✅ از آیتالله خامنهای یاد بگیرید
🎙 فقیه عارف حضرت آیة الله سعادت پرور(ره) :
✨ جامع باشیم و جامع فکر بکنیم و دنبال آنهایی باشیم که جامع هستند و همه ابعاد اسلام را دارند.
از آیة الله خامنهای یاد بگیرید؛ پخته عمل کنید، زود تصمیم نگیرید، زود داغ نشوید و زود سرد نشوید و فکر بکنید و جامع الاطراف باشید.✨
📗برگرفته از کتاب #همای_سعادت
🌐 شبکههای مجازی عارف واصل آیت الحق حاج شیخ علی سعادت پرور(ره) 🔻
ایتا | اینستاگرام | تلگرام | سایت
محوریت سواد رسانه ای و تصویری درست از واقعیت های اجتماعی (بخش دوم) - دکتر مهدی امینی.mp3
20.19M
📻 برنامه آیینه جادو
کاری از رادیو نمایش
👈با موضوع:
محوریت #سواد_رسانه ای
و تصویری درست از واقعیت های #اجتماعی ( #بخش_دوم )
🇮🇷با بیان #دکتر_مهدی_امینی
مدرس؛ نویسنده و پژوهشگر حوزه علوم استراتژیک و رئیس اندیشکده راهبردی فتح🌏
🗓 چهارشنبه ۲۰ مهرماه ۱۴۰۱
📻 رادیو نمایش
✅ کانال رسمی اندیشکده راهبردی فتح
9.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻 شهرگردی روحانی جوان تهرانی و واکنش های مردم تهران
▫️محمدحسن روحانی، فعال و #بلاگر اینستاگرامی از رفت و آمدش در خیابان ها و متروی تهران فیلم گرفته تا پاسخی میدانی بدهد به آنها که گفته بودند #روحانیون از ترس مردم در سطح شهر دیده نمی شوند!!
➖ این هم یک نمونه دیگر از فاصله زیاد فضای مجازی و میدانی؛ واقعیت اینست که مثل همیشه، #طلاب با وجود برخی نامهربانی ها از طرف بخش اندکی از مردم خیابان و... در میدان تعامل با مردم و تبلیغ و کار و... حاضر هستند.
🆔 @sedayehowzeh
#اختصاصی
💢 سواد رسانهای؛ پاشنه آشیل رسانههای سعودی، لندنی
⭕️ در عملیات روانی و جنگِ رسانهای علیه ایرانیان توسط بنگاههای شایعه پراکنی سعودی، لندنی معمولا از کلیدواژههای اصلی تولید خبر اعم از چگونه؟ کجا؟ کی؟ چه کسی؟ چه چیزی؟ چرا؟ در خبر استفاده نمیشود و رسانههای معاند با ترفندهای خبری پاره حقیقتگوئی، وارونه نمایی و ایجاد شک و تردید در اذهان جامعه تلاش میکنند دوگانه سازی کرده یا با تحریک احساسات، جاانداختن یک شایعه یا دروغ از ارزشهای ایرانی، اسلامی، اعتبارزدایی کرده و انسجام اجتماعی را درهم بشکنند و به عبارتی از میان آب گلآلود دوقطبیسازیها، اهداف شوم تجزیهطلبی و سوری سازی ایران را صید کنند.
⭕️ عجیبتر از آنها همصدایی و همکاری آشکار برخی از سلبریتیها و مخرج مشترک شدن خواص غربزده با گروهکهای تجزیه طلب، منافقین و محور عبری، عربی و غربی بود که همراه با انقلاب رباتها از همان ابتدای فتنه، شمشیر را از رو بسته و از هجمه به قرآن کریم و قانون کشور، از چنگ اندازی به نظام اسلامی و مقابله و مخالفت با فرهنگ ایرانی، اسلامی و نمادهای ملی و مذهبی ابایی نداشتند.
⭕️ افراد مشهور یا متخصص در رشتههای مختلف، اما پیاده در زمینه سواد رسانهای که همچون راننده مدعی و ناشی با جان و مال مردم و آبروی کشور، بازی کردند و با عملکرد احساسی، غیرمسئولانه و غیرعقلانی خود در فضای مجازی بر آتش فتنه دمیده و برای چندمین مرتبه، بیسوادی رسانهای خود را اعتراف کردند؛ هرچند تکرار اشتباه این افراد همانند فتنه ۸۸ موجب خسارت به بیتالمال و بهانه فشارهای بینالمللی و تحریم مردم ایران را فراهم کرد و باعث ریختن خون دهها فرد بیگناه در آشوبهای خیابانی شد.
⭕️ فارغ از آسیب شناسی فرهنگی و بررسی راهکارهای حفظ حریم مقدسات و قوانین کشور، اما موضوع تأمل برانگیز و شاید مغفول واقع شده در این ماجرا، آشکار شدن ماهیت اصلی براندازان برای مردم، فاصله عمیق شعارهای آزادیخواهانه ضدانقلاب با وحشیگری آنها در سیرک لندن و پاریس و اعتراف ضمنی برخی از اپوزیسیون به اهداف شوم و توطئههای پشت پرده بود.
⭕️ به هرحال تنها موضوعی که در تحلیلها آشوبها کمتر به آن پرداخته شد و معمولا در این قضیه و رویدادهای مشابه، زمینه موج سواری رسانههای معاند را فراهم کرده است، ضعف سواد رسانهای افراد فریب خورده به معنای عدم تحلیل محتوا، اعتماد و دنبالهروی از رسانههای دشمن است.
⭕️ امروزه مأموریت یک رسانه، رساندن حرفها، پیامها، دیدگاهها و محتواهای تولید شده توسط مدیران، متخصصان و اتاق فکرهای یک رسانه است؛ از اینرو بیشک رسانهها بر فرهنگها تأثیرگذار هستند و به همین جهت در میان انواع تحریمهای اعمال شده توسط بیگانگان؛ اما فعالیت رسانههای خود را در کشور ما تحریم و تعطیل نکرده، بلکه برای تخریب سرمایههای دینی و اجتماعی ایرانیان، پولهای کلانی را هزینه میکنند.
⭕️ در حال حاضر رسانهها میتوانند با تولید انواع بازیها، سریالها و محتواهای جذاب به ابزاری برای هویت دادن به افکار عمومی تبدیل شوند و با استفاده از هوش مصنوعی و مدیریت ذهن و افکار مردم، در اقتصاد، سیاست، فرهنگ، سبک زندگی، واکنشهای اجتماعی، حب و بغضها و حتی در زندگی شخصی و تمایلات و گرایشهای روزمره مردم تأثیرگذار بوده و به عبارتی دنیا و آخرت مردم را بسازند.
⭕️ رسانهها در عصر ارتباطات به مثابه نوعی تغذیه و طعام فکری عمل میکنند و مصداق آیه «فلینظر الانسان الی طعامه» هستند که همچون غذای سالم یا مسموم با فرصت و تهدیدهایی که به همراه دارند، میتوانند موجب رشد و ارتقای انسانها یا باعث صدمه و آسیب به جامعه باشند؛ از این جهت جدای از وظیفه حاکمیت در ساماندهی فضای مجازی، افراد جامعه نیز در عین استفاده از رسانه، ناگزیر هستند سواد رسانهای را فرا بگیرند.
✍ مجتبی عباسی
•┈┈┈••✾••┈┈┈•
#رسانه
#جنگ_روایت
#جنگ_شناختی
#فضای_مجازی
#حجاب
#سلبریتی
#سواد_رسانه
🔻انجمن سواد رسانه طلاب
🆔 @savad_rasaneh
چرا در دیوارنگاره ولیعصر تصویر امثال «مجیده نگراوی» شیر زن مشهور عرب سوسنگرد (و مورد تجلیل رهبری در سخنرانی علنی اسفند ۱۳۷۵) که در دفاع مقدس، با وجود همسر نابینا، ۶ سرباز و افسر بعثی را در ۲۶ آبان ۱۳۵۹ با سلاح غنیمتی اسیر کرده بود نصب نشد؟
از زنان این سرزمین و مفاخر ایران نبود!؟
📡 @News_Fath
🔴مجله اکونومیست: "پانزده میلیون گریونا یا 400 هزار دلار"، مبلغی است که پس از مرگ داوطلبان نظامی آمریکایی در جنگ اوکراین به خانواده آنها میرسد!
🔹حالا میفهمیم چرا میگفتند مدافعان حرم برای پول میروند؛ از قدیم گفتن کافر همه را بی کیش خود پندارد...
پوریا فاضل (بدون مرز)
🔰⛔️ @bsansoor ⛔️
🔰🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔆🔰
🔰 نقشه سیاسی دنیا در حال تغییر است/ امت اسلامی به شرط اتحاد میتواند در دنیای جدید جایگاه رفیعی داشته باشد
🔻 رهبر انقلاب، صبح امروز: امروز روز به روز بیشتر واضح میشود که نقشهی سیاسی دنیا در حال تغییر است. آن مسئلهی یک قطبی بودن و زورگویی کردن یک قدرت یا دو قدرت بر کشورها و ملتها مشروعیت خودش را از دست داده، یعنی ملتها بیدار شدند. نظام تک قطبی مطرود شده است، به تدریج دارد مطرودتر میشود.
🔹 نظام تک قطبی یعنی چه؟ یعنی اینکه مثلاً فرض کنید آمریکا بنشیند برای عراق یا برای سوریه یا برای ایران یا برای لبنان یا برای فلان طراحی کند: «باید این کار را بکنید، باید این بشود، باید این نشود» گاهی بگوید، گاهی هم نگوید، اما عمل کند. امروز این جوری است. طراحی میکنند برای کشورها و بسیج میکنند نیروهایشان را. خب نقشه دارند. استکبار نقشه دارد. تدریجاً این حالت تسلطی که استکبار جهانی بر کشورها و بر ملتها و بر مناطق گوناگون داشته، دارد تغییر میکند، درست مثل تغییری که در دوران نهضتهای ضد استعماری در نیمهی دوم قرن بیست اتفاق افتاد که پشت سر هم کشورها قیام کردند در میانهی قرن بیست علیه استعمار مستقیم.
🔺 خب امت اسلامی در این دنیای جدید جایگاهش کجاست؟ ما امّت اسلامی، ما کشورهای اسلامی و ملّتهای اسلامی میتوانیم در دنیای جدیدی که دارد بتدریج شکل میگیرد، میتوانیم جایگاه رفیعی داشته باشیم، میتوانیم بهعنوان یک الگو مطرح بشویم، میتوانیم بهعنوان پیشرو مطرح بشویم، امّا به یک شرط. شرطش چیست؟ اتّحاد، نداشتن تفرقه، خلاص شدن از شرّ وسوسههای دشمن، وسوسههای آمریکا، وسوسههای صهیونیستها، وسوسههای کمپانیها، از شرّ وسوسههای اینها؛ که گاهی این وسوسهها از زبان خودیها شنیده میشود. اگر این شرط را بتوانیم عملی بکنیم، بلاشک خواهیم توانست امّت اسلامی را در جایگاه رفیعی در دنیای آینده و شکل آیندهی جغرافیای سیاسیِ جهان قرار بدهیم.
بیانات در تاریخ ۱۴۰۱/۰۷/۲۲
مگر دکتر عبدالملکی بیسواد و ناکارآمد و غیرعلمی و متوهم نبود؟!
پس چطور پایین ترین سطح نرخ بیکاری در زمان مدیریت ایشان رخ داد؟!
بالاترین افزایش دستمزد کارگران چطور؟!
بزرگترین مبارزه کمی و کیفی با مفاسد و مفسدین اقتصادی چی؟!
مشخص است چه سرنوشتی در انتظار او بود.
از وقتی تصمیم گرفت عمر خود را تنها و تنها پای دغدغه اول کشور و رهبر معظم انقلاب اسلامی یعنی " اقتصاد مقاومتی" بگذارد، صدها هزار پیام تخریب و استهزا از نهایتا ده ها اکانت و رسانه لیبرال و غربگرا در کشور تولید شد.
اگر بخواهیم حجم مالی پشتوانه تخریب ایشان در سال های اخیر بویژه یکسال گذشته را تخمین بزنیم به اعدادی میلیاردی و خارج از تصور میرسیم.
اعدادی که خرج شدند تا هرجا اسم اقتصاد مقاومتی یا حامیان آن را شنیدید به جای آنکه با افتخار به مبانی آن و کارآمدی اش ببالید با ترس از آن فاصله میگیرید و گاها به تمسخر آن میپردازید.
پروژه دکتر عبدالملکی نمونه مصداقی از شکست جریان انقلابی در جنگ ترکیبی شناختی-اقتصادی دشمن و لیبرالیسم اقتصادی علیه دغدغه ده ساله مقام معظم رهبری مبنی بر عمل به سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی برای اصلاح ضعف های اقتصادی کشور است.
✅به افرا بپیوندید:
@afra_eco
🔻آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
🖋 مهدی جمشیدی
۱. بسیار اندک بودند، امّا میخواستند «وانمود» کنند که فراونند. میخواستند «گروهکهای مجازی» را به «لشکرهای خیابانی» تبدیل کنند. بااینحال، نتوانستند «مردم» را با خود همراه کنند. تصوّر میکردند که «جامعۀ ایران»، چونان «انبار کاه»، فقط محتاج یک «جرقۀ کوچک» است تا شعلهور شود. نهفقط «جرقه»، بلکه «آتشها» برافروختند امّا جامعه نخروشید و با آنها همصدا و همداستان نشد. این اقلیّت محض و مطلق، نعرههای بلند سر دادند، امّا جامعه به راهی رفت و اینان به راهی دیگر. «اقلیّت مطلق» بودند و «اقلیّت مطلق» ماندند. هرچه که دستوپا زدند و هوچیگری و روایتسازی و بازیپردازی کردند، نشد که نشد. و چون ناکام ماندند، در پی جبران برآمدند؛ با «آتش» و «خون» و «دروغ» و «فریب» در خیاباهای فضای مجازی و خیابانهای ایران. و تلختر و سوزانندهتر از همه، روایتهای دروغین بود. و از این جمله، متهمساختن آیتالله خامنهای به «دیکتاتوری».
۲. آیتالله خامنهای چه کرده است که چنین اتهامی را بر او روا داشتند؟! او در هیچ انتخاباتی دخالت نکرده است و همچون یک شهروند عادی، «یک رأی» به صندوق انداخته و سپس نظارهگر کنشگریِ آزادانۀ مردم بوده است. او رأی مردم را «محترم» دانسته است و در منطق حکمرانی، «دخالت مستقیم و جدّی» داده است. او همواره به «مشارکت حداکثریِ مردم در انتخابات»، توصیه کرده است و نتیجه را فرع بر حضور دانسته است. حتّی آنگاه که «گزینههای زاویهدار با او» به قدرت رسیدهاند، منطق مردمسالاری را کنار ننهاده و انتخابات را «ابطال» نکرده است. او در برابر این گزینهها، «کارشکنی» و «سنگاندازی» نکرده و جهتگیریهای شخصیاش را مبنای تعاملاتش قرار نداده است. همۀ تعاملات او بر اساس «اخلاق» و در چهارچوب «قانون» بوده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۳. آیتالله خامنهای در وظایف قوا و نهادها دخالت نکرده و از مدیران و کارگزاران، «مترسک بیعمل» و «عروسکهای خیمهشببازی» نساخته است. او به جای «قانون»، به «خود» ارجاع نداده است و در دورۀ حاکمیّت، نظرش جایگزین قانون نشده است. او سلیقه و پسند خود را بر قانون ترجیح نداده است. هرچه که توانسته، کمتروکمتر مداخله کرده و حضور داشته است تا جریان امور، بهصورت طبیعی و در امتداد قانون پیش برود. او نه آشکارا و نه پنهانی، هیچ امری را از «مدار قانون»، خارج نکرده و «بدعت» نساخته است. حکومت ایران در چهارچوب قانون پیش میرود نه خواستههای شخص او. حضور و قدرت و عظمت او، کمترین سایهای بر سرِ قانون نیفکنده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۴. آیتالله خامنهای، بسیار بر «فرهنگ» و «سبک زندگی» اصرار میورزد، امّا در پی «تحمیل» و «تحکّم» نبوده است. با اینکه «حاکم» و «در قدرت» است، امّا به زبان «زور» و «اجبار» سخن نگفته و «امر» و «فرمان» صادر نکرده است، بلکه همچون یک «عالِم دینی»، دردها و نگرانیهای فرهنگیاش را شفاف و صمیمانه بازگفته و «استدلال» کرده است. آری، «استدلال»! او برای اصلاح سبک زندگی، «بخشنامههای فاشیستی» صادر نکرده و از «موضع بالا» به جامعه نگاه نکرده است. او همواره خود را «از جامعه» و «در کنار جامعه»، انگاشته است. او «از مردم» بوده است نه «بر مردم». او «تربیت» و «فهم» و «اخلاق» و «گفتگو» و «تبیین» و «گفتمانسازی» را کنار نزده و «تحکّم» و «تحمیل» و «زور» و «خشونت» و «تعدّی» و «جبر» را حاکم نکرده است. زبان او، «زبان استدلال» بوده است؛ همچون تمام گذشتۀ فکریاش. «آیتالله خامنهایِ نظام جمهوری اسلامی»، همان «حجتالاسلام خامنهایِ طرح کلّیِ اندیشۀ اسلامی در قرآن» است؛ با همان حوصلۀ گفتگویی و اهتمام تبیینی و منطق تبلیغی. پس از پنجاه سال، و با وجود صدرنشینی در قدرت سیاسی، حالوهوای او دگرگون نشده است. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۵. عدّهای از یک «اعتراض جزئی»، شعار ساختارشکنانۀ «مرگ بر دیکتاتور» ساختند و در خیابان، حرمت او را شکستند و حریمش را درنوردیدند، امّا او هیچ واکنشی نشان نداد. نهفقط توپ و تانک به خیابان نیاورد و چوبۀ دار برپا نکرد، بلکه گفت حساب «هیجانزدگانِ بازیخورده» را از «غرضورزانِ بازیساز» جدا کنید و همه را به یک چوب نرانید. او هیچ سخنی در دفاع از خود نگفت و زبان به انتقاد نگشود. او مرز میان «منتقد» و «معارض» را شعار «مرگ بر دیکتاتور» ندانست و خویش را محور و مبنای حقّ معرفی نکرد. آیا «دیکتاتور» اینگونه است؟!
۶. نه، او «دیکتاتور» نیست، او «مقتدرِ مظلوم» است. و مگر حاجقاسم سلیمانی در وصیّتنامهاش، آیتالله خامنهای را «مظلوم» نخواند؟! چه خوندلها که نخورده است در این سالها، و چه دردها و رنجها که پنهان نساخته است در عمق سینهاش ... . از چشمانِ قلمم، اشک میچکد و از حنجرهاش، فریاد برمیآید.
https://eitaa.com/sedgh_mahdijamshidi
دروغ جدید بیبیسی درباره جان باختن یک دانشآموز در اردبیل
🔹بی بی سی فارسی در دروغ جدید خود مدعی شده بود در اعتراضات مدرسه شاهد اردبیل یک دانشآموز کشته و ۷ دانشآموز نیز دستگیر شدند. کانالهای پان ترک نیز ساعتی قبل خبر کشته شدن یک دانشآموز در اعتراضات این شهر در روز پنجشنبه را نشر داده بودند.
🔹استانداری اردبیل: جان باختن یک دانشآموز کذب است و هیچ دانشآموزی بازداشت نشده است. رئیس آموزش و پرورش اردبیل نیز با مضحک خواندن این ادعا گفت: مدارس استان اردبیل در روزهای پنجشنبه تعطیل است.
@Farsna