eitaa logo
حجت الاسلام علی قهرمانی
918 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
520 ویدیو
55 فایل
اخبار، دیدگاه‌ها، ارائه‌ها و مقالات حجة‌الاسلام والمسلمین علی قهرمانی پژوهشگر و نویسنده معاونت پژوهش سابق انجمن مطالعات فضای مجازی حوزه مدیر موسسه فرهنگی و گروه تبلیغی ندای فطرت ارتباط با ادمین @qahramaani
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگر با دیدن این تصاویر از غصه بمیریم رواست... این چوب‌ها تو تن مسلمانان هندی خرد میشه و این سنگ‌ها سر و دستشان را میشکند فقط به جرم مسلمان بودن. کسی که برابر این جنایات سکوت می‌کند در این جنایت شریک است. @Bisimchimedia 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani.ir
🔴 یک نکته، یک عبرت: ⚠️ لطفا به تاریخ روزنامه جام جم در قسمت بالا سمت چپ توجه نمایید؛ یکشنبه، ۵ مهر ۱۳۹۴ ♦️ در آن تاریخ چند نفر مردند؟! ♦️ چه تدابیر استانی، ملی صورت گرفت؟ ♦️ چند کشور در آن تاریخ این مسئله را این همه جدی گرفت؟ ♦️ آیا ویروس در این چندسال کشنده‌تر شده یا انسان‌ها ضعیف‌تر؟ ♦️ چرا در آن زمان شاهد این حجم از کرونا هراسی نبودیم و چرا بیماری‌های کشنده‌تر این حجم از هراس را با خود همراه نساخت؟ 🔹 نه بیماری واگیردار مسئله تازه‌ای است و نه حتی نام کرونا تازه، با این حال چه اتفاقی در این چهار سال افتاده است که شاهد این حجم از هجمه در رسانه‌های داخلی و خارجی هستیم؟ ♦️ آیا از خسارت‌های اقتصادی و فرهنگی این ویروس در کشورهایی مانند ایران و چین که دشمن آمریکا به حساب می‌آیند خبر داریم؟ ♦️ آیا این سلاح بیولوژیک خطرناک‌تر است یا جنگ هیبریدی که پیرامون آن به راه افتاده و نوک پیکان هجمه‌ها نیز بیش از همه جا به سمت ایران نشانه رفته است؟ ♦️ نکند همه در زمینی که عده‌ای خاص در کشورهایی مانند آمریکا طراحی کرده‌اند بازی می‌کنیم و خبری از این جنگ پیچیده نداریم؟ #کرونا #دشمن_شناسی #بصیرت_آخرالزمانی #جنگ_هیبریدی ✅ #حجت_الاسلام_علی_قهرمانی 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani.ir
⭕️پنج سال از انتشار این خبر می گذرد و در سال های پایانی دوره قبل این دولت نیز شاهد چنین ماجرایی در سطح فراملی بوده ایم. ♦️نکته اینجاست که چرا در آن تاریخ چنین هجمه رسانه ای برعلیه کرمان بوجود نیامد؟ چرا کسی کرمان را عامل صدور ویروس کرونا به کشور نشناخت؟ 🔸چرا پس از گذشت پنج سال سرو کله این ویروس درست یکی دو روز قبل از انتخابات آن هم در قم پیدا می شود و از همان لحظات اولیه جنگ رسانه ای تمام عیاری علیه انتخابات، قم، روحانیت و تمام مقدسات با اسم رمز به راه می افتد؟ 🔹آیا نباید از خود سوال کنیم چرا این حادثه درست در زمانی رخ می دهد که عده ای در داخل تمام عزمشان را جزم کرده اند تا برخی لوایح صهیونیستی را تصویب کنند و برجام های منطقه ای، موشکی و ... را محقق سازند. درست در زمانی که جبهه مقاومت بیش از همیشه نیازمند حمایت و یاری ایران در منطقه است تا جلوی اشغال مجدد سوریه توسط ارتش اردوغان را بگیرد. درست در زمانی که ایران باید به انتقام خون بیندیشد و آمریکا را از منطقه اخراج کند، مردم فقط به فکر نجات جان خود از دست این ویروس منحوس هستند و برای نجات خود با دیگران به نزاع می پردازند. 🔸لازمه بصیرت دینی، شناخت دشمن و فتنه های پیچیده آخرالزمانی، کسب سواد رسانه ای و سواد تحلیل مسائل اجتماعی - سیاسی حول معیار صداقت و حقیقت است. 🔹رمز نجات در آخرالزمان آویختن به دامان اهل بیت (ع) و ارتباط با عالمانی زمانه شناس است و هدف این هجمه، تخریب باور به اهل بیت (ع) و پراکندن مردم از حول دین شناسانی است که نگهبان ساحت مقدس دین هستند. 🆔 eitaa.com/qahramani
🦠 کرونا در سینما ▫️ نگاهی به فیلم «شیوع» ✍️ نوشته: سعید مستغاثی 1️⃣ بخش اول 📝 در تاریخ سینما فیلم‌های بسیاری درباره شیوع بیماری‌های خطرناک و لاعلاج ساخته شده که بعضاً سمت‌وسوی آخرالزمانی هم یافته است، از فیلم «وحشت در خیابان‌ها» ساخته الیا کازان گرفته تا «۱۲ میمون» ساخته تری گیلیام و «اپیدمی» به کارگردانی ولفگانگ پیترسن، «۲۸ روز بعد» از دنی بویل، «تهاجم» ساخته الیور هیرشیبگل و «من افسانه هستم» به کارگردانی فرانسیس لارنس و «مه» به کارگردانی فرانک دارابانت، «کوری» به کارگردانی فرناندو میرلیس و «شیوع» ساخته استیون سودربرگ در سال ٢٠١١ و... 🔺برخی از فیلم‌های یاد شده به رواج بیماری خطرناک در میان انسان‌ها به‌خاطر آزمایش‌ها یا پروژه‌های بیولوژیک ارتش آمریکا پرداخته شده همچون فیلم‌های «مه»، «اپیدمی»، «تهاجم»،«من افسانه هستم» و... برخی هم دلیل رواج بیماری را براساس تغییر و تحولات زیست‌محیطی و یا طبیعی به تصویر می‌کشند. در برخی فیلم‌ها مبتلایان به نوعی زامبی بدل شده مثل «۲۸ روز بعد»، «من افسانه هستم»، «تهاجم» و «کوری» و... و در برخی دیگر به وضعیت دلخراشی می‌میرند. 🔺 اما از میان همه‌ی فیلم‌های نام‌برده و نام‌نبرده، فیلم سال ٢٠١١ استیون سودربرگ یعنی شیوع بیش از سایرین به وضعیت امروز شایع شدن در جهان شباهت دارد. فیلمی که فیلمنامه‌اش را «اسکات زد برنز» نوشته است. 🔺در فیلم شیوع یک بیماری ویروسی از هنگ‌کنگ و توسط یک زن آمریکایی شروع شده، به شیکاگو و یکی از دوستان قدیمی‌اش سرایت می‌کند و سپس وقتی زن به محل سکونتش بازگشته، پسرش را دچار کرده و همسرش را هم در معرض ابتلا قرار می‌دهد. 🔺اما ویروس یاد شده که نتیجهٔ حاصل از ترکیبات بیولوژیک درون بدن خفاش و خوک بوده، توسط خوک آلوده به رستورانی در هنگ‌کنگ رسیده و از طریق سرآشپز آن رستوران به زنِ داستان منتقل می‌گردد. 🔺از این پس ویروس افراد بسیاری را در دنیا آلوده کرده و پس از مرگ سریع زن و پسرش و دوستش در شیکاگو، به دیگر نقاط جهان مانند انگلیس و هند و... کشیده شده و ٢.۵ میلیون نفر را در آمریکا و ٢۶ میلیون نفر را در سراسر جهان می‌کُشد. 🔺سازمان کنترل و پیشگیری از بیماری (CDC) و سازمان بهداشت جهانی (WHO) تحقیقات وسیع خود را آغاز کرده و در همان اواسط کار یکی از متخصصین خود را براثر ابتلاء به بیماری از دست می‌دهند ولی متخصص دیگر تا پایان ماجرا حضور داشته و واکسن اصلی را کشف می‌کند. 🔺در این میان یک خبرنگار اینترنتی یا وبلاگ‌نویس هم مدام به شایعات دامن زده و همه‌ی تلاش‌ها برای نابودی ویروس و بیماری را نتیجه‌ی زد و بند شرکت‌های دارویی با سازمان‌های بین‌المللی دانسته و خودش که گویا ١٢میلیون مخاطب در فیس‌بوک دارد، دارویی را به‌عنوان واکسن اعلام کرده و بابتش میلیون‌ها دلار به جیب می‌زند! 🔺البته در کنار این شایعه‌پراکنی‌ها، خود دکتر چیورز (سرپرست تحقیقات) هم به آزمایشات بیولوژیک ارتش آمریکا که معمولاً سرچشمهٔ چنین اختلالات بیولوژیکی و محیط‌زیستی است نیز مشکوک شده است.
🦠 کرونا در سینما ▫️ نگاهی به فیلم «شیوع» ✍️ نوشته: سعید مستغاثی 📷 2️⃣ بخش دوم (پایانی) 🔺فیلم شیوع تقریباً از اواسط خود به یک فیلم آخرالزمانی شبیه می‌شود، خیابان‌ها و اماکن شهرها خالی شده، مردم به فروشگاه‌ها و خانه‌ها حمله می‌کنند، ارتش شهرها را ایزوله کرده و اجناس را میان مردم تقسیم می‌کند، گروه‌هایی به غارت می‌پردازند و... اما برخلاف فیلم‌های مشابه که به حضور زامبی‌ها و یا موجودات عجیب و غریب می‌انجامد، فیلم شیوع به‌گونه‌ای واقع‌گرایانه پیش می‌رود. 🔺 استیون سودربرگ تعلیق وحشت از ویروس و بیماری ناشناخته را در اواسط فیلم به نقطه‌ی ناگزیری رسانده اما همچنان می‌تواند با انبوه بازیگران معروف فیلم، آن را از نقطه‌ی یاد شده رها ساخته و به انجام قابل قبول و امیدبخشی برساند، در حالی‌که از هیچ تغییر و تحول غیرمنطقی و فراتر از فیلمنامه نیز بهره نگرفته. 🔺شباهت‌های فیلم شیوع و آنچه امروز تحت عنوان کرونا، به‌صورت اپیدمی درآمده، باعث شده که شک و شبهه‌هایی درمورد ساخت فیلم به‌وجود بیاید و این‌که گویا سناریوی چنین واقعه‌ای از حدود ١٠سال پیش ریخته شده. 🔺این‌که بیماری چه در فیلم «شیوع» و چه در کرونا، از چین آمده، منشأ آن خفاش بوده و علائمی همچون آنفولانزا دارد و به‌سرعت سرایت کرده و مرگبار است، موضوعاتی است که بسیاری را نسبت به فیلم یاد شده و منشأ بیماری کرونا مشکوک کرده است. 🔺مصاحبه‌هایی هم که اخیراً و پس از اپیدمی ویروس کرونا توسط برخی دست‌اندرکاران فیلم صورت گرفته به این شک‌ها و ابهامات افزوده است. 🔺 اسکات زی برنز نویسنده فیلمنامه شیوع در مصاحبه‌ای گفته: 👈 شاید بعضی‌ها بگویند که این شباهت‌ها غیرطبیعی است؛ اما من متعجب نیستم. چون زمانی که با متخصصان در این زمینه صحبت کردم، آن‌ها به من گفتند که این موارد روزی اتفاق در جهان خواهند افتاد! 🔺تهیه‌کننده فیلم شیوع هم در مورد شباهت‌ها در مصاحبه‌ای دیگر گفته: 👈 عقیدهٔ سودربرگ و اسکات برنز این بود که فیلمی به‌شدت دقیق بسازیم که با پروتکل‌های واقعی و علوم مطابقت داشته باشد! 🔺توجه داشته باشیم که فیلم شیوع توسط کمپانی‌ای مانند برادران وارنر (از جمله استودیوهای اصلی هالیوود) تولید شده که در ساخت فیلم‌های به‌اصطلاح پیشگویانه مانند جن‌گیر (که تئوری حمله به عراق را ٣٠سال قبل از آن ارائه کرد) و هکرز و «برادران سوپرماریو» (تصویرسازی قبلی از حمله به برج‌های دوقلوی نیویورک و واقعه یازده سپتامبر) و جوکر (تصویرسازی و نسخه‌پیچی برای شورش‌های ضد سرمایه‌داری سال ٢٠١٩) و... سابقه طولانی دارد، 2️⃣ و همچنین کمپانی ریجنسی متعلق به آرنون میلچان که به‌عنوان تأمین‌کننده اصلی صنعت سلاح‌های هسته‌ای اسرائیل از سوی شیمون پرز رییس سابق رژیم صهیونیستی، لقب «پسر خوب اسرائیل» را دریافت کرد! 🔺نکته‌ی جالب این‌که شباهت‌های فیلم شیوع با قضایای در جهان باعث شده، پس از گذشت ٩ سال مجدداً میلیون‌ها نفر در دنیا به تماشای این فیلم بنشینند و باعث شوند تا در همین یکی دو هفته اخیر فیلم شیوع در زمرهٔ پربیننده‌ترین فیلم‌های اینترنتی و در وب‌سایت‌هایی مانند «آی تونز» در کنار فیلم‌های جدیدی همچون «روزی روزگاری در هالیوود» و «انگل» قرار بگیرد! ▫️ پایان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 معنا و مفهوم انتظار امام زمان (عج) در کلام امام جامعه #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #معنای_انتظار #وظایف_منتظران 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران ✅ eitaa.com/andishkadehmahdavi ✅ https://t.me/andishkadehmahdavi
🔻رسوایی سالومه گیت 🔻هک پیج اینستاگرام سالومه سیدنیا، مجری بهائی و وطن‌فروش شبکه من‌وتو و افشای ارتباطات خصوصی وی با جمعی از سلبریتی‌های داخلی یک مسئله ساده نیست که براحتی از آن عبور کنیم. 🔸سال‌هاست در فضای رسانه فریاد می‌زنیم که هماهنگی تعدادی از هنرمندان، بازیگران، بازیکنان، خوانندگان و ... در مقاطع مختلف علیه منافع ملی و ارزش‌های اسلامی یک مسئله ساده نیست و اینکه در بزنگاه‌ها "همه باهم" یک موضع مشترک، پُست مشترک و هشتگ مشترک را نشر می‌دهند عادی نیست! 🔹بارها تحلیل می‌کردیم این‌ جماعت همگی با ضدانقلاب خارج‌نشین مرتبط بوده و از طریق ضدانقلاب خارج‌نشین به سرویس‌های جاسوسی و امنیتی دشمن وصل‌اند و دانسته یا نادانسته تحت کنترل سرویس‌های غربی‌اند، اما متاسفانه مسئولین مربوطه در حوزه فرهنگ و هنر و حوزه رسانه و فضای مجازی هیچ توجهی نمی‌کرده بلکه تریبون‌های رسمی و بودجه‌های کلان و ظرفیت صداوسیما و سینما و قوتبال و هنر را در اختیار این جماعت قرار می‌دادند! 🔸غفلت دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و قضایی نیز مکمل وادادگی نهادهای فرهنگی و مجازی بوده است. این جماعت سال‌ها به اسم هنر، بازیگری، فوتبال، خوانندگی و ... پیاده نظام دشمن در عرصه سیاست و جنگ نرم بودند و ضربات جدی به منافع ملی و ارزش‌های اسلامی وارد آورده‌اند اما اقدام امنیتی یا قضایی در خوری را هیچوقت شاهد نبوده‌ایم. 🔹حالا رسوایی "سالومه گیت" و افشای چت‌های هماهنگی سلبریتی‌ها با این مجری و مامور سرویس‌های جاسوسی می‌تواند نقطه عطفی در هوشیاری دستگاه‌های فرهنگی، هنری، مجازی، امنیتی و قضایی باشد البته اگر بخواهند هوشیار شوند! ✅ 🆔 @pedarefetneh 🔜 🆔 @pedarefetneh2 🔜 https://www.instagram.com/pedarefetneh2
♻️ واکنش علی علیزاده کارشناس اسبق BBC به افشا شدن ارتباط تعدادی از سلبریتی‌ها با مجری شبکه ضدانقلاب!
📕«مسیح اسلام» در راه است. فضائل #امیرالمؤمنین در قالب 150روایت با عنوان «مسیح اسلام»کتابی است که مراحل نهایی تولید خود را طی می کند. «مسیح اسلام» را باید کتابی با مضمون و سبک کتاب پرفروش «فاطمه علی است» و به قلم حجت السلام علی قهرمانی دانست که درباره فضائل حضرت علی علیه السلام به نگارش درآمده و نویسنده تلاش کرده تا هر نقل و حدیثی را در قالب داستانکی مجزا روایت کند. ویژگی این کتاب ارائه بیش از 150 روایت از فضائل و کرامت های حضرت علی علیه السلام و به نقل از منابع معتبر اهل سنت است. این چنینش و گزنیش می تواند فرصتی برای تقویت وحدت و تقریب مذاهب و همچنین بازشناسی امام علی (ع) برای خواننده باشد. 📕📕📕📕📕 #انتشارات_کتاب_جمکران ketabejamkaran.ir @ketabeJamkaran ✅ #حجت_الاسلام_علی_قهرمانی 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani.ir
📜 زیارتنامه حضرت کبری (سلام الله علیها) بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِيم 🌷السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ سَيِّدِ الأَنْبِياءِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ صاحِبِ الْحَوْضِ وَاللِّواءِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْ عُرِجَ بِهِ إِلَى السَّماءِ وَوَصَلَ إِلَى مَقامِ قابَ قَوْسَيْنِ أَوْ أَدْنى اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ نَبِيِّ الْهُدى وَسَيِّدِ الْوَرى وَمُنْقِذِ الْعِبادِ مِنَ الرَّدى اَلسَّلامُ عَلَيْكَ يا بِنْتَ صاحِبِ الْخُلُقِ الْعَظِيمِ وَالشَّرَفِ الْعَمِيمِ وَالآياتِ وَالذِّكْرِ الْحَكِيمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ صاحِبِ الْمَقامِ الْمَحْمُودِ وَالْحَوْضِ الْمَوْرُودِ وَاللِّوآءِ الْمَشْهُودِ 🌷السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْهَجِ دِينِ الإِسْلامِ وَصاحِبِ الْقِبْلَةِ وَالْقُرْآنِ وَعَلَمِ الصِّدْقِ وَالْحَقِّ وَاْلإِحْسانِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ صَفْوَةِ الأَنْبِياءِ وَعَلَمِ الأَتْقِيآءِ وَمَشْهُورِ الذِّكْرِ فِي السَّماءِ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَيْرِ خَلْقِ اللهِ وَسَيِّدِ خَلْقِهِ وَأَوَّلِ الْعَدَدِ قَبْلَ إِيجادِ أَرْضِهِ وَسَماواتِهِ وَآخِرِ اْلأَبَدِ بَعْدَ فَناءِ الدُّنْيا وَ أَهْلُهُ الَّذِي رُوحُهُ نُسْخَةُ اللاَّهُوتِ وَصُورَتُهُ نُسْخَةُ الْمُلْكِ وَالْمَلَكُوتِ وَقَلْبُهُ خَزانَةُ الْحَيِّ الَّذِي لا يَمُوتُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ 🌷 السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْ قادَ زِمامَ ناقَتِها جِبْرائِيلُ وَ شارَكَها فِي مُصابِها إِسْرافِيلُ وَ غَضِبَ بِسَبَبِها الرَّبُّ الْجَلِيلُ وَبَكى لِمُصابِها إِبْراهِيمُ الْخَلِيلُ وَنُوحٌ وَمُوسَى الْكَلِيمْ فِي كَرْبَلاءِ الْحُسَيْنِ الشَّهِيدِ الْغَرِيبِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ الْبُدُورِ السَّواطِعِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ الشُّمُوسِ الطَّوالِعِ وَرَحْمَةُ اللهِ وَبَرَكاتُهُ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ زَمْزَمَ وَصَفا اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَكَّةَ وَمُنى اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْ حُمِلَ عَلَى الْبُراقِ فِي الْهَوآءِ 🌷 السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْ أُسْرِيَ بِهِ مِنَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ إِلَى الْمَسْجِدِ الأَقْصى اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْ ضَرَبَ بِالسَّيْفَيْنِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ مَنْ صَلَّى الْقِبْلَتَيْنِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ الْمُصْطَفى اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ عَلِيٍّ الْمُرْتَضى اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ فاطِمَةَ الزَّهْراءِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ خَدِيجَةَ الْكُبْرى اَلسَّلامُ عَلَيْكِ وَ عَلَى جَدِّكِ مُحَمَّدٍ الْمُخْتارِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ وَ عَلَى أَبِيكِ حَيْدَرِ الْكَرَّارِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ وَعَلَى السَّاداتِ اْلأَطْهَارِ الأَخْيارِ وَ هُمْ حُجَجُ اللهِ عَلَى الأَقْطارِ ساداتُ الأَرْضِ وَالسَّماءِ مِنْ أَخِيكَ الْحُسَيْنِ الشَّهِيدِ الْعَطْشانِ الظَّمآنِ وَهُوَ أَبُو التِّسْعَةِ اْلأَطْهارِ وَ هُمْ حُجَجُ اللهِ فِي الشَّرْقِ وَ الْغَرْبِ وَ الأَرْضِ وَ السَّماءِ الَّذِينَ حُبُّهُمْ فَرْضٌ عَلَى أَعْناقِ كُلِّ الْخَلائِقِ الْمَخْلُوقِينَ لِخالِقِ الْقادِرِ السُّبْحانِ 🌷 السَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ وَلِيِّ اللهِ الأَعْظَمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا بِنْتَ وَلِيِّ اللهِ الْمُعَظَّمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا عَمَّةَ وَلِيِّ اللهِ الْمُكَرَّمِ اَلسَّلامُ عَلَيْكِ يا أُمَّ الْمَصائِبِ يا زَيْنَبُ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَكاتُهُ … ✅ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani.ir
❇️بصیرت آخرالزمانی و سواد رسانه‌ای به بهانه ویروس منحوس کرونا 📌برای گذر از گردنه‌های سخت امتحان‌های آخرالزمانی و با نزدیک‌تر شدن به قله هرچه امتحان سخت‌تر می‌شود نیاز به روحیه و امید نیز بیشتر خواهد بود. دوران نه چندان طولانی که از شناسایی ویروس کرونای جهش یافته جدید می‌گذرد کافی است تا انسان منصف جبهه دوست و دشمن و خودی و غیر خودی را تشخیص دهد. ملاک نیز ساده است. گرچه صداقت ارزشی ذاتی و ملاکی همیشگی است و می‌تواند راهنمای همگان باشد اما در کنار این ملاک، با توجه به نوع صف آرایی رسانه‌ها و نیروهای خودی و غیرخودی نشان ساده دیگری را می‌توان ملاک تشخیص دوست و دشمن معرفی کرد و آن ملاک چیزی جز امید نیست. جبهه حق و باطل در این جنگ تمام عیاری که شروع آن بیولوژیکی بوده است را می‌توان به جبهه امید و ناامیدی شناخت. تمام کسانی که در این دوران سخت در تلاش بودند تا به مردم روحیه ببخشند، ناامیدی و یأس را از آنها دور کنند و در جامعه نشاط را دوباره زنده کنند جزو جبهه حق هستند. اما در سوی دیگر عده‌ای هستند که هرچه در توان داشته و دارند را صرف ناامید کردن مردم می‌کنند. این دسته به ویژه در دوران کنونی جزو لشکریان باطل و شیطان هستند. اگر می‌خواهیم دوستان و خیرخواهان خویش را بشناسیم نگاهی به نوع فعالیت ایشان و میزان امیدی که به ما می‌دهند کنیم و الا تزریق ناامیدی و نشر ربات گونه مطالب راست و دروغ کار سختی نیست. ✅ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani.ir
هدایت شده از اندیشه مهدوی
❤️ قرار عاشقی وَلَقَدْ أَرْسَلْنَا إِلَىٰ أُمَمٍ مِنْ قَبْلِكَ فَأَخَذْنَاهُمْ بِالْبَأْسَاءِ وَالضَّرَّاءِ لَعَلَّهُمْ يَتَضَرَّعُونَ ﴿٤٢﴾ انعام. و بی تردید ما به سوی امت‌های پیش از تو [پیامبرانی] فرستادیم؛ پس آنان را به تهیدستی، سختی، رنج و بیماری دچار کردیم، باشد که [در پیشگاه ما] فروتنی و زاری کنند. ⏱ ‏ساعت‌هایمان را به وقت عاشقی کوک کنیم! 💚 به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و رفع گرفتاری مردم جهان هر شب رأس ساعت 22 دعای هفتم صحیفه سجادیه را که توصیه امام جامعه مسلمین در این شرایط کنونی است به همراه دعای سلامتی و دعای فرج زمزمه کنیم. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #معنای_انتظار #وظایف_منتظران ‎#ThePromisedSaviour 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران ✅ eitaa.com/andishkadehmahdavi ✅ https://t.me/andishkadehmahdavi
سالی که شروع آن با ندبه، گریه و دعای برای ولی خداست بهترین هدیه توفیق سربازی در رکاب مولاست. در این سال بهترین ها را برای هم بخواهیم و بهترین توفیق ثبات قدم در مسیر بندگی و سربازی مولا در سراسر زندگی است. سال‌تان مهدوی ✅ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani.ir
قیام تحریم تنباکو و درس‌هایی برای امروز.mp3
1.74M
قیام تحریم تنباکو و درس‌هایی برای امروز 🎤 حجت الاسلام علی قهرمانی در ماجرای تحریم تنباکو، «میرزای شیرازی» با صدور فتوای یک‌خطی در اولین روز جمادی‌الاولی سال 1309 ق، قرارداد کشت، خرید، فروش و صادرات توتون و تنباکو را که «ناصرالدین‌شاه» به شرکت رژی واگذار کرده بود، لغو نمود. پس از این فتوا، سفیر روسیه در ایران در مهمانی می‌گوید: «از ترتیب این مجلس غرضی جز این نیست که شرح دهم... امروزه معادل دو کرور از اجناس و محمولات فرنگستان از قبیل قلیان، سرقلیان چینی و بلور معطل‌مانده و حال معلوم نیست چه خواهد بود... . اگر آن مرد بزرگ بنویسد که تمام البسه و اجناسی که از فرنگستان به ایران حمل‌ونقل می‌شود، حالش همین و استعمالش روا نیست، بلکه مایحتاج مسلمانان باید مثل سابق از داخل مملکت فراهم شود، شماره گرفته‌اید چند باب بزرگ از تجارت تمام دولت اروپا از این رهگذر به‌کلی مسدود خواهد گردید؟» (تاریخ معاصر ایران، ص 148 و 149.) شهید مدرس (ره) پس از پیروزی نهضت تنباکو، سفری به عراق و دیداری با میرزای شیرازی دارد. می‌گوید: «در سامرا خدمت میرزا رسیدم، داستان پیروزی واقعه دخانیه را برایش تعریف نمودم. آثار تفکر و نگرانی در چهره‌اش پیدا شد و دیده‌اش پر از اشک گردید... . فرمود: حالا حکومت‌های قاهره (استعماری) فهمیدند قدرت اصلی شیعیان کجاست. حالا تصمیم می‌گیرند این نقطه و این مرکز را نابود کنند. نگرانی من از آینده جامعه اسلامی است.» (در مشروطه چه گذشت، ج 2، ص 205) 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران ✅ eitaa.com/andishkadehmahdavihttps://t.me/andishkadehmahdavi 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
❤️ قرار عاشقی «امام صادق (عليه السلام)»: إِنَّ الْعَبْدَ لَيَدْعُو فَيَقُولُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ لِلْمَلَكَيْنِ قَدِ اسْتَجَبْتُ لَهُ وَ لَكِنِ احْبِسُوهُ بِحَاجَتِهِ فَإِنِّي أُحِبُّ أَنْ أَسْمَعَ صَوْتَهُ وَ إِنَّ الْعَبْدَ لَيَدْعُو فَيَقُولُ اللَّهُ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى عَجِّلُوا لَهُ حَاجَتَهُ فَإِنِّي أُبْغِضُ صَوْتَهُ؛ هر آينه بنده دعا مى كند و خداوند عزوجل به دو فرشته مى فرمايد: من دعاى او را مستجاب كردم اما حاجتش را نگه داريد، زيرا دوست دارم صداى او را بشنوم و همانا بنده دعا مى كند و خداوند تبارك و تعالى مى فرمايد: زود خواسته اش را برآوريد كه من خوش ندارم صداى او را بشنوم. «كافى(ط-الاسلامیه) ج 2، ص 489، ح 3.» ⏱ ‏ساعت‌هایمان را به‌وقت عاشقی کوک کنیم! 💚 به نیت تعجیل در فرج امام زمان (عج) و رفع گرفتاری مردم جهان هر شب رأس ساعت 22 دعای هفتم صحیفه سجادیه را که توصیه امام جامعه مسلمین در این شرایط کنونی است، همراه با دعای سلامتی و دعای فرج زمزمه می‌کنیم. #اللهم_عجل_لولیک_الفرج #معنای_انتظار #وظایف_منتظران ‎#ThePromisedSaviour 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران ✅ eitaa.com/andishkadehmahdavi ✅ https://t.me/andishkadehmahdavi
حمایت از برگزاری چله دعای فرج در صدا و سیما خبرگزاری انقلابی فارس در حرکتی خوب اقدام به برگزاری حمایت نامه ای برای برگزاری چله دعای فرج در صدا و سیما نموده است. بدون شک بزرگترین مشکل بشر امروز دوری از دستورات امام معصوم یعنی حضرت مهدی علیه السلام است. ایشان بارها و بارها به طُرق مختلف توصیه فرمودند که شما امت پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله، مشابه امت موسی علیه السلام هستید. وقتی مشکلات و بلاهای این امت زیاد شد، آنها به صورت گروهی دست به دعا برداشتند. استغاثه کردند به درگاه الهی گریه و زاری کردند تا اینکه خداوند، موسی علیه السلام را که منجی آن قوم بود، زودتر از وقت تعیین شده برایشان فرستاد. این توصیه وظیفه منتظران را در این دوران سخت پر بلا و امتحان را بیش از پیش به دعای خالصانه متوجه می داند. از آنجا که این طرح وابسته به هیچ حزب، گروه و تفکر خاصی نیست، شایسته است عموم مردم در برگزاری این طرح فعال باشند و هرکدام از ما به نوبه خود گامی موثر در این مسیر برداریم. لذا مستدعی است به آدرس ذیل مراجعه و از این جنبش حمایت نمایید. https://my.farsnews.ir/c/20959 وعده ما از نیمه شعبان، هر شب ساعت 22، 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
🔻محمدحسین ، عضو هیئت مدیره انجمن سواد رسانه طلاب در گفتگو با : 🎬 دچار ضعف مشهود اندیشکده‌ای و پژوهشی در حوزه هنر و سینمای راهبردی هستیم 🔻 مهمترین مباحث مطرح شده: ◽️ نیازمند و هنر راهبردی هستیم ◽️ و سریال‌های استراتژیک باعث جذب مخاطب انبوه می‌شود ◽️چرا همچنان فیلم‌های استراتژیک چند اپیزودی می سازد! ◽️پایتخت ۵ قوی‌تر و محبوب‌تر از ۶ ◽️باید به سبک و شیوه خودمان عمل کنیم ◽️تأثیرگذاری آثار و بر سینماگران مطرح غرب ◽️کدام فیلم ها در زمره سینمای استراتژیک قرار می گیرند!؟ ◽️نفوذ مافیای سرمایه دار و تغییر جهت گیری ◽️ضعف فعالیت‌های اندیشکده‌ای و پژوهشکده‌ای در حوزه سینما ◽️رویکردهای صرف فرمالیستی جوابگو نیست! ◽️دغدغه اهالی سینما نباید فقط گیشه و شهرت باشد ◽️ و سینمای پس از مورد توجه دنیا قرار گرفته است مشروح گفتگو: hawzahnews.com/news/894035 •┈┈••✾••┈┈• @savad_rasaneh
سینما و گسست اجتماعی - سیاسی چندی پیش مفاهیم تعدادی از فیلم‌های تولیدشده در سال‌های اخیر برای مخاطبان ایرانی را در ذهن مرور می‌کردم؛ فیلم‌هایی مانند شیطان وجود ندارد و مطرب بیش از همه نظرم را جلب کرد. دنبال رگه‌های مشترک در این دو فیلم می‌گشتم که به ناگه ذهنم سراغ سیاه نمایی هر دو فیلم و سایر فیلم‌های دهه اخیر سینمای ایران افتاد. نقطه مشترک این سیاه نمایی‌ها متوجه قانون، ارکان و ساختار قدرت موجود، اسلامیت نظام و فرهنگی دینی جامعه است که در این آثار به‌شدت مورد تخریب قرار می‌گیرد. فیلم شیطان وجود ندارد، داستان زندگی جوان را به تصویر می‌کشد که سرباز اجرای احکام شده و قرار است در اولین روز کاری متهمی را به دار بیاویزد. وی به هر دری می‌زند تا این اتفاق نیفتد. تلاش‌های او ثمر نمی‌دهد و برای اینکه به قول خودش مرتکب قتل نشود دست به گروگان‌گیری و فرار از خدمت می‌زند تا به خارج بگریزد و در خوشی زندگی کند، اما پیش از آنکه فرار کند... . در اپیزود بعد جوان دیگری را می‌بینیم که برای دیدن نامزد خود آمده اما آن‌ها حال روحی مساعدی ندارند. گرچه نامزد او تلاش می‌کند تا روحیه خودش را حفظ کند و از او به‌خوبی پذیرایی نماید اما اتفاقی که افتاده این اجازه را به او و خانواده‌اش نمی‌دهد. در انتهای فیلم دختر متوجه می‌شود که نامزد کنونی‌اش دوست‌پسر قبلی او را که داغدارش هستند به چوبه دار سپرده و این مرخصی پاداش این کار اوست... . فیلم مطرب داستان زندگی مردی را به تصویر می‌کشد که می‌خواست خواننده بزرگی شود اما وقوع انقلاب کاروکاسبی او را به هم می‌ریزد. او که با دو بچه همسرش را ازدست‌داده زندگی را با مطربی می‌گذراند. سال‌ها بعد دخترش با زدوبند راهی برای رفتن او به ترکیه و اجرای کنسرت مشترک با خواننده‌های ترک در هفته فرهنگی می‌یابد اما سفارت خیلی زود می‌فهمد که او خواننده‌ای اصیل نیست بلکه مطربی دون‌پایه است. از همین رو عذر او را می‌خواهند. وی دیگر مصمم است که به ایران برنگردد و این خوشبختی و رهایی را حفظ کند اما برای این کار ابتدا باید شناخته شود تا بتواند پناهندگی بگیرد. خانم خواننده ترک که این مطرب به‌اشتباه نامزد پسرش می‌داند راهی پیدا می‌کند و در کنسرت خودش اجرایی نیز به او می‌دهد... . در هر دو فیلم خط سیر داستان به گونه است که مخاطبِ همراه با شخصیت‌های اصلی فیلم، علت عقب‌افتادگی و بدبختی آن‌ها را که به‌نوعی نمایندگان جامعه حاضر هستند انقلاب، ارزش‌های دینی، حاکمان، حاکمیت، قانون و ساختار موجود معرفی می‌شوند. این دو نمونه‌ای بود از ده‌ها فیلمی که علاوه بر سیاه نمایی داخل، بهشتی برین از خارج می‌سازند و به مخاطب القا می‌کنند که اگر به خارج فرار کند خوشبخت و سعادتمند خواهد بود. در میانه تفکراتم شعر پایانی فیلم مطرب شروع به پخش شد؛ یِ صدای قدیمی‌ام که تو گلو مونده آرزوی قدیمی من آرزو مونده آرزوی ترانه خوندن با لبی خندون آرزوی قدم زدن باهم زیر بارون این صدای منه آه این صدای منه ابر پر بارون یِ عمره تو چشای منه در همین زمان صفحه‌ای از تحلیل جناب سعید حجاریان در مقابلم بود که درباره تبعات اجتماعی کرونا نوشته بود: من نمی‌دانم چرا کرونا را ویروسی دموکرات نامیده‌اند... . ۱. کرونا، کشتار دسته‌جمعی می‌کند... . ۲. کرونا، به “گسست اجتماعی” می‌انجامد... . ۵. کرونا، ساخت قدرت را منهدم کرده است... . ۶. کرونا، خرافات را احیا کرده است... . مضاف بر این موارد به جست‌و‌جو حول ریشه لغوی کرونا پرداختم و آن را هم‌ریشه لغت (crown) به‌معنای “تاج” یافتم... . از این منظر، می‌توان خصلت شاهانه و جبارگونه کرونا را برجسته کرد. این خصلت علاوه بر پزشکی،‌ در سیاست هم مسبوق به سابقه است. نمی‌دانم چرا متن تحلیل این فرد در نظرم بیشتر شبیه بیانیه‌های اعتراضی جلوه نمود آن‌هم وقتی سینما که از نظر فکری وابسته به طیف سیاسی اصلاحات است به‌ویژه در دهه اخیر تمام‌قد در راستای گسست اجتماعی تلاش کرده و حتی شعار جدید شورش‌طلبان را نیز آماده ساخته است: یِ صدای قدیمی‌ام که تو گلو مونده این صدای منه آه این صدای منه 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💎 آزاد زندگی کن! 💠 روایت استاد از شیوه زندگی حضرت (ع) 🌺میلاد باسعادت حضرت علی‌اکبر (ع) و روز جوان مبارک باد🌺 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران ✅ eitaa.com/andishkadehmahdavihttps://t.me/andishkadehmahdavi
⚠️ «پایتخت6» مجموعه‌ای ناتمام از ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی با پخش 15 قسمت از سری ششم مجموعه تلویزیونی «پایتخت»، پخش این سری بر اساس توافق و اعلام قبلی به پایان رسید. در حالی که بنا به ادعای سازندگان آن، قسمت پایانی این سری یعنی قسمت شانزدهم، به دلایلی از جمله محدودیت‌هایی که شیوع بیماری کرونا به‌وجود آورده، اساساً فیلمبرداری نشده و وعده داده‌اند به محض برطرف شدن محدودیت‌های فوق، قسمت آخر را آماده ساخته و در یکی از اعیاد به پخش تلویزیونی می‌رسانند. این در شرایطی است که آنچه از 15 قسمت پخش شده عاید تماشاگر و مخاطب این سریال شده، به جز عدم وجود یک قصه و داستان درست و درمان و کلکسیونی از پراکنده‌گویی‌ها و پرحرفی‌ها و صحنه‌ها و ماجراهای بی‌ربط و اضافی، مجموعه باور نکردنی از رفتارها و اخلاق ناهنجار و پرآسیب و بدآموز بوده است. گستاخی‌ها و بددهنی‌ها و بی‌ادبی‌های بچه‌ها و فرزندان علیه بزرگ‌ترها و پدر و مادرها تحت عنوان «شکاف بین نسل‌ها»!، توهین به شعائر و مناسک مذهبی به بهانه «بیان ریاکاری»، رواج دروغ‌گویی و پنهان‌کاری و فریب در میان شخصیت‌های داستان،‌ ترویج و عادی‌سازی روابط و ارتباطات نامناسب و شکستن حریم محرم و نامحرم، القای رواج سوء‌ظن‌های فاجعه‌بار در خانواده‌های ایرانی، استفاده از شوخی‌های غیراخلاقی در میان خانواده که تاکنون در میان فیلم‌های سخیف سینمایی رایج بود و اینک به رسانه ملی راه یافته و... از جمله این ناهنجاری‌ها است که اگرچه از سری چهارم به بعد در مجموعه «پایتخت»، قوت گرفت ولی اینک در سری ششم به اوج خود رسید. آنچه روال معمول این دست از سریال‌ها محسوب شده و می‌شود، این بوده که فرضا در یک مجموعه 30 قسمتی، پس از 29 قسمت نمایش انواع و اقسام بداخلاقی‌ها و نابسامانی‌های رفتاری، ناگهان در قسمت آخر همه متحول شده و بنا به اجبار ضوابط تلویزیونی، همه چیز به خوبی و خوشی پایان می‌یابد که البته همین رویه هم مورد انتقاد و اعتراض بسیاری از کارشناسان و متخصصان امور رفتاری و روانشناسی قرار داشته و دارد. اما اینک در سری ششم «پایتخت»، حتی از آن یک قسمت پایانی جمع‌کننده سیاهی‌ها و تباهی‌ها هم دریغ شده و علی‌رغم توضیح ناظر کیفی این سریال مبنی بر برجسته‌سازی نکات مثبت در قسمت پایانی، ساخت و تولید این قسمت به زمان نامشخصی در آینده حواله داده شد و سری ششم مجموعه «پایتخت» در شرایطی گنگ، فاقد قصه و با رویکردی ضدخانواده به پایان رسید. ممکن است گفته شود که چنین انتقادهایی عجولانه بوده و در قسمت پایانی (که هنوز ساخته نشده) همه چیز جمع و جور گردیده و درست می‌شود. همه ناگهان متحول شده و نتیجه مورد نظر مدیران رسانه ملی ارائه می‌گردد ولی عجالتا به جز یک سریال در هم ریخته و پریشان احوال، آنچه در اذهان باقی مانده و می‌ماند، مجموعه‌ای از ناهنجاری‌های رفتاری و اخلاقی و نابسامانی‌های روحی و روانی است که شرح‌شان آمد. از طرف دیگر، این فصل از سریال پایتخت می‌تواند مصداقی بر ادعای همیشگی منتقدان و معترضان این‌گونه ساخت‌وساز مجموعه‌های تلویزیونی باشد که معتقدند تولیداتی از این دست به سبک بساز و بفروشی، با سرعت هرچه تمام فقط برای رسیدن به آنتن، بدون صرف وقت و دقت کافی بر روی فیلمنامه ساخته می‌شوند؛ آثاری دم‌دستی از آب درمی‌آیند که آسیب‌زایی فرهنگی آنها بسیار بیشتر از فواید کوچک و انگشت‌شمارشان است. سعید مستغاثی - روزنامه کیهان - ۱۶ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ - کد خبر: ۱۸۴۹۹۲ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
حجت‌الاسلام دکتر عبدالحسین خسروپناه*: دوستانی از بنده خواستند تحلیلی از پایتخت۶ داشته باشم و اینک بعد از مشاهده قسمت ۱۵، ضمن تشکر از دست اندرکاران این سریال و تبریک سال نو و اعیاد رجبیه و شعبانیه به نقدی کلیدی اشاره میکنم. البته کارشناسان نقدهای واردی بر آن گرفتند؛ از جمله: اختلاط نامحرم، ترویج بی حد رقص و موسیقی، تعابیر بی‌ادبانه مخصوصا نسبت به والدین و بزرگترها، بی‌احترامی به نماز و حج و ... لکن نقد ریشه‌ای‌تر این سریال به نظر بنده، رویکرد ایران‌گریزی و ایران تضعیفی است که متأسفانه از دوره قاجار توسط مستشرقین و بعد روشنفکر نمایان داخلی دنبال میشود و کتابها در باب ناتوانی و مجمع الرذایل بودن ایرانیان نوشته میشود. این سریال با نشان دادن ایرانیانی که یا قاچاقچی (ارسطو) هستند یا روانی(بهبود) یا مسئول ناتوان و بی‌عرضه و منفعل(نماینده مجلس) یا دارای کمبود شخصیت(بهتاش) یا نوجوانان غرق در اینستاگرام و فضای مجازی(دختران دوقلو) یا مدعیان پرادعای هیچ کاره و فرصت‌طلب(نقی) یا مروج آرایشگری و رفتارهای نامناسب(رحمت و فهیمه) یا عقل کلی که در مواردی احساسی داوری می کند(هما) که برای بیننده مخصوصاً بیننده خارجی تصویر بسیار منفی علیه ایران می‌سازد. سوال این است که چرا عده‌ای از نویسندگان و هنرمندان با هم تلاش می‌کنند تا ایرانی را با موفقیت‌ها، مقاومت‌ها و فرهنگ و تمدن بزرگ به ایرانی بی عرضه، ناکارآمد و احساسی و فاقد فرهنگ و تمدن معرفی کنند. انتظار این بود لااقل واقعیت‌های ایران اعم از ضعف‌ها و قوت‌ها به نمایش گذاشته شود تا ناامیدی در مخاطب تحقق نیابد. نکته قابل تأمل اینکه چرا پایتخت۶ بعد از پایتخت۵(مقابله با داعش) ساخته می شود؟ آیا نباید مدیران صدا و سیما در باب جریان شناسی سریال‌های ایرانی دقت بیشتری نمایند‌. * استاد فلسفه ومعاون علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی خبرگزاری آنا – شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱ - کد خبر: ۴۱۰۴ 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
📌مدیران باید پاسخگو باشند بعداز فوت مرحوم فردی به نام سکان نویسندگی پایتخت 6 را به دست گرفت. از امضا کنندگان نامه سراسر جسارت ۹۸ است و از نمایش‌نامه تئاترها و آثار این فرد به خوبی پیداست سابقه خوبی در مواجهه با دین، ارزش‌ها و انقلاب ندارد. با این اوصاف انتخاب چنین فردی برای خلق اثری که در فصل پنجم به عنوان افتخاری ملی بود چه مناسبتی دارد؟ چرا باید با سستی، بی تدبیری و عدم مدیریت مناسب، هزینه بیت المال و باورهای جامعه جولانگاه چنین افرادی شود؟ ⁉️مدیران باید پاسخگو باشند که چرا اجازه داده اند آرش عباسی با این ، نویسندگی سریال پایتخت ۶ با مخاطب میلیونی برعهده بگیرد و ارزش های دینی، ملی و فرهنگ ایرانی اسلامی را سخره بگیرد. 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
💠 نذر قربانی نیمه شعبان به نیت سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف و رفع بلا 💬 شما هم میتوانید در قربانی ها و تهیه ۲۵۱ عدد بسته غذایی به عدد حروف ابجد نام نامی حضرت معصومه سلام الله علیها (جهت تقسیم بین نیازمندان و افرادی که شغل خود را به خاطر کرونا از دست داده اند) سهیم باشید. 💳شماره کارت مرکز نیکوکاری شهید نبی لو 6037997950039694 ❌در صورت مشکل در واریز به شماره کارت فوق شماره کارت زیر به نام امام جماعت مسجد امام سجاد علیه السلام مهدی زارع که برای همین منظور در نظر گرفته شده است اقدام فرمایید: 5859831023725368 📞 شماره تماس جهت هماهنگی های بیشتر و کمک های غیر نقدی : 09120516740 💬 روش های مشارکت: 🔸واریز کمک به حساب مرکز 🔸ارسال این پیام به حداقل ۱۰ نفر 💠 ندای مسجد پرجمعیت ترین کانال مسجدی پردیسان_ قم 💠 http://eitaa.com/joinchat/2737766401C2d57e92163
🎬 دوره مجازی: گونه شناسی سیمای منجی در سینمای هالیوود 🔸به همت نمایندگی جامعه المصطفی ترکیه 🔸با همکاری اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران 🔴 به دلیل محدودیت شرکت کنندگان، اولویت با افرادی است که در ثبت نام پیشتاز باشند. در صورت تمایل برای شرکت در دوره: لطفا نام و نام خانوادگی خود را به سامانه پیامکی زیر ارسال فرمائید: 30006313 🔺 این دوره برای شرکت کنندگان رایگان است. 🔅اندیشکده مهدویت مسجد مقدس جمکران 🆔 eitaa.com/qahramani 🆔 sapp.ir/qahramani
تحققی: 📍دستبرد دولت به اموال مردم در سهام عدالت 🔹 اصل یک معامله بین دولت و مردم به عنوان بخش خصوصی بوده است که در این معامله یک طرف دولت به عنوان فروشنده و طرف دیگر مردم به عنوان خریدار قرار داشته اند که بر سر یک معامله با مختصات انتقال مالیکت از دولت به مردم با قیمت 1 میلیون تومان در اقساط چند ساله از طریق برداشت سود خود سهام توافق کرده اند. 🔸اولین نکته ای که در این قرار داد وجود دارد این است که انتقال مالکیت سهام در ابتدای قرار داد اتفاق افتاده و تنها واگذاری اداره آن به خود مردم به بعد از تسویه کامل با دولت موکول شده است. همچنین دولت در سال 96 در سه مرحله اقدام به پرداخت سود سهام عدالت کرد که با توجه به قرار دادی که دولت با مردم داشته، این اعطای سود به مردم به مثابه پایان تسویه کامل مردم با دولت بوده است و این تاخیر 3 ساله دولت در واگذاری سهام پس از تسویه کامل نیز یک امر خلاف قرار داد طرفین بوده است. 🔹دومین نکته مربوط به نصف شدن تعداد سهم های مردم به بهانه عدم تسویه کامل با دولت (از طریق سود دهی سهام) است که یک نقص آشکار حق مالکیت مردم توسط دولت به حساب می آید. با توجه به اینکه دولت در سال 85، مالکیت سهم ها را به مردم انتقال داده است، حال چگونه بعد از 14 سال می تواند در تقابل صریح با اصول 22 و 47 قانون اساسی و بدون اطلاع و رضایت مردم مال و سهام مردم را به نام خود بزند ؟ دولت حتی اگر ادعایی هم مبنی بر عمل نکردن مردم به وظایف و تعهداتشان دارد، موظف است که دعوای خود را به مراجع نظارتی انتقال دهد و با شفاف شدن تمام اسناد و حسابرسی های شرکت های مذکور، ادعای خود را ثابت کند و پس از آن نیز مطابق قرار داد طرفین به معامله خاتمه یا ادامه دهد و هرگز نمی تواند به طور یک طرفه تمام یا بخشی از معامله را فسخ نماید. 🔸 دولت یا می بایست بعد از شفاف شدن حسابرسی ها، مدت زمان بهره برداری از سود سهام را تمدید می کرد یا اینکه با آگاه کردن مردم از ارزش واقعی اموالشان این انتخاب را به آن ها می داد که مابه التفاوت یک میلیون تومان توافق شده را پرداخت نمایند. 🔹 در حال حاضر طبق ادعای رئیس سازمان خصوصی سازی ارزش سهام عدالت هر فرد 11 میلیون تومان است و بدهی ادعایی مردم به دولت مطابق ادعای خود دولت در سال 96 تنها 460 هزار تومان بوده است. بنابراین دولت نمی تواند رشد اموال مردم را به حساب خود بنویسد و جای برداشت 460 هزار تومان (ادعای دولت در 3 سال پیش) به مبلغ 5.5 میلیون تومان از دارایی مردم دستبرد زند. ✍ محمد قادری