12.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نفَسهایم سرودِ مرگ میخوانند با شادی
مبارک باد این مردن، مبارک باد آزادی
#نوید_نیّری
My recording ۱.mp3
8.02M
💠 شرح نامه ۳۱ نهجالبلاغه
🌿#جلسه_شانزدهم، ۱۱ آذر ۱۴۰۳
«ارائه شده در کلاس شهید بالازاده»
🎙نوید نیّری
🔻آقای خسروپناه! دوران رهاییست!
🖊مهدی جمشیدی
[یکم]. چند سال پیش در یکی از مدارس، چند جلسهای برای دانشآموزان، اخلاق جنسی تدریس کردم؛ اما از تدریس، پا فراتر نهادم و به دانشآموزان نزدیک شدم و از دنیای درونی آنها مطلع شدم. عجیب بود؛ نسبت به نسل و دهۀ من، انحرافهای جنسی، بسیار گسترده شده و آلودگیهای اخلاقی، ریشه دوانیده بودند. بااینحال، این نوجوانان غوطهور در معصیت، مشاور و راهنمای دلسوزی نداشتند که مسألههای درونیشان را با او در میان بگذارند. یکی از دانشآموزان میگفت مبتلا به خودارضایی است و مشاور رسمی آموزشوپرورش به او گفته هفتهای یکبار انجام این عمل اشکالی ندارد. حجم آفتها و انحرافها آنچنان بود که علاج ریشهای و ساختاری میطلبید.
[دوم]. برای گفتگو با دانشآموزان، به یکی از مدارس دخترانه رفته بودم. مشخص بود که به زور و اجبار به نشست آمده بودند. هرچه میگفتم در ذهنها جا نمیگرفت؛ گویا یک شکاف هویّتیِ بزرگ پدید آمده بود که امکان تفاهم و گفتگو را از میان برده بود. این همه فاصله و زاویه، عجیب بود. پس از برنامه، یکی از دانشآموزان کنارم آمد و گفت فقط میخواهم به شما بگویم که بسیار دیر آمدید. او درست میگفت اما مخاطبش من نبودم؛ نویسندهای که تمام توان خود را در دو دهۀ اخیر، صرف روشنگری و اعتراض و انتقاد و مناظره و تبیین کرده است.
[سوم]. در جریان اغتشاشات سال ۱۴۰۱ که برای اولین بار، دامنۀ کشمکشها و تضادها به مدرسهها هم کشیده شد، دخترم که در یک مدرسۀ دولتی تحصیل میکرد، بهشدت از سوی همکلاسیهایش مورد فشار و تحقیر قرار گرفت. همکلاسیهای او که همگی غیرچادری بودند و ذهنیّت منفی نسبت به انقلاب داشتند، چادریبودن او و عقاید دینی و انقلابیاش را به دستاویزی برای بایکوتکردن وی و سرزنش و ملامتش تبدیل کرده بودند. فشارها و کنایهها به دخترم در حدی بود که در مدت کوتاهی، نشانههای افسردگی در او نمایان گردید. بسیار احساس انزوا و تنهایی میکرد و میگفت در مدرسه، دوستی ندارد که سبک زندگی و تفکرش مانند او باشد. در اینجا بود که من در این اندیشه فرو رفتم که آیا من مقصرم که به دلیل قرار داشتن در طبقۀ متوسط، توان پرداخت شهریۀ مدرسۀ غیردولتی را ندارم، یا نهادهای فرهنگی و از جمله شورای عالی انقلاب فرهنگی که بیخاصیّت و بیکفایت هستند؟!
[چهارم]. از کنار مدرسۀ دولتی پسرم میگذشتم. صدای بلند فحاشیهای ناموسیِ بسیار رکیک دانشآموزان را با یکدیگر شنیدم. گویا با یکدیگر درگیر شده بودند. از پسرم در این باره پرسیدم. پاسخ داد همیشه در مدرسه نزاع هست و هرچه میخواهند میگویند و یکبار هم که معاون مدرسه میخواست اینان را مهار کنند، خودش را کتک زدند. دریافتم مدرسه، رهاست و کنکور و دیوانسالاری و شبکههای اجتماعیِ غربی و بیعملی نهادهای فرهنگی، همهوهمه، هویّت را بر باد دادهاند. نه معاون پرورشی دارند و نه کمترین خبری از کار فرهنگی است و نه معلمان در جهت تربیت تلاشی میکنند و ... . به معنی واقعی کلمه، مدرسه رهاست.
[پنجم]. حجتالاسلام خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، چندیست که به منتقدان کارنامۀ شورا میتازد و آنها را بیاطلاع و غیرمیدانی و بیادب میخواند و به دفاع از شورا میپردازد. دیگران را نمیدانم اما من از زندگی روزمرّۀ فرهنگی نوشتم، از عینیّتهای محسوس، از واقعیّتهای کنونی، از زیر پوست جامعه، از ذهنیّتهای فرسودهشده، از لیبرالیسم فرهنگی، از اغتشاش معنایی و زوال هویّت، از سرمایهسالاری در نظام آموزشی، از خاموشی و انحطاط شورای عالی انقلاب فرهنگی، از دوگانگی فرساینده در درون نظام، از منافقان انقلاب و ... . من از آن انقلابیهایی نیستم که فرزندانم را از جامعۀ واقعی جدا کنم و به درون گلخانههای شبهمذهبی که مدرسه نام گرفتهاند ببرم. همین که انقلابیها، فرزندانشان را از مدرسههای دولتی جدا کردهاند، به معنی شکست نظام در انقلاب فرهنگی نیست؟! مگر بنا نبود توحید در ساخت اجتماعی و زندگی روزمره، مستقر شود و جامعه، به بستری برای کمالات معنوی و ایمانی تبدیل گردد؟! آنقدر از واقعیّتهای جامعه احساس خطر کردهاند که برای خود، کلونیهای آموزشی ساختهاند و فقرا و طبقۀ متوسط را در مدارس دولتی رها کردهاند. این وضع، نه عدالت است و نه اخلاق. و من در شورای عالی انقلاب فرهنگی، یک مرد نمیشناسم که این دردهای عمیق و مزمن را فریاد بزند و یقه چاک بدهد و از کارگزاران فرهنگیِ بیکفایت و ضعیفالنفس، پاسخ و عمل بطلبد. همه با هم تعارف دارند. سیاست، حقیقت را بلعیده و قدرتطلبی، خدایی میکند و آرمانها، در دهۀ شصت جا ماندهاند.
https://eitaa.com/mahdi_jamshidi60
My recording ۱.mp3
7.54M
💠 شرح نامهی ۳۱ نهجالبلاغه
🌿#جلسه_هفدهم، ۱۳ آذر ۱۴۰۳
«ارائه شده در کلاس شهید بالازاده»
🎙نوید نیّری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چقدر در زندگیمان یاد حضرت زهرا (سلام الله علیها) هستیم؟
«برتر از تمام کهکشان ها»
✅️ همچنین ببینید:
«وصله چادر بی بی»
🌺 قالَتْ سلام الله علیها :.... إنْ لَمْ یَکُنْ یَرانی فَإنّی اراهُ، وَ هُوَ یَشُمُّ الریح .
📚 بحارالا نوار ج 43، ص 91، ح 16، إ حقاق الحقّ:ج 10، ص 258
🌺 مرد نابینائی وارد منزل شد و حضرت زهراء - سلام الله علیها - پنهان گشت، وقتی رسول خدا ص - علّت آن را جویا شد؟ در پاسخ پدر اظهار داشت:
🌺 اگر آن نابینا مرا نمی بیند، من او را می بینم، دیگر آن که مرد، حسّاس است و بوی زن را استشمام می کند.
🏴 سالروز شهادت مقتدای عشق و ایثار و عفّت و عبودیت، دردانهی عالم امکان حضرت زهرا - سلام الله علیها - را تسلیت عرض میکنیم.
🌸 قالَتْ فاطِمَةُ الزَّهْراء -سلام الله علیها-:
🌸 خَیْرٌ لِلِنّساءِ أنْ لا یَرَیْنَ الرِّجالَ وَ لا یَراهُنَّ الرِّجالُ ؛
🌸 بهترین چیز برای زن آن است که مردی را نبیند و نیز مورد مشاهده مردان قرار نگیرد.
📚 بحار، جلد ۴۳، ص۹۲
🏴 شهادت_اسوهی_بانوان_جهان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
➖تو دهنی به همهی مخالفین حجاب الزامی و قوانین شرع مقدس اسلام در هر جایگاهی که هستند.
#تو_غلط_میکنی_قبول_نداری
غائلهی ژینا تمام شد. پس از دو سال، جنبش فواحش اکنون از درون دولت و مجلس و عدلیه تا کف کوچه و کافه و آکادمی به هتک فاحش شریعت محمدی و حجاب شرعی سرگرم است...
باسمه تعالی
#باز_نشر
#نشر_حداکثری
🌹«تقدیم به حضرت امام روحالله و شهیدانِ عفاف و حجاب، آرمان علیوردی و روحالله عجمیان و تقدیم به تمام کسانی که قلبشان برای اسلامِ عزیز میتپد.»
ای خمینی هنوز مستِ توییم
مکتبیهای بت پرستِ توییم
بتِ ما خود نمادِ توحید است
مثل او را جهان نزاییدهست
نقشهی راهِ ماست مکتب او
سوخت باید در آتشِ تبِ او
هرکه از راهِ او جدا باشد
دشمنِ خونیِ خدا باشد
چون که راهش همان مسیرِ علیست
عبدِ اویم که او اسیرِ علیست
مثل پیغمبری ز راه رسید
ظلمت از شب گریخت، ماه رسید
چون مسیحا به مردگان جان داد
ملتی را حیاتِ قرآن داد
گفت باید برادری باشد
نور، معیار برتری باشد
هرکه تقوایی است محترم است
دینِ حق هرکجاست، آن حرم است
چه بسا یک نفر ز قطب شمال
اهل تقواست، در همه احوال
یک نفر نیز اهل ایران است
علنی اهل فسق و عصیان است
فاسقی را که اهل ایران است
حرمتی نیست، نصِّ قرآن است!
آیهی: اِنَّ اَکرمْ اَتقاکُم ...
اَکرمَ القومِ اِنَّ اَتقاکُم ...
این گواهِ بیان روشنِ ماست
مرزِ اسلام، مرزِ میهنِ ماست
ماه من! عارف جمارانی!
رهبرِ سیّدِ خراسانی!
«عَجز الواصِفونَ عَن صِفَتک
ما عَرفناکَ حقَّ مَعرفتک»
دلم انگار غرقِ خون شده است
عازمِ وادیِ جنون شده است
دلخوریم آنچنان که حوصله نیست
آشنا هست، از عدو گله نیست
روزی آن مرد انقلاب آورد
بر سوالِ جهان جواب آورد
هرچه میگفت، از خدا میگفت
مرگ و لعنت به کدخدا میگفت
روی منبر نشست و محکم گفت
ترس ما را شکست و محکم گفت:
«مملکت جای بیحجابی نیست
واجبِ شرع، انتخابی نیست»
کدخدا خواست بیحیا باشیم
از مسیرِ علی جدا باشیم
حزبِ شیطان به او بَلی گفتند
«نَه» به همراهیِ علی گفتند
راهِ حیدر مسیرِ سازش نیست
پاسخ هرزگی، نوازش نیست
نهیِ منکر، خضوع و خواهش نیست
شهر، جولانگهِ فواحش نیست
امرِ رهبر سکوت و سازش نیست
معنیِ امر و نهی، خواهش نیست
قاتلِ آرمان چرا زندهست؟
دشمنِ دینمان چرا زندهست؟
هتکِ احکام دین جوابش چیست؟
کشتنِ آرمان عِقابش چیست؟
خونِ او ریخت پای این نهضت
تا بیابند متقین عزّت!
هرکس اینجا به هرزگی پرداخت
پا فراتر گذاشت، بهتر تاخت!
جانِ یارانِ دین چه ارزان است!
امنیت دارد آنکه عریان است!
همه اینجا رها و آزاداند
جز کسانی که آبرو دادند
با دو خط قصّه خوابمان برده
سیل جاریست، آبمان برده
باز با حرف، راممان کردند
قول داده، آراممان کردند
تا وَلی گفت: «هرزگی باید ...
این بساطِ برهنگی باید ...
... جمع گردد از این خیابانها»
رفت بر نیزه باز قرآنها
باز گفتند: اولویت نیست!
نهیِ منکر، صلاح ملت نیست!
جگرم سوخت از غریبیِ دین
امرِ فرمانده مانده روی زمین
نهی از منکر است راهِ حسین
نکند بوده اشتباهِ حسین؟!
نیست کشف حجاب منکر نه؟
گوشِ وادادگان شده کر! نه؟
سَر به نِی رفت تا حیا نرود!
مردم از یادشان خدا نرود!
جان به کفهای دورهی کرونا!
شهرتان را گرفته بوی زِنا!
کن تماشا برهنگیها را
در دلِ شهر، هرزگیها را
کاش غیرت ز یادمان نرود
جان اگر رفت، باشد، آن نرود
کربلا قصّهی مدارا نیست
هر که کوتاه آید از ما نیست
حرف آخر برای فاطمه است
هرچه دارم فدای فاطمه است
مادری کن مرا به عهده بگیر
این زمینخورده را به عهده بگیر
خستهام ... چادرت پناه من است
نورِ چَشمت چراغِ راهِ من است
پسرت را ببخش سر به هواست
گرچه همواره تکیهام به شماست
مرگ خواهد رسید، کاری کن!
این سیهروی را تو یاری کن!
قدرِ آنی مرا رها نکنی!
از نگاهت مرا جدا نکنی!
با تو خوش عرصهایست مَحشرِ ما
سایهات مستدام بر سر ما
✍🏻 نوید نیّری
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 | یاور مظلوم ها
داریم عهد دیرین تا شکوه و عزت دین
داریم عهد دیرین تا رهایی فلسطین
🎤 حاج امیر عباسی و کربلایی مصطفی اللهیاری
#مادرم_مظلومه_بود_یاور_مظلوم_ها
•┄┅┅┅┅❀┅┅┅┅┄•
۳۰۰ شهیدِ دفاع مقدس از اسلام را آوردهاند تا آرمانهای برباد رفته و خونهای پایمال شدهیشان زیر پای جنبش فواحش و کارگزاران دینستیز در کف خیابانهای تهران را نشانشان دهند.
🌹... حَتّی دَخَلَتْ عَلی أَبی بَکْرٍ وَ هُوَ فی حَشْدٍ مِنَ الْمُهاجِرینَ وَ الأنْصٰارِ وَ غَیْرِهِمْ ...
تا این که حضرت وارد شد بر ابیبکر در مسجد در حالی که گرداگرد او را جمع زیادی از مهاجرین و انصار و دیگر مسلمین گرفته بود. حَشد همان گروه و جماعت است.
🔘 فَنیطَتْ دُونَها مُلاَءةٌ ...
سپس میان حضرت و مردم #پردهای نصب شد.
وقتی حضرت زهرا(س) وارد مسجد میشود در آنجا پردهای نصب میشود. مُلاَءةٌ به معنای إزار یا پرده است. یعنی بین ایشان و آن مردها که از مهاجرین و انصار و گرداگرد ابیبکر بودهاند پردهای آویخته میشود حتی در برخی نسخهها آمده است مُلاَءةٌ قِبطّیةٌ یعنی حتی جنس پرده را که مصری بوده است مشخص کردهاند. به هر حال نکتۀ مهم در این بخش آن است که همین که حضرت وارد میشود دستور میدهند که پردهای بین ایشان و دیگران بیاویزند. البته از کلمۀ فَجَلَست که در خطبه آمده استفاده میشود که قبل از این که حضرت بنشینند پرده را سریع میآویزند. یعنی همین که خبردار میشوند دختر پیغمبر(ص) در راه مسجد است یا به محض ورود ایشان محیط را آماده میکنند و این #پرده را نصب میکنند و این خود باز از اموری است برای حفظ حضرت از نگاه مردان و احترامی بوده که به صورت سنّت درآمده است.
➖آیت الله آقا مجتبی تهرانی، ایام فاطمیه سال 1374، شرح خطبهی فدکیه
🌹در حدیث معتبری از امام صادق (ع) نقل شده كه حضرت دربارهی سنت امیرالمومنین_علیه السلام_فرمودند:« وَ كَانَ يَكْرَهُ أَنْ يُسَلِّمَ عَلَي الشَّابَّةِ مِنْهُنَّ وَ يَقُولُ أَتَخَوَّفُ أَنْ يُعْجِبَنِي صَوْتُهَا فَيَدْخُلَ عَلَيَّ أَكْثَرُ مِمَّا أَطْلُبُ مِنَ الْأَجْرِ»؛
🔘«اميرالمؤمنين از سلام كردن به زنهاي جوان كراهت داشت (سلام نمیکردند) و ميفرمود: ميترسم صدايش در من حالتي ايجاد كند و ضرري بيش از اجري كه ميخواستم نصيبم گردد».
.كليني، محمد بن يعقوب، كافي، تهران، دار الكتب الإسلامية، 1407 هق، ج2، ص 648.
فاصلهی طرز فکر خواص جامعه و سبک زندگی مذهبیهای امروزی با عقاید و سبک زندگی حضرت زهرا_سلام الله علیها_ و امیرالمومنین_علیه السلام_که خداوند آنان را اسوهی ما قرار داده و ما ادعای پیروی از ایشان را داریم، فاصلهای نجومی است ...
ما بادی (شروع کننده) به جنگ نبودیم و نیستیم،
لکن اگر کسی تعدی بکند دهان او را خُرد میکنیم...
حضرت امام خمینی (ره) | ۱۶ آبان ۱۳۵۹
#جنگ_احزاب_حجاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⚠️ هشدار های بیستسال قبل #امام_خامنه_ای دربارهٔ اندلسیکردن ایران:
🔻 تاکستانهایی را وقف کردند تا شراب آنها را بهطور مجّانی در اختیار جوانان قرار دهند! جوانان را به سمت زنان و دختران خود سوق دادند تا آنها را به شهوات آلوده کنند!
🔻 سیاست امروز، سیاست آندلسی کردن ایران است...
| الیه راجعون |
⚠️ هشدار های بیستسال قبل #امام_خامنه_ای دربارهٔ اندلسیکردن ایران: 🔻 تاکستانهایی را وقف کردند تا ش
طبق تبیین و فرمایش امام جامعه، راه جنگ با اسرائیل و درک شرایط منطقه هم از جنگ با بیحجابی و فحشا و درک این مطلب میگذرد ...
حمله به حجاب در ایران، سویهی شرقی حمله به حلب و حماه و حمص در غرب سوریه است؛ امت هار اسرائیل، متحد به معرکه آمدهاند ...
دمشق سقوط کرده است، اما مقاومت رزمندههای حرکت حزبالله لبنان در حرم خانم زینب ادامه دارد و چند بسیجی ایرانی که با ایشانند؛ تا سنیهای صهیونی از راه رسیده، هار نشوند و حرم را هتک نکنند. اکنون آستان خانم صحنهی صریحی است که آن که تا رمق آخر با ما میماند تنها شیعهی مصطفوی است...
محور مقاومت هیچ گاه تمامعیار از مقاومت ملی به مقاومت امی گذار نکرد؛ از گفتمان گرفته تا گفتار؛ اگر کرده بود، نیروهای امت میتوانستند فارغ از وضعیت دولت-ملت سوریه به مقاومت نرم تا سخت در شام ادامه بدهند. ما از دههها تحیرمان میان ملیگرایی و امتباوری شکست خوردیم...