eitaa logo
آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
10 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
371 ویدیو
592 فایل
💮در شــــام شــــوم خــــواص کـــــور نــور بصیــــــرت عمـــــــارم آرزوست💮 🌐#مجری_طرح_اتحاد_گروه های_ولایی 🇮🇷#عمــــــاریون_رهبـــــریم 🆔 @ammareyon 🚫#کپی برداری از #طراحی گپشن ها و#تنظیمات کنفرانس ها بدون اجازه مجاز نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁هدف امام خمینی•ره• نیز همان هدف امام حسین علیه السلام بود و نتیجه‌‌اش هم تشکیل حکومت اسلامی بود؛ بنابراین، سیدالشهدا علیه السلام با این جمله، هدف و راه رسیدن به هدف را ترسیم کردند و مردم و مسئولان و همه باید با همین راهبرد • چه در امور فردی و خانوادگی و اجتماعی و چه امور اقتصادی، چه در مسائل سیاست داخلی و خارجی و چه در جبهه قضایی و مبارزه با مفاسد مالی• حرکت کنیم و بدانیم هر جا و هر وقت از این راهبرد کلیدی تخطی نماییم، به میزان عقب‌نشینی‌مان شکست می‌خوریم و دشمن جلو می‌آید. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁شعار عاشورايى حسين بن على‌ علیه السلام و شعار همه آزادگانى كه زير بار ظلم نمى‌روند و سلطه جباران را نمى‌پذيرند. به معناى‌ «ذلت از ما دور است‌» و جمله‌اى است كه امام‌ حسين‌ علیه السلام در يكى از خطبه‌هايش روز عاشورا بيان فرمود، خطبه‌اى با آغاز «تبا لكم ايتها الجماعة...» كه چون همان روز نيز اصرار داشتند آن حضرت را به تسليم و بيعت وادارند، ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁ و حيات ذلت ‌بار در سايه حكومت‌ يزيد و ابن زياد را با كرامت دودمان ‌پيامبر و شرافت زندگى مؤمنانه منافى دانست و سر دو راهى مرگ شرافتمندانه يا زندگى ‌ذليلانه، «شرافت‌ شهادت‌» را برگزيد: «الا و ان الدعى بن الدعى قد تركنى •ركزنى• بين ‌السلة والذلة، و هيهات له ذلك منى، هيهات منا الذلة، ابى الله ذلك لنا و رسوله والمؤمنون‌ و حجور طهرت و جدود طابت و انوف حمية و نفوس ابية ان يؤثر طاعة اللئام على مصارع ‌الكرام‌»اين نوع نگرش به زندگى، تعليم مكتب است كه انسان بايد سر دو راهى شهادت يا ذلت، عزت شهادت را برگزيند و زندگى زير ستم را مرگ بداند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁تأثیر و تأثر بین نهضت عاشورا و انقلاب اسلامی ایران را می‌ توان در اهداف و آرمانها، شعارها و سمبل ها و دستاوردهایی مثل احیاء دین و اصلاح گری و عدالت‌ خواهی و... جستجو کرد.اما عمق این تشابه و تأثیر و تأثر در رهبری این دو نهضت است. امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی نه تنها از نهضت و رهبری انقلاب کربلا تأثیر می‌ پذیرد، بلکه محور و مبنای انقلاب اسلامی ایران را نهضت عاشورا قرار داده و رمز پیروزی انقلاب و استقلال آن را قضیه کربلا می ‌داند، و می ‌فرمایند:حق پیروز است حق پیروز است منتها ما رمز پیروزی را باید پیدا بکنیم... یکی از رمزهای بزرگی که بالاترین رمز است قضیه سیدالشهداست... اگر ما بخواهیم مملکتمان یک مملکت مستقلی باشد یک مملکت آزادی باشد باید این رمز را حفظ بکنیم ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁امام خمینی نیز با تأسی به ابا عبدالله علیه السلام مهمترین درد و آفت جامعه ایران را در بعد اعتقادی منحصر کردن دین در فردیات و عدم دخالت دین در سیاست دانست. و آفت جدایی دین از سیاست و نگرش تک‌ بعدی به دین را یک نقشه شیطانی دانست که اخیراً به اوج خود رسیده و فرمودند:این یک نقشه شیطانی بوده است که از زمان بنی ‌امیه و بنی عباس طرح‌ ریزی شده است و بعد از آن هم هر حکومتی که آمده است، تأیید این امر را کرده است ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ─┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁ و اخیراً هم که راه شرق و غرب به دولتهای اسلامی باز شد، این امر در اوج خودش قرار گرفت که اسلام یک مسائل شخصی بین بنده و خداست و سیاست از اسلام جداست و نباید مسلمانان در سیاست دخالت کنند.امام با ژرف ‌نگری خاص خود جدایی دین از سیاست و در نتیجه عدم نقش و تأثیر اعتقادات دینی را در مسائل سیاسی ـ اجتماعی اسلام که منجر به ترک قیام برای خدا می ‌شود از مهمترین آسیب های عقیدتی جامعه خود دانسته و اصلاح اندیشه دینی را در سرلوحه کار خود قرار می‌ دهند. ─┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁در باب آسیب های سیاسی اجتماعی، حکومت موروثی و نژادی ترجیح قریش بر غیر قریش و مهاجر بر انصار و بی ‌توجهی به لیاقت ها و شایستگی ها در توزیع مدیریت ها و توجه به ارزشهای قومی و نه اسلامی از مهمترین آسیب های جامعه زمان اباعبدالله بود، که منجر به عدم وجود حکومت حق شده بود امام امت نیز از جهت سیاسی ـ اجتماعی یکی از ریشه‌ دارترین آسیب های جامعه اسلامی را نبودِ حکومت حق می ‌دانست و سلطه موروثی و خانوادگی عده‌ای را که با هیچیک از معیارهای پذیرفته شده تطابق نداشت عمده‌ ترین آفت جامعه دانسته و لزوم تشکیل حکومت حق را فلسفه نبوت پیامبران عظام و امامان علیه السلام می ‌دانست. در این زمینه می ‌فرمایند:زندگی سیدالشهداء زندگی حضرت صاحب سلام ‌الله علیه، زندگی همه انبیای عالم، همه انبیا از اول، از آدم تا حالا همه ‌شان این معنا بوده است که در مقابل جور، حکومت عدل را می ‌خواستند درست کنند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁بزرگترین آفت اقتصادی جامعه نوپای اسلامی عصر امام حسین علیه السلام بی ‌عدالتی، افزون ‌طلبی وابستگان به حکومت، بذل و بخشش‌ های بی‌ حد و حصر دستگاه حکومت به افراد دلخواه، تبعیض و ایجاد نظام طبقاتی ناهماهنگ، معیار قرار گرفتن چیزهایی مثل سبقت در اسلام، شرکت در فتوحات خلفاء برای دریافت هبه و غنایم جنگی از دستگاه خلافت باعث نوعی اشرافیت معنوی شد که تکاثر و ثروت ‌اندوزی، رنگ و لعاب اسلامی بخود گرفت و سرانجام این پدیده باعث شد خیل مسلمانان که بعضاً از سرداران و سران اسلام هم بودند عبیدالدنیا شده و از دین غفلت نمایند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁امام خمینی نیز بی ‌عدالتی و فاصله طبقاتی را مهمترین آفت اقتصادی زمان می‌ داند، و جمع شدن سرمایه‌ ها در دست اقلیت جامعه را که از راههای نامشروع و چپاول دیگران کسب کرده‌اند، از علل فقر و مسکنت توده مردم می ‌داند و در تحلیل نظام غلط اقتصادی حکومت چنین می‌ فرماید:استعمارگران به دست عمال سیاسی خود که بر مردم مسلط شده‌اند نظامات اقتصادی ظالمانه‌ای را تحمیل کرده‌اند. و بر اثر آن مردم به دو دسته تقسیم شده‌اند، ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁ظالم و مظلوم. در یک طرف صدها میلیون مسلمان گرسنه و محروم از بهداشت و فرهنگ قرار گرفته است و در طرف دیگر اقلیت هایی از افراد ثروتمند و صاحب قدرت سیاسی که عیاش و هرزه گرد و فاسدند. مردم گرسنه و محروم کوشش می ‌کنند که خود را از ظلم حکام غارتگر نجات بدهند تا زندگی بهتری پیدا کنند و این کوشش ادامه دارد. لکن اقلیت های حاکم و دستگاههای حکومتی جائر مانع آنهاست ─┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁یکی دیگر از آسیب‌ هایی که اباعبدالله علیه السلام آن را شناخت، آسیب ها و آفت های اخلاقی عصر خود بود. جامعه عرب که با ظهور اسلام از اخلاقیات زشت نجات یافته بود و قتل و غارت و برادرکشی به برادری و برابری تبدیل شده بود و زنان که تا قبل از این پست ‌ترین موجودات در جامعه بودند حیات دوباره یافته بودند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁ و انسان عصر رسول‌الله صلوات الله با رعایت اصول اخلاقی اسلام به تاج کرمنا مفتخر شده بود، و معنویت در سرتاسر جامعه محسوس بود با بی‌ تدبیری حاکمان نالایق می ‌رفت که در جاهلیت بعد از اسلام غوطه‌ ور شود. و غلبه مجدد هواهای نفسانی بر جامعه اسلامی مستولی گردد. که با اوج گرفتن این انحطاط اخلاقی و ارزشی، حاکمان نالایق بنی‌امیه به انکار وحی و رسالت پرداخته و با عربده‌ های •لعبت هاشم بالملک فلا خبر جاء ولا وحی نزل• سقوط ارزشهای دینی ـ اخلاقی و غلبه هواهای نفسانی را جشن گرفتند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌ ─┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁امام در همین زمینه می ‌فرماید:این بود که نیروی انسانی ما را خراب کردند و نگذاشتند رشد بکند... خرابی های مادی جبرانش آسان تر است از خرابی های معنوی امام امت دقیقاً همان اهداف بنی‌امیه را که فرموده: بنی‌امیه قصد داشتند اسلام را از بین ببرند. در رژیم شاهنشاهی می ‌بیند و رژیم طاغوت را در تضعیف و از بین بردن ارزشهای اسلامی و اخلاقی دنباله ‌رو بنی ‌امیه می ‌داند و این از آسیب های جدی زمانه امام راحل است که به آن تأکید می‌ کند. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁یکی از اهداف و انگیزه‌ های قیام اباعبدالله علیه السلام که در گوشه گوشه نهضت خون بارش به چشم می ‌خورد، مسأله امر به معروف و نهی از منکر است. گفتارها و نحوه برخوردهای امام حسین علیه السلام عمدتاً در باب امر به معروف و نهی از منکر است و قصد روشنگری توده‌های مردم از خلافها و فسادها و منکرهای دستگاه خلافت در سخنان امام حسین علیه السلام و لزوم اقدام •امر به معروف •برای اصلاح آن بسیار است. در آغازین روزهای قصد خود در کنار قبر جد بزرگوارش می‌ فرماید: «اللهم انی احب المعروف و انکر المنکر». ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌ ─┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁امام خمینی نیز یکی از انگیزه‌ های خود را از نهضت، برخورد با منکرات دستگاه حاکم می ‌داند. و شروع به افشاگری ظلم‌ ها و بی‌ عدالتی ‌ها و اسلام‌ ستیزی های دولت می ‌کند. و در یکی از پیامهای خود می ‌فرمایند:دستگاه حاکمه ایران به احکام مقدسه اسلام تجاوز کرد و به احکام مسلمه قرآن قصد تجاوز دارد، نوامیس مسلمین در شرف هتک است.و نیز می ‌فرماید ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌ ─┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁اگر یک حاکم ظالمی بر مردم مسلط شد علماء ملت، دانشمندان ملت باید استنکار کنند، باید نهی از منکر کنند... وقتی دین خدا را انسان در خطر دید برای خدا باید قیام کند.سخنانی از این قبیل که از امام راحل در پیامها و سخنرانی ها بسیار دیده می‌ شود خود گواه بر این است که از اهداف قیام امام خمینی به تأسی از مولای خود اباعبدالله علیه السلام یکی امر به معروف و نهی از منکر بوده است. امر به معروف و نهی از منکر که فقط زبانی نیست و لزوم اقدام جدی و عملی را می ‌طلبد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ─┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁مسیر شهادت و قیام را بر ذلت و سازش ‌پذیری ترجیح می ‌دهد و به جهانیان درس تن ندادن به ذلت و پذیرفتن مرگ سرخ را می ‌آموزد. و جالب اینکه می‌ فرماید: و مثلی لا یبایع مثله. مثل منی با مثل یزید بیعت نمی‌ کند. و درست همین مورد در شخص امام خمینی مصداق می‌ یابد و ذلت‌ ناپذیری و تن ندادن به حکومت طاغوت را چون حسین علیه السلام فریاد می ‌زند و می ‌فرماید: خمینی را اگر دار بزنند تفاهم نخواهد کرد. ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ─┅═༅𖣔2⃣1⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁تکلیف‌ گرایی اباعبدالله علیه السلام انگیزه‌ای مافوق همه اهداف و انگیزه‌ های قیام کربلاست که به ارث رسیده از پدر بزرگوارش امام علی بن ابیطالب علیه السلام که با جمله «امّا والذی فلق الحبّه و براء النسمّه و لولا حضور الحاضر و قیام الحجه بوجود الناصر و ما اخذا... علی العلما ان لا یغارو علی کظه ظالم و لالغب مظلوم...» ☄تکلیف‌ گرایی را مبنای پذیرش حکومت می‌ داند و اباعبدالله علیه السلام تکلیف‌ گرایی را در فرزند دیگری از این خاندان یعنی خمینی کبیر به ودیعه می‌ گذارد تا جهان بشریت به عمق معارف و معنویات عالیه آنان پی برد ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌ ─┅═༅𖣔2⃣2⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁بنیانگذار جمهوری اسلامی با تکیه بر پشتوانه قوی تکلیف‌ گرایی در جهان ‌بینی اسلامی و ارزش والای آن می ‌فرمایند:ما بنا داریم به تکلیف عمل کنیم ما مکلفیم که با ظلم مقابله کنیم، ...ما مکلفیم از طرف خدای تبارک و تعالی که با ظلم مقابله کنیم. ☄پی‌ریزی اسلام ناب محمدی(ص) در مقابل اسلام آمریکایی با الهام از سخن امام حسین علیه السلام در مورد اسلام اموی که فرمودند: ─┅═༅𖣔2⃣3⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ 🌗◁ و علی الاسلام السلام...، مبارزه با تحریف اسلام و اصلاح ‌گری، انجام تکلیف سیاسی الهی، بهره‌ برداری از معنویت عاشورایی در دوران دفاع مقدس، سازش ‌ناپذیری و قاطعیت در مبارزه، افشاء و به دنبال آن رسوایی مدعیان دروغین اسلام، انتخاب شعارهای عاشورایی و ایام متعلق به آن و حتی انتخاب رمز عملیات ها، اخلاص و عرفان و فداکاری در راه حفظ اسلام... همه و همه نمونه‌ هایی است که امام خمینی به نوعی متأثر از مکتب عاشوراست و رد پای نهضت اباعبدالله علیه السلام در موضع‌ گیری ها و سخنرانی ها و اعلامیه‌ ها و عملکردها به وضوح قابل درک است. ─┅═༅𖣔2⃣4⃣𖣔༅═┅─
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎─┅┅═༅🕊🕋🕊༅═┅┅─ جناب حجه الاسلام سپاسگزاریم .‌‌عالی اجرتون با سید الشهدا علیه السلام از همـراهی همـه دوستان ولایی سپاسـگزاریم .... پایان کنفرانس التماس دعای فرج یا علی ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌ ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🇮🇷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بُعدِ سیاسی کربلا..m4a
16.75M
─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─ ☆اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللَّهِ☆ 🎙 جناب استاد 🔮◁ جمع هیات ثارالله رزمندگان اسلام 🔍◁ پنجم با 🏴☆◁ سیاسی کربلا. 🏴☆◁# مسئله کربلا در راس مسائل سیاسی است. 🏴☆◁ اسلامی حرم است. 🆔 @gh_karimi 🆔 @hafezanammareyon ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌‌‌‌‌‎ ─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎─═༅𖣔❁﷽❁𖣔༅═─ 🇮🇷 حسینیه ⏰ساعت::22/00 🗒تاریخ:99/06/04 🔍☆◁ مجازی 🏴☆◁ عاشورایی 🏴☆◁ اول 🎙ارائه: استاد 👤کارشناس در عرصه المللی 🔮اجرا:گروه به اختیار https://eitaa.com/joinchat/2148466699Cf7c0858440 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─ 🏴