eitaa logo
معرفت سیاسی
110 دنبال‌کننده
216 عکس
117 ویدیو
5 فایل
اطلاع رسانی آثار و جلسات حجةالاسلام والمسلمین استاد مهدی امیدی؛ استاد حوزه و دانشگاه دکترای علوم سیاسی مدیر کمیته علمی مطالعات تمدنی معاونت پژوهشی حوزه علمیه قم عضو هئیت علمی مؤسسهٔ آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) آیدی ارتباط: @mahdiomidi
مشاهده در ایتا
دانلود
امروز 16تیر 1403 جلسه دفاع آقای محقق در ساختمان شماره 2 مجتمع امین با عنوان تحلیل حاکمیت سیاسی جاهلیت مدرن و راهبردهای قرآنی مواجهه با آن برگزار شد. همچنین جلسه دفاع آقای مختار گلی با عنوان جریان های سکولاریستی در جمهوری اسلامی و تأثیر آن در حوزه های علمیه، در ساختمان اداری حوزه در جمکران برگزار گردید. 🔸 معرفت سیاسی | مهدی امیدی https://eitaa.com/politicalKnowledge
روزنامه آرمان امروز 28تیرماه تیتر زده: مانیفست گورباچف ایرانی!!!! این یعنی پشت صحنه تحول اقتصادی دولت جدید، برنامه ریزی غربگرایان برای فروپاشی جمهوری اسلامی. انقلابیون باید هشیار باشند. 🔸 معرفت سیاسی | مهدی امیدی https://eitaa.com/politicalKnowledge
اقدام شورای راهبردی دولت چهاردهم در تعیین شروط انتخاب اعضای کابینه زمینه ای را برای بحث و گفتگوی جدی فراهم ساخته است. 1. فردی که باید امروز پاسخگوی دیپلماسی التماسی خود باشد چرا اجازه یافته در رأس شورای راهبردی، به نسخه پیچی برای ملت متمدن و مقاوم ایران بپردازد؟ 2. چرا اغلب اعضای شورای راهبردی از افراد مسأله دار و سهیم در ناکارامد سازی نظام تعیین شده اند؟ 3. شروط تعیین شده شورای راهبردی چه تناسبی با قانون اساسی و اصل شایسته سالاری دارد؟ ۳. چرا شیعه که به عنوان مذهب رسمی در قانون اساسی ثبت شده است، نباید امتیاز محسوب شود. این با کدام مبنای انقلاب و اسلام سازگار است؟ 4. چگونه می توان پذیرفت امتیاز مرد پنجاه ساله شیعه متخصص دارای سابقه وزارت صفر باشد اما دختر جوان از اقلیت های مذهبی و قومی غیر متخصص فاقد سابقه وزارت، بیشترین امتیاز را برای مسئولیت در کابینه داشته باشد حتی اگر به ظاهر مبانی انقلاب را تأیید کرده باشد؟ 5. آیا هدف ایجاد یک دو قطبی حاد در فضای جمهوری اسلامی و تشدید شکاف های قومی و مذهبی نیست؟ آیا این دو قطبی از حمله به مجلس شورای انقلابی در فرض عدم تأیید صلاحیت برخی از نامزدهای ناشایسته برای سمت های تعریف شده کلید نخواهد خورد؟ 6. اساسا نسبت این مواضع و آراء با مواضع صهیونیست ها در برابر شیعه انقلابی که جبهه مقاومت را شکل داده اند چیستـ؟ 7. ما ضمن احترام به رئیس جمهور منتخب و آرزوی موفقیت در اداره امور، نسبت به رفتار افراطیون اصلاح طلب در زمینه سازی برای ایجاد فتنه ای جدید، به شدت اعلام خطر می کنیم، امیدواریم که رئیس جمهور منتخب در آغاز فعالیت رسمی خود مقابل این خطر جدی با قدرت تمام ایستادگی نمایند. 🔸 معرفت سیاسی | مهدی امیدی https://eitaa.com/politicalKnowledge
دلالت‌های نامه جوانان بلژیک به رهبر انقلاب 🔸چند روز پیش نامه‌ای از سوی جوانان بلژیک در پاسخ به نامه رهبر معظم انقلاب به جوانان آمریکا و اروپا مبنی بر حمایت از حرکت حق‌طلبانه و ظلم‌ستیزانه آنان در دفاع از ملت مظلوم فلسطین، مرقوم شد. نامه جوانان بلژیک به رهبر معظم انقلاب نشان می‌دهد: ◾️۱- جهانی شدن یک مسیر تک‌خطی نیست که فقط به نفع غرب تمام شود. امواج جهانی شدن و بازتاب رفتارهای استعماری غرب، تمدن غربی را هم با چالش‌های جدی مواجه کرده و مشروعیت آن را زیر سوال برده و خواهد برد. ◾️۲- مسائل جهانی اگر چه باید با همکاری‌های گسترده جهانی همراه شود اما در صورت ضعف دولت‌ها این مسائل را می‌توان از طریق دیپلماسی عمومی فعال به کمک ملت‌ها تعقیب کرد. ◾️۳- جوانان مهم‌ترین عناصر تحول در عرصه‌های مختلف اجتماعی و حل معضلات جهانی هستند. اکسیر جوانی در صورتی که با روحیه انقلابی جمع شود می‌تواند موانع بزرگ را از سر راه بردارد. ◾️۴- حقیقت‌جویی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی از مهم‌ترین و ارزشمندترین مسائل مورد توجه قشر جوان است. فهم صحیح خواست فطری جوانان و درک گفتمان حق‌طلبانه آنان بهترین راه ارتباط‌گیری موثر با آنان است. ◾️۵- طرف درست تاریخ آنجاست که این ۳ مقوله یعنی حقیقت‌جویی، عدالت‌خواهی و ظلم‌ستیزی در آن اهمیت ‌محوری دارد و اسلام نیز همواره پیروان خود را به این سوی تاریخ فرامی‌خواند. ◾️۶- رهبر معظم انقلاب با درک درست از اهداف عظیم اسلام، زمینه ارتباط با جوانان حقیقت‌خواه، عدالت‌طلب و ظلم‌ستیز در سطح جهان را فراهم کردند و جوانان بلژیک هم با قدرشناسی از این نگاه فاخر و ارزشمند ادامه ارتباط و تقویت این نوع گفتمان جهانی را خواستار شدند. ◾️۷- مناسب است جوانان ایرانی نیز با تأسی از رهبر معظم انقلاب پرچمدار گفتمان حق‌جویی، عدالت‌طلبی و ظلم‌ستیزی در سطح جهان باشند و برای مقابله با چالش‌های پیچیده و حل معضلات عمده جهانی ارتباط گفتمانی مستحکمی با جوانان انقلابی در سراسر جهان برقرار کنند. تقویت این گفتمان در سطح جهانی می‌تواند زمینه‌ساز فشار افکار عمومی بر قدرت‌های سلطه‌گر جهانی شده و بتدریج آنها را به اصلاح رویه‌ها، ساختارها و رفتارهای سلطه‌جویانه و ظالمانه ‌وادار کند. 🔸 معرفت سیاسی | مهدی امیدی https://eitaa.com/politicalKnowledge
انتشار دلالت های نامه جوانان بلژیکی به رهبر انقلاب در روزنامه وطن امروز👆👆👆
هدایت شده از متن‌ْآگاهی
تنفیذ؛ تضمین جمهوریت 🔸در کنار جنبه‌های شرعی، فقهی و قانونی تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط ولی فقیه، یکی از ابعاد بسیار مهم و کمتر پرداخته شده این آیین، تعمیق جمهوریت نظام و تضمین سالاربودگی مردم است. بر این مبنا تنفیذ، گره زدن رای و خواست مردم به بنیانی محکم و مرصوص است؛ بنیانی که حافظ مردمی ماندن نظام بوده و آرا و خواسته‌های مردم را با آرامش و امنیت منتقل و تثبیت می‌کند. 🔸خلأ چنین بنیانی در طول تاریخ معاصر ایران از مشروطه تا وقوع انقلاب اسلامی، کشور را آبستن ۲ بلیه استبداد و هرج‌ومرج کرد. بیان مقام معظم رهبری درباره 15 سال پربحران بعد از امضای فرمان مشروطیت که به دیکتاتوری رضاخان انجامید، اشاره به این مساله دارد. 🔸انقلاب مشروطه که به نحوی حاصل اراده مردم بود، به دلیل عدم چنین بنیانی، دستخوش هرج‌ومرج و ناامنی و سپس‌ طلب نوعی نظم تحمیلی یا دیکتاتوری رضاخانی شد. آن تجربه نشان داد تداوم و تثبیت دخالت مردم در سرنوشت خود، بدون وجود تضمینی پایدار، ممکن نیست. ناامنی و امنیت تحمیلی یا هرج‌ومرج و دیکتاتوری، ۲ روی سکه چنین وضعیت‌هایی است. 🔸در وضعیت دهشتناک هرج‌ومرج، این کام‌طلبی‌های فردی و منفعت‌جویی‌های گروهی است که فضا را مستعد اصطکاک، خشونت و میل به قدرت رسیدن می‌کند، بازنده این وضعیت، جان و مال به خطر افتاده مردم است. در وضعیت استبداد نیز، احساس نیاز شدید و اورژانسی مردم به امنیت، آنان را مجبور به پذیرش نوعی نظم تحمیلی می‌کند. 🔸استبداد پاسخی عاجل به چنین ترس غریزی‌ای بود اما تداوم وضعیت استبدادی، آن هم از نوع وابسته و متکی به قدرت‌های بیرونی، به بی‌اثر شدن نقش مردم در امور سیاسی و اجتماعی خود انجامید. قاعده چنین وضعیت‌هایی، ایجاد نارضایتی‌های متراکم، شورش و ناآرامی‌های بی‌هدفی است که یا سرکوب می‌شود یا مجددا منجر به تسلسل آشوب و رسیدن به نقطه هرج‌ومرج می‌شود. 🔸گویی یک چرخه جبری از استبداد و هرج‌ومرج وجود دارد که جامعه را در برابر خود منفعل کرده و یکی پس از دیگری این وضعیت بغرنج را تداوم می‌بخشد. در برابر این سیکل بسته و چرخه محتوم اما این حضرت امام خمینی(ره) بود که منفذ و راه برون‌رفت را به مردم نشان داد؛ انقلاب آن هم از نوع اسلامی خود، نقطه مقابل استبداد و هرج‌ومرج بود. 🔸مهم آن بود که امام، انقلاب را قیام‌الله تعریف کرد که لازمه آن نوعی تحول باطنی یا انقلاب درونی در مردم و سپس انقلاب بیرونی در برابر استبداد بود. چنین پدیده‌های تحمیلی‌ای، از انفعال و استضعاف مردم تغذیه می‌کردند. امام به‌درستی راه مبارزه را در ایجاد صفوف فشرده و مبارزه فعالانه با چنین واقعیت‌های تحمیلی‌ای تعریف کرد. 🔸حس احترام به خود و عزت نفس، انقلاب اول امام و مبارزه با استبداد و طاغوت توسط همین مردم متحول شده، انقلاب دوم امام بود. ثمره طبیعی انقلاب اسلامی، با هدایت امام(ره) و همت مردم، برقراری نوعی نظم ارادی و فاعلانه بود که در قالب مردم‌سالاری دینی یا جمهوری اسلامی متبلور شد. 🔸امام در دوران طاغوت با چنین آگاهی‌بخشی‌ای، زمینه ظهور اراده مردم در مبارزه با استبداد را فراهم و پس از پیروزی انقلاب اسلامی با تعیین مدل نظم جدید (جمهوری اسلامی)، زمینه تداوم، شکوفایی این اراده عمومی و دخالت حداکثری مردم در سرنوشت خود را فراهم کرد. 🔸بر این مبنا، انتخابات در چنین نظم جدید، فاعلانه و ارادی‌ای، معنای مضاعفی می‌یافت. مردمی که با دخالت مستقیم و اراده نافذ خود چنین نظامی را سرپا کرده‌اند، مقاطع انتخاباتی را فرصت‌هایی حداکثری برای دخالت نظر و تثبیت نقش خود می‌یافتند و در میان فرصت‌های انتخاباتی هم، در انتخابات ریاست‌جمهوری احساس تاثیرگذاری بیشتری می‌کردند. 🔸حضور مردم در هر انتخابات فارغ از نتیجه، تثبیت چنین اراده و نظم فاعلانه و دوری‌گزینی از آن چرخه محتوم تاریخی بود. پس از روشن شدن نتیجه انتخابات و مشخص شدن فرد پیروز، هم تداوم چنین نظمی یعنی مردمی ماندن نظام سیاسی و هم مسؤولیت‌پذیری بیشتر فرد منتخب در قبال مردم، نیاز به یک تضمین جدی داشت. 🔸معنای تنفیذ در این لحظه خود را نمایان می‌کند؛ اینکه مردم با تنفیذ حکم ریاست‌جمهوری توسط رهبری، رای خود را به چنین تضمین یا بنیانی گره می‌زنند. حالا فرد منتخب، فقط نامزد پیروز بخشی از مردم نیست، بلکه رئیس‌جمهور همه مردم ایران است؛ چه آنان که رای ندادند، چه آنان که نامزدشان در انتخابات پیروز نشد و چه آنان که نامزدشان پیروز شد؛ با تنفیذ رهبری، وی رئیس‌جمهور مشروع و قانونی کشور شد. 🔸ولی فقیه ضامن بقا و دوام مردم‌سالاری و حافظ رای مردم در انتقال آرام قدرت از دولت قبل به دولت جدید است. @jafaraliyan
انا لله و انا الیه راجعون بار دیگر دستان خبیث رژیم منحوس اشغالگر قدس به خون سرداری از جبهه مقاومت آلوده شد و اسماعیل هنیه رهبر سیاسی حماس را به شهادت رساند. ما این شهادت مظلومانه را به همه نیروهای مقاومت اسلامی تبریک و تسلیت گفته و استمرار راه این شهید و دیگر شهدای طریق قدس را خواهانیم
در گفتگو با رادیو معارف مطرح شد: تصویب قانون ممنوعیت پوشش حجاب در مدارس و موسسات از سوی دولت فرانسه به دلایل زیر محکوم است. ۱. حجاب به هیچ وجه تهدیدی برای سلامت، نظم و اخلاق عمومی نیست. آن‌ها هیچ تأثیری بر حقوق و آزادی‌های اساسی سایر دانش‌آموزان ندارند و کارکرد آموزشی مدرسه را تضعیف نمی‌کنند. لذا نباید منعی برای حجاب صورت گیرد 💢💢💢💢💢💢 ۲. یکی از اصول اساسی فرانسه اصل برابری است. جامعه سکولار فرانسه که مدعی برابری همه شهروندان در مقابل قانون است، دست کم باید روش برابر و واحدی در مواجهه با دینداری و سکولار بودن اتخاذ کند. در موقعیتی که همه نشانه های الحاد در جامعه فرانسه به طور قوی فعالند منطقی نیست که آنها صرفا با نشانه های اسلام مقابله کنند. 💢💢💢💢💢💢 ۳. این سیاست منجر به افزایش مقابله خشونت آمیز نژادپرستان و فعالان ضد مهاجرت با اقلیت های مسلمان که ده درصد از جمعیت فرانسه را تشکیل می دهند، می شود همانگونه که سبب ایجاد دو قطبی میان دولت و مسلمانان نیز می گردد و اثر آن، ناگزیر شعله های خشمی خواهد بود که ممکن است هر چند یکبار در فرانسه زبانه بکشد. 💢مهدی امیدی معرفت سیاسی https://eitaa.com/politicalKnowledge
1.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❗️مگه رهبر معصومه که ولایت مطلقه دارد؟ ❗️ما هستیم، عرب نمی‌پرستیم ❗️ کجای قرآن آمده؟ ❗️ بدعته! ❗️ مال عراقیاست! اگه شما هم از این شبهات زیاد می‌بینید، در عضو شده و جهاد تبیین کنید👇 https://eitaa.com/joinchat/1042808834C1d4becaa06 ــــــــــــــــــــــــــــــــ 👈 تقدیر شده از سوی: علمیه و رهبری
طرح دوگانه علم و شبه علم و مرجعیت دادن به علوم پوزیتویستی از سوی وزیر علوم، می تواند آغازی بر مواجهه جدی با تحول علوم انسانی اسلامی باشد. 👇👇👇👇
هدایت شده از علی معصومی نیا
2.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥سیمایی: سروصدای شبه علم خیلی بلند است و سد راه ما شده/کسانی که علمی فکر نمی کنند به راحتی تن به خرافه، خیالات و توهمات میدهند حسین سیمایی صراف وزیر علوم در آیین تکریم و معارفه وزیر علوم دولت چهاردهم: 🔸عده‌ای میگفتند ما به کرونا اعتقاد نداریم، مگر کرونا امری عقیدتی است؟ 🔸گاهی فرهیختگان ما تفکر علمی ندارند و فقط در رشته خودشان متخصص هستند 🆔@snn_ir