✉️ متن کامل پیام رهبر انقلاب اسلامی خطاب به ملت ایران درباره تفاهمنامه رئیسجمهوران ایران و امریکا
✏️ بسم الله الرّحمن الرّحیم
🔸ملّت پرشور و باوفای ایران
💬همانگونه که مطلع شُدید، تفاهمنامهای بین رئیسجمهوران ایران و امریکا امضا شد. در مسیر رسیدن به این مرحله، مسئولین امر، از سر دلسوزی و با حُسن نظر، تلاشهای زیادی را بهعمل آوردند و البته این رئیسجمهور آمریکا بود که از روی استیصال، از انواع اهرمها برای این امر استفاده میکرد.
💬بنده علیالاصول، نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبهه مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهی آن را صادر نمودم. ایشان همچنین تصریح کردهاند که اگر طرف آمریکایی بخواهد زیادهخواهی کند زیر بار آن نخواهند رفت. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود. امّا بدیهی است مذاکرات حضوری که در آینده برقرار خواهد شد، به معنی پذیرش نظر دشمن نخواهد بود. امیدواریم که دعای خیر سرورمان عجّلاللهتعالیفرجهالشّریف انواع نصرتها و فتوحات، برای ملّت باشرف ایران به ارمغان آورد.
🔻والسّلام علیکم و رحمة الله و برکاته
✍سید مجتبی حسینی خامنهای
🗓 ۲۸/خرداد/۱۴۰۵
📲 @rahbar_enghelab_ir
441.8K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بسته شدن مجدد تنگه هرمز؟
برحسب صوت منتشر شده در فضای مجازی که به پیام هشدار نیروی دریایی سپاه در کانال 16 نسبت داده شده، به شناورهای مستقر در این محدوده دریایی اعلام شده این تنگه تا زمان خروج اسرائیل از لبنان و خروج نیروهای آمریکایی از خلیج فارس (منطبق بر آنچه که در بند اول و چهارم تفاهمنامه درج شده است) بسته خواهد ماند. طبق این پیام، کشتیهایی که به آن نزدیک شوند، هدف قرار خواهند گرفت.
پینوشت: تاکنون بیانیهای رسمی درباره بسته شدن مجدد تنگه هرمز از سوی نیروهای مسلح منتشر نشده است و بنابراین باید تا زمان انتشار بیانیه رسمی منتظر ماند.
@Projectmeshkat
MESHKAT | مشکات
بسته شدن مجدد تنگه هرمز؟ برحسب صوت منتشر شده در فضای مجازی که به پیام هشدار نیروی دریایی سپاه در کا
#تکمیلی | تکذیب ادعای گزارشهای رسانهای مبنی بر بستهشدن تنگه هرمز
اسماعیل بقائی سخنگوی وزارت امور خارجه ادعای برخی رسانهها مبنی بر بستهشدن تنگه هرمز را بیاساس دانست.
سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران وفق يادداشت تفاهم خاتمه جنگ مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ تدابیر لازم را برای اطمینان از تردد ایمن کشتیهای تجاری از تنگه هرمز اتخاذ نمودهاند و کشتیرانی در این مسیر در حال انجام است. / ایرنا
@Projectmeshkat
در لبنان چهخبر است؟
🔴 از بامداد روز گذشته اخبار متعددی از درگیری رزمندگان حزبالله لبنان با نیروهای ارتش رژیم در محدوده جنوب نبطیه در جنوب لبنان منتشر شد. نقض فاحش و آشکار بند اول تفاهمنامه مابین ایران و آمریکا که با حملات هوایی و توپخانهای ارتش رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان ادامه پیدا کرده بود، اکنون به پیشروی زمینی رژیم در محدوده نبطیه رسیده است؛ هرچند طی دو روز اخیر رزمندگان حزبالله با مقاومت سنگین در مقابل تلاشهای ارتش رژیم با هدف پیشروی در جنوب و تصرف شهر نبطیه، ارتش رژیم را از رسیدن به هدف خود بازداشتهاند اما نکته اینجاست که نقض آتشبس و زیرپا گذاشتن تفاهمنامه مابین ايران و آمریکا همچنان به قوت خود باقی است و بهنظر میرسد مقامات دولت آمریکا با انجام مصاحبههایی هدف محکوم کردن رژیم در حمله به بیروت، نقض آتشبس و... صرفا سعی دارند تا ضمن بازی با افکار عمومی، بازی تکراری و نخنمای پلیس بد و پلیس خوب را مجددا به مرحله اجرا برسانند!
🔴 این اقدام البته جدید نیست! این روش پیش از جنگ 12 روزه نیز با هدف گمراهی مقامات ایران به مرحله اجرا رسید و به اعتراف دشمن، تمام اخبار منتشر شده پیرامون تماسهای تلفنی مابین نخست وزیر رژیم و رئیس جمهور آمریکا با هدف بازی رسانهای و عملیات روانی بهشکلی پوشش داده میشد که به طرف ایرانی القا کنند در استراتژی کلی آمریکا و اسرائیل در مقابل ایران اختلافات جدی وجود دارد اما در عمل مشخص شد این اخبار صرفا با هدف گمراهی ایران منتشر میشد!
🔴 این موضوع نهتنها در گزارشات منابع خبری غیررسمی عبری مشاهده میشد، بلکه روزنامه آنلاین اسرائیل تایمز نیز با انتشار گزارشی با عنوان «چگونه یک کمپین فریب اسرائیلی-آمریکایی، ایران را به احساس امنیت کاذب فرو برد» به اقدامات فریب و عملیات روانی مشترک آمریکا و اسرائیل پیش از وقوع جنگ 12 روزه در خرداد سال گذشته اشاره میکند و بیان میکند آمریکا و اسرائیل در یک کمپین فریب مشترک قصد داشتند به ایران القا کنند جنگ نزدیک نیست و حمله به تأسیسات هستهای از دستورکار آنها خارج شده است. اقداماتی نظیر مکالمات تلفنی ترامپ و نتانیاهو که در رسانههای عبری با عناوین مکالمه دراماتیک، پرتنش و... پوشش داده میشد نیز همگی ذیل اقدامات فریب و عملیات روانی صورت میگرفت!
🔴 این موضوع اکنون نیز بهشکلی گسترده در مصاحبههای انجام شده توسط دونالد ترامپ و جیدی ونس قابل مشاهده است؛ بنابراین لازم است یادآوری شود که نباید به این سخنان اعتنائی کرد و آنچه که باید ملاک قرار گیرد، نحوه عملکرد طرف مقابل و تعهد آن به اجرای مفاد تفاهمنامه است، نه آنچه که طرف مقابل به زبان آورده یا روی کاغذ مطرح کرده است!
🔴 اکنون بهطور آشکار شاهد نقض آتشبس و نقض بند اول تفاهمنامه در جبهه لبنان هستیم! بهنظر میرسد طرف پاکستانی بهعنوان میانجی قصد دارد تا با تلاش در مسیر دیپلماسی مجدد آتشبس را در جبهه جنوب لبنان برقرار کند و سفر وزیر کشور پاکستان را نیز میتوان در این قالب بررسى کرد. نکته اینجاست که این اقدامات درنهایت چقدر مؤثر خواهد بود؟
🔴 روز گذشته براساس آنچه خبرگزاری رویترز اعلام کرد، بنا شد تا از ساعت 16 به وقت محلی آتشبس در لبنان برقرار شود و نخست وزیر رژیم نیز نسبت به اجرای آن متعهد شده است؛ با این حال این آتشبس تنها پنج دقیقه دوام داشت و پس از آن در طی 45 دقیقه 12 حمله به نواحی مختلف در جنوب لبنان صورت گرفت! بنابراین اکنون باید پرسید تلاشهای دیپلماتیک درنهایت و در مرحله اجرا چه ضمانتهایی خواهد داشت؟ آتشبسی که تنها پنج دقیقه دوام داشت نشان میدهد دشمن تعهدی برای اجرای به آنچه در رده سیاسی تصمیمگیری میشود ندارد؛ همانطور که در گزارش نیویورک تایمز نیز دیده میشود رژیم خود را طرف این تفاهمنامه نمیبیند و به همین دلیل الزامی به اجرای آنچه در تفاهمنامه آماده ندارد!
🔴 اکنون یک راه بیشتر وجود ندارد! آنچه میتواند از اقدامات ادامهدار رژیم در جنوب لبنان جلوگیری کند، فشار بیشتر به دولت آمریکاست. این فشار در وهله اول باید با اقدامات عملی و نه به اشکال بیثمر مانند توییت زدن، مصاحبه، سخنرانی، صدور اطلاعیه هشدارآمیز و... صورت بگیرد. نخستین گام در اعمال فشار بر دولت آمریکا برای کنترل رژیم صهیونیستی و جلوگیری از اقدامات آن میتواند در بستن تنگه هرمز خلاصه شود. مشخصا دشمن به تعهدات خود در قالب تفاهمنامه پایبند نیست و تعلل بیشتر در این مرحله نیز جایز نیست! اقدامات ناقض آتشبس از سوی دشمن و عدم اجرای مفاد تفاهمنامه باید بهشکل عملی از سوی ایران پاسخ داده شود!
🔴 مطابق آنچه فرماندهی کل قوا در پیام روز 28 خرداد بیان کردند، ما نیز در کنار سایر مردم ایران منتظر تحقق شروط گفتهشده خواهیم بود!
@Projectmeshkat
🔴 تنگه هرمز بر روی تردد شناورها بسته شد.
قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا:
وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَهُمْ مِنْ بَعْدِ عَهْدِهِمْ وَطَعَنُوا فِي دِينِكُمْ فَقَاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ ۙ إِنَّهُمْ لَا أَيْمَانَ لَهُمْ لَعَلَّهُمْ يَنْتَهُونَ
نظر به بدعهدی و پیمانشکنی آشکار آمریکا نسبت به عدم اجرای بند اول تفاهمنامه پایان جنگ، و در واکنش به نقض بیوقفه و مستمر آتشبس توسط رژیم صهیونیستی در جنوب لبنان و کشتار بیرحمانه و آوارگی صدها هزار نفر از مردم مظلوم این سرزمین و همچنین با توجه به عدم عقبنشینی نیروهای اشغالگر صهیونی از اراضی جنوب لبنان، اعلام میدارد تنگه هرمز به روی تردد شناورها بسته خواهد شد.
متذکر میگردد اين گام اول پاسخ به عهدشکنی دشمن است و درصورت ادامه تجاوز گامهای بعدی برای پایبند کردن دشمن به اجرای تعهدات برنامه ریزی و اقدام خواهد شد.
@Projectmeshkat
طی ساعات اخیر دستکم چند حمله هوایی به مناطق جنوب لبنان شامل نبطیه، نبطیه علیا، شوکین، جرجوع، زبدین و حاروف در حومه نبطیه صورت گرفته است؛ واضحا عمده این حملات در نبطیه و حومه آن متمرکز است و با هدف افزایش فشار بر ساکنین و غیرنظامیان، تضعیف مقاومت و تسهیل عمليات زمینی با هدف تصرف نبطیه انجام میگیرد. علاوهبر نبطیه در استان جنوبی، صبح امروز منطقه لبایا در غرب استان بقاع لبنان هدف حمله هوایی رژیم صهیونیستی قرار گرفته است.
براساس اعلام منابع لبنانی، طی حملات روز گذشته رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان دستکم 45 غیرنظامی و طبق اعلام خبرگزاری المیادین، طی حملات امروز نیز تاکنون 16 غیرنظامی به شهادت رسیدهاند.
وزارت بهداشت لبنان نیز اعلام کرد از 2 مارس تاکنون در اثر حملات رژیم صهیونیستی 4057 نفر شهید و 12121 نفر مجروح شدهاند.
@Projectmeshkat
MESHKAT | مشکات
🔴 تنگه هرمز بر روی تردد شناورها بسته شد. قرارگاه مرکزی حضرت خاتمالانبیا: وَإِنْ نَكَثُوا أَيْمَانَ
شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند.
روابط عمومی نیروی دریایی سپاه:
باتوجه به جنایات رژیم صهیونیستی در لبنان و نقض تعهدات امریکا در برقراری آتشبس، تنگه هرمز بر روی همه شناورها بسته میباشد.
تاکید میگردد تنگه هرمز بسته است و شناورها به تنگه هرمز نزدیک نشوند؛ در غیر این صورت امنیت آنها به مخاطره خواهد افتاد.
@Projectmeshkat
صدور دستور آتشبس در لبنان
کانال 12 رژیم صهیونیستی با انتشار خبری اعلام کرد (لینک) به دستور بنیامین نتانیاهو و یسرائیل کاتز پس از هماهنگی بین رده سیاسی اسرائیل و آمریکا، به ارتش اسرائیل دستور داده شد که در لبنان آتشبس برقرار کند.
این دستور به نیروهای عملیاتی زمینی ابلاغ شده است و طبق آن ارتش اسرائیل به حفظ منطقه خط زرد ادامه خواهد داد و در این مرحله عقبنشینی نخواهد کرد. اگر حزبالله به آتشبس احترام بگذارد و حمله یا نقض آتشبس انجام ندهد، ارتش اسرائیل نیز فعالیتهای تهاجمی خود را متوقف خواهد کرد.
پینوشت: باتوجه به اعلام آتشبس روز گذشته که تنها پنج دقیقه در میدان عمل دوام پیدا کرد و با حملات هوایی رژیم نقض شد، میزان پایبندی به این آتشبس نیز باید در میدان عمل سنجیده شود؛ با این حال و با فرض برقراری آتشبس، رژیم صهیونیستی همچنان بر حفظ مناطق حائل در جنوب لبنان که آن را خطوط زرد مینامید پافشاری میکند.
@Projectmeshkat