بردگی مدرن
دانشگاه تهران که بودم یه دوستی داشتم که رتبه هم اتاقیش تو کنکور تک رقمی بود و برق دانشگاه شریف میخوند! برا فوق لیسانس رفت کانادا، بعد از مدتی به باباش گفت می خوام ول کنم و برگردم و یا برم قم درس حوزه بخونم، یا تو دانشگاه های خودمون مدیریت بخونم.
باباش هر چند دکترا داشت ولی تو فضای غیر متفکرانه جامه ما زندگی می کرد و بیش از سطح تفکر عوام، به چیزی نمی تونست توجه کنه.
بنابراین این کار پسرش رو خیلی احمقانه می دونست و بهش گفت: تو معتبرترین دانشگاه دنیا داری درس می خونی، اونم در بالاترین رشته! دو روز دیگه که برگردی ایران، میشی استاد دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف، با کلی درآمد و عزت و احترام؛ چرا همچنین تصمیم گرفتی؟
جواب داد: بابا یه روز که اینجا از تنهایی دلم گرفته بود به فکر فرو رفتم و در احوال هم کلاسی هام دقت کردم که ظاهرا جزو نوابغ درجه یک دنیا بودند.
دیدم همشون یا افغانی هستند یا ایرانی، یا پاکستانی، یا هندی و یا ....... و به طور کلی همشون مال این کشورای استعمار زده هستند.
از خودم پرسیدم، مگه اینجا بهترین دانشگاه و این رشته، بهترین رشته نیست؟ پس نابغه های انگلیسی و اسرائیلی و آمریکایی کجا هستند؟
بالأخره همشون که خنگ نیستند و حتما اون ها هم چهار تا نابغه دارند.
رفتم تحقیق کردم و فهمیدم چه کلاه گشادی سرم رفته. دیدم اون ها نابغه هاشونو میفرستند تو رشته هایی که به شاهرگ حیاتی بشریت مربوط میشن. این کارو میکنند تا بتونند بشریت رو چپاول کنند. نابغه هاشونو می فرستند تو رشته هایی که برای امورات سخت افزاری و نرم افزاری بشری، مثل منابع انسانی، نفتی، کشاورزی، معادن، نوابغ، ادارات، شهرداری ها، وزارت خونه ها، نظام آموزشی، نیروهای نظامی و انتظامی و...، حکم سیستم عامل ویندوز رو داره تا بتونند همه این ها رو به بهترین وجه با همدیگه هماهنگ کنند.
نابغه های اونا در رشته های علوم انسانی مثل فلسفه، حقوق، مدیریت، جامعه شناسی یا کشاورزی، اقتصاد و امثال اینا درس میخونند.
اونجا بود که فهمیدم اونا به من به چشم یه کارگر فریب خورده نگاه می کنند. نه مثل یه دانشمند فرهیخته. همون طور که ما اگه لوله آب خونه مون بترکه، زنگ می زنیم لوله کش بیاد و طبق نظر ما تعمیرش کنه، اونا وقتی که می خوان ماهواره و موشک پرتاب کنند، زنگ میزنند کارگر از ایران یا چند تا کشور عقب مونده بیاد و برای اونا و زیر نظر و تحت مدیریت اونا موشک هوا کنه. با این تفاوت که این کارگر بر خلاف لوله کش، باید حتما نابغه باشه. و همون جور که ما نجارها و کارگرها رو تحویل می گیریم و دمشونو می بینیم تا کارمون رو درست و خوب انجام بدهند، اون ها هم کارگرای نابغه شون رو تحویل می گیرند تا کارشون پیش بره و بتونند به هدفشون برسند.
فهمیدم که تو کشور اونا، ارزش واقعی رشته های مهندسی و پزشکی، در حد بنا و معمار ساختمون و نجار، یا یه ذره بیشتره، ولی تو کشورای استعمارزده، ارزش علوم رو جابجا کردند و رشته هایی که ارزششون برابر ارزش انسانه و اصل موضوعشون سعادت انسان و جامعه است، تو کشور ما خوار و ذلیل شده، ولی رشته های مهندسی و تجربی به کاخ آرزوها تبدیل شده اند.
یه زمانی یکی از رؤسای جمهور کشور در جمع دانشجویان ایرانی مقیم اروپا سخنرانی کرد و اونجا با افتخار گفت: ما افتخار می کنیم که 40 درصد دانشمندان ناسا، و بزرگترین استادان دانشگاه های اروپا، ایرانی هستند. ما افتخار می کنیم که معتبرترین پزشکان اروپا، متخصصان ایرانی اند و .........
من تو دلم بهش گفتم: استاد! تو فکر کردی اون 60 درصد که ایرانی نیستند، آمریکایی هستند؟! اون 60 درصد هم مال چهار تا کشور استعمارزده هستند که مسؤولین شون مثل تو نفهمیدند چه کلاهی سرشون رفته؛ اون 60درصد هم مال افغانستان و مالزی و پاکستان و سوریه و عراق و چین و هند و لبنان و ژاپن و... هستند.
نابغه تراز اول آمریکایی و انگلیسی و فرانسوی و اسرائیلی هرگز وقتش رو تو این رشته ها تلف نمیکنه. سیستم مدیریتی شون به گونه ای طراحی شده که نابغه اونا به رشته ای بره که شاهرگ حیات بشریته، به رشته ای بره که بتونه نابغه ما رو مثل یه برده به کار بگیره.
یه زمانی اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده هایی داشتند که کارهای بدنی خیلی سخت رو انجام بدن. با کشتی حمله کردن به آفریقا و کشتند و غارت کردند تا مردم سیاه پوست، از بچه تا پیرمرد رو بار کشتی کنند و بیارند به اروپا و آمریکا تا براشون بردگی کنند.امروز هم اروپا و آمریکا برای ساخته شدن نیاز به برده دارند، منتهی نه اون برده های سیاه پوست دیروزی که کارهای بدنی طاقت فرسا انجام میدادند. برده امروزی باید نابغه باشه تا بتونه موشک و ماهواره و رادار و تجهیزات پزشکی بسازه.
برده دیروز رو به زور با کشتی بار میزدن و میبردن اما برده امروز رو با برنامه ای به نام المپیاد ریاضی و زیست و شیمی و نجوم شناسایی میکنن و میبرند.
@gharar_a
💥 #بنياميه مانع #نشر_توحيد نمیشدند بلکه جلوی #معرفي_شرک را ميگرفتند.
«در روايت آمده است بنياميه مانع نشر توحيد نمیشدند بلکه جلوی معرفي شرک را ميگرفتند؛ چرا که وقتي شرک شناخته نشد، ميتواند خودش را به عنوان توحيد معرفي کند! (إِنَّ بَنِي أُمَيَّةَ أَطْلَقُوا لِلنَّاسِ تَعْلِيمَ الْإِيمَانِ، وَ لَمْ يُطْلِقُوا تَعْلِيمَ الشِّرْكِ، لِكَيْ إِذَا حَمَلُوهُمْ عَلَيْهِ لَمْ يَعْرِفُوه).
این يعني اسلامِ يکبعدی. اسلامي که در آن #تولی باشد اما #تبري نباشد. محبت باشد اما غضب نباشد. اگر اينطور شد، همه مکاتب، کمکم، توحيدي پنداشته ميشوند!
انسان بايد هر دو دستگاه را بشناسد: يکی، معارف اهل بيت(ع) و دستگاه عظيم آنهاست و دوم دستگاه ظلماني طواغیت و شیاطین و بهتبعش کفار و مشرکين و منافقین تا دنياي امروز، که شايد سازمانيافتهترينش حجاب مدرنيته است که با همه ابعادش بر معارف ديني و دستگاه حق سنگيني ميکند.
انسان بايد آن حجاب را بشناسد و بشناساند و راه برونرفت از اين فضاي ظلماني را براي جامعه تبيين و طراحي کند؛ همچنین باید معارف اهل بيت(ع) را بشناسد و راه زندگي کردن «فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللَّهُ أَنْ تُرْفَعَ وَيُذْكَرَ فِيهَا اسْمُهُ» را به ديگران بياموزد.»
#استاد_میرباقری
☑️ @mirbaqeri_ir
8.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⏸جناب آقایان رئیسی و قالیباف! شما داعیهدار انقلابی گری و دفاع از حقوق مردم هستید. ملت از شما انتظار دارند با کنار گذاشتن ملاحظات سیاسی و رودربایستیهای غیرقابلقبول، حقوق تضییع شده مردم توسط وزارت ارتباطات را احیا کنید.
👈اتلائف ۱۹ هزار میلیارد تومانی به بهانه راه اندازی شبکه ملی اطلاعات، هزاران میلیارد تومان درآمد وزارت ارتباطات از مابه التفاوت CDN های تلگرام در کشور، اعطاء و به باد دادن ۴۰۰ میلیارد تومان به هاتگرام و تلگرام طلائی و اتلاف ۲۰۰ میلیارد تومان در پروژه شکست خورده فیلترینگ هوشمند فقط بخشی از تخلفات وزیر ارتباطات هست.
❇️حمایتهای آشکار و پنهان آقای فیروزآبادی - دبیر شورای عالی فضای مجازی- نقش بسزایی در زمینهچینی و مقدمه سازی برای تخلفات وزیر ارتباطات داشته است. ازاینرو لازم است آقای فیروزآبادی نیز در کنار آقای جهرمی پاسخگوی عملکرد خسارتبار خود باشد.
❇️ تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت ارتباطات، استیضاح وزیر و محاکمه او و آقای فیروزآبادی در دادگاه علنی، کمترین انتظار ما دانشجویان از قوای مقننه و قضائیه است.
متن کامل نامه را در خبرگزاری فارس بخوانید:👇👇
http://fna.ir/ezh35p
🔴 داستان غم انگیز «شاد»
🔷 چرا آموزش و پرورش باید در مورد آموزش مجازی دانش آموزان تجدید نظر بکند؟
1⃣ آموزش و پرورش به بچه ها فقط «شاد» نداده است بلکه «شاد» به همراه گوشی هوشمند،زیرساخت غیراستاندارد، اینترنت ناپاک، شبکه های اجتماعی مخرب و هزاران محتوای فاسد و همراه با آسیب های فرهنگی، اجتماعی و اخلاقی داده و دانش آموزان را در این فضا رها کرده است.
2⃣ در واقع آموزش و پرورش قصد داشته که یک مشکل را برطرف کند اما هزار مشکل و تهدید دیگر ایجاد کرده است! 3⃣ با این حساب ،باید بگوییم که غربی ها نیاز به اجرای سند 2030 در کشور ندارند! متن کامل در جهان نیوز👈👈 http://www.jahannews.com/report/738537
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#محرمانه_مدیا
📍اظهارات جالب غفاری مدیر عامل ایتا در خصوص شبکه ملی اطلاعات
@secret_file
▪️مدیر فناوری اطلاعات کشور (وزیر ارتباطات) دغدغه شبکه ملی اطلاعات را ندارد.
▫️کارمندان دولت حتی برای امنیت دادههای دولتی از شبکههای داخلی استفاده نمیکنند.
▪️وقتی دعوتنامههای وزارت ارتباطات در تلگرام و واتساپ ارسال میشود از مردم چه انتظاری داریم؟
👌 #محرمانه کانال حرفهایها
http://eitaa.com/joinchat/361299968Ca15e2013ea
محرمانه را به دیگران هم معرفی کنید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 در خبرگزاری صدا و سیما چه خبر است؟!
🔹این گزارش سفارشی چند روز پیش بر روی خروجی خبرگزاری صدا و سیما قرار گرفت و همان طور که مشخص است یک رپرتاژ پر و پیمان برای وزیر ارتباطات است. اما پشت صحنه اینگزارش سفارشی در خبرگزاری صداوسیما چه بوده(که بارها تکرار شده) و جهرمی از کجا نفوذ کرده؟!
🔻به عنوان نمونه در خبرگزاری صداوسیما خانم خبرنگاری بود که به صراحت از یکی از سازمانهای دولتی برای تولید گزارش ۱۵ میلیون تومان خواسته بود و در انتها با ورود مدیران نظارتی تلویزیون موضوع لو رفت اما با حمایت ویژه رییس خبرگزاری، این خانم هنوز در خبرگزاری کار می کند و روی آنتن می رود.
🔹یکی از مدیران کل این خبرگزاری هم در ابلاغی شفاهی و عجیب از خبرنگاران خواسته هدایایی را که از سازمان های مختلف می گیرند به او تحویل دهند بویژه هدایای نقدی را. وی گفته این مبالغ را می گیرد و برای خبرنگاران در کارانه شان لحاظ می کند چیزی که تا بحال در آنجا در این سطح وجود نداشته است.
🔻در حال حاضر واحد مرکزی خبر با آن قدمت و سلامت در پنج سال گذشته به جایگاه نزولی رسیده و لزوم ورود مرکز صیانت (حراست) را نشان می دهد.
🔥 @mahramaneh1
🔰 اهمیت فضای مجازی در کلام #رهبر_انقلاب
مقام معظم رهبری در دو دیدار تصویری که اخیراً با هیئت دولت و مسئولان آموزش و پروش داشتند، تاکیدات چندباره ای نسبت به لزوم توجه و دقت در باب فضای مجازی فرمودند:
🔷 اهمّیّت فضای مجازی و لزوم راهاندازی شبکهی ملّی اطّلاعات
مسائل دیگری هم البتّه در کشور وجود دارد. یک مسئله که من اصرار دارم روی آن تکیه بکنم، مسئلهی #فضای_مجازی است؛ خب فضای مجازی خیلی مهم است. آقایانی که در زمینهی فضای مجازی نظراتی دارند و ابراز میکنند و گاهی میگویند که این جزو زندگی اصلی مردم است -که ما هم قبول داریم؛ الان واقعاً فضای مجازی، یک بخش حقیقی از زندگی مردم شده؛ حالا #دولت_الکترونیک و از این قبیل که به جای خود محفوظ است- شکّی نیست [امّا] آنچه عرضِ من است و من روی آن تکیه میکنم این است که فضای مجازی بدون اختیار ما، از بیرون از اختیارِ ما دارد مدیریّت میشود؛ بحث این است. فضای مجازی یک چیزی نیست که آدم بتواند مثل یک آب روانی هر جور که میخواهد از آن استفاده بکند؛ دیگران دارند این آب را به یک سمتی که خودشان میخواهند هدایت میکنند؛ آنها دارند #مدیریّت میکنند این فضا را. خب وقتی که ما میدانیم کسانی از بیرون دارند فضای مجازی را -که ما هم دستاندرکارش هستیم و مبتلابهِ ما است- هدایت میکنند و مدیریّت میکنند، ما نمیتوانیم بیکار بنشینیم در مقابل او؛ ما نمیتوانیم مردممان را که با فضای مجازی ارتباط دارند، بیپناه رها کنیم در اختیار آن مدیری که دارد پشت پرده، فضای مجازی را اداره میکند. عوامل مسلّط بینالمللی در این زمینهها بشدّت فعّالند: از لحاظ خبردهی، #خبررسانی، #تحلیل_دادهها و امثال گوناگون؛ هزاران کار دارد انجام میگیرد روی فضای مجازی. برای خاطر این است که بنده روی مسئلهی #شبکهی_ملّی_اطّلاعات این همه تأکید میکنم.
این #شورای_عالی_فضای_مجازی و #مرکز_ملّی_فضای_مجازی که تشکیل دادهایم و بنده اصرار داشتم و دارم که این [شورا] تشکیل بشود و رؤسای محترم در آن شرکت کنند و تصمیمگیری کنند و اجرا کنند، به خاطر اهمّیّت این مسئله است؛ نمیشود این مسئله را رها کرد. و من میبینم که آن اهتمام لازم به خرج داده نمیشود. خب الان شبکهی ملّی اطّلاعات اجزائی دارد، این اجزا باید در زمانبندیهای مشخّص تحقّق پیدا کند؛ آدم میبیند که تحقّق پیدا نمیکند، از زمانبندیها عقبند؛ یا سیاستهای اصولیای در زمینهی پهنای باند وجود دارد که مکرّر ابلاغ شده، خب این سیاستها باید رعایت بشود و اینها مورد درخواست و تأکید مؤکّد اینجانب است. ۱۳۹۹/۰۶/۰۲
📶 آفات و زیانهای احتمالی در آموزش مجازی
در باب #آموزش_مجازی، یک نکتهی دیگر هم وجود دارد و آن، زیانهایی است که احتمالاً در آموزش مجازی وجود دارد. حالا این #شبکهی_شاد که به وجود آمده، بسیار چیز خوبی است منتها بایست مراقبت کنید تا این موجب این نشود که جوانها وارد فضای بی بند و بار و رهای #اینترنت بشوند و سرشان گرم بشود به یک چیزهای دیگری که هم از لحاظ اخلاقی، هم از لحاظ اعتقادی خطرهای بزرگی برای اینها دارد؛ این را باید کاملاً مراقبت بکنید، یعنی پیشبینی کنید. ... باید کار کنید در این زمینه؛ یعنی کاری است که نمیشود رها کرد این را؛ چون بحث بهاصطلاح اُنس بچّهها با فضای مجازی، محسّناتی دارد، عیوبی هم دارد. یکی از عیوبش این است که گفتم؛ یکی از عیوبش منزوی شدن بچّهها در خانه است؛ وقتی که با این #تبلت و مانند اینها آشنا شدند، میروند سرگرم آن کار میشوند و از محیط خانه و خانواده در واقع بتدریج دور میشوند. باید به اینها توجّه کنید و مراقبت کنید.
۱۳۹۹/۰۶/۱۱
#انجمن_سواد_رسانه_طلاب
✅ @savad_rasaneh
پیام رهبر انقلاب در پی اهانت یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اعظم
🔹بسمهتعالی. گناه بزرگ و نابخشودنی یک نشریّه فرانسوی در اهانت به چهره نورانی و قدسی حضرت رسول اعظم (صلّی الله علیه و آله) بار دیگر عناد و کینه شرارتبار دستگاههای سیاسی و فرهنگی دنیای غرب با اسلام و جامعه مسلمانان را آشکار ساخت.
🔹بهانه آزادی بیان برای محکوم نکردن این جرم بزرگ که از سوی برخی سیاستمداران فرانسوی گفته شده کاملاً مردود و غلط و عوامفریبانه است.
🔹سیاستهای عمیقاً ضدّاسلامی صهیونیستها و دولتهای استکباری عامل اینگونه حرکتهای دشمنانه است که هر چند یکبار بُروز مییابد.
🔹این حرکت در این برهه زمانی میتواند، نیز به انگیزه منصرف کردن ذهن ملّتها و دولتهای غرب آسیا از نقشههای شومی باشد که آمریکا و رژیم صهیونیستی برای این منطقه در سر دارند.
🔹ملّتها مسلمان بهویژه کشورهای غرب آسیا، ضمن حفظ هوشیاری در مسائل این منطقه حسّاس، باید هرگز دشمنیهای سیاستمداران و سردمداران غربی نسبت به اسلام و مسلمین را فراموش نکنند.
والله غالب علی امره. سیّدعلی خامنهای ۹۹/۶/۱۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده این بازگشایی مدارس چیست؟
این کلیپ رو حتما ببینید 👌
@BisimchiMedia
لزوم اقدام متقابل ایران در برابر بازگشت تحریم های شورای امنیت.docx
35.9K
👆👆 فایل بسیار مهم بالا را حتماً بخوانید...
🔷🔹 آیا تا چند روز دیگر، امریکا میتواند تحریمهای تسلیحاتی ایران را تمدید کند؟ آیا آمریکا دیگر نمیتواند در کمیسیون برجام دخالت کند؟
📘 هشیار باشیم که دوباره کلاهی گشادتر از برجام بر سرمان نرود؛ عاقل از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود.
👈 لزوم اقدام متقابل ایران در برابر بازگشت تحریم های شورای امنیت
🔸 به کانال مدرسه اقتصاد بپیوندید👇
eitaa.com/joinchat/3142254611C50a304a13b
شهيد همت : هر موقع راه را گم کردید نگاه کنید آتش دشمن کدام سمت را هدف گرفته، همان جبهه خودی است
@Bisimchimedia