eitaa logo
آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
10 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
371 ویدیو
592 فایل
💮در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💮 🌐#مجری_طرح_اتحاد_گروه های_ولایی 🇮🇷#عمــــــاریون_رهبـــــریم 🆔 @ammareyon 🚫#کپی برداری از #طراحی گپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
─┅═༅🍃🍏🍃༅═┅─ 🍊◁یکی از میوه های فصل پاییز که در روایات نسبت به خوردن آن خیلی توصیه شده است است. 🍂 میوه پیامبران الهی است. نبی مکرم اسلام (ص) «به» را خیلی دوست داشتند، اصحاب و یاران حضرت میوه «به» را به حضرت هدیه می دادند و حضرت نیز آن را به دیگران هدیه میدادند و فوائد زیادی را برای آن ذکر نمودند و همیشه دوستان و اصحابشان را به خوردن آن توصیه می نمودند. ─┅═༅9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍎🍃༅═┅─ 👤◁در روایت دیگری فرمودند: ✍«بو و رایحه انبیا بوی «به» است.» 🍁با توجه به فوائد فراوان به در روایات معصومین علیهم السلام نسبت به هدیه دادن آن توصیه شده است؛ از بعضی از روایات استفاده می شود، زمانی که میوه «به» به کسی هدیه داده شود و از آن بخورد مودت و دوستی بین هدیه کننده و هدیه شونده پایدار می شود. ─┅═༅🔟༅═┅─
─┅═༅🍃🍏🍃༅═┅─ 🍊◁در طب اسلامی در یک تقسیم بندی، بیماری ها به بیماری های مفید و بیماری های غیر مفید تقسیم می شود. 🍂مطابق روایات اهل بیت علیهم السلام از میان بیماری ها چهار بیماری از بیماری های مفید برای بدن انسان هستند که آن ها را نباید معالجه کرد؛ زکام یا سرما خوردگی یکی از این این بیماری ها است. ─┅═༅1⃣1⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍎🍃༅═┅─ 👤◁پیامبر گرامی اسلام صلوات الله علیه می فرماید: ✍«از سرما خوردگی بدتان نیاید زیرا آن پیشگیری از بیماری جذام است.» 👤امام صادق علیه السلام می فرماید : ✍رسول خدا صلوات الله علیه زکام را درمان نمی کردند و می فرمودند ژن جذام در بدن همه وجود دارد کسی که مبتلا به سرماخوردگی شود •ویروس• سرماخوردگی ژن جذام را در بدن سرکوب می نماید. ─┅═༅1⃣2⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍏🍃༅═┅─ 📖◁در روایت دیگری نبی مکرم صلوات الله علیه می فرماید: ✍«زکام لشکری از لشکریان خداوند عزوجل است آن را برای ازبین بردن بیماری می فرستد تا آن را از بین ببرد.» 🍂سرماخوردگی نه تنها پیشگیری از بیماری جذام است بلکه پیشگیری از تمام بیماری های ژنتیکی است؛ چنانچه امروزه برای درمان بیماری های ژنتیکی از ویروس استفاده می کنند و این دستیابی بشر به درمان این بیماری ها جز از راه علوم اهل بیت علیهم السلام ناممكن است ─┅═༅1⃣3⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍎🍃༅═┅─ 🍋◁ ها و آن ها 🍀 بهار، مزاج گرم وتر دارد. 🍂 پاییز، سرد وخشک ☀️ تابستان، گرم و خشک ☃ زمستان، سرد وتر ─┅═༅1⃣4⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍏🍃༅═┅─ 🍊◁اگر زیاد سرما می‌خورید قبل از پاييزخود را تقویت کنید. ورزش روزانه و استفاده از خوراکی‌های مقوی به ویژه مصرف روزانه شربت •آب+ عسل+ آب لیموترش• برایتان مفید است. 🍂ادامه مصرف این شربت در طول پاييزهم بسیار خوب است. با تشخیص فرد مجرّب در زمینه طبّ سنّتی، برخی از این­گونه افراد از انجام حجامت عام •در زمانی مناسب قبل از فصل برای تقویت سیستم ایمنی خود نفع زیادی خواهند برد. ─┅═༅1⃣5⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍎🍃༅═┅─ 🍋◁تدابیر فصل 🍁 مزاج این فصل، سرد و خشک است. مزاج فصل پاییز، در سرما و گرما معتدل است؛ ولی در تری و خشکی همانند اعتدال بهار نیست، چون آفتاب تابستان، هوا را به گونه کامل خشک کرده است و اسباب تری در این فصل چندان آشکار نیست. ─┅═༅1⃣6⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍏🍃༅═┅─ 🍊◁در این فصل، هوا تغییر می یابد و به سردی می گراید و سبب کم شدن نیروی افراد می گردد. سردی هوا، خلط های سوخته در بدن را حبس می کند، از این رو فصل پاییز، بیماری های فراوانی نظیر مشکلات ادراری و ضعف گوارش و کندی حرکات روده ها و دردهای مفصلی پدید می آیند.باید در این فصل به بیرون راندن مواد زاید از بدن پرداخت تا در زمستان گرد هم نیایند. ─┅═༅1⃣7⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍎🍃༅═┅─ 🍋◁با وجه به خشکی مزاج این فصل، باید از اعمال افزایش دهنده خشکی بدن، نظیر افراط در نزدیکی جنسی دوری کرد. 💦همچنین آب سرد، سبب ضعف حلق و تارهای صوتی و شیوع بیماری های تنفسی می شود، از این رو باید از نوشیدن آب پرهیز کرد. در مقابل، باید از عوامل مرطوب کننده بدن مانند استحمام با آب ولرم کمک گرفت. 🍂چرب کردن بدن با روغن بنفشه بادام نیز به افزایش رطوبت بدن و کاهش خشکی آن کمک موثری می کند. ─┅═༅1⃣8⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍏🍃༅═┅─ 🍊◁در فصل پاییز، باید از مصرف مواد غذایی خنک، خوابیدن در معرض هوای سرد، حمام با آب سرد، نیز از گرمای نیمروزی و سرمای بامدادان پرهیز کرد و سر را از مجاورت هوای سرد پوشاند، زیرا نپوشاندن سر، به ویژه در آغاز صبح که هوا سرد است، سبب بسته شدن منافذ پوستی و عدم دفع بخارات سر و تجمع آن ها می شود و برخی بیماری ها نظیر زکام و سرفه را در پی دارد. ─┅═༅1⃣9⃣༅═┅─
─┅═༅🍃🍎🍃༅═┅─ 👤◁امام رضا علیه السلام در این باره می فرماید: ✍در تابستان غذای خنک تناول کن و در زمستان غذای گرم و در دو فصل دیگر •پاییز و بهار• غذاهای معتدل به اندازه توان•جسمی• و اشتهایی که داری. 📔منبع: کتاب طب اسلامی، مبانی و اصول، دکتر علی رضایی بیرجندی ،ص۲۳۴. ─┅═༅2⃣0⃣༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎ ─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─ جناب استاد خدا قوت وسپاس اجرتون با خدای شافی از همـراهی همـه دوستان ولایی سپاسگزاریم... پایان کنفرانس التماس دعای فرج یا علی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─═༅𖣔🌺𖣔༅═─ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─ 🇮🇷 🕰ساعت:20/00 🗓تاریخ:99/08/27 🔍☆◁ 🌐☆◁ 🔖☆◁ دوم 📖✍ارائه: استاد 👤◁طرح سوال 🆔@ilyan313 🆔 @ammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─═༅𖣔🌺𖣔༅═─ 🇮🇷
‎‌‌‌‌┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄ عرض سلام ودرود ودعا خدمت جناب استاد بابایی وشما گرامیان ولایی 🔘طبق اطلاع رسانی انجام شده با شما همراه هستیم 🔍☆◁با 🌐☆◁ 🔖☆◁ دوم 👤باهـــــــمراهــــی جناب استاد ضمن سپـاس فراوان با جناب استاد وشما گرامیان ولایی همراه میشویم....... ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 📖برای تحلیل رابطه میان سازمان منافقین و نهضت آزادی ایران باید از قبل از انقلاب شروع کرد؛ پیش از پیروزی انقلاب اسلامی و در زمان تأسیس سازمان مجاهدین خلق ۱۳۴۴، سران مؤسس این سازمان •محمد حنیف نژاد، سعید محسن، عبدالرضا نیک بین رودسری معروف به عبدی• رابطه خوبی با مهندس بازرگان داشتند و حتی برخی از اعضای سازمان مجاهدین دوره‌ای در نهضت آزادی عضو بودند. 🍁همچنین کتاب‌های مهندس بازرگان هم از جمله کتب آموزشی سازمان مجاهدین بوده است؛ مثلاً حنیف نژاد کتاب «راه طی شده» بازرگان را چندین بار خوانده بود. این رابطه خوب تا کشته شدن سران سازمان در سال ۵۰ و سپس در دوره‌ای تا بعد از پیروزی انقلاب نیز ادامه داشت. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═❁1⃣❁═┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 🌀نهضت آزادی برای توجیه عملکرد ضعیف خود در اداره کشور در زمان دولت موقت، همواره به روحانیون و فعالین خط امام حمله می‌کرد. ☄ با پیروزی بنی صدر در انتخابات ریاست جمهوری، وی نیز به دشمنان خط امامی‌ها پیوست. بنی صدر روز به روز به منافقین نزدیکتر می‌شد و از طرفی به همان اندازه که نهضت آزادی همسویی و ائتلاف خود را با بنی صدر بیشتر نشان می‌دادند، موضع گیری آنان در قبال سازمان منافقین نیز دوستانه تر می‌شد. 🗯 روزنامه «میزان» که ارگان غیررسمی نهضت آزادی محسوب می‌شد، در تنش‌ها و درگیری‌های سازمان علیه نیروهای پیرو خط امام، با مقالات و اخبار و مواضع خود آشکارا به جانبداری از منافقین می‌پرداخت. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═❁2⃣❁═┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 📖اردیبهشت ماه ۶۰ با افزایش بمب گذاری‌ها و درگیری‌های خیابانی، تشنج اجتماعی و سیاسی در کشور رو به گسترش بود و نقش سازمان مجاهدین خلق در تنش آفرینی و آشوبگری آشکارتر می‌گردید. 🍁در هفتم اردیبهشت، هواداران سازمان در ادامه سلسله درگیری‌ها در سایر شهرستان‌ها، به بهانه برگزاری راهپیمایی، درگیری خیابانی گسترده‌ای در تهران پدید آوردند که به کشته شدن سه نفر و مجروح شدن دهها نفر انجامید. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═❁3⃣❁═┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 🌀روزنامه انقلاب اسلامی و میزان در انعکاس اخبار این رویداد و سایر موارد مربوط به سازمان، عمدتاً مخالفان را مقصر جلوه داده و نهادهای انقلابی را متهم می‌ساختند و هواداران سازمان را مظلوم و حق به جانب نشان می‌دادند. ☄در چنین فضایی، در دوازدهم اردیبهشت ماه ۱۳۶۰ مقاله‌ای از مهندس مهدی بازرگان در روزنامه میزان به چاپ رسید که واکنش‌های متفاوتی را برانگیخت. حتی عنوان مقاله مناقشاتی را در پی داشت: «فرزندان مجاهد و مکتبی عزیزم» از یک سو خطاب به رجوی و اعضا و هواداران وی و از سوی دیگر خطاب به جوانان حزب اللهی و طرفدار نظام. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═❁4⃣❁═┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 👤بازرگان مقاله مزبور را اینگونه شروع کرده بود:به هر دو شما، سازمان مجاهدین خلق و به گروه‌ها و نهادهایی که عنوان مکتبی اختیار کرده‌اید، فرزند می گویم و هر دو را برادر همدیگر می دانم بازرگان در ادامه مجاهدین خلق را فرزندان نهضت آزادی خوانده خطاب به آنان نوشت:مجاهدین خلق، شما فرزندان نهضت آزادی هستید، در سال ۱۳۴۳ که در زندان بودیم به دنیا آمدید و راه خود را پیش گرفتید، بدون آن که از خانه فرار کرده یا اخراج شده باشید. 👤بازرگان با نیروهای پیرو خط امام و مکتبی نیز همین گونه سخن گفته بود ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄═❁5⃣❁═┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 🌀شما مکتبی‌ها نیز با همه تندی و تلخی و بد خلقی که دارید از ما هستید ... افکار و اعتقادات اسلامی، اجتماعی، سیاسی همه‌تان، مستقیماً یا با واسطه از تفسیرها، تعلیمات، کتاب‌ها و سخنرانی‌های امثال طالقانی، شریعتی‌ها •پدر و پسر•، مطهری، دکتر سحابی و من درست شده است که همگی رسماً یا فکراً نهضتی بودیم. عقد ارادت و اخوتتان با روحانیت و با امام امت را ما بستیم 👤بازرگان در شرایطی که ماهیت مواضع التقاطی و ضد نظام سازمان آشکار شده بود، ضمن بر شمردن ویژگی‌ها و خصایص مشترک برای هر دو طیف مخاطب، با نوعی مصادره به مطلوب، هر دو جریان را دارای جوهر صداقت و اخلاص دانسته و ایشان را به ترک منازعه و ختم دعوا نصیحت می‌کند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄┅═❁6⃣❁═┅┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ 📖تعبیرات و تمهیدات مهندس بازرگان بدین جهت بود که اعلام نماید همانگونه که به لحاظ عاطفی، احساس و نگاه یکسانی به هر دو جریان دارد، هر دو را در عمل سیاسی نیز همانند می‌داند. 🍁هم مجاهدین خلق و هم جوانان طرفدار نظام، نیروهایی صادق‌اند که راهی غلط می‌پیمایند و به همین خاطر از آن‌ها می‌خواهد که دست از دشمنی با یکدیگر بردارند؛ چرا که آن قدر مشترکات برادرانه دارند که باید همدیگر را در آغوش بگیرند! ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄┅═❁7⃣❁═┅┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 🌀آشکار بود که توصیف و تحلیل مهندس بازرگان با واقعیات فاصله زیاد داشت و پیش از آن که حاوی نکته بدیع و راه گشایی باشد، صرفاً نمایانگر ژست بی طرفانه و میانجی گرانه فردی محسوب می‌شد که خود و همفکران و گروه تحت سرپرستی‌اش در درگیری‌های آن زمان، به عنوان مؤتلف بنی صدر، یک پای اصلی مشکلات و تنش‌ها محسوب می‌شدند. ☄ اما این مواضع ظاهراً میانه مهندس بازرگان، در شرایطی که مقدمات شورش مسلحانه سازمان در حال بروز و ظهور بود و علائم آن به چشم می‌خورد، یک انگیزه اصلی دیگر را هم در بر داشت ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄┅═❁8⃣❁═┅┄
‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎─┅═༅🍃🌍🍃༅═┅─ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎ 📖سپس بازرگان با قلمی کنایه آمیز و ذکر نکات منفی و مثبت، مشترکات فرزندان مجاهد و مکتبی، خود را بر می‌شمرد. از جمله خطاب به مکتبی‌ها می‌نویسد: 🍁اگر مجاهدین خلق التقاطی هستند، و معتقدات اسلامی و انقلابی خود را اصرار دارند بر مبنای اصول مارکسیسم بنا نمایند و درخت ایدئولوژی آنها ریشه مارکسیستی دارد، درخت ایدئولوژی شما هم میوه‌های مارکسیستی دارد، زیرا که اهل قهر و انتقام و انهدام هستید که به هیچ وجه با روح اسلام دمساز نیست و عناد خاص با سود و مدیریت خصوصی داشته اگر دستتان برسد هر چه سرمایه و مالکیت و معامله است از بین برده، کشور را یکسره ملی، یعنی دولتی می‌کنید ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌┄┅═❁9⃣❁═┅┄