4_5929303417003444433.ogg
664.8K
─═༅𖣔﷽𖣔༅═─
🇮🇷 #عماریون_رهبریم
🏴#ما_امت_حسینیم
🔍☆◁#طرح حسینیه #مجازی
🏴☆◁#گعده عاشورایی
🎙ارائه:جناب استاد #عمو_غزالی
👤#کارشناس مذهبی
در #عرصه بین المللی
🔮#اتحادیه_عماریون
─┅═༅2⃣8⃣༅═┅─
هدایت شده از آرشیوکنفرانس اتحادیه عماریون
─┅═༅🍃🌘🍃༅═┅─
ما شیعــــهزادهایم و
همین اعتبــــار ماست
در راه دوست، دادن جان
،،افتخـــــــــــــار ماست
هرگز به زیر بیرق دشمن
نمیرویم....
تا پرچم عزای حسینی
کنـــــــــ،ار ماست
پایان
التماس دعا
یا حسین
─┅═༅𖣔🕋𖣔༅═┅─
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
🇮🇷 #طرح_مشترک_390_گروه_ولایی
#عماریون_رهبریم
🏴#_ما_ملت_امام_حسینیم
⏰ساعت::21/10
🗒تاریخ:99/06/08
🔍☆◁#کنفرانس
📖☆◁#امت امام #حسین علیه السلام #وفادار به #ولایت
🔖☆◁#قسمت نهم
✍ارائه:#جناب حجه الاسلام #بابایی
👤طرح سوال
🆔@ilyan313
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🏴#اتحادیه_عماریون
┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄
مِثْلِ عبّٰـــــــاسْ كَسْي هَسْت
دِلٰاوَرْبٰاشَدْ بٰاْهَمِهْ تِشْنِگي اَشْ
يٰادِ بَـــــــرٰادَرْبٰاشَد
مِثْـــلِ عَبّٰــــــــاسْ
كَسيْ هَسْت كِهْ سَقّٰــــــا بٰاشَد
ْ جِـــگَرِسُوخْتِـــــــه اشْ
حَسْــــــرَتِ دَرْيٰابٰاشد
عرض ســـــلام ودرود ودعا
خــــــدمت
جناب استاد #بــابـــایی
وشمـــــا گرامیــان ولایی
🔘طبق اطلاع رســـــانی انجام
شده با شمـــــا همراه هستیم
🔍☆◁#کنفـــــــــرانس
📖☆◁#امت امام #حسین علیه السلام #وفادار به #ولایت
🔖☆◁#قسمت نهــــــم
👤باهـــــــــــمراهــــی
جناب استــــــاد #بابایی
ضمـــــــن سپـاس فراوان
درخـــــــدمتتون هستیم
لطفـــــا شروع بفرمائید ...
─┅═༅𖣔🌺𖣔༅═┅─
🇮🇷#اتحادیه_عماریون
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁#امت امام حسین علیه السلام #وفادارند به #ولایت
▪وفاداري همراه با خشوع و ادب يکي از زيباترين و الهي ترين جلوههاي شخصيتي وجود مقدس حضرت عباس علیه السلام است، وفايي که در شخصيت بزرگمردان تاريخ هستي، نشانه قدرت و اقتدار الهی است
🌤عالي ترين جلوههاي وفاداري حضرت عباس علیه السلام در کربلا ترسيم شده است، بخصوص در آن شرايط دشوار جنگ و تشنگي ياران امام حسين علیه السلام که حضرت عباس رو به شريعه فرات ميرود و از سوي سپاه دشمن براي ايشان امان نامه ارسال ميشود و عباس بن علي علیه السلام با آن روحيه حيدري امان نامه را به نشانه وفا و ادب در برابر ولي خدا به دشمن برگرداند و تأکيد داشت، هرگز دست از ولايت برنمي دارد.
─┅═༅𖣔1⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁جلوه ديگر وفاداري حضرت به آخرين شب حيات ايشان اختصاص دارد؛ يعني شب عاشورا ميبينيم در لحظاتي که سيدالشهداعلیه السلام اعلام فرمودند که هر کسي ميخواهد برود در تاريکي شب برود و باز عباس علیه السلام است که در مقابل حجت خدا و برادر خويش ميفرمايد:«لم نفعل ذلک؟ النبقى بعدک؟ لا ارانا الله ذلک ابدا؛ براى چه این کار را انجام دهیم؟ آیا براى آن که بعد از شما باقى باشیم؟ نه، خدا این را °یعنى جدایى از شما را°هرگز به ما نشان ندهد.» پس تا آخرين لحظه حيات وفادار برادر است و تا پاي جان ايستادگي ميکند.
─┅═༅𖣔2⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁آن حضرت همچنين در اوج تشنگي با وجود اينکه به فرات ميرسد، با ديدن آب در حالي که تشنه است، ميفرمايد:« والله لا اذوق الماء و سیدى الحسین عطشانا؛ به خدا قسم آب نمی نوشم در حالى که آقاى من حسین تشنه است» و آب به روي آب ميريزد و به حرمت تشنگي برادر ادب ميکند و آب نمي نوشد.
▪حتي دشمنان نيز وفاي حضرت عباس علیه السلام را تأييد کرده اند؛ چنانکه در مقاتل نقل شده است:هنگامى که وسایل غارت شده کربلا را به شام نزد یزید بردند، در میان آنها پرچم بزرگى بود. یزید و حاضران در مجلس دیدند همه پرچم سوراخ و صدمه دیده، ولى دستگیره آن سالم است. یزید پرسید: این پرچم را چه کسى حمل می کرد؟ گفتند اين پرچم عباس بن على علیه السلام است.
─┅═༅𖣔3⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁يزید از روى تعجب و تجلیل از آن پرچم سه بار برخاست و نشست و گفت: انظروا الى هذا العلم فانه لم یسلم من الطعن والضرب الا مقبض الید التى تحمله؛ به این پرچم بنگرید که بر اثر صدمات نیزه و زدن شمشیرجایى از آن سالم نمانده جز دستگیره آن که پرچمدار آن را با دست حمل مىکرده است. سالم ماندن دستگیره پرچم، نشان از آن دارد که پرچمدار تمام ضربات نیزه و شمشیر را که بر دستش وارد مىشده، تحمل مىکرده، ولى پرچم را رها نکرده و اين رسم وفا و ادب است
▪تسليم شدن دربرابر حضرت حق و کلام خدا، مهمترين مشي در سيره زندگي حضرت عباس علیه السلام است و اگر اين تسليم به دور از بينش و بصيرت باشد، بیتردید اثري ندارد و ما ميبينیم که حضرت نمونه کامل بصيرت است.
👤عباس علیه السلام اسلام خود را در تسلیم خلاصه کرده بود؛ تسلیم در برابر خدا، و در برابر ولی امر مسلمانان.
─┅═༅𖣔4⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁بنابراين ميبينيم که حضرت با صدق نيت، بصيرت قوي و اخلاص؛ نخست تسليم خواست و اراده خداي متعال است، در گام بعدي از ولي و حجت خدا و امام معصوم علیه السلام با تمام وجود تبعيت ميکند و در نقطه آخر اينکه همواره با تعبد و بندگي در مسير رستگاري حرکت ميکند و اين نشانه باوري توحيدي است که در وجود عباس علیه السلام موج ميزند که ما در زيارتنامه حضرت نيز ميخوانيم:شهادت میدهم که تو، در برابر جانشین رسول اکرم صلی الله علیه و آله در مقام تسلیم بودى، امام حسین علیه السلام را تصدیق کردى، به حجت خدا وفادار ماندى و خیرخواه امام خود بودى. من شهادت میدهم و خدا را نیز گواه می گیرم که تو راه جنگاوران و شهداى بدر را پیمودى. شهادت می دهم که تو در خیرخواهى تا آخرین حد تلاش کردى و آنچه در توان داشتى، به انجام رساندى.
─┅═༅𖣔5⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁در وجود حضرت عباس علیه السلام دو وجه مهم شخصيتي جاذبه و دافعه موج ميزد، چنانکه در سيره زندگي و شخصيت مولي الموحدين علیه السلام و جد بزرگوارشان حضرت رسول صلی الله علیه و آله نيز اين شرايط وجود داشت.
🌀◁(1)مقابله با گناه و ايستادگي در برابر تمايلات نفساني و همراه نشدن با دشمن از مهمترين وجوهي است که در سيره زندگي عباس بن علي علیه السلام موج ميزند. ايشان هرگز تسليم دشمن نشد و همواره بر حق استقامت داشت و اگر چه اين شخصيت بزرگوار به عنوان امام معصوم علیه السلام شناخته نشده، اما جايگاه عصمت از گناه و خطا در رفتار، عمل و منش حضرت به روشني مشهود است.
─┅═༅𖣔6⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌀◁(2)اما زيباترين جاذبههاي شخصيتي حضرت ابوالفضل علیهالسلام تقواي الهي، عبادت هميشگي، همنشيني و مهرباني با ايتام و فقرا و اهتمام بر انجام عمل صالح و حفظ ارزشهاي الهي است. بنابراين ميبينيم که كمالات و ابعاد وجودي حضرت عباس علیهالسلام ناشي از برخورداري از ارزشهاي والاي انساني، دوري از گناه و عبادت خالصانه در پيشگاه خداست و در سايه اين خصال نيک؛ فداکاري، شجاعت، دلاوري، جوانمردي، رشادت، ايثار و جانبازي در شخصيت ايشان متجلي بود.
▪جایگاه و اهمیت وفاداری از نظر هیچ کس پوشیده نیست و همۀ افراد به گونه ای سرشتین و فطری وفاداری را می پسندند و به آن اعتقاد کامل دارند. فرد در قبال هر مسؤولیتی باید اهل وفاداری و عمل به مسؤولیت خود باشد.
─┅═༅𖣔7⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
▪قرآن کریم کسانی را خردمند می شمارد که اهل وفا باشند و نسبت به پیمانهای خود پایدار بمانند.اِنَّما یَتَذَکَّرُ أوُلُوا اَلبابِ الَّذینَ یُوفُونَ بِعَهدِاللهِ وَ لایَنقُضُونَ المیثاقَ به درستی که اهل خرد متذکر می شوند؛ آنان که به عهد خدا وفا می کنند و پیمان نمی شکنند
☄همۀ شرافتهای انسانی در گرو معاهدات و پیمانهایی است که باهم می بندند و بسته به میزان وفاداری آنهاست. در بیان صریح قرآن کریم آمده است:أوفوُا بِالعَهدَ أنَّ العَهد کانَ مَسؤُولاًنسبت به پیمانهای خود وفادار باشید که شما نسبت به معاهدات خود مسؤولید.
🌤عهد شکنی و به جای نیاوردن پیمان در پیشگاه خداوند جرمی بزرگ به حساب می آید. در روایات اسلامی نسبت به این مسأله تاکید فراوان شده است.پیامبر °ص° می فرماید:لا ایمانَ لمَن لا آمائهً لَهُ وَ لا دینِ لِمَن لا عَهدَ لَهُ هر که امانتدار نباشد ایمان ندارد و هر که نسبت به پیمانش وفادار نباشد دین ندارد.
─┅═༅𖣔8⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁وفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه باید براساس اقرار فرد باشدوفاداری به قانون اساسی و اصل ولایت فقیه باید براساس اقرار فرد باشد، همانطور که در دین اسلام آمده است.با موافقت نمایندگان مجلس شورای اسلامی بیاعتقادی کاندیدا به اسلام یا اقرار او و عدم التزام عملی داوطلب به اسلام با حکم قطعی دادگاه صالح مبنی بر فساد مالی یا اخلاقی وی به اثبات میرسد.
▪قریب ۹۰ درصد وصیت شهدا همین بود كه امام را تنها نگذارید و ولایت فقیه را حمایت كنید.ولایتمداری، درخشش ویژهای در تمام وصیتنامههای شهدا داردراز ماندگاری انقلاب اسلامی، همین وفاداری مردم و جوانان به ولایت فقیه است.
─┅═༅𖣔9⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁انقلابی و وفادار بودن به ولایت چهار ویژگی معنایی دارد؛ نخست به اعتبار ویژگیهای شور و احساساتی است که در مفهوم انقلابی بودن است. دیگری، به اعتبار کنشگری و رفتار فعالانه در همه عرصههای انقلاب اسلامی است. رویکرد سوم وفاداری و پایبندی به ارزشهای انقلاب است و رویکرد چهارم جامع اوصاف و التزامات فکری است که به «عادلانه، خردمندانه، دقیق، دلسوزانه، منصفانه، قاطعانه و بدون رودربایستی عمل کردن» تعریف کردهاند.
─┅═༅𖣔🔟𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁اگر کسی میگوید من انقلابی هستم، قبل از دیگران باید وفاداری، التزام و پایبندیاش را به اصول انقلاب اسلامی اثبات کند. نمیشود کسی پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی نظام، قانون، اخلاق و عقلانیت دینی نداشته باشد؛ ولی مدعی انقلابیگری باشد.
▪بر اساس تعریف جامع؛ انقلابی کسی است که اعتقاد نظری و فکری و التزام عملی فعال دارد. اما در عبارات رهبری کسانی که در هر دو بعد عمل و نظر، در میدان انقلاب حضور دارند به آنها «انقلابی مثبت» میگویند. حتی کسانی که در دورهای انقلابی نبوده اند، ولی حالا به تمام معنا انقلابی هستند آنها هم انقلابی مثبت هستند.
─┅═༅𖣔1⃣1⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁اما کسانی که به لحاظ فکری و نظری انقلاب را قبول دارند، اعتقاد دارند؛ ولی پای عمل که وسط میآید متوقف میشوند، اهل جبهه نیستند، اهل حضور نیستند، اهل حمایت نیستند، قاعدتاً این آدمها دیگر انقلابی نیستند، اما ایشان با همان مبنای جذب حداکثری اینها را هم داخل در صف انقلابی میکند و با عنوان «انقلابی منفی» از آنها یاد میکند.
👤مقام معظم رهبری در بیانات سالگرد ارتحال امام راحل پنج شاخصه اساسی برای انقلابی بودن بیان کردند. اولین شاخصه را پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام و انقلاب دانستند. این ویژگی از ویژگیهای اصلی و مهم انقلابیگری است.
─┅═༅𖣔1⃣2⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌀{1}اولین و مهمترین شاخصه و ترجیعبند انقلابیگری و اصولگرایی است. اگر کسی میگوید من انقلابی و اصول گرا هستم، قبل از همه، این پایبندیاش را باید اثبات کند. نمیشود کسی پایبندی به مبانی و ارزشهای اساسی نداشته باشد؛ ولی بگوید من انقلابی هستم، بگوید بقیه نظام را قبول دارم. اما پایبند به مبانی و ارزشهای اساسی اسلام نیستم
🌀{2}شاخصه دوم این است که اگر کسی میخواهد ادعا بکند من انقلابی هستم و میخواهد وصف انقلابی بودنش را حفظ کند، باید نسبت به آرمانهای انقلاب هم جهتگیریش درست باشد و هم به صورت راهبردی به آن سمت حرکت بکند.
─┅═༅𖣔1⃣3⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌀{3}شاخصه سومی که مقام معظم رهبری ذکر میکنند، پایبندی به استقلال کشور است، استقلال سیاسی معنایش این است که ما در زمینه سیاسی، فریب دشمن را نخوریم. استقلال فرهنگی که از همه مهمتر است در این است که سبک زندگی را سبک زندگی اسلامی ایرانی انتخاب کنیم. استقلال اقتصادی هضم نشدن در هاضمه اقتصاد جامعه جهانی است.
▪استقلال هم از شعارهای اصلی انقلاب بوده. اصلاً شعاری بود که از درون جامعه برخاسته است. بحث استقلال و آزادی شعار اولیه انقلاب بود و جالب این است که در گام اول یکی از اصول اساسی بوده. در گام دوم هم مقام معظم رهبری، تأکید میکنند که حفظ استقلال جزء شعارها و اصول اساسی انقلاب اسلامی است که باید حفظ بشود.
─┅═༅𖣔1⃣4⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌀{4}چهارمین شاخصهای که راجع به انقلابیگری میگویند، حساسیت در برابر دشمن و نقشه دشمن و عدم تبعیت از آن است. دشمن شناسی یکی از کلیدواژههای مهم در اندیشه سیاسی مقام معظم رهبری است. واژههای دشمن، استکبار، استعمار و سایر مفاهیم همسو و معادل آن، بیشترین حجم فراوانی در ادبیات رهبری را تشکیل میدهد.
▪در همان اوایل بیانیه ایشان میگویند: «روزی که ما انقلاب کردیم در میان قطب بندی جهان آمدیم. دو دشمن بزرگ ما را محاصره کرده بودند. میخواستند ما نیاییم؛ ولی آمدیم؛ بنابراین از روز اول ما دشمن داشتیم. آن هم نه دشمنهای معمولی. دو دشمن بزرگ که همه جهان دستشان بود؛
─┅═༅𖣔1⃣5⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁بنابراین از روز اول ما دشمن داشتیم. آن هم نه دشمنهای معمولی. دو دشمن بزرگ که همه جهان دستشان بود؛ بنابراین انقلاب اسلامی در محیطی، شکل گرفته که همزاد با وجود دشمنان بزرگ بوده. در طول این چهل سال، هیچ گاه دشمنان ما را راحت نگذاشتند؛ یعنی دائماً در تخریب و توطئه بودند. بعد از چهل سال، ما تجربه زیادی به دست آوردیم.» امروزه، به رغم اینکه در محاصره، در تحریم و در فشار هستیم، نگاه تیزبینانه و دشمن شناسانه رهبری کاری کرده که دشمنان ما احساس ناتوانی در مقابل انقلاب دارند.
▪عقلانیّت واقعی در انقلابیگری است. نگاه انقلابی است که میتواند حقایق را به ما نشان بدهد. عقلانیّت معنایش این است که انسان اصالتها را بشناسد؛ عقلانیّت، تکیهی به مردم است؛ عقلانیّت، تکیهی به نیروی داخلی است؛ عقلانیّت، تکیه و توکّل به خدای بزرگ است.
─┅═༅𖣔1⃣6⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁تعبیرهایی از مقام معظم رهبری در بیانیه هست که مخالف این رویه است. ایشان مینویسند: «میان جوشش انقلابی و نظم سیاسی و اجتماعی تضاد و ناسازگاری نمیبیند، بلکه از نظریّهی نظام انقلابی تا ابد دفاع میکند» یعنی؛ای آقایان انقلابی؛ شما باید در چارچوب جمهوری اسلامی، مردم سالاری دینی و قوانین این نظام انقلابی باشید. در عین حال که انقلابی هستیم، باید قانونمند باشیم. شور و حرارت و انرژی و تحرک و پویایی انقلابیگری نباید، ثبات و نظم و قانون را نادیده بگیرد.
─┅═༅𖣔1⃣7⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁یکی از پیش فرضهای فهم اصل انقلابی در بیانیه گام دوم؛ نسبت سنجی انقلابیگری با سایر امور است. ما یکی از مشکلاتمان این است که به صورت گسستی رفتار میکنیم؛ یعنی اگر یک بعدی را گرفتیم، از بقیه بخشها دیگر غافل میشویم. اگر گفتیم اهل نماز هستیم، اینقدر نماز میخوانیم که خانواده را ولش میکنیم. اگر گفتیم زاهد هستیم، کلاً پشت پا میزنیم به دنیا. اگر گفتیم اهل دنیا و کسب و کار هستیم، دین را رها میکنیم؛ یعنی به هر سمتی میرویم بقیه قسمتها کمرنگ میشوند. انقلابیگری هم گاهی دچار همین مشکل میشود.
─┅═༅𖣔1⃣8⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁فهم مرزبندی و نسبت سنجی میان انقلابیگری با مقوله آتش به اختیار و با افراط گرایی در اندیشه رهبری بسیار مهم است. ایشان آتش به اختیار را در چارچوب نظام، قانون، تکلیف امر به معروف و نهی از منکر با رعایت بعد قلبی و زبانی و رعایت نزاکت اجتماعی و شئون اخلاقی در جامعه اسلامی و پرهیز از اختلال نظام، ناامنی و هرج و مرج در جامعه اسلامی میدانند و این پایبندی همان انقلابیگری است.
─┅═༅𖣔1⃣9⃣𖣔༅═┅─
─┅═༅🕊🕋🕊༅═┅─
🌖◁غیر از این را ما انقلابی نمیدانیم. حتی انقلابی منفی هم نیست؛ بنابراین انقلابیگری هیچ نسبتی با افراطی گری ندارد. ایشان دو تعبیر در این خصوص دارند:
🌀(1)یکی اینکه میفرمایند نباید این باب شود که هر کسی متعهد و دیندار و با حجاب و مرام دینی است به او افراطی گفته شود.
🌀(2)از طرف دیگر هم میگوید که انقلابیها باید در چارچوب دین و شریعت و قانون و نظم و اخلاق و روشهای صحیح، وارد بشوند و ارزشهای انقلابی را در لوای اخلاق و معنویت ارائه بدهند. تا زمینه آن اتهام فراهم نشود.
─┅═༅𖣔2⃣0⃣𖣔༅═┅─