─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
☄اما اینکه می گوید با وجود خطر باید روضه را برپا کرد •همانگونه که مدافعان حرم با وجود خطر به جنگ با داعش رفتند،• این نیز مغالطه است، چرا که انسان می تواند و حتی گاهی باید خطر را به جان بخرد برای یک امر مقدس و مهم، اما مسئله کرونا این نیست که ما خطر را به جان بخریم، بلکه مسئله مهمتر این است که جان دیگران را به خطر می اندازیم و این چیزی است که نه فقه اسلامی به ما اجازه می دهد و نه خود امام حسین علیه السلام راضی به آن است و این نکته ی ساده چیزی است که نشان دهنده میزان علم کسی است که با پول و امکانات برای خود لقب «آیت الله» دست و پا می کند.
─═༅3⃣1⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
🌀✍پاسخ سوم به گروه اول
👤نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: همه فعالیتهای ما احکامی دارد که از سوی خداوند متعال تعیین شده است، هر کاری را ما بخواهیم انجام دهیم، یا از طرف خداوند متعال واجب است، یا حرام است، یا مکروه است یا مستحب است یا مباح و از این پنج حکم خارج نیست.
─═༅3⃣2⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤مدیر حوزه علمیه اصفهان با بیان اینکه حتما باید حکم اعمال ما از کتاب و سنت به دست آمده باشد، اظهار کرد: نمیتوان بر مبنای احساسات عملی را بگوییم حتما واجب است یا لازم یا لازم نیست، به عقل خود در این خصوص نمیتوانیم مراجعه کنیم، یکی از راههای شناخت احکام عقل است ولی نه عقل هر فردی، عمدتا ما از راه کتاب و سنت که منظور از سنت فرمایشات پیامبر اکرم(ص) و ائمه معصومین علیه السلام است، باید به دست آوریم.
─═༅3⃣3⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به وجوب جهاد، تصریح کرد: متأسفانه بعضی از افراد حتی بعضی از روحانیون جهاد و مردن به وسیله کرونا و رفتن به عزای امام حسین علیه السلام را مانند هم تصور کردهاند، باید بگویم که جهاد از سوی خداوند واجب است، جهاد با دشمن و کسی که جلوگیری از پیشرفت اسلام میکند و جهاد با دشمنی که با ما میجنگد واجب است، حتی خداوند نهی کرده است از جهاد با دشمنانی که با ما سر جنگ ندارند. اما جنگ با کفاری که با ما سرجنگ دارند واجب است.
─═༅3⃣4⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
🌀وی در ادامه افزود: در جنگ با کفاری که با ما سر جنگ دارند اگر کشته شویم شهید هستیم و این جهاد بر ما واجب است، اگر دشمن با ما بجنگد بعید نیست شهید هم بشویم و این دستور خداوند است که بجنگیم و از خودمان دفاع کنیم، یا در جایی که دو طایفه از مسلمانان جنگ دارند، خداوند میفرماید بین آنها اصلاح کنید و اگر یک گروه از آنها بر گروه دیگر ظلم میکند، خداوند دستور داده است از مظلوم حمایت کرده و با گروه ظالم بجنگیم و این دستور صریح خداوند در قرآن کریم است که در سوره حجرات آمده است.
─═༅3⃣5⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤نماینده ولی فقیه در استان اصفهان، به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و گفت: قرآن دستور داده است از مظلوم ولو در جنگ بین دو طایفه مسلمان دفاع کنیم، دفاع یک واجب است و دستور قرآن کریم است و دهها آیه در این خصوص وجود دارد، بعضیها دفاع از حرم و مردن با کرونا در عزاداری امام حسین علیه السلام مقایسه کردهاند، خیلی جای تعجب است که این حرف از یک روحانی صادر شده باشد.
─═༅3⃣6⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤مدیر حوزه علمیه اصفهان خاطرنشان کرد: ما در سوریه برای حفظ گنبد حضرت زینب(س) نجنگیدیم بلکه دشمن کافر مشغول جنگ با مسلمانان و کشتار آنها بود و هدف آنها این نبود که در سوریه و عراق متوقف شوند بلکه هدف این بود که پس از این کشورها به سراغ کشور ما بیایند، امام علی عللیه السلام در خطبه جهادیه خود میفرمایند: بخدا هیچکس با دشمن در خانه خود نجنگید مگر اینکه ذلیل شد. یعنی قبل از اینکه دشمن وارد کشور شما شود با او بجنگید، ما یقین داشتیم که داعش اولا با مسلمانان میجنگد و وظیفه ما طبق قرآن کریم دفاع از مسلمانان مظلوم در برابر کفار ظالم بود.
─═༅3⃣7⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
🌀وی ادامه داد: ثانیا جنگ در سوریه و عراق برای دفاع از کشور خودمان بود چرا که یقین داشتیم داعش به دنبال حمله به کشور ما است. اما در مسأله عزاداری دشمن در مقابل ما نیست و کسی با ما جنگ ندارد، حتی این شخص مقایسه کرده است با زمان خلفای عباسی و اموی که برای زیارت امام حسین علیه السلام دست افراد را قطع میکردند و اینگونه گفته است که در عزاداری امام حسین(ع) باید جان بدهیم، که این مقایسه غلطی است.
─═༅3⃣8⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به اینکه دستور الهی و دینی برای کشته شدن و به خطر انداختن سلامتی در مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام وجود ندارد، عنوان کرد: اینکه بخواهیم از روی احساس یا عقل شخصی دستور برای مردم صادر کنیم که به عزاداری میرویم حتی اگر کرونا بگیریم و بمیریم، این فریب دادن و کلاه بر سر مردم گذاشتن است، به چه دلیل و با چه استدلالی چنین حرفهایی مطرح میشود؟ از کدام روایت یا قرآن چنین فهم کرده اید؟
─═༅3⃣9⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤آیت الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: شیعه یعنی تبعیت کردن از دستورات ائمه معصومین علیه السلام و پذیرفتن هرآنچه ایشان دستور داده اند، حتی عمل واجبی نظیر نماز اگر خطر جانی برای انسان داشته باشد واجب است از آن پرهیز کنیم، چرا که حفظ جان در مقابل واجبات هم واجب است و قطعا در مقابل مستحبات هم واجب است.
─═༅4⃣0⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
🌗◁گروه دوم
☄✍گروه دوم به یکباره اعلام تعطیلی کامل عزاداری را نمودند در صورتیکه برگزاری مراسم عزای امام حسین(ع) به هیچ عنوان قابل تعطیلی نیست، اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت و جان مردم، باید این مراسم با حفظ پروتکل های بهداشتی برگزار شود.
─═༅4⃣1⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
☄✍پاسخ اول به گروه دوم:
👤محمدتقی فاضل میبدی» فعال سیاسی اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه شرق گفت: «جریان عاشورا با آنکه برای ما ایرانیها بسیار حائز اهمیت است... اگر جان انسان را تهدید میکند و خطر ابتلا به بیماری را افزایش بدهد، قطعا برگزاری آن اشتباه است. بهویژه آنکه برگزاری این مراسم عملی مستحب است و اصلا واجب نیست. بهویژه اینکه امام حسین علیه السلام برای عزت و کرامت انسان و سلامتی جامعه جنگید. من از رئیسجمهور تعجب کردم که چرا ایشان اینگونه صحبت کرد که در ذهن مردم تداعی شده حتما باید مراسم محرم را برگزار کرد. هیچ حتمیتی در این مراسم نیست و یک سال تعطیلکردن آن هیچ اتفاقی ایجاد نمیکند و در ازای آن از جان مردم محافظت میکند
─═༅4⃣2⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
🌀این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: روزه که خود یک حکم قرآنی است، اگر برای بدن مضر باشد، گرفتنش تبدیل به حرام میشود و بهراحتی یک واجب حرام میشود. وقتی وضو برای بدن ضرر داشته باشد، باید تعطیلش کنیم. هر حکم دینی که برای بدن مضر باشد، باید تعطیلش کرد. مثل مناسک حج امسال که تعطیل شد و از قضا کار خوبی هم شد.
─═༅4⃣3⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
👤فاضل میبدی در ادامه گفت: نباید برگزاری مراسم محرم را در تقابل با برگزاری کنکور گذاشت...در کنکور میشود دانشجویی که وارد سالن میشود را کنترل کرد، تبش را سنجید و فاصلهگذاری را رعایت کرد، اما چه کسی میخواهد این چیزها را در مراسم سینهزنی کنترل کند؟ مردم برای عزاداری در حسینیهها میروند و اصلا نمیشود فاصله را رعایت کنیم... به نظر من امسال هرکس میگوید باید مراسم محرم را برگزار کرد، تا جایی که من میدانم برخلاف نظر کارشناسی حرف میزند
─═༅4⃣4⃣༅═─
─┅═༅🍃🌗🍃༅═┅─
🌗◁گروه سوم:
🌀✍گروه سوم با لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری مدظله العالی معیار عزاداری را دستورالعمل تدوین شده توسط ستاد ملی کرونا اعلام نمودند و شیوه های عزاداری با شرایط کرونایی را جایگزین شیوه های قبلی نمودند:
─═༅4⃣5⃣༅═─
─┅═༅🍃🌼🍃༅═┅─
جناب حجه الاسلام #بابایی
سپاسگزاریم .عالی
اجرتون با سید الشهدا
علیه السلام
از همـراهی همـه دوستان
ولایی سپاسـگزاریم ....
پایان کنفرانس
التماس دعای فرج
یا علی
─═༅𖣔🌺𖣔༅═─
🇮🇷 #اتحادیه_عماریون
عاشورا تجلی مباهله.m4a
17.61M
🕯اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ
🎙سخنرانی در جمع هیات عاشقان ثارالله ، رزمندگان اسلام درچه.
🏴شب اول محرم
با موضوع :
🌿عاشورا تجلی فرهنگ مباهله🌿
🌷 یقین به حقانیت راه و هدف
🌷آوردن عزیزترین سرمایه های انسانی به میدان دفاع و تبلیغ دین
🌷 حججی مظهر یقین به حقانیت مکتب.
🎙جناب استاد #کریمی
🆔 @gh_karimi
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
#طرح_ما_ملت_امام_حسینیم
⏰ساعت::22/00
🗒تاریخ:99/05/31
🔍☆◁#کنفرانس
🏴☆◁#امت امام حسین ادب داره
🔖☆◁#قسمت اول
📖✍ارائه:#جناب حجه الاسلام #بابایی
👤◁طرح سوال
🆔@ilyan313
─═༅𖣔🌘𖣔༅═─
🏴#اتحادیه_عماریون
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─
عرض سلام ودرود ودعا
وتسلیت ایام سوگواری
سالار شهیدان علیه السلام
خدمت جناب
حجه الاسلام #بابایی
وشما گرامیان ولایی
🔘طبق اطلاع رسانی انجام
شده با شما همراه هستیم
🔍☆◁با#کنفرانس
🏴☆◁#امت امام حسین علیه السلام ادب داره
🔖☆◁قسمت#اول
👤باهـــــــمراهــــی
جناب استاد #بابایی
ضمن سپـاس فراوان
درخدمتتون هستیم
لطفا شروع بفرمائید ...
─┅═༅𖣔🌘𖣔༅═┅─
🇪🇺#اتحادیه_عماریون
─┅═༅🍃🌒🍃༅═┅─
🌒◁#سیره حربن یزید ریاحی
●پس از آنکه حرّ راه امام علیه السلام را به بازگشت به مدینه سد کرد، امام حسین علیه السلام به حر فرمود: "مادرت به عزایت بنشیند! چه می خواهی؟" حر گفت: "اگر جز شما هر یک از اعراب در این حال با من چنین سخنی می گفت پاسخش را می دادم! اما به خدا قسم که نمی توانم نام مادر شما را جز به نیکی ببرم."
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌒🍃༅═┅─
🌒◁ از جمله اصحاب امام حسین علیه السلام «حرّ بن یزید ریاحی» که ذاکران اهل بیت علیه السلام در عزاداری دهه اول محرم با ذکر اشعاری به بیان چگونگی ورود حرّ به ماجرا کربلا می پردازند. حرّ فرمانده ای از سپاه ابن زیاد بود که پس از آگاهی از بی وفایی کوفیان نسبت به امام حسین علیه السلام و نیز تلاش برای توقف جنگ با ایشان، سرانجام در روز عاشورا با تصمیم قطعی عمربن سعد در جنگ با امام حسین علیه السلام روبرو شد و به یکباره راه نجات و رستگاری را در رکاب با اباعبدالله علیه السلام یافت و به عنوان یکی از فرماندهان و جنگاوران دشمن، به سپاه امام حسین علیه السلام پیوست و پس از به هلاکت رساندن بیش از 40 مرد جنگی، به شهادت رسید.
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
🌒◁ عبیدالله بن زیاد چون از حرکت امام حسین علیه السلام به سوی کوفه آگاه شد، «حصین بن نمیر تمیمی» را همراه با چهار هزار نفر مرد نظامی به «قادسیّه» اعزام کرد تا حد فاصل بین «قادسیّه» تا «خفّان» و «قُطقُطانیّه» تا «لَعلَع» را دقیقاً زیر نظر بگیرند تا از عبور و مرور کسانی که در این مناطق در تردد بودند، مطلع گردند.حر بن یزید ریاحی و سپاه هزار نفری اش نیز جزئی از این لشکر چهار هزار نفری بودند که از سوی حصین بن نمیر برای جلوگیری از حرکت کاروان حسینی به منطقه اعزام شده بودند.
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
🌒◁نقل است هنگامی که حرّ از قصر ابن زیاد در کوفه خارج شد تا به سمت امام علیه السلام حرکت کند، ندایی را پشت سرش شنید که می گفت: «ای حرّ! تو را به بهشت بشارت باد» او به پشت سر نگریست و کسی را ندید با خود گفت: به خدا قسم، این بشارت نیست؛ چگونه بشارت باشد در حالی که من راهی جنگ با حسین علیه السلام هستم.» او پیوسته این خاطره را در ذهن داشت تا هنگامی که خدمت امام علیه السلام رسید و آن داستان را بازگو کرد. امام علیه السلام به او فرمودند: تو به واقع به پاداش و نیکی راه یافته ای
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
🌒◁ابومخنف چگونگی رو در رویی سپاه حر با امام حسین علیه السلامرا از زبان دو مرد اسدی که امام علیه السلام را در این سفر همراهی می کردند، چنین بیان کرده است:چون کاروان امام حسین علیه السلام از منزلگاه "شراف" حرکت کرد اول روز را با شتاب راه پیمودند تا اینکه روز به میانه رسید در این هنگام ناگهان مردی از میان کاروان فریاد زد: "الله اکبر!" امام حسین علیه السلام نیز تکبیر گفتند و سپس خطاب به آن مرد فرمودند: برای چه تکبیر گفتی؟ آن مرد گفت: درخت خرما می بینم!"
─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
🌒◁آن دو مرد اسدی گفتند: ما هيچگاه در اين جا، حتّى يك نخل هم نديده ايم. امام علیه السلام به آنها فرمود: "پس به نظر شما او چه دیده است؟" گفتند: "اینها طلایه داران لشکر دشمن و گردنهای اسبان آنهاست." امام علیه السلام فرمود: "به خدا که نظر من نیز همین است." پس امام علیه السلام فرمود: "آيا در این منطقه پناهگاهى هست كه بدانجا پناه ببریم و آن را پشت سرِ خويش نهيم و با اين قوم، از يك سمت، مقابله كنيم؟" گفتند: "آری، در ناحیه چپ، منزلی است به نام «ذو حُسَم»". پس امام علیه السلام به سرعت در قسمت چپ جاده به طرف «ذو حُسَم» روان شد، سپاه دشمن نیز به طرف این منزل می تاخت؛ ولی امام علیه السلام و همراهانش زودتر به این منزل رسیدند.»پس امام علیه السلام دستور داد که خیمه ها را در این مکان بر پا کردند.
─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
🌒◁نماز ظهر فرا رسید، امام به مؤذن خود «حجّاج بن مسروق جعفی» دستور داد تا اذان بگوید، او اذان گفت، و چون هنگام اقامه نماز شد، امام حسین علیه السلام در حالی که ردائی بر دوش و پیراهنی بر تن داشت از خیمه بیرون آمد و پس از حمد و ثنای الهی فرمود: اى مردم! اين، عذرى است به درگاه خداوند عزوجل و شما. من به سوی شما نیامدم تا این که نامه های شما به من رسید و فرستادگان شما نزد من آمدند و از من خواستند که به نزد شما آیم و گفتید که ما امام علیه السلام نداریم، باشد که به وسیله من خدا شما را هدایت کند، پس اگر بر سر عهد و پیمان خود هستید من به شهر شما می آیم و اگر آمدنم را ناخوش می دارید، من باز گردم.
─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
🌒◁ حر و سپاهیانش سکوت اختیار کردند و هیچ نگفتند. پس امام علیه السلام به مؤذن دستور داد که اقامه نماز ظهر را گفت. امام علیه السلام به حر خطاب کرده فرمودند: "می خواهى با ياران خويش نماز بگزاری؟" حر پاسخ داد: "نه؛ تو نماز می گزارى و ما نيز به تو اقتدا می كنيم."
─┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅─