پدر از کودکی به ما آموخت
حرمت خانه را نگه داریم
بینمان اختلاف هم افتاد
دل به دست غریبه نسپاریم
گفت در سردی زمستان ها
اهل خانه بهار هم باشند
گفت حتی اگر که طوفان شد
همه باید کنار هم باشند
هر که اما فروخت سهمش را
هر که شد همنشین بیگانه
حق ندارد که اعتراض کند
به امورات اهل این خانه
خانه ام نام نامی اش عشق است
دست غیر از قلمرواش کوتاه
خانه ملت امام حسین
خانه امت رسول الله
شعر از: مجید تال
#ایام_الله
@puriaraisi
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1730216145C7abbd93bee
🔹 اینکه میگویند على خانهنشین شد، دروغ است؛ على یک روز هم خانهنشین نشد، یک روز هم از فعّالیّت اجتماعى دست نکشید؛ على یک روز هم با جامعهاش، با انقلابش، با امّتش ــ که امّت او بود، چون امّت پیغمبر بود ــ قهر نکرد. از کار کناره گرفتن، زودرنج بودن، دلنازک بودن، از حوادث و رویدادهاى کوچک فوراً رنجیدن و زبان به داد و بیداد گشودن، از شأن على پایینتر بود و دامان على به آن آلوده نشد. [او] کار کرد. لَم یَسبِقُهُ الاَوَّلونَ بِعَمَلٍ وَ لا یُدرِکُهُ الآخِرون؛ تا روز قیامت هم هیچ کس در عمل، در تلاش، در فعّالیّت، به پاى على نرسیده است و نمیرسد...
@puriaraisi
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1730216145C7abbd93bee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
😅اتفاق جالب در جشن فرشته ها در حسینه امام خمینی
نفر اول:چرا نمیری سجده
نمازت باطل شد
نفر دوم: نماز خودتم باطل شد 😂
@puriaraisi
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1730216145C7abbd93bee
جهاد تبیین بیان صرف دستاورد ها یا تغییر نگرش ها:
گاهی شنیده می شود که برخی مدیران دولتی جهاد تبیین را به دستاورد های کوچک ارگان و سازمان خود تقلیل می دهند و بیان آنها را مصداق جهاد تبیین می دانند.
اما جهاد تبیین فقط بیان دست آوردها و حتی آمار و ارقام صرف نیست.
جهاد تبیین یعنی اصلاح نگرش یک انسان، یعنی تغییر نرم افزار حاکم بر ذهن یک فرد، یعنی اینکه در عین افشای چهره پهلوی و بیان پیشرفت های نظام، ذهن مخالف را دچار تردید کنی، کاری کنی آنکه با اندیشه مخالفت آمده، شک کند در دوگانه باورهای قبلی و حقایق بیان شده فعلی. کاری کنی آنکه تا دقایقی قبل محکم بر طبل مخالفت می کوبید، حالا با سکوت خاص و معنادار متفکرانه حرف ها را دنبال کند.
در یک کلام
اگر می خواهی ببینی صحبت هایت در این حوزه (جهاد تبیین) اثر داشته، ببین بعد از صحبت، مستمع هنوز عطش شنیدن دارد یا نه.
پ.ن: در حاشیه ضبط برنامه تلویزیونی در مدرسه استعداد های درخشان
برنامه ساعت دوازده تمام شد اما بچه ها دکتر نوروزی را تا ساعت یک نگه داشتند.
#جهاد_تبیین
@puriaraisi
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1730216145C7abbd93bee
نَسْأَلُ اللَّهَ مَنَازِلَ الشُّهَدَاءِ
آرمان و روح اللّه رفتند تا آرمانِ روح اللّه بماند.
@puriaraisi
تئاتر دل آرام
چشم هایش خسته تر از روزهای قبل بود.
چهار شب اجرا در فرهنگسرای شهرکرد، دو شب اجرا در بن
چند ماه درگیر نوشتن متن و تمرین و هماهنگی ها.
شوخی نیست جمع کردن صد نفر دور هم برای هماهنگی و یک اجرای دو ساعته.
کار وقتی مشکل می شود که اکثر بازیگران صحنه ات دهه هشتادی باشند خیلی ها دفعه اولشان باشد که قرار است قدم روی صحنه بگذارند.
برخی عوامل که کمی سن شان بیشتر است نهایت تجربه قبلی شان در یک مجموعه کوچک بوده و حالا یک تنه کار یک متخصص را باید انجام دهند،از صحنه گرفته تا صوت و...
کار وقتی مشکل تر می شود که حاضر می شوی در روز دو اکران انجام دهی یکی مختص دانش آموزان و یکی برای عموم.(آن هم بدون هیچ در خواستی)
کار وقتی مشکل تر از این می شود که کار را در بین هلهله و جیغ و شور و شعف هزار نوجوانی انجام دهی که تا کنون شاید ارتباطی با تئاتر نداشتند و با هر دیالوگ، صدایی از هر گوشه ای بلند می شود.و البته که موقع موسیقی همه یک دست میشوند و یک صدا کف زدن و گاهی هم هم خوانی.
و هزار سختی دیگری که از چشم ما بر فراز نشینان قله نقد به دور است.
و همین قله نشینی نقادانه باعث می شود هیچ گاه عینک بد بینیمان را از چهره بر نداریم و نبینیم نقاط قوت واقعی را.
باید گاهی انصاف به خرج داد و در آینه خلوت قلب و ذهن مان بنشینیم و از خود بپرسیم
در عصری که به قول برخی تئاتر مرده است، این استقبال پر شور و این انتقال حس خوب نتیجه چیست؟
بی تعارف بگویم قله نشینی نقادانه راحت است و عمل مشکل.
و به قول خواجه حافظ:
خوش بود گر محک تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر که در او غش باشد.
@puriaraisi
مقاله آیا تئاتر زنده می ماند؟.pdf
297.7K
قسمتی از مقاله شهید آوینی در خصوص تئاتر
هنر امروز منفصل از مردم است و هر جا مخاطب هنر مردم باشند هنر از اسنوبیسم دور خواهد شد و راهی برای خروج از لابیرنت روشنفکرنمایی خواهد یافت. هنر نمایش اگر ریشه در خاک فرهنگ و ادب این مرز و بوم بدواند، عرصه های دیگری نیز برای ادامه حیات خواهد یافت، چنان که در سال های آغازین پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی چنین شد و گروه های نمایشی خودپرورده ای از میان مردمان پایین دست سر برآورد؛ اما این نهال های نازک مورد بی مهری باغبان واقع شدند و از تشنگی خشکیدند. تئاتر امروز ایران مصداق شجره ای است که ریشه در عمق خاک ندارد و به طوفانی نه چندان شدید فرو خواهد افتاد... دوران جلوه فروشی طاوس پیر غرب گذشته و آن شیفتگی جنون آمیز که ما را از تأمل و تفکر در خودمان باز می داشت فرو نشسته است. عهد بشر با خدا تجدید گشته است و اگر تئاتر از مقتضیات این تجدید عهد تاریخی غفلت کند، سر از بستر این بیماری برنخواهد داشت و خواهد مرد؛ و اَمّا یَنفَعُ النّاسَ فَیَمکثُ فِی الاَرض.
storaروایت یک دیدار.MP3
1.15M
فایل بالا بخشی از روایت برادر ایرانمنش از دیدار اخیر هسته مرکزی شورای جهاد سازندگی با آقاست.
در آخر صحبت حضرت آقا اشاره ای به اختلاف بین مومنین میکنند.
آقای ایرانمنش این طور روایت می کنه که در آخر صحبت آقا انگار نکته ای یادشون اومد فرمودند.................
بشنوید.
@puriaraisi
👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1730216145C7abbd93bee
مانده بودم که مرا عشق کجا خواهد برد.
عشق اما همه را کرب و بلا خواهد برد.
کشتی نوح نشد منتظر هیچ کسی.
این حسین است که با خود همه را خواهد برد.
شب زیارتی حضرت اباعبدالله، نائب زیاره همه دوستان در کربلا معلی هستیم.
@puriaraisi
ثمره اختلاف دو مکتب در یک موضوع در یک خط
https://virasty.com/Poria_raisi/1679765327636436562
👇👇👇👇👇
@puriaraisi
به بهانه برخی کشف حجاب ها در این ایام یادی کنیم از مرحوم سید نورالدین حسینی هاشمی
در سال ۱۳۱۴ ش که واقعه کشف حجاب به وجود آمد، مجلسى در شیراز برگزار شد که بعضى از زنان بدون حجاب در آن شرکت داشتند، سید نورالدین بى درنگ در مسجد وکیل شیراز سخنرانى قاطعى ایراد کرد در حالی که در یک دست شمشیر و در دست دیگر آیه حجاب داشت و خطاب به رضاشاه مى گفت:
«روزى مى آید که تو را غلطان غلطان به جهنم مى برند. ما بنا به وظیفه شرعى خود اقدام خواهیم کرد و این (به آیه حجاب در قرآن که در دست دارد، اشاره مى کند) دستور خداست که در دست دارم.»
👇👇👇👇
@puriaraisi
به جمهوری اسلامی ایران گفته ایم آری
به هر چه غیر جمهوری اسلامی ایران نه
@puriaraisi
👇👇👇
https://virasty.com/Poria_raisi/1680292456493384101
در این چند روز که بحث حجاب داغ شده، به این مسائل فکر میکنم:
*حجاب در این برهه مسئله فرهنگی است یا امنیتی؟
* جامعه ما به دوقطبی با حجاب و بی حجاب رسیده یا نه؟
*نقش دستگاه های حاکمیتی در مواجه با این پدیده چیست؟
*نقش مردم در این مسئله چیست؟
*علت سکوت برخی مسئولین، سکوت منفعلانه است یا صبر انقلابی.
@puriaraisi
👇👇👇
https://virasty.com/Poria_raisi/1680445664419326428
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
زبان قاصر است و عقل عاجز از وصف چنین صحنه ای.
رزمنده ای که در عملیات رمضان ترکش پایش را ربوده و لحظات آخر زندگی اش است.
صحبت هایش شنیدنی است😭😭😭
👇👇👇👇
@puriaraisi
هدایت شده از دیدگاه
⭕️ *لعنت به پوست شیر...*
بخش اول
محسن دنیوی
🔻اگر حاکمیت مرتبط با بخش فرهنگ و هنر کشور نسبت به این عرصه و آثار و تولیدات و رویدادهای آن حساسیت و مسئولیت کافی میداشت، باید برای آسیبهایی که به ذهن و روح ملت ایران به خاطر ساخت برخی تولیدات تصویری نمایشی زده میشود از نویسنده و کارگردان و عوامل سازنده و بازیگران و مخصوصاً پلتفرمهایی که با این سریالها خود را بالا کشیدند، شکایت می کرد و آنها را به دادگاه میکشید و پوستشان را حتی اگر پوست شیر بود، میکند!
پوستی که به خاطر مافیای قدرت و ثروتی که پشت سر آنهاست، حسابی کلفت شده است و نه تنها در قالب اشتراک و ترافیک مصرفی در حال چاپیدن جیب ملت هستند، بلکه روح و ذهن ایرانیان را مورد سختترین حملات قرار میدهند.
🔻سریال روانپریش «پوست شیر» بالاخره این هفته تمام شد. برای اختتامیه آن مردم را به پردیسهای سینمایی لوتوس مال، کورش، ایران مال، گالریا، هروی سنتر و سینما قدس کشاندند و با جشن و هورا به همراه برندنیگ این مجتمعهای متصل به همان شبکه مافیایی، قسمت پایانی سریال را اکران کردند!
دردناک است وقتی بخشی از هموطنانت را ببینی که بابت آسیبی که به روح و روان شان زده شده، پول میدهند و برای عوامل این آسیبها دست و جیغ و هورا میکشند.
🔻البته پیش از این، مسیر آسیب زدن به روح و روان ملت توسط پلتفرمهای فیلیمو و نماوا با آثاری مانند زخم کاری و قورباغه باز شده بود.
صاحبان نماوا باید بابت سریال بیمار «قورباغه» که توسط هومن سیدی ساخته شد و نوید محمدزاده در آن بازی کرد همان زمان باید محاکمه میشدند.
هومن سیدی، کارگردانی است که اغلب آثارش فقط یک کارکرد دارد و آن هم بیرون ریختن غلیانات یک ذهن بیمار که جهان بیرون را به لجن میکشد!
فقط به عنوان نمونه، سکانس قتل خواهر توسط برادر نوجوان در فیلم مغزهای کوچک زنگزده ساخته هومن سیدی را مرور کنید تا تایید کنید که فقط یک بیمار میتواند این بازی را از یک نوجوان بگیرد که در قالب نقش قاتل، خواهر جوانش را خفه کند درحالی که برادر بزرگترش که دستور قتل را به برادر کوچکتر داده، این صحنه را می بیند و املت و پیازش را با آرامش میخورد.
🔻فیلیموی جناب شکوری مقدم که صاحب اپارت هم هستند و بزرگترین آژانس تبلیغات آنلاین کشور را در اختیار دارند، هم باید پیش از این بابت ساخت و پخش سریال وحشیِ «زخم کاری» محاکمه میشد.
ایشان در مصاحبهای گفته بودند که یا ما باید در فیلیمو محتوا تولید کنیم یا رسانههایی در منهتن!
باید گفت که جناب شکوری مقدم، ایکاش شما و محمدحسین مهدویان که زخم کاری را ساخت و به خورد ملت داد، آشغالهایی در قالب محتوا مانند سریال زخم کاری را نسازید و روح و ذهن ایرانیان را زخم کاری نزنید، چون اثر این گونه آثار ایرانی به مراتب بیشتر از نسخه آمریکایی است!
🔻اما دو نکته پایانی:
اول؛ مسئولین فرهنگی و هنری کشور به ویژه آقای اسماعیلی به عنوان وزیر ارشاد، آقای خسروپناه به عنوان دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، آقای قمی به عنوان مسئول سازمان تبلیغات و دیگر مسئولین نهادهای فرهنگی، مسئول مستقیم این آسیبهای جبرانناپذیر هستند. در زمان پخش سریال زخم کاری بارها درباره این سریال نوشتم و مطالبم را هم برخی از نزدیکان این آقایانی که نام بردم میدیدند اما دریغ از هیچ حرکت و اقدامی...
🔻دوم؛ چنین آثاری با این سطح از ترویج خشونت و توحش که با هزینه بالا و باکیفیت بالایی به لحاظ ساخت و بازیگری، تدوین و ...تولید میشوند، فارغ از اینکه چه آثاری بر روی امروز جامعه ایرانی دارند، فردای ایران و آینده آن را بیشتر تهدید میکنند!
همین پوست شیر را ببیند. عاری از هرگونه محتوایی است. کل سریال یک خط است و آن هم اینکه یک فرد روانی بابت حسادت، از یک فرد دیگر به سختترین شکل ممکن یعنی دزدیدن فرزند و تجاوز گروهی و بعد هم قتل انتقام میگیرد!
سه فصل فقط این یک خط را نویسنده و کارگردان با جزییات بسیار و به شکلی بسیار دردناک و ذرهذره به ذهن مخاطب تزریق کردند و او را شکنجه کردند!
#محسن_دنیوی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا
👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/didgahha
هدایت شده از دیدگاه
*لعنت به پوست شیر...*
بخش دوم
🔻دو سریال دیگر هم وضعیت قصه بهتری ندارند و به همین میزان پوچ و خاص هستند و اصلا اشاره به یک پدیده فراگیر اجتماعی ندارند. یعنی محتوایی یک خطی درباره وقایعی بسیار خاص که شاید تنها چند مورد در سال اتفاق بیفتد اما در معرض دید عموم جامعه قرار میگیرد!
حتی اگر چنین مواردی، نمونه مشابه در دنیای واقعی داشته باشد، باید پنهان شود و اصلا به آنها پرداخته نشود، نه اینکه اینگونه با آب و تاب و جشن افتتاحیه و اختتامیه در کشور منتشر شود!
اینگونه آثار باعث تضعیف اراده جمعی برای تجربه موفقیت و پیشرفت و رشد میشود. ما حواسمان نیست که چگونه با تجربه این سطح از ناامیدی، درد و رنج، خشونت و توحش و ...چطور به اراده و روحیه فردی و جمعی مان آسیب میزنیم و این آسیب مانع از ایجاد تغییر و حرکت مثبت و پیشرفت در زندگی فردی و جمعی میشود. ما فقط جیب عدهای را در قالب پلتفرم فیلمنت و فیلیمو و نماوا و ...پر میکنیم و بازیگر و کارگردان پولشان را میبرند و آنکه آسیب میبیند و چیزی را از دست میدهد که به سختی قابل جبران است، ایران و ایرانی است!
🔻کشور ما در شرایطی است که به شدت به تجربههای کوچک موفق نیاز دارد تا ارادهش را تقویت کند. ما سالهاست تحت سختترین فشارهای دشمنان خارجی و دزدی و ارتشا و کارشکنی برخی از همراهان همان دشمنان خارجی در داخل هستیم. ما در شرایطی هستیم که بیشتر از همه چیز به امید نیاز داریم، امید به تغییر و امید به آینده...
ملتی که اینگونه در طول چند دهه تحت فشار بیسابقه بوده است نیاز به روحیه مثبت و انگیزه بخشی برای مقاومت و حرکت و تغییر دارد، نه اینکه توسط آثاری مانند پوست شیر لگد بیشتری بخورد و دوباره رنج و درد بکشد...
لوکیشن سریال قورباغه، شهرک اکباتان بود و محل قتل آرمان علیوردی هم همان اکباتان!
مسئولان فرهنگی محترم کشور، وقتی امکان و اجازه ساخت و انتشار اینگونه آثار تصویری را میدهیم، از نحوه زد و خوردهای وحشیانه نوجوانان در خیابان و قتلهای عجیب در حوادثی مثل حوادث مهرماه ۱۴۰۱، بعداً تعجب نکنید!
البته نمیدانم اصلاً مسئولین فرهنگ و هنر کشور این چنین متنهایی را میخوانند و یا اصلاً این سریالها را هیچوقت خودشان و خانوادهشان دیدهاند؟!!
پایان
#محسن_دنیوی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
لینک کانال دیدگاه در پیام رسان ایتا
👇👇👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/didgahha
زود بیدار شدم تا سر ساعت برسم
بایداین بار به غوغای قیامت برسم
من به "قد قامت" یاران نرسیدم، ای کاش
لا اقل رکعت آخر به جماعت برسم
آه ،مادر! مگر از من چه گناهی سر زد
که دعا کردی و گفتی به سلامت برسم؟
طمع بوسه مدار از لبم ای چشمه که من
نذر دارم لب تشنه به زیارت برسم
سیب سرخی سر نیزه ست... دعا کن من نیز
اینچنین کال نمانم به #شهادت برسم
👇👇👇👇
@puriaraisi
یکی از کارهای بدی که بعضی از مدیران گلزارهای شهدا انجام میدهند، این کار غلط یکسانسازی قبور شهدا است. این[جا] خوب است؛ همین درست است، بیایند صاحبان این شهدا، پدرانشان، مادرانشان، فرزندانشان، همسرانشان، علامتی داشته باشند، عکسی داشته باشند، این خوب است. این شکل، شکل طبیعی است. هیچ لزومی ندارد که ما این [علامتها] را صاف کنیم، به خیال اینکه میخواهیم زیباسازی کنیم. زیبایی هر جایی و هر چیزی به حَسَب خودش است؛ زیبایی انسان، زیبایی باغ، زیبایی قبرستان، زیبایی هر چیزی را باید به حَسَب خودش محاسبه کنیم.
گلزار شهدای شهرکرد
ساعت پنج بعدازظهر
روز پنج شنبه
خلوت مثل روزهای دیگر هفته
بخشی از بیانات رهبری در اولین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره):
دشمنان ما، از اعمال فشار روی ملتمان مأیوس شدند. این، دستاورد بسیار بزرگی است.
فقط دو نقطه هست که دشمنان جهانی اسلام، به آن چشم دوخته و امید بستهاند. ملت ایران باید متوجه آن دو نقطه باشد:
یک نقطه، مسألهی وحدت و یکپارچگی است. دشمنانی که هنوز درصددند نسبت به انقلاب و نظام جمهوری اسلامی، نیات خصمانه و شومشان را اعمال بکنند، چشم امید به اختلافات بستهاند. آنها از وحدت و یکپارچگىِ شما مردم میترسند؛ این را متوجه باشید. ملت ایران، به هیچ قیمت نباید وحدت و یکپارچگی خودش را از دست بدهد. مسؤولان باید متوجه باشند که با این یکپارچگی عظیم، چگونه باید رفتار کرد.
نویسندگان، گویندگان و کسانی که پشت تریبونها قرار میگیرند - چه تریبونهای عمومی، مثل مجلس شورای اسلامی و رادیو و تلویزیون، و چه تریبونهای محدودتر، مثل مساجد و حسینیهها - هرجا با مردم روبهرو هستند، باید زبان و عملشان در خدمت وحدت و یکپارچگی باشد. هیچکس به هیچ عنوانی نباید حرکتی بکند که مردم یا عدهیی از مردم را در مقابلهی با یکدیگر برانگیخته کند. هیچبهانهیی نباید پذیرفته باشد. اختلاف سلیقه، اختلاف خط، اختلاف مذاق، نباید موجب اختلاف و شکاف میان مردم بشود. این وحدت و یکپارچگی را که شما مردم، در جنگ و اول انقلاب و در حمایت از امام - به هنگام حیات و ممات ایشان - و در تمام قضایا در طول این یازده سال نشان دادید، قویترین حربهی شما و مایهی مأیوس کردن دشمنان شماست.
@puriaraisi