eitaa logo
حجت الاسلام علی قهرمانی
890 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
535 ویدیو
55 فایل
اخبار، دیدگاه‌ها، ارائه‌ها و مقالات حجة‌الاسلام والمسلمین علی قهرمانی پژوهشگر و نویسنده معاونت پژوهش سابق انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه مدیر موسسه فرهنگی و گروه تبلیغی ندای فطرت ارتباط با ادمین @qahramaani
مشاهده در ایتا
دانلود
♻️ حیوان جلّال 🔰 رهبر انقلاب در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با ایشان، به نکته ظریفی در زمینه فساد مالی برخی از مدیران و خواص اشاره کردند و آنها را به حیوان جلّال تشبیه کردند و فرمودند: "امروز یکی از کارهای مهم اغوای خواص جامعه است. کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیانا سوادی دارند. اغوای اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند اگر به این خواص اغوا شده، فرصت داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد. یکی از سنگین‌ترین جنگ‌های تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدور پروری، با حرام خوارسازی، افرادی را حرام‌خوار می‌کنند با لطایف الحیل، وقتی حرام‌خوار شد مثل "حیوان جلّال" دیگه خیلی مشکل می‌شود او را از حرام‌خواری دور کرد." فیلم بيانات را اینجا ببینید: http://eitaa.com/rasaee/5719 اما حیوان جلّال چیست؟ علامه حلی در تحریر الاحکام الشرعیه می‌نویسد: حیوان حلال‌گوشتی که به خوردن مدفوع انسان (عَذَره) عادت کرده است، نجاست‌خوار و یا جَلّاله نامیده می‌شود. بنابر نظر فقها حیوان نجاست‌خوار، گوشت، شیر، تخم مرغ آن نجس و غیر قابل مصرف است. حتی علاوه بر مواد دفعی آن، عرقش هم نجس است و اگر دست تر به آن بخورد، باید تطهیر شود. نکات ظریفی در سخنان رهبر انقلاب وجود دارد، افرادی که مانند حیوان نجاست خوار عادت به خوردن بیت المال می‌کنند، در جامعه حکم حیوان جلّال را دارند یعنی از نظر اجتماعی موارد ذیل بر آنها صدق می‌کند: ۱. نجس اجتماعی هستند و نباید به آنها نزدیک شد. نباید پول آنها در سرمایه‌گذاری مشترک هزینه شود. زیرا سرمایه طرف مقابل را هم نجس می‌کند. ۲. چنین افرادی به این کار عادت کرد‌ه‌اند و به این سادگی نمی‌شود سرشان را از آخور مال حرام بیرون کشید. ۳. خروجی کار آنها نجس است. چون نباید انتظار داشت آدم نجس و پلید، فعل پاک و پسندیده از او صادر شود، پس نباید آنها را در مصادر امور کشور گذاشت؛ زیرا جامعه را به لجن می‌کشانند و به قول رهبر انقلاب اغوا می‌کنند. ۴. باید آنها را در هر پست و مقامی که هستند از کار برکنار و افسار کرد و ضمن اینکه بیت‌المال از حلقوم آنها بیرون کشیده می‌شود، به زور هم شده آنها را از حرام‌خواری مانع شد تا دست از عمل زشت خود بردارند و پاک شوند. (مانند شتر نجاست‌خوار که ۴۰ روز باید آن را مهار کرد و استبراء کرد تا پاک شود. یا گاو ۲۰ روز، گوسفند ۱۰ روز، مرغ ۳ روز و...) ۵. به جامعه معرفی شوند تا مردم آنها را بشناسند و به آنها نزدیک نشوند. اما آیا در کشور ما اینگونه است؟ متاسفانه جلّال‌ها مانند موریانه همه جا نفوذ کرده‌اند و مشغول بلعیدن مال مردم هستند. برخی از آنها به کم هم راضی نیستند و به کمتر از هزار میلیارد قانع نمی‌شوند. باید برخورد با جلّال‌ها را مطالبه کرد. متن ارسالی کاربران 🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻 eitaa.com/rasaee T.me/www_rasaee_ir instagram.com/rasaee.ir twitter.com/hamidrasaee
عزای سیدالشهدا؛ انسانی‌ترین مسئله تاریخ بشریت.m4a
8.31M
🔰 عزای سیدالشهدا؛ انسانی‌ترین مسئله تاریخ بشریت 💠 ماجرای کربلا یک ساحت درون تمدنی دارد و یک جنبه فرادینی. در جنبه فرادینی، روایت ابعاد انسانی عزاداری بر سیدالشهدا می‌تواند زمینه‌ساز یارگیری از افراد دارای فطرتی باشد که حتی با اسلام آشنا نیستند... . 🆔 @qahramani
‏جریان پرتزویر ‎۸۸ هر جا می‌خواهد برای موسوی آبرو بخرد می‌گوید نخست وزیر امام!و نکته مهم فاصله کهکشانی موسوی و حامیانش با حضرت امام(ره)است. امام می‌فرمودند:شهید نظر می‌کند به وجه الله وموسوی علنا به شهدا هتاکی و بی‌احترامی می‌کند. همین یک نکته در روشن شدن نفاق این جریان کافیست
🔰 دوره دین و سینما 💠 به مناسبت اولین سالگرد درگذشت استاد محمدحسین فرج نژاد، موسسه رسانه‌ای این استاد بزرگوار آغاز به کار کرد و اولین دوره رسانه‌ای با عنوان دین و سینما شروع شده است. 🔴 اساتید و سرفصل‌های برگزار شده در دوره 🔹 دکتر رفیع الدین اسماعیلی (رئیس موسسه شناخت و استاد دانشگاه)؛ دین در سینمای ایران 🔹 دکتر محمد حسنی (نویسنده، پژوهشگر و مدیر فرهنگی)؛ ماهیت رسانه 🔹 دکتر سعید مستغاثی (پژوهشگر و محقق سینما)؛ ماهیت سینما 🔹 استاد محمدجواد عرب سالاری (پژوهشگر و نویسنده)، دین در سینمای شرق با رویکرد هند و ژاپن ⭕️ اساتید و سرفصل‌های روز جمعه 21 مرداد 🔻 دکتر سعید ارجمندفر (رئیس دانشگاه مجازی المصطفی)، سینما و مسیحیت 🔻 حجت الاسلام علی قهرمانی (پژوهشگر و نویسنده)، دین در سینمای شرق با رویکرد مکاتب بودایی 🆔 @qahramani
📸 ما همچنان در کنار شمائیم... 🔹دست‌خط رهبر انقلاب در پاسخ به نامه دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین. ۱۴۰۱/۵/۲۰ 🏴 @Roshangari_ir
11.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
رهبرانقلاب: ‏امام، تیری را به طرف ⁧ ⁩ پرتاب کردند. این تیر، از چله کمان خارج شده و دیر یا زود، به هدف خواهد رسید. ‏هر کسی که بتواند این موجود موذی و مضر را، از سر راه مسلمانان برادارد، باید بردارد. ‏بلاشک، باید این حکم اجرا شود و اجرا هم خواهد شد. ‏الان هم وظیفه همه است... 🆔@news_fath
افشای سند بکلی سری از حقوق شاه سابق افغانستان و یونان، از جیب مردم فقیر ایران!!! دستور شاه به هویدا جهت اختصاص: ۱_ حقوق ماهیانه ۱۰ هزار لیره و ۲۰ هزار دلار برای پادشاه سابق یونان ۲_ حقوق ماهیانه ۱۰ هزار دلار، خرید یک دستگاه اتومبیل ۸ هزار دلاری و خانه‌ی یک و نیم میلیون تومانی برای پادشاه سابق افغانستان😳😶 سند بکلی سری دربار شاهنشاهی، ۱۳۵۳ 📍خوب است بدانید در سال ۵۷، نفت ایران بشکه ای حدود سی دلار بود که با مبلغی کمتر از فروش سه بشکه نفت میشد یک اونس طلا خریداری نمود ولی امروز برای خرید هر اونس طلا باید حدود 22 بشکه نفت(حدود نود دلار) هزینه کرد. و این یعنی اینکه قدرت خرید یک دلار در زمان شاه بیش از 20 برابر ارزش امروز دلار میباشد. از طرفی میزان صادرات نفت خام در زمان شاه بیش از سه برابر! فروش آن در دوران بعد از انقلاب بوده که علی رغم این درآمدهای بی نظیر(فروش بالای نفت و قدرت خرید بالای دلار) و جمعیت کمتر از نصف امروزی، فقر و فلاکت جامعه را احاطه کرده بود‌.
📗 عنوان کتاب: فاطمه علی است ✏️ به قلم: علی قهرمانی 🖨 انتشارات: جمکران 💞نور برای نور دستور حضرت حق بود: «الطَّيِّبَاتُ لِلطَّيِّبِينَ وَالطَّيِّبُونَ لِلطَّيِّبَاتِ؛ زنان پاک برای مردان پاک و مردان پاک برای زنان پاک‌اند». خواستگاران زهرا سلام الله علیها هم تعدادشان زیاد بود، هم سماجت‌شان فراوان؛ اما از میان ایشان کفوی برای فاطمه نبود تا اینکه پسر ابوطالب پا پیش گذاشت. پیامبر صلی الله علیه و آله در خانه امّ سلمه بود که فرشته‌ای عجیب با هیبتی خاص بر او وارد شد. گفت: «من صرصائیلم! خداوند مرا نزد شما فرستاده که بگویم نور را به نور تزویج کنی.» پرسید: -چه کسی را با چه کسی؟ -فاطمه سلام الله علیها را با علی علیه‌السلام. آن گاه خداوند «مَرَجَ الْبَحْرَيْنِ يَلْتَقِيَانِ؛ دو دریا را پیش راند تا به هم رسیدند». .... بریده‌ای که نورش قلبتان را روشنایی بخشید از کتاب «فاطمه علی است» انتخاب شده. این کتابِ کم حجم مشتمل بر داستان‌هایی کوتاه از بلندای سبک زندگی حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها و امیر مؤمنان علیه‌السلام است. برخی داستان‌های آن را شاید بارها شنیده‌ایم ولی مرور آن‌ها به سبکی ادبی و هنرمندانه لذتی مضاعف دارد. اثر حاضر به قلم علی قهرمانی و توسط انتشارات جمکران منتشر شده است. مطالعه‌اش وقت زیادی نمی‌گیرد ولی خواندنش دلچسب است و برکتش ماندگار. 📚 کتابخانه زینبی @ketabkhane_zeynabi 🌐 وبلاگ: ketabkhane-zeynabi.blog.ir
15.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 کربلا هنوز ادامه دارد 📌 سید هاشم الحیدری دبیر کل جنبش اسلامی عهد الله: تجدید عهد می کنیم با مردی که از قم قیام کرد و با جانشین او سید خراسانی... 🆔 @qahramani
🌀از سردار پرسیدند: بعد از بازگشت از سوریه برنامتون چیه؟ گفت: تصمیمی گرفتم که مطمئنم از ۴٠سال مجاهدت بالاتره، بروم یک گوشه‌ای از این مملکت تو یک مسجدی، تو یک پایگاه بسیجی برای بچه‌های نوجوان و جوان کار فرهنگی انجام بدم، برای ‌امام زمان(عج) آدم تربیت کنم، سرباز تربیت کنم، کاری که ‏تا حدودی کوتاهی کردیم و آن دنیا باید جواب پس بدهیم. ☝️
🔻چرا "موضع‌گیری" نمی‌کنیم؟! 🖋 مهدی جمشیدی ۱. ما "شأن علمی" داریم و مداخله در امور "عینی" و "انقلابی"، مخالف وجاهت و منزلت علمی ماست. ما باید فقط به "مبادی بعیده" و "انتزاعیاتِ بریده از واقعیّات" بپردازیم. این مسائل، "سیاسی" هستند و راه "سیاست" از "علم" جداست. اهل علم و پژوهش و معرفت نباید "سیاست‌زده" و "سیاسی‌کار" شود. ما سرگرم مباحثِ "مجرّد" و "انتزاعیِ" خویش هستیم و از "معقولاتِ بی‌خاصیّت"، لذّت می‌بریم. این‌که برای "جامعه" و "حاکمیّت" چه رخ خواهد داد و "نظم اجتماعی" و "هندسۀ سیاسی" به کدام سو خواهد رفت، کمترین ارزشی ندارد. وظیفۀ ما، اندیشه‌ورزی در حوزۀ "مبادی" است و بس. ۲. "انقلاب" و "نظام" هم جزو سیاست هستند و ما نباید "وابسته به نظام" قلمداد شویم. ما مفتخریم که "مستقل" هستیم. سیاست، مبتنی بر "حقّ" و "باطل" نیست و فقط در چهارچوب "قدرت"، تعریف می‌شود. پس تفاوتی میان این و آن نیست. اسلامِ ما، "اسلامِ منهای انقلاب" است؛ "اسلامِ بی‌تفاوت‌ها"، "اسلامِ حاشیه‌نشین"، "اسلامِ غیرسیاسی"، "اسلامِ قابل‌جمع با همه" ... ۳. انقلاب و نظام که هیچ، حتّی خودِ "اسلام" نیز از "شیوخ اسلام"، مهم‌تر نیست. باید نسبت به شیوخ اسلام، حسّاس و متعصّب بود و نه اسلام. بگذارید "ضروریّات دین" را انکار کنند و "بنیان‌های باور دینی" را متزلزل سازند؛ آنچه که مهم است، بقای ماست. ما اسلام را برای خویش می‌خواهیم، نه خویش را برای اسلام. ما مقوّمِ دین هستیم نه خودِ دین. ۴. ما همیشه در میانۀ دو صندلی می‌نشینیم و با "مرزبندیِ ایدئولوژیک"، بیگانه‌ایم. ما یاد گرفته‌ایم که چنان "مبهم" و "دوپهلو" سخن بگوییم و بنویسم که به هیچ اعتباری، کسی نتواند گریبان ما را بستاند. مگر فرح پهلوی، "انجمن فلسفه" بر پا نکرد و "فیلسوفانِ سنّت‌گرا" را فرانخواند و در کنار آنها ننشست؟! مگر سکولارها با فقهای سنّتی و لندنی و ... معارضه دارند؟! فردا نیز که این نظام برچیده شود، حتّی اگر نظام بعدی، "سکولار" باشد، ما منزلت خویش را خواهیم داشت. وجود ما، گره‌خوره به هیچ نظامِ سیاسی‌ای نیست. ما همچون ریگِ تهِ جوی هستیم که می‌مانیم. بگذار انقلابی‌ها در زدوخوردها و نزاع‌ها، هلاک شوند؛ ما فقط نظاره‌گریم. ۵. ما "دین‌داران هزینه‌گریز" و مؤمنان عافیّت‌طلب" هستیم که همواره از معرکه گریخته‌ایم و "درس‌وبحث" را بر "مجاهدت" ترجیح داده‌ایم. ما اهل "علم" و "فضل" و "تعمّق" و "اعتدال" هستیم، نه همچون انقلابی‌ها، "فحاش" و "هتّاک" و "نامعقول" و "خشونت‌گرا". ما "صراحت" و "شجاعت" و "غیرت" و "حسّاسیّت" را به‌عنوان "خشونت" و "فحاشی" و "تندی" و "بی‌ادبی" ترجمه می‌کنیم تا سکوت و وادادگی خویش را توجیه کنیم. آری، انقلابی‌ها، "تهی‌مغز" و "جزم‌اندیش" و "نامتعادل" هستند، و ما "عقل کلّ" و "مرکز عالَم" و "دوراندیش". ۶. ما برای حسین‌بن‌علی، "اشک" می‌ریزیم و "مجلس" بر پا می‌کنیم، امّا "عملِ حسین" را تکرار نمی‌کنیم. ما در "صحنۀ عمل"، چونان هزارها مسلمانی هستیم که کربلا را به "نظاره" نشستند و نه در این سو بودند و نه در آن سو. امّا امروز، برای آنچه که رخ داده و تاریخی که سپری شده و هزینه‌ای ندارد، گریان و نالان هستیم، بی‌آن‌که اشک و آه‌مان، اندکی به "عمل" پیوند بخورد و "هزینه‌زا" و "خطرآفرین" باشد. ۷. آری، ما "حوزویان و دانشگاهیانِ سکولار" هستیم؛ "خواصِ بی‌اثر"، "نخبگانِ منفعل"، "عالمان بی‌عمل"، "دین‌دارانِ انباشته از مفاهیم و معارف و تهی از جسارت و اقدام"، "حاشیه‌نشینانِ موجّه و معتبر امّا بی‌تحرّک"، "محافظه‌کارانِ مصلحت‌اندیش و خودخواه" ... . ما منطق عاشورا را در دهم محرّم سال شصت‌ویک هجری، محبوس کرده‌ایم تا بتوانیم رندانه و دنیاطلبانه، از "معرکه مبارزه" به "مرداب زندگی" بگریزیم. زهی خیال باطل! خطّ سرخِ حسین‌بن‌علی کجا و ما عافیّت‌طلبانِ چرتکه‌انداز کجا؟! https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
🔰 وبینار روش‌های درونی‌سازی عفاف و حجاب در کودکان و نوجوانان زمان: چهارشنبه ۲۶ مرداد ساعت: ۱۰ صبح لینک ورود به وبینار: https://online.shahramookht.ir/ch/hijab 🆔 @qahramani