eitaa logo
✔️📚پرسمان آنلاین 📚✔️
7.5هزار دنبال‌کننده
3هزار عکس
2.5هزار ویدیو
49 فایل
🔸﷽🔸 🔴 #ب̈́ـانک پاسخ به ̈́سـ̈́وا̈́لات،توسط طلاب واساتید ✔️مرکزملی پاسخگویی به سوالات درقم 096400 پاسخ به سؤال شرعی،نوبت #مشاوره برای درمان وسواس،ازدواج (در مراکز)👈🏻 @F_Gh14 کانال های دیگر ما⬇️ @khosravi1253 @mobahesegroup
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌زیارت مجازی امام‌ حسین علیه السلام app.imamhussain.org/tour/ 🌹وارد حرم می‌شوید. توجه کنید روی هر فلشی که کلیک میکنید يه مقدار صبر کنید تصویر شفاف ميشه و در هر صحن باچرخش و عقب جلو کردن میتونید هر جای حرم که دوست داريد زیارت کنید. زیارتتون قبول باشه۰ کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❌ بشارت خروج ماه صفر، جعلی است ❌ ✍ روایتی است که مرحوم نمازی درمستدرک سفینه البحار از کتاب عجائب المخلوقات[1] نقل کرده‌اند: 👈 «روي عن النبي صلى الله عليه و آله إنّه قال: من بشّرني بخروج صفر ابشّره بالجنّة.[2]؛ از پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله روایت شده: هر کس مژدۀ پایان ماه صفر را به من بدهد من نیز مژده بهشت به او خواهم داد.» 🔹 مرحوم میرداماد در الرواشح السماویة این روایت را جزء مجعولات دانسته‌اند. [3] و صحیح این روایت «فَمَنْ بَشَّرَنِي بِخُرُوجِ آذَارَ فَلَهُ الْجَنَّة[4]؛ پس هر کس به من مژده تمام شدن ماه آزار را بدهد پس بهشت از آن اوست.»، بوده است که در منقبت ابوذر غفاری سلام الله علیه وارد شده. 👈 نکته: ماه آزار، نام یکی از ماه‌های رومی و ۳۱ روزه است که از ۲۳ اسفند تا ۲۴ فروردین می‌باشد. 📚 پی‌نوشت: [1]. تالیف شيخ أبی عبد الله زكريا بن محمود القزويني الكمونی صاحب "آثار البلاد"، متوفی682 [2]. مستدرك سفينه البحار، ج6، ص: 293 [3]. الرواشح السماوية فی شرح الأحاديث الإمامية (ميرداماد)، ص: 202 [4]. معانی الأخبار، النص، ص: 205 کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃
1_524595855.mp3
1.64M
سوال: ✍چند سال است که بعضی از افراد درب مساجد حضور پیدا می کنند و بشارت خروج ماه صفر را می دهند آیا این سند روایی دارد⁉️ 💮کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ eitaa.com/joinchat/3560439879C0e9ded2d08 ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ ✅نشر دهنده باشید ودر شوید✅
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 : دو راهی خانواده يا همسر... 🔹پـــیشنهاددانلود☝️ 🔴🔊 ╭═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🍃🌸🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖤 (ع) فرمودند: 🍀 إِيّاك اَنْ تَكُونَ مِمّنْ يَخَافُ عَلَى الْعِبَادِ مِنْ ذُنُوبِهِمْ وَيَاْمَنُ الْعُقُوبَةَ مِنْ ذَنْبِهِ 🍃 مبادا از كسانى باشى كه از گناه ديگران بيمناكند، و از كيفر گناه خود آسوده خاطرند. 📖 تحف العقول، ص۲۷۳ کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃
⚫️🔘⚫️🔘⚫️ 💢 ✅پرسش:آیا خدا تحت تأثیر دعا و گناه ما قرار می گیرد؟ اینکه خدا به خاطر گناه ما غضب می‌کند و به خاطر دعای ما اجابت می‌کند، آیا به معنای این است که او تحت تأثیر اعمال ما قرار می‌گیرد؟ ✍️پاسخ: در مورد راضي شدن خدا در پي دعا ما و يا خشمگين شدن او همچنين خوشحال يا ناراحت شدن خداوند بايد گفت: 🔹صفاتي كه براي خداوند بكار می‌روند گاه براي انسان‌ها هم استعمال می‌شوند؛ اما نبايد فراموش كرد كه معناي بكار رفته براي ذات باری‌تعالی هيچ جهت نقصي را نبايد داشته باشد. چراکه در جاي خود ثابت‌شده است. خداوند متعال صفات را به‌طور تمام و كمال داراست و هیچ‌گونه نقص وعدمی در او راه ندارد. مثلاً غضب در انسان حالتى است كه در اثر عوامل مخصوصى به فرد عارض مى‏شود و آن توأم با تأثر و تغيير حالت است. می‌دانیم كه ذات باری‌تعالی ثابت و نامتغیر است. پس بايد ديد مراد از غضب خدا كه در بسيارى از آيات آمده است چيست؟ 🔸بخشايش و رحمت و گذشت به معني حالت نفساني خاصي است كه موقع مشاهده منظره نيازمندان و بيچارگان به انسان دست مي‏دهد. او را وادار مي‏كند كه براي رفع نواقص و تأمين احتياجات آنان بكوشد. اين معني بعد از تحليل به «بخشش و عطا براي رفع نيازمندي‏ها» بازمي‏گردد و هرگاه در مورد خداوند به كار رود، منظور همين معني است، نه آن حالت نفساني، چون تغيير حالت براي خداوند محال است. 🔹غضب حالتي است كه براي رفع ناملايمات و انتقام عارض انسان مي‏گردد. در مورد خداوند عبارت است از كيفر عذاب. يكي از ياران امام باقر (ع) گويد: از حضرت سؤال شد: چه مي‏فرماييد در آيه «و مَنْ يَحْلِلْ عَلَيْهِ غَضَبي‏ فَقَدْ هَوى و هر كس غضبم بر او وارد شود، سقوط مي‏كند». 🔸بعد از حضرت سؤال شد مراد از غضب چيست؟ حضرت فرمود: «مراد همان عذاب است، چه اگر كسي بپندارد خداوند از حالتي به حالتي ديگر متحول مي‏شود، او را به صفتي از صفات مخلوقات توصيف (تشبيه) نموده است، زيرا خداوند را هیچ‌چیزی تحريك نكند تا او را دگرگون سازد». 🔹بنابراين اجابت خدا به معني نعمت بخشي و عنايت نعمتي جديد به فردي است كه با دعا خود را در معرض بهره‌مندی از اين نعمت جديد قرارداد و غضب خدا به معني مجازات و عذاب كردن است، نه تغيير حالت نفساني كه در مورد انسان‏ها صادق است. ازاین‌رو از امام صادق (ع) كه فرمود: «فرضاه ثوابه و سخطه عقابه مِن غير شيء يتداخله فيهيّجه و ينقله من حال إلي حال...؛ رضاي خدا، ثواب او و خشم خدا انتقام اوست، بی‌آنکه چيزي در خدا تأثير كرده و او را از حالي به حالي درآورد». 🔸توجه و عنایت هنگامی‌که در مورد خداوند به كار مى‏رود به معنى آثار خارجى آن است و در بسيارى از اوصاف و افعال الهى، عين اين مطلب وجود دارد، مانند آنچه براي غضب الهي گفتيم كه خداوند، گنه‌کاران را «غضب» مى‏كند، به معناي اين است كه همچون يك شخص غضبناك با آن‌ها رفتار مى‏نمايد، وگرنه خشم و غضب كه به معنى هيجان و برآشفتگى نفس آدمى است، در مورد خدا هرگز صادق نيست. 🔹عنايت خداوند می‌تواند ابعاد گوناگوني داشته باشد و با تعابيري همچون مورد تأیید بودن يا مشمول عنايات ويژه قرار گرفتن تبيين و تصوير شود؛ ولي در تمام اين امور نمی‌توان فعل يا حالتي را به خداوند نسبت داد كه حاكي از تأثر و دگرگوني ذاتي باشد چون اين تأثرات مربوط به موجودات حادث و متغير و ممكن است نه خداوند كه اين پیرایه‌ها در حريم وجوبي او راه ندارد. •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃
💠✍️💠✍️💠 💢 این مطلب را برای حداقل "یک نفر" ارسال نمایید و در ثواب نشر آن ، شریک باشید. کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ 🌹وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ 🌹وعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ 🌹وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن 🌺السلام عليك يااباعبدالله 🌺السلام عليك و رحمة الله و بركاته 🙏اللهم ارزقنا زيارة الحسين فى الدنيا و شفاعةالحسين فى الاخره اللّهم العن قتلة الحسین علیه السلام🙏 کانال پــرسمان اعتقادی آنـــــــلاین ╭═━⊰🌸🍃⊱━═╮ @porseman_onlin ╰═━⊰🌸🍃⊱━═╯ 🍃 🌸🍃