هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تبیینی جدید و زیبا از اقتصاد اسلامی
شرح دیدگاه #دکتر_درخشان از اقتصاد اسلامی توسط شاگرد ایشان
امروز اقتصاداسلامی همان است که امامین انقلاباسلامی به عنوان جهت اقتصادی طرح میکنند
#ویژه
#ببینید و #ببینانید
🔴 #بیداری_ملت 👇
@bidariymelat
💢جدال بر سر دستمزد کارگران
🔹رئیس کانون کارگران ساختمانی قم و قائممقام اندیشکده قصد در نشست بهمناسبت روز کارگر که به میزبانی خبرگزاری ایکنا برگزار شد، مطرح کردند:
🔸«تریبون برای اعتراض به کارگران نمیدهند درواقع آنان را از مطالبهگری محروم کردند و نظریه مارپیچ حداقل دستمزد و تورم، افسانهای برای جلوگیری از حفظ قدرت خرید طبقه کارگر و بخش کارمندی بوده است».
📌ادامه خبر👈لینک
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬مناظره اقتصادی
🖊۴۰ ساله ما رو با اقتصاد غربی به اینجا کشوندید، یکم بیخیال بشید ببینیم اسلام هم چیزی داره یا نه.
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢مسکن ملّی، از شعار تا واقعیت
🔹آیا ساخت مسکن ملّی تورم زاست؟
📌دکتر محمد شربتی
مدرس دانشگاه و پژوهشگر اقتصادی
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
مناظره جایی است که دو طرف "نظر" یک دیگر را به چالش میکشند.
هر کس بیشتر دفاع کند باخته است حتی اگر همه برایش جیغ و هورا بکشند.
هر کس بتواند "نظرات غلط" طرف مقابل را بیشتر روی دایره بریزد برده است. حتی اگر نظرات خود را ارائه ندهد و از آن دفاع نکند!
پرفسور درخشان اساسا در این مناظره در موضع دفاع قرار نگرفت که بخواهد نظراتش را ارائه دهد. او کاری کرده بود که غنینژاد مجبور بود از هایک و جان استوارت میل و نیچه و راسل و راکفلر و سرمایهداران بزرگ و آمریکا و امثالهم دفاع کند!
بازیای که هیچوقت لیبرالها رو نمیکنند! اما اینجا مجبور شدند به آن!
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
هدایت شده از حسین زمانی میقان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
علناً میگویند که با انقلاب و اسلام و راهبری دین مخالفند! اما در جمهوریاسلامی منصب دارند و برنامههاشان سالهاست اجرا میشود و خرابکاریهاشان را به گردن جمهوری اسلامی میاندازند...
لیبرالیسم یک فریب است علمنمایی اینها یک فریب است اقتصاددانی اینها یک فریب است...
این اعترافات بینظیر بماند برای تاریخ✋
@hzamanim
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
نظریه بازار ضد عدالت است.
گفتگوی مفصل دکتر سید مهدی زریباف را در این زمینه در این لینک ببینید.
☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکترحمیدرضا مقصودی
@hamidrezamaghsoodi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢#من_ریال_را_دوست_دارم
🔹چرا باید همه ما ریال را دوست داشته باشیم؟
🔸چون...
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از حسین زمانی میقان
آیا مسئولین به اتهام و توهین علنی و رسمی هفتهنامه تجارتفردا زیرمجموعه هلدینگ رسانهای #دنیای_اقتصاد به کمونیستی بودن قانوناساسی و ایضاً روح انقلاباسلامی، جواب درخوری خواهند داد؟
@hzamanim
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشهورزی
🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم
ساخت رویای اقتصاد ایرانی
🔸با ارائه: حجتالاسلام والمسلمین حسین مهدیزاده
⏰زمان: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۸
🏢مکان: اندیشکده قصد
📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیامرسان ایتا
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
🔹کارگاه یک روزه اصول سیاستها و نهادهای اقتصادی جمهوری اسلامی🔹
🖇آشنایی با اصل 43 و 44 و سیاستهای کلّی اصل 44 قانون اساسی
➖➖
✔️با ارائههایی از:
دکتر علی سعیدی
حجتالاسلام نجاتبخش
دکتر رضا غلامی
حجت الاسلام قنبریان
دکتر حمید ابدی
➖➖
🕰 زمان برگزاری:
پنجشنبه، 22 اردیبهشت 1402 از ساعت 7:30 الی 16:30
➖➖
🔻نحوه ثبت نام در کارگاه:
کارگاه به صورت مجازی و با تعداد شرکت کنندگان محدود برگزار میشود
جهت ثبت نام میتوانید از دو روش زیر استفاده کنید:
✅ ارسال پیامک به شماره:
09100931084
➖➖
@QasdWay
📌درجستجوی اقتصاد مردمی
🔹باحضور برادر حسین عباسی فر
پژوهشگر اقتصاد و فرهنگ
⏰زمان: یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ساعت۱۰:۳۰
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
🔷️همایش استانی ایده های برتر با محوریت "مهار تورم و تحقق شعار سال"
🔸️ویژه دانشجویان دانشگاه های استان قم
❗️مهلت ارسال آثار : تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲
📆 زمان برگزاری : ۸خرداد ۱۴۰۲
ساعت : ۱۵ الی ۱۸
📍محل برگزاری: دانشگاه قم
🆔جزئیات شیوه نامه و ارسال آثار در پیامرسان ایتا : @hamayeshqom
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
May 11
اندیشکده قصد
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشهورزی 🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم ساخت رویای اقتصاد ایرانی 🔸ب
🔸برای شرکت در جلسه بصورت حضوری
با شناسه زیر در ارتباط باشید.👇
🆔@Qasd_1401
🔴 ظرفیت محدود
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلسله نشستهای یکشنبههای اندیشهورزی
🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم
ساخت رؤیای اقتصاد ایرانی
🔸با ارائه: حجتالاسلام حسین مهدیزاده
💢جلسه دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی محترم دولت با ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی
🔹در این جلسه صمیمانه که پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار گردید، جناب آقای دکتر بهادری جهرمی سخنگوی محترم دولت با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی بر تداوم ارتباط حوزه علمیه و دولت تاکید داشتند و تشکیل این ستاد را بازوی پرتوانی برای دولت جهت حل مشکلات و مسائل با رویکرد اسلامی دانستند.
🔸ادامه خبر در لینک
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 چرا اساتید اقتصاد اسلامی حرف ایجابی نمیزنند؟
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
💢 سلسله نشستهای یکشنبههای اندیشهورزی
🔹با موضوع: نقش شرکت های دولتی در اقتصاد؛مخرب یا مولد؟
🔸با ارائه: استاد محمد جواد معصومی نیا
⏰زمان: یکشنبه 24 اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۸
🏢مکان: اندیشکده قصد
📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیامرسان ایتا
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 راه حل مشکلات مردم در حوزه خودرو
🔺قوانین فعلی واردات چطور باعث افزایش مشکلات در حوزه خودرو و ایجاد نارضایتی بیشتر برای مردم خواهد شد؟!
🔻موانع قانونی دسترسی مردم به خودروی باکیفیت کدامند؟
🔺چگونه سیاستهای خودرویی مجلس باعث ضربه معیشتی به مردم خواهد شد؟!
🔹سید امیرحسین حسینی
پژوهشگر اقتصادی
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
⭕️ آیا راسل سوسیالیست بود؟!
دكتر غنینژاد در پاسخ به نكته استاد درخشان در اينكه راسل ليبرال بود چنين گفت:
▪️«راسل ليبرال نبود. سوسياليست بود. خودش اين را گفته.»
آيا دكتر غنینژاد كه خود را از رهبران ليبراليسم در ايران معرفی میكند تا به اين درجه از حقايق ليبراليسم بیخبر است؟
اكنون چند نكته را برای آگاهی ايشان ذكر میكنيم:
الف- راسل در سال 1956 چنين مینويسد: «آموزههاي تئوريک كمونيسم عمدتا از ماركس است. نقد من بر ماركس دو جهت دارد؛
اول آنكه ماركس گيج و احمق بود و دوم آنكه همه انديشههای ماركس كم و بيش ملهم از نفرت و كينه بود.» (۱)
نكته - كسی كه تا اين حد از ماركس متنفر باشد چگونه میتواند سوسياليسم در معنای واقعی كلمه را بپذيرد؟
ب- راسل در سال 1916 چنين مینويسد: «من روح سوسياليسم را نمیپسندم- اينجانب بر اين عقيدهام كه آزادی مبنای همه چيز است.» (۲)
ج- راسل در سال 1951 چنين مينويسد: «من هنوز به باورهای اساسی ليبراليسم همچون گذشته به شدت پايبندم.» (۳)
د- يكی از فلاسفه و تاريخدانان بزرگ فرانسوی و صاحبنظر در تاريخ فلسفه بريتانيا در سال 1935 چنين مینويسد: «اگر در پنجاه يا صد سال ديگر كسی بخواهد تاريخ انديشههای مدرن انگليسی را بنويسد برتراند راسل را در طبقه فردگرايان (۴) و آزادیخواهان (۵) قرار خواهد داد و نه سوسياليستها (۶) »
نتيجه- شايد دكتر غنینژاد وقتی ديد استاد درخشان پرونده بیعفتی و هرزگی پدر، مادر و خود راسل را باز كرد و نشان داد كه راسل مُلحد است چارهای نديد جز آنكه بگويد راسل اصلاً ليبرال نبود (چون ایشان لیبرالیسم را هم بندگی خدا معرفی کرده بود!!!) تا بدين وسيله بیآبرويی ليبراليسم را تا حدی حفظ كند.
ناگفته نماند كه راسل در برخی مكتوبات خود از ارزشهای سوسياليستی دفاع كرده است اما طبق آنچه از استاد درخشان شنیدهایم ایشان معتقدند كه چنين موضعگيریهای راسل چيزی جز فريبكاری نبوده است كه شرح آن را در مجلد دوم كتاب فريب بزرگ نگاشتهاند.
فلذا از تمام استادان و دانشجویان و اهل علم خواهشمندیم در برابر این جریان علمنما و فریبکار با تمام توان ایستادگی کنند و اجازه ندهند با استفاده از ابزار رسانههای منحط به ذهن و قلب جوانان و مردم و بزرگوار و مسئولین هجوم بیاورند و روز به روز در راستای تقویت ساختارهای سرمایهداری لیبرال در این کشور حرکت کنند.
ما وظیفه داریم در برابر این جاهلیت مدرن و #فریب_بزرگ قیام کنیم و جهاد تبیین در مقابل این پروپاگاندای شبه علمی را با تمام توان انجام دهیم.
1. “Why I am not a Communist”, Portraits from Memory, 1956
2. “I don’t like the spirit of socialism- I think freedom is the basis of everything.” in a letter to Gilbert Murray,
1916
3. “I still hold the fundamental liberal beliefs as strongly as ever.” in a letter to Gilbert Murray, 26 June 1951
4. Individualists
5. Libertarians
6. Elie Halevy, The Era of Tyrannies. New York University Press, 1935, 1960, page 201
✍ حسین عباسیفر
مطلب مرتبط: راسل لیبرال بود
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 تولد گونهای جدید از نظام سرمایهداری در ایران
(شرکت های خصولتی)
🔻 رابطه شرکت های خصولتی با نظام سرمایهداری چگونه است؟
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway