🔹آیتالله حائری شیرازی رضواناللهعلیه🔹
🔸اندیشههای "شاهساز" با رفتن شاه نرفتهاند🔸
رهبر معظم انقلاب براساس آیۀ "أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ" میفرماید که جهان بر سر یک پیچ تاریخی است و مقصود از این پیچ تاریخی، انتقال قدرت از مستکبران به مستضعفان است...
گفتمان امام راحل در عالم کثرت بود؛ عالم وحدت مدنظرشان چه بود؟ درخصوص بیانات ایشان سؤال این است که براساس سخنان ایشان، راه انتقال از عالم کثرت به عالم وحدت چیست؟ صالحان چه کسانی هستند که وارثان عالم و زمین میشوند؟
... مراد از صالحان در آیۀ "يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ"، همان واحدین و موحدین است. امروزه اختلاف و نزاع اصلی بر سر گفتمان شرک و گفتمان توحید است. ظلم از آثار شرک است...
گفتمان امام و رهبری همان گفتمان توحید است و آنچه که غرب در حال تزریق به عالم است، گفتمان شرک است. غرب هرچه که میکند عین عمل معاویه است، همانطور که معاویه اجازه نمیداد کسی شرک را تبیین کند ولی با گسترش توحید مشکلی نداشت، غرب امروز هم با تبیین ایمان مشکلی ندارد؛ اما با تبیین شرک بهشدت مشکل دارد...
کسی با حسین علیهالسلام بر سر نماز، روزه، حج و... مشکلی نداشت؛ بلکه مشکل با حسین بر سر این بود که پرچم حرکت و ادارۀ جامعه به دست چه کسی باشد...
معرفی رهبر انقلاب به عالم، یک کار توحیدی است؛ زیرا به دیگران این را میفهماند که اطاعت از رهبری همان اطاعت از خدا است. علت اینکه خروجی داعش ضرر برای اسلام است این است که اطاعتش از ولایت محل خدشه است...
آنچه امام و رهبری را از حاکمان امروزی عالم اسلام و عالم مسیحی جدا میکند این است که ایشان اطاعت از خداوند دارند...
برای نشر توحید ابتدا باید شرک را تعریف کرد. متأسفانه پس از بیرون انداختن شاه از کشور هنوز شاهکها حضور دارند و باید در اندیشهها، آن اندیشههایی که شاهساز بوده و هست حذف شوند و اندیشهای که امامساز است، اندیشهای که مطاع از خداست بیاید...
تفاوت اندیشۀ شاهساز و امامساز در این است که شاه، مؤمن اسمی بود اما رسماً مؤمن نبود؛ درحالیکه امام قلباً و ظاهراً مطاع و مؤمن بود. شاه بر مردم ولایت داشت و آنها را به ظلمت میبرد؛ اما امام و رهبری خودشان را به خدا سپردهاند. کسی که میخواهد در ولایت خدا باشد باید قدرتش را از خدا بگیرد و در راه خدا خرج کند...
روح تمام بیانات امام و رهبری این است که مطالب ایشان برای شرکشناسی و راه توحید را نشان دادن بوده و هست. بنده چند توصیه به شما دارم، اول اینکه گفتمان "شرک چیست" را باید در کارهایتان داشته باشید. شما باید شرک را تبیین کنید تا توحید مشخص شود...
تبیین شرک، شاقول شما و استخراج توحید، دیوارکشی بنای شماست. مرکز ایستادگی ما باید با مرکز ثقلمان منطبق باشد. مرکز ثقل ما، خداست و باید برنامه و راهکار ما در حوزۀ جاذبۀ الهی باشد. علت اینکه شرک فرو میریزد این است که مرکز ایستادگیاش از مرکز ثقل جدا میشود...
باید نیاتتان را الهی و خالص کنید تا بتوانید بهصورت صحیح و مستقیم رشد بیابید. راه عبور از شرک، اخلاص است و اگر کسی اخلاص داشت، موحد میشود، اگر کسی موحد شد، عاشق خدا میشود و عشق به خدا، خودپرستی و خودخواهی را از بین میبرد.
🔸 بیانات در همایش "اندیشۀ راقی"، ۱۷ بهمن ۱۳۹۵.
👇👇👇👇👇
@tatamadon
20160620150525-9484-152.pdf
383.8K
🖋مقاله مناسبتی
📄📃روش شناسی مناظره های امام جواد علیه السلام
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تحلیلگر معروف انگلیسی: بدون هیچ مبالغه ای می گویم، انقلاب ایران برای همیشه جهان را تغییر داد!
🔹"ریچارد مدهرست" روزنامه نگار و تحلیلگر مطرح انگلیسی در سخنانی اهمیت وقوع انقلاب اسلامی در تاریخ معاصر جهان را فوق العاده توصیف کرد و افزود:
🔹" انقلاب اسلامی ایران تاریخ جهان را برای همیشه تغییر داد؛ از همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، ایران شروع به حمایت از مردم مستضعف کشورهای مختلف کرد ولی تاریخ نویسان غربی اجازه نمی دهند که این مساله انعکاس پیدا کند"
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سلطان عالم...🌺🌺🌺
1001fazilat.pdf
7.97M
#دانلود_کتاب_مناسبتی
📚📖۱۰۰۱ فضیلت امیرالمومنین در کتب اهل سنت
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴🎥 فیلم دیده نشده از صحبتهای شنیدنی شهید سید مرتضی آوینی راجع به امام علی (ع)
👇👇👇👇👇
@tatamadon
AJSM_Volume 5_Issue 14_Page 127-148.pdf
450K
#مقاله_مناسبتی
🖋 واکاوی سبک زندگی علمی حضرت زینب(س) با رویکردی به قرآن و حدیث
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اگر میخواهی یک تمدّن را نابود کنی باید سه کار انجام بدهی!
1⃣ خانواده را از بین ببر! با کوچک کردن مقام مادر
2⃣ نظام تربیتی را نابود کن! با کوچک کردن مقام معلم
3⃣ الگوهای اجتماعی را نابود کن! با کوچک کردن مقام علما و دانشمندان
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 اوایل ژانویه سال ۲۰۲۰ میان وسایل شخصی "گوته" ادیب، فیلسوف و نقاش آلمانی، دست نوشته های عجیبی پیدا شد که تعجب همه را برانگیخت.
♦️اصرار گوته بر نوشتن و تکرار یک جمله بسیار بهتآور است «علی ولی الله».
👇👇👇👇👇
@tatamadon
🔴داستان ادامهدار کشف گورهای دستهجمعی در کانادا
🔸در ادامه ماجرای هولناک کشف گورهای جمعی کودکان بومی کانادا، بومیان این کشور از کشف ۵۴ گور بینشان دیگر در محل ۲ مدرسه شبانهروزی سابق در استان «ساسکاچوان» خبر دادند.
🔸تحقیقات بومیان در این کشور حدود ۱۳۰۰ گور بینشان را از بهار گذشته پیدا کرده است.
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴گوییدی، پیانیست ایتالیایی: قسم میخورم با فرهنگتر از ایرانیها ندیدهام
🔹️جیووانی گوییدی، پیانیست ایتالیایی پس از ترک ایران در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
🔹️«اکنون ما در حال ترک ایران هستیم. دفعه قبل در سال ۲۰۱۶ آنجا بودم و قسم میخورم با فرهنگتر، احساسیتر، گرمتر، مطلعتر از ایرانیها ندیدهام. میدانم که آنها حتی بالاتر از این تعاریف هستند».
🔹️این ویدیو بخشی از اجرای ارکستر ایتالیای کوچک در جشنواره فجر امسال است
🔹️ولی متاسفانه یک عده سلبریتی، فرهنگ والای ایرانی ها رو قربانی فرهنگ منحط و در حال سقوط غربی میکنند
👇👇👇👇👇
@tatamadon
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽🛑چند نمونه از بی وفایی آمریکا به متحدانش در طول تاریخ معاصر
👇👇👇👇👇
@tatamadon
⭕️ توی آمریکا برخی به اسم ازدواج سفید نیاز ندیدند ازدواج کنن.بعد از بچهدار شدن، پدر، با عشق!بچهرو کنارمادرگذاشته و رفته.حالا ۸۷% از مجرمان آمریکا، کودکان بزرگ شده با مادر مجرد هستند و نیز ۶۳% خودکشیها ۸۰% تجاوزهای خشن ۷۱% اخراج از مدارس ۷۰% زندانیان ۹۰% بیخانمانها
👤 Majid Akbari
#تمدن_غربی
👇👇👇👇👇
@tatamadon
با سلام به دوستان عزیز کانال تا تمدن
🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺
با توجه به کثرت دوستانی که در مسابقه کتابخوانی نمره کامل گرفتند، قرعه کشی انجام گرفت و این دوستان برگزیده شدند:
💰صغری کریمی از تهران🎁
💰دنیا یوسفی از شیراز🎁
💰هاشم اکبری از صفاشهر🎁
💳برندگان عزیز میتوانید جهت دریافت جایزه نقدی، تصویر کارت بانکی خود را به ادمین کانال ارسال کنید.