⭕️#شعارهای انقلاب تاریخ مصرف ندارد
─═༅♡🔟♡༅═─
⭕️#انقلاب اسلامی پایان انحطاط تاریخی ایران
─═༅♡1⃣1⃣♡༅═─
g3.mp3
8.26M
─═༅𖣔❁•﷽•❁𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
📖#کنفرانس_نقشه_راه_گام_دوم_انقلاب
🔖#قسمت اول
🎙 #جناب دکتر حسینی
🔮 #اتحـــادیه_عمـــاریون
─═༅♡1⃣2⃣♡༅═─
🗯🗯🗯🗯🗯🗯🗯🗯
جناب دکتر حسینی
عــــــالی بود ...خدا قوت
اجرتون با امام زمان عج
از همـراهی همـه کاربــران
وادمین ها ومدیران ارجمند
گــروه هــای ولایــی
صمیمانه سپاسـگزاریم ....
پایان قســمت اول
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولای
#عماریون_رهبریم
⏰ساعت: 22/00
🗓تاریخ:99/01/07
🔍موضوع:
#عوامل_هدایت_و_کمال_انسان_از_دیدگاه_امام_علی_علیه_السلام
(قســــــمت ســوم)
🎙ارائه #جناب استــاد سجادی
📌اجرا:کلبه محبت
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
عرض سلام ودرود ودعا
خـــــدمــت
جناب استـــــاد سجادی
وشما دوستان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔮باکنفـــــــرانــــس
#عوامل_هدایت_و_کمال_انسان_از_دیدگاه_امام_علی_علیه_السلام
(قســـــــــمت سوم)
👤 با هـــــــمراهــــی
#جنـــاب استـــاد سجادی
اسـتـــــاد گــــــرامی
سپـــــــاس فراوان از این
که وقت ارزشمنــدتـــون را
دراختیار گروه ما قرار دادیـد.
لطفا در صورت حضـــور
شــــــروع بفرمائیـــــد....
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
⭕️[1⃣]برخی فواید #ترس از خدا
☄با توجه به اصل کلی حاکم بر آموزههای اسلامی و بهرغم نگرش مکاتب روانشناسی مادی، روایات و آیاتْ آثار و فوایدی برای خوف از خدا برشمردهاند که به دو نمونه از آنها میپردازیم:
┄┅✧🔹2⃣🔹✧┅┄
🔵{1} #امنیت و آرامش در بهشت
🌀یکی از آثار ترس از خدا و بیم از طغیان و سرکشی در برابر او بهرهمندی از بهشت، همراه با امنیت و آرامش در آن است؛ زیرا فرجام کسی که در دنیا حریم احکام و دستورهای خداوند را پاس داشته و راه اطاعت و پیروی او را پیش گرفته، سعادت ابدی و بهرهمندی از بهشت و احساس آرامش و آسایش در آن است:
➰وَأَمَّا مَنْ خَافَ مَقَامَ رَبِّهِ وَنَهَى النَّفْسَ عَنِ الْهَوَى * فَإِنَّ الْجَنَّةَ هِیَ الْمَأْوَى؛➰ و هرکس از حضور در پیشگاه خداوند ترسید و خداپرست شد و از هوای نفس دوری جست، همانا بهشت منزلگاه اوست.
┄┅✧🔹3⃣🔹✧┅┄
🌀همچنین رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در وصایای خود به ابوذر فرمودند:
یَقُولُ اللهُ تَبَارَكَ وَتَعالى: لا أجْمَعُ عَلى عَبْدٍ خَوْفَیْنِ وَلا أجْمَعُ لَهُ أمْنَیْنِْ فَإِذَا أمِنَنِی فِی الدُّنْیَا أخَفْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ، وَإِذَا خَافَنِی فِی الدُّنْیَا آمَنْتُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ؛ خداوند میفرماید: من برای بندهام دو ترس و نیز دو امنیت را فراهم نمیآورم: اگر او در این جهان از من ایمن بود، در جهان دیگر او را خواهم ترساند؛ و اگر در این جهان از من ترسان بود، روز قیامت او را ایمن خواهم ساخت.
┄┅✧🔹4⃣🔹✧┅┄
🌀هنگام گناه انسان از خداوند ترسان و از عاقبت و سرانجام خویش بیمناک باشد، و از آن بترسد که پیش از مرگ موفق به توبه نشود. این ترس و بیم، در هنگام ارتکاب گناه، موجب کاهش لذت آن میشود و در نهایت، به توبه و بخشودگی گناهان میانجامد. 💥رسول خدا(صلى الله علیه وآله) در اینباره به ابوذر میفرمایند:
إِنَّ الْعَبْدَ لَیُعْرَضُ عَلَیْهِ ذُنُوبُهُ یَوْمَ الْقِیَامَةِ فَیَقُولُ أمَّا إِنِّی كُنْتُ مُشْفِقاً فَیُغْفَرُ لَهُ؛ در قیامت گناهان بندة مؤمن بر او عرضه میشود و او میگوید که من (در دنیا) از فرجام کار بیمناک بودم؛ در نتیجه گناهانش آمرزیده میشود.
┄┅✧🔹6⃣🔹✧┅┄
⭕️{2⃣}#نشاط و شادی مطلوب در اسلام
🔘همانگونه که قرآن و روایات حزن و خوف سازنده را ستودهاند، سرور و شادی را نیز نیکو دانستهاند. در سخنان معصومان، بهویژه دربارة شاد کردن دیگران سفارش شده است. البته چنانكه خوف و حزن به طور مطلق پسندیده نیست و مطلوب بودن آنها منوط به آن است که سازنده و همسو با تعالی و کمال انسان باشند و باعث اخلال در زندگی و روان انسان نشوند، شادی و نشاط نیز در صورتی مطلوب است که به غفلت و سرمستی انسان نینجامد و او را از انجام وظایف اجتماعی و الهیاش باز ندارد.
┄┅✧🔹7⃣🔹✧┅┄
🔘رسول خدا(صلى الله علیه وآله) فرمودهاند:
➰مَنْ سَرَّ مُؤْمِناً فَقَدْ سَرَّنِی وَ مَنْ سَرَّنِی فَقَدْ سَرَّ اللَّهَ؛(24)
✍هر کس مؤمنی را شاد و خوشحال سازد مرا خوشحال ساخته و هرکس مرا خوشحال سازد خدا را خوشحال کرده است. 🔘در روایتی دیگر امام باقر(علیه السلام) میفرمایند:
➰تَبَسُّمُ الرَّجُلِ فِی وَجْهِ أَخِیهِ حَسَنَةٌ وَ صَرْفُ الْقَذَى عَنْهُ حَسَنَةٌ وَ مَا عُبِدَ اللَّهُ بِشَیْ ءٍ أَحَبَّ إِلَى اللَّهِ مِنْ إِدْخَالِ السُّرُورِ عَلَى الْمُؤْمِنِ؛ ✍لبخند شخص به روی برادر مؤمنش حسنه است، و برطرف کردن اندوهی از او نیز حسنه است، و خداوند به چیزی که نزد او محبوبتر از مسرور ساختن مؤمن باشد، پرستش نشده است.
┄┅✧🔹8⃣🔹✧┅┄
🔘اسلام به هیچ روی با شادی و نشاط مخالفت نمیورزد و نیاز به شادی و نشاط امری غریزی است. بدون نشاط نه امور دنیوی انسان به سامان میرسد و نه امور اخروی. انسانِ سست و تنبل نه انگیزه و حال فعالیتهای دنیوی، نظیر کار و تلاش، درس خواندن، معاشرت با خانواده و دوستان را دارد و نه حال عبادت خداوند و فعالیت برای تأمین آخرت خویش. آنچه اسلام با آن مخالف است بدمستیها و لذتجوییها و شادیهایی است که آخرت و لذتهای معنوی را به کلی از یاد انسان میبرند.
┄┅✧🔹🔟🔹✧┅┄
🔘شادی ناپسند، شادی افراطی و بدمستی است، که انسان را از خود و موقعیت خویش و نیز از آخرتْ غافل میسازد؛ شادیای که ارزش وجودی انسان را پایمال میسازد و او را در حد حیوانی هوسران و سرمست از لذتهای پوچ حیوانی تنزل میدهد. کسانی که در مجالس لهو و لعب به عیاشی و خوشگذرانی، و در اوج شادی و بدمستی، به رقص و پایکوبی میپردازند، اغلب به اطراف و حتی حالات خود توجه ندارند و گاه نیز مهار حرکات و رفتار خویش را به کلی از دست میدهند. بیشک چنین شادیهایی نکوهیده است؛ وگرنه شادی معقول و نشاطی که از درک نعمتهای خدا و بهرهمندی از آنها دست میدهد یا شادیای که از کسب رضایت خداوند پدید میآید، پسندیده و سازنده است.
┄┅✧🔹1⃣1⃣🔹✧┅┄
⭕️{3⃣}#ضرورت توجه به آخرت و نعمتهای آن
وقتی از شادی و لذت سخن به میان میآید، ذهن ما به سرعت متوجه شادمانی دنیوی و لذتهایی میشود که از خوردن، آشامیدن و دیگر بهرهمندیهای دنیوی به دست میآیند؛ یا وقتی از غم و اندوه سخن به میان میآید، ذهن ما به سرعت متوجه غم و اندوه ناشی از زیان دنیوی و از دست دادن نعمت مادی میشود؛ در حالی که آدمی باید برای کوتاهی در بندگی خداوند و از دست دادن نعمتهای اخروی نیز غصهدار و غمناک گردد.
┄┅✧🔹1⃣2⃣🔹✧┅┄
☄در بینش اسلامی باید این اصل همواره مورد توجه باشد که نسبت دنیا با آخرت، نسبت محدود با نامحدود و متناهی با نامتناهی است؛ از نظر کمیت، دنیا با آخرت قابل مقایسه نیست؛ زیرا عمر و زندگی دنیوی محدود، و زندگی آخرت نامحدود و نامتناهی است؛ و از نظر کیفیت نیز نمیتوان دنیا را با آخرت قیاس کرد؛ پس پسندیده نیست که انسان دلبستة لذتهای محدود دنیوی، حیوانی و طبیعی گردد و این دلبستگی او را از لذتهای اخروی باز دارد. اسلام برای اینکه انسان اهمیت و جایگاه رفیع آخرت و نعمتهای ابدی و بینهایت آن را از یاد نبرد و دلبستة دنیا، نعمتها و لذتهای زودگذر آن نشود، دنیا و نعمتهای آن را حقیر و کوچک خوانده است:
┄┅✧🔹1⃣3⃣🔹✧┅┄
✍لِكَیْلَا تَأْسَوْا عَلَى مَا فَاتَكُمْ وَلَا تَفْرَحُوا بِمَا آتَاكُمْ وَاللَّهُ لَا یُحِبُّ كُلَّ مُخْتَالٍ فَخُورٍ؛ تا بر آنچه از دست شما رفت اندوه مخورید و بدانچه به شما داد شادمان نشوید و خدا هیچ گردنکش خودستا را دوست ندارد.
☄قرآن به ما میآموزد که نعمتهای مادی امانتهای خداوندند و انسان در کنار بهرهمندی و لذت بردن از آنها باید بکوشد که دلبستهشان نشود؛ چون آنها ارزش دل بستن ندارند. داشتن خانه، ثروت و همسرِ خوبْ مطلوب است، اما باید در نظر داشت که همة اینها وسیلة آزمایشاند و انسان نباید سرسپرده و دلبستهشان شود؛ که وقتی از دست میروند، چنان افسرده و ناراحت شود که گویا دنیا به پایان رسیده است؛ یا وقتی به این نعمتها و لذتها دست مییابد، از خوشحالی در پوست خود نگنجد و از لذتهای برتر اخروی غافل شود.
┄┅✧🔹1⃣4⃣🔹✧┅┄
☄پس نعمتها و لذتهای دنیا بد نیستند، بلکه نعمتها، چه دنیوی و چه اخروی، از آن جهت که مواهب الاهیاند مطلوب و ارزشمندند؛ بهویژه لذتها و نعمتهای اخروی که خداوند برای تشویق و ترغیب انسان به اطاعت خویش، به وصف نعمتهای اخروی میپردازد: باغهای بهشتی، خوردنیها، آشامیدنیها، و همسران بهشتی که لذت آنها بینهایت است.
┄┅✧🔹1⃣5⃣🔹✧┅┄
☄قرآن دربارة بخشی از نعمتهای بهشتی که بهشتیان از آنها بهرهمند میشوند میفرماید:
یُطَافُ عَلَیْهِم بِصِحَافٍ مِّن ذَهَبٍ وَأَكْوَابٍ وَفِیهَا مَا تَشْتَهِیهِ الْأَنفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْیُنُ وَأَنتُمْ فِیهَا خَالِدُونَ * وَتِلْكَ الْجَنَّةُ الَّتِی أُورِثْتُمُوهَا بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ* لَكُمْ فِیهَا فَاكِهَةٌ كَثِیرَةٌ مِنْهَا تَأْكُلُونَ؛ ظرفهای زرین [پر از طعام] و قدحهایی [از شراب] بر آنان بگردانند، و در آن [بهشت] است هرچه دلها خواهش و آرزو کند و چشمها از دیدن آن لذت برد و شما در آنجا جاویدانید؛ و این است بهشتی که به پاداش آنچه میکردید به میراث میبرید. برای شما در آنجا میوههای بسیار هست که از آنها میخورید.
┄┅✧🔹1⃣6⃣🔹✧┅┄
☄همچنین خداوند در آیة دیگری میفرماید:
مَثَلُ الْجَنَّةِ الَّتِی وُعِدَ الْمُتَّقُونَ فِیهَا أَنْهَارٌ مِّن مَّاء غَیْرِ آسِنٍ وَأَنْهَارٌ مِن لَّبَنٍ لَّمْ یَتَغَیَّرْ طَعْمُهُ وَأَنْهَارٌ مِّنْ خَمْرٍ لَّذَّةٍ لِّلشَّارِبِینَ وَأَنْهَارٌ مِّنْ عَسَلٍ مُّصَفًّى؛ وصف آن بهشتی که تقواپیشگان را وعده دادهاند این است که در آن جویهایی است از آبی دگرگوننشدنی [که نگندد و بوی و مزة آن برنگردد] و جویهایی از شیری که مزهاش برنگردد و جویهایی از بادهای که لذتبخش آشامندگان است و جویهایی از عسل ناب.
┄┅✧🔹1⃣7⃣🔹✧┅┄
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
💬💬💬💬💬💬💬💬💬
جناب استـــــاد سجــادی
خــــدا قوت وسپـــاس
اجرتون با حضرت علی ع
از همـراهی همـه کاربــران
وادمین ها ومدیران ارجمند
گــروه هــای ولایــی
صمیمانه سپاسـگزاریم ....
پایان کنفـــــرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون