآن ماده «قرب» که واژه قربان ریشه در آن دارد، بسیار در قرآن آمده است، اما کلمه «قربان» در قرآن، دو بار آمده است. واژه «عید» در قرآن تنها یک بار به کار رفته است: عیسی بن مریم (ع) به خداوند سبحان عرض کرد: «خداوندا! پروردگارا! از آسمان مائده‏ای بر ما بفرست! تا برای اول و آخر ما، عیدی باشد، و نشانه ‏ای از تو، و به ما روزی ده که تو بهترین روزی دهندگانی». برخی از کلمات در قرآن آمده که ماده «قرب» در آن نیست، اما در روایات و به دنبال آن در تفاسیر، از آن به روز عید قربان، قربانی و … تعبیر و تفسیر شده است. برخی مفسران در تفسیر «شاهد» و «مشهود»، سخنان بسیار دارند که بعضی، آن‌ها را تا سی وجه شمرده‏اند؛ از جمله آن که گفته ‏اند: شاهد، روز عید قربان و مشهود، روز عرفه است. همچنین در آیه: «و الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ»، از جابر از رسول خدا (ص) نقل شده: منظور از «الشّفع»، روز عید قربان است و منظور از «الوتر»، روز عرفه، است. درباره آیه «فَصَلِّ لِرَبِّکَ وَ انْحَرْ» در سوره کوثر نیز اکثر مفسران گفته ‏اند که مراد از صلاة در این آیه، نماز عید قربان است و مراد از نحر در «وَ انْحَرْ»، کشتن حیوانی است که از واجبات حج است یا منظور قربانی کردن است که سنت است و بعضی گفته ‏اند که مراد از صلاة، نماز بامداد روز عید قربان است و از نحر، قربانی کردن؛ زیرا که پیغمبر (ص) در روز عید قربان، اول قربانی می ‏کرد و بعد از آن نماز بامداد می‏ گذارد، پس در این آیه خدای تعالی به آن حضرت امر کرد که اول، نماز مذکور را به جای آور، بعد از آن قربانی کن. در روایات اسلامی از ائمه معصوم ضمن تأکید بر فضیلت روز عید قربان، به قربانی کردن نیز توصیه شده است. امام موسی بن جعفر (ع)، از پدرش حضرت امام جعفر صادق (ع) روایت کرده است که فرمود: علی بن ابی طالب (ع) می ‏گوید: خوشش می ‏آمد از مردی که خود را در طول سال، در چهار شب، [برای عبادت]، فارغ می ‏نماید: شب فطر، شب قربان، شب نیمه شعبان، اولین شب از ماه رجب.
🔻دیدار تعاملی رئیس عقیدتی سیاسی انتظامي اردبيل حجت الاسلام سید کمال موسوی با مدیرکل صدا و سیمای استان اردبیل در خصوص برنامه های ماه محرم و غدیر 🇮🇷 به کانال روابط عمومی پلیس اردبیل بپیوندید⇩⇩⇩ https://eitaa.com/Police_ardebil
عکسی از شهید رئیسی در حال سخنرانی در جبهه دوران دفاع مقدس
عملیات بیت المقدس در یک نگاه دشمن راز پیروزی ما در خرمشهر و خرمشهرها را به چشم دید و فهمید این ملت اگر پرچم اسلام و ایمان را برافراشته نگه‌دارد در همه میدان‌ها پیروز خواهد شد». این جمله از سخنان گوهربار رهبر انقلاب اسلامی در دوم خرداد ماه 1369 است که به موضوع عملیات بیت‌المقدس اشاره دارند. عملیات بیت‌المقدس منطقه عملیات: جبهه جنوبی: غرب رود کارون رمز عملیات: یا علی بن ابیطالب علیه السلام تاریخ عملیات: 10 اردیبهشت ماه تا سوم خرداد ماه سال 1361 مهمترین اهداف: آزادسازی شهرهای خرمشهر و هویزه؛ همچنین خارج کردن شهرهای از برد توپخانه دشمن. وسعت منطقه آزاد شده: 5380 کیلومتر مربع رژیم بعث عراق با اشغال خرمشهر می‌کوشید مهم‌ترین اهرم فشار خود را برای واداشتن ایران به شرکت در مذاکرات صلح، حفظ کند. متقابلاً آزادسازی این شهر می‌توانست نماد اثبات برتری ایران در جنگ تحمیلی باشد. با توجه به اهمیت این منطقه در تعیین سرنوشت جنگ، عملیات «بیت‌المقدس» را سپاه و ارتش طراحی و اجرا کردند. عملیات پشتیبانی را قرارگاه فجر که از عملیات «فتح‌المبین» در منطقه مانده بود؛ در فکه انجام داد و حدود 2000 اسیر گرفت. در منطقه عملیات اصلی، در مرحله اول، جاده اهواز-خرمشهر از کیلومتر 68 تا کیلومتر 103 تصرف، تثبیت و کلیه رخنه‌ها ترمیم شد. در مرحله دوم، ضمن آزادسازی مسافت بیشتری از این جاده، پیشروی به سمت مرز در محدوده ایستگاه «حسینیه» آغاز شد. رژیم بعث عراق هراسان از تکرار «فتح‌المبین»، از منطقه وسیعی شامل پادگان حمید، هویزه و جفیر، 2 لشکر خود را عقب کشید تا آنها را از انهدام برهاند. در مرحله سوم، تهاجم برای آزادی خرمشهر آغاز شد، اما هوشیاری و تمرکز نیروهای دشمن در خطوط پدافندی موجب شد، ماموریت نیروهای خود به انجام نرسد. در مرحله چهارم که قرارگاه فجر نیز در کنار سه قرارگاه قدس، فتح و نصر وارد عملیات شده بود، انسداد جاده خرمشهر-شلمچه و تامین «نهر عرایض» و «پل‌نو» موجب شد که نیروهای بعثی تسلیم شوند و در نتیجه خرمشهر در ساعت 11 صبح روز سوم خرداد ماه سال 1361 آزاد شود. در این عملیات هشت لشکر و 15 تیپ مستقل رژیم بعث از 50 تا 80 درصد آسیب جدی دیدند.