eitaa logo
اندیشکده قصد
3.7هزار دنبال‌کننده
943 عکس
318 ویدیو
28 فایل
اقتصاد را مردم می‌سازند، درون‌زا و مقاوم 🔶سایت www.Qassd.ir 🔶کانال آپارات اندیشکده قصد https://www.aparat.com/qasdna.ir 🔶صفحه ویراستی اندیشکده قصد https://virasty.com/qasdna_ir ارتباط با مدیر: @hshadravanan
مشاهده در ایتا
دانلود
اقتصاد هیأت قسمت اول.mp3
7.71M
🎙 قسمت اول از برنامه (ویژه‌ی انتشار در مجالس عزای سیدالشهداء) 🖋کارشناس: دکتر حمیدرضا مقصودی 🎧 تهیه‌کننده: رادیو قصد 🎼●صدای اقتصاد مقاومتی●🎼 📻 @QasdRadio
اقتصاد هیأت_قسمت دوم.mp3
7.5M
🎙 قسمت دوم از برنامه موضوع: نقش من؟ 🖋کارشناس: دکتر حمیدرضا مقصودی 🎧 تهیه‌کننده: رادیو قصد 🎼●صدای اقتصاد مقاومتی●🎼 📻 @QasdRadio
هدایت شده از علیرضا مقصودی
🔹درباره تاثیرات باخت یا برد تیم های ورزشی ایرانی در مسابقات بین المللی با رویکرد جامعه شناختی می توان نقاط اشتراکی را بین عکس العمل های رفتاری مردم در برد و باخت ها در حوزه سیاسی با حوزه ورزشی پیدا کرد! 🔹 اساساً هر جا رسانه ها بتوانند منطق و عقلانیت را با رویکرد فرهنگی و اجتماعی بر جامعه تزریق کنند واکنش های اقشار مختلف مردم در مواجهه با تکانه های مختلف منطقی تر خواهد شد. 🔹 دفاع های کورکورانه یا هجمه های مطلق رسانه ها و اشاعه خوشبینی یا بدبینی مطلق می تواند تشکیل دهنده رفتار اجتماعی نادرست در جامعه و ایجاد یأس و ناامیدی باشد! 🔹در حوزه ورزش و سیاست و هر حوزه دیگری، رسانه می بایست با واقعی سازی ذهنیت مخاطب و بیان ظرفیت های حقیقی ذهن مخاطب را آماده پذیرش حقایق پیرامون خود کند و حتی المقدور جامعه را از احساسی بودن در ذهن و عمل دور کند! 🔹ایجاد نشاط و امید واقعی در جامعه موقعی رقم می خورد که به جای دیدگاه صفر یا صدی در ذهن مخاطب، در مورد حوادث سیاسی، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی پیرامون خود به دیدگاه های صفر تا صدی و عقلانی سوق داده شود! 🔹اگر عقلانیت و خردورزی در جامعه جای خود را به رفتار احساسی و تهیجی بدهد قطعاً روزگاری برای تصویب برجام به خیابان نمی آییم که روزی دیگر به خاطر آن گوشه عزلت بگیریم و عزادار شویم و روزگاری برای برد چین خود را قهرمان بلامنازع جام آسیایی بدانیم و چندی بعد هم به خاطر باخت به ژاپن همه آینده روشن خود را تاریک بپنداریم! 🔹 امروز عقلانیت و توجه به ظرفیت های فراوان و واقعی کشور در کنار تنگناها و نقاط ضعف های احتمالی، قطعا می تواند چراغ هدایت مطمئن برای عبور جامعه ایرانی از این پیچ تاریخی باشد. ✅ علیرضا مقصودی ــــــــــــــــــــــــــــ 💠 قصد | تحلیل های استراتژیک ☑️ sapp.ir/alireza_maghsoodi ☑️ eitaa.ir/alireza_maghsoodi ☑️ gap.im/alireza_maghsoodi ☑️ rubika.ir/alireza_maghsoodi ☑️ ble.im/alireza_maghsoodi ☑️ iGap.net/alireza_maghsoodi ☑️ bpn.im/alireza_maghsoodi ☑️ instagram.com/_u/a.r.maghsoudi
هدایت شده از قیام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👌دلخوشی به تمدن غرب 🔷شریک قرار دادن در ولایت و استفاده از جنس خارجی ✅برای گسترش فرهنگ، استفاده از تولید ملی به ما بپیوندید💯 🇮🇷 قرارگاه یاوران اقتصاد مقاومتی "قیام ☄ @Qiam_ir
هدایت شده از افسران جوان جنگ نرم
⁉️مدیر اجرایی جشنواره فیلم فجر: چون توان ساخت سیمرغ با کیفیت نداشتیم ساخت آن را به دبی سفارش دادیم. لازم به ذکر است که هزینه‌ی ساخت هریک از این سیمرغ‌ها! 3میلیون تومان! برای ایران آب خورده است کاریکاتور از مازیار بیژنی @Afsaran_ir
هدایت شده از علیرضا مقصودی
🔻اینکه انقلاب اسلامی را محدود و منحصر در ناکارآمدی هایی کنیم که اغلب محصول احاطه جبهه متمایل به غرب و مدیریت آنها بر کشور است، این خود جفای بزرگ به مردم و انقلابشان است! 🔻چهل سال حرکت تند و آهسته به سمت جلو می بایست با مؤلفه های واقعی آن مورد تحلیل و ارزیابی قرار گیرد! 🔻اینکه هر وقت این انقلاب مردمی در طول چهل سال گذشته می خواهد حرکت به سمت جلوی خود را شتاب بخشد عده ای در داخل با هدایت اجنبی و با ایجاد قائله های مختلف آن را دچار مخاطره می کنند، خود جای بررسی بیشتر را دارد! 🔻اول انقلاب و در دهه ۶۰، آمریکا و غرب با کمک نهضت آزادی و منافقین هدایت جریان مقابله با انقلاب اسلامی را در جبهه های مختلف برعهده گرفتند! 🔻در دهه ۷۰، جریان لیبرال سرمایه داری حاکم بر دولت کارگزاران که از آستین چپ و راست سنتی بر آمده بودند و همچنین جریان اصلاحات که بر آمده از حلقه استحاله طلب کیان بودند با ایجاد آشوب در کشور این مسیر روشن و نورانی را دچار مشکل کردند! 🔻در دهه ۸۰، جریان نفاق که دو روی سکه جریانات دهه ۶۰ و ۷۰ بودند، با ایجاد درگیری و اغتشاش در کشور، تلاش کردند که انقلاب اسلامی را در دهه سوم خود دچار کندی در روند رو به رشد خود کنند! 🔻در دهه ۹۰، جریانی که انباشته از ناکارآمدی بود و در ابتدای حضور خود گفتمان استکبار ستیزی و خود باوری ملت ایران را به چالش کشیده بود با اعتماد به آمریکا و غرب، مشکلات عدیده برای مردم و انقلابشان ایجاد کردند! 🔻 اساساً در چهل سال عمر با برکت انقلاب اسلامی هرگاه ساختارهای کشور، مخصوصاً ساختارهایی که مرتبط با ابعاد جمهوریت نظام است توانسته به تفکر اصیل انقلاب اسلامی نزدیک شود، جهش کمی و کیفی فوق العاده ای در کشور ایجاد شده و رضایت مندی مردم بیشتر شده است و هر چه کشور با تفکرات و عوامل انسانی مرتبط با جبهه متمایل به غرب در کشور مدیریت شده است باعث ناکارآمدی در آن حوزه و نارضایتی شدید مردم و گله مندی آنها شده ایم! ✅ علیرضا مقصودی ــــــــــــــــــــــــــــ 💠 قصد | تحلیل های استراتژیک ☑️ sapp.ir/alireza_maghsoodi ☑️ eitaa.ir/alireza_maghsoodi ☑️ gap.im/alireza_maghsoodi ☑️ rubika.ir/alireza_maghsoodi ☑️ ble.im/alireza_maghsoodi ☑️ iGap.net/alireza_maghsoodi ☑️ bpn.im/alireza_maghsoodi ☑️ instagram.com/_u/a.r.maghsoudi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رادیو قصد: 🎙 موضوع: همه‌ش دروغه! 🖋کارشناس: دکتر حمیدرضا مقصودی 🎧 تهیه‌کننده: رادیو قصد 🎼●صدای اقتصاد مقاومتی●🎼 📻 @QasdRadio
هدایت شده از علیرضا مقصودی
🔻امروز در جبهه خودی دعوا بین عدالتخواهی مسئله محور با عدالتخواهی مصداق محور موج می زند، که این خود یکی از آفات حرکت نامتوازن در مسیر بسط عدالت است. 🔻عده ای با برداشت انتزاعی از موضوع عدالت، فقط آن را در پیوست قوانین خرد و کلان می بینند و به کلی گویی بسنده می کنند و عده ای دیگر بدون توجه به عوامل موثر در تشکیل بی عدالتی پا را فراتر گذاشته و در قامت قاضی شرع حکم صادر می کنند و آن را به صورت گسترده در فضای مجازی و واقعی منتشر می کنند! 🔻نگارنده به دنبال محکوم کردن دیدگاههای عدالتخواهانه در دو طیف یاد شده نمی باشد ولی به نظر می رسد قبل از اینکه ندای عدالتخواهانه آنها بخواهد جامعه را به سمت عدالت واقعی سوق دهد در همان خانه اول این دو دیدگاه همدیگر را به خاطر این تقابل ناصحیح خنثی خواهند کرد! 🔻عدالت گستری واقعی می بایست هم در مسئله و هم در مصداق و بالاتر از آن ابتدا در فکر ها و اندیشه ها شکل بگیرد، ایجاد تنازع در این پیکر واحد قطعا همانطور که تاکنون اتفاق افتاده بیش از اینکه به نفع عدالتخواهان مسئله محور یا مصداق محور باشد به نفع جبهه ضد عدالت خواهد بود! 🔻بی شک امروز سر آغاز فهرست بلند مسائل کشور مسئله عدالت است. ✅ علیرضا مقصودی ــــــــــــــــــــــــــــ 💠 قصد | تحلیل های استراتژیک ☑️ sapp.ir/alireza_maghsoodi ☑️ eitaa.ir/alireza_maghsoodi ☑️ gap.im/alireza_maghsoodi ☑️ rubika.ir/alireza_maghsoodi ☑️ ble.im/alireza_maghsoodi ☑️ iGap.net/alireza_maghsoodi ☑️ bpn.im/alireza_maghsoodi ☑️ instagram.com/_u/a.r.maghsoudi
⛔️ ادغام بانک های نظامی در بانک سپه بیش از اینکه یک تصمیم برای انضباط در سیستم مالی و بانکی کشور باشد تعهد تیم واپسگرای دیپلماسی-اقتصادی دولت به شرکای غیر قابل اعتماد غربی خود است که در عین شعارهای ظاهری و خیالی این روزهایشان مبنی بر مقاومت در برابر دشمن، در حال امتیاز دادن مشکوک و خطرناک است! 🔻 حکایت امروز این جماعت، حکایت دیکتاتور های مُدرنی است که بدون توجه به قانون اساسی و عادی کشور در خفا به دشمن تعهد می دهند و در داخل کشور با هوچی‌گری و عملیات روانی در حال دیکته آن به نهادهای قانونی کشور مثل مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان هستند! 🔻امروز آیا هیچ دادگاه صالحه ای در کشور نیست که به چنین موارد خلاف امنیت ملی و مصالح ملی رسیدگی کند؟ این‌بار این جماعت چه خواب آشفته ای برای نیروهای مسلح کشور دیده اند که در راستای برجام دوم خود پیشقدم شده اند که جریان مالی نیروهای نظامی را به سمع و نظر دشمن برسانند! 🔻امروز حرکت خزنده جریان متمایل به غرب که متاسفانه در حوزه های تصمیم سازی و تصمیم گیری نفوذ کرده است در این جهت است که مؤلفه های قدرت کشور را در ابعاد مختلف یا متوقف کند یا با معاهده های استعماری آنها را در تیررس همیشگی دشمن قرار دهند! 🔻دوباره شعار عملیات فریب بسان برجام برای همراهی افکار عمومی، شعار تو خالی "بزرگتر کردن سفره های مردم" خواهد بود! ✅ علیرضا مقصودی ــــــــــــــــــــــــــــ 💠 قصد | تحلیل های استراتژیک ☑️ sapp.ir/alireza_maghsoodi ☑️ eitaa.ir/alireza_maghsoodi ☑️ gap.im/alireza_maghsoodi ☑️ rubika.ir/alireza_maghsoodi ☑️ ble.im/alireza_maghsoodi ☑️ iGap.net/alireza_maghsoodi ☑️ bpn.im/alireza_maghsoodi ☑️ instagram.com/_u/a.r.maghsoudi
🇮🇷 🇮🇷 مروری بر پیشرفت‌های اقتصادی چهل سالۀ نظام با وجود موانع و کاستی‌ها ✍ نوشته دکتر مقصودی و دکتر سعیدی 👈 به سفارش اداره تولیدات فرهنگی معاونت تبلیغات اسلامی 🔸در این کتاب تلاش کردیم با استفاده از آمارهای جهانی، و کاستی‌های اقتصاد ایران را در مقایسه با سایر کشورها مرور کنیم. 🔸آمارها و واقعیت‌های اقتصاد ایران با آنچه در رسانه‌ها می‌بینیم و می‌شنویم بسیار متفاوت است. 🔸در برخی از شاخص‌ها، اقتصاد ما یکی از اقتصادهای بزرگ دنیاست و در برخی آمارها نسبت به اقتصادهای نوظهور حرفهای زیادی برای گفتن داریم... 🔸در ضعیف‌ترین عملکردها، نسبت به کشورهای هم اندازه از نظر اقتصادی، علی‌رغم جنگ و ترور و تحریم‌هایی که ما داشتیم و آنها نداشتند، باز چیزی کم نداریم و در حد آنها رشد کرده‌ایم... 🔸با همه موانع و کاستی‌هایی که در اقتصاد کشور داریم، در حال حاضر اقتصاد ما اقتصادی قوی و مقاوم است. 🔸در و ، درک درستی از وضعیت خودمان داشته باشیم. اقتصاد ما بزرگتر و قوی‌تر از آن است که یا بخواهد به آن آسیبی برساند! ⬇️ فایل پی‌دی‌اف کتاب را می‌توانید به‌صورت رایگان دریافت کنید. http://qasdway.ir/fa/news/view/122/3
✍🏻 تاریخ بدعهدی غرب؛ از تا ❗️ تاریخ ایران ما مشحون است از خیانت، بدعهدی، دوبه‌هم‌ریزی و خباثت اروپا و اروپایی، ناعهدنامه‌های فینکنشتاین، مفصل و مجمل، آخال و قراردادهای مختلف پیشکش روزگار؛ ولی شاید بررسی تنها دو برهه‌ی معاصر و تجربه‌ی ۵ سال گذشته ایران برای یادآوری کافی باشد. ⚡️ادامه مطلب را در لینک زیر ببینید: http://public.qasd.ir/articles/490#start 🔅 @Qasdway
✍🏻 شوک قریب الوقوع در قیمت‌های دکتر 🔸 سعودی همواره تلاش کرده‌است سیاست نفتی همکارانۀ خود را با حفظ کند تا از غلبۀ منطقه‌ای ایران بکاهد. 🔸به عبارت دیگر، عربستان، در تعارض منفعت اقتصادی و منفعت سیاسی در فروش نفت، منفعت سیاسی را برگزیده است و نفت را در خدمت کاهش اقتدار اقتصادی ایران صادر کرده است. 🔸البته سیگنال‌های اخیر در حوزۀ صادرات نفت از سوی عربستان نشان می‌دهد که این کشور، از شدت آلودگی سیاسی حوزۀ انرژی آگاه شده است و تلاش می‌کند با سیاست «یکی به نعل و یکی به میخ» ضمن القاء ‌تصور اثرگذاری معکوس بر قیمت‌های نفتی، چندان هم از افزایش قیمت جلوگیری نکند. 🔸در این بیان در یک سال اخیر، بیش از آن‌که ترامپ توانسته باشد، از عربستان شیر بدوشد، عربستان سعودی از ترامپ به مثابه استفاده کرده است. متن کامل در لینک زیر: 🔅http://qasdway.ir/fa/news/view/123/3
هدایت شده از علیرضا مقصودی
❗️آیا واژه هم مثل واژگان زیبای دیگری بسان تدبیر، امید، تعامل سازنده با دنیا، آزادی و دهها واژه دیگر که جبهه متمایل به غرب آن را در دو دهه گذشته دست‌مایه قدرت سیاسی خود کرده است دچار چندگانگی مفهومی می شود؟! 🔻آقای آذری جهرمی که در کیفور باور خود برای کسب شهرت و قدرت بادآورده سِیر می کند؛ در فضای مجازی رجز خوانی می کند که می خواهد حق الناس را پیاده کند! 🔻نکته خنده دار موضوع آنجاست که امروز با بی کفایتی ایشان اطلاعات دهها میلیون ایرانی در فضای تلگرام، اینستاگرام و ... در اختیار اجنبی قرار می گیرد تا آنها تحلیل کنند که چطور ملت ایران را تحریم کنند و چطور آنها را به جان هم بیاندارند و چطور سرزمین ایران را تکه پاره کنند! 🔻حق الناس واقعی محاکمه علنی امثال جناب آذری جهرمی است و امروز ایشان باید پاسخ دهد که چرا حتی بر خلاف کشورهای مختلف اروپایی و آسیایی درهای کشور را برای تضییع کنندگان حق الناس باز کرده و اجازه می دهد دشمن این چنین ناجوانمردانه از اطلاعات میلیون ها ایرانی سو استفاده کند و به ریش همه ما بخندد؟! ✅ علیرضا مقصودی ــــــــــــــــــــــــــــ 💠 قصد | تحلیل های استراتژیک ☑️ sapp.ir/alireza_maghsoodi ☑️ eitaa.ir/alireza_maghsoodi ☑️ gap.im/alireza_maghsoodi ☑️ rubika.ir/alireza_maghsoodi ☑️ ble.im/alireza_maghsoodi ☑️ iGap.net/alireza_maghsoodi ☑️ bpn.im/alireza_maghsoodi ☑️ instagram.com/_u/a.r.maghsoudi
آبادی و نابودی دکتر حمیدرضا مقصودی امروز رهبر معظم انقلاب جمله ای را بیان فرمودند که در آن یک راهنمایی مهم و البته مغفول مانده تاریخی وجود دارد: [مثال دیگر اینکه] کشور ما روی دریایی از نفت خوابیده بود؛ ما نه خبر داشتیم و نه بلد بودیم [استخراج کنیم]. آنهایی که بلد بودند، نفت ما را بردند و برای خود کارخانه ساختند و در جهت جنگهایشان استفاده کردند و در دوره‌ی طاغوت چیز مختصری به ما دادند. این نتیجه‌ی سرمایه‌گذاری نکردن بر روی منابع انسانی است. تأکید بنده در این نوشتار بر این قسمت از بیانات ایشان است: «آنهایی که بلد بودند، نفت ما را بردند و ... در جهت جنگهایشان استفاده کردند». این سخن رهبری احتمالا ناظر به جنگ جهانی اول است و زمانی که چرچیل به عنوان وزیر جنگ انگلستان، رهبری قوای این کشور را بر عهده داشت. در آن زمان چرچیل راه‌حل غلبه بر حکومت عثمانی را تغییر استراتژی جنگی قوای خود می‌دانست. او تصمیم گرفت برای بالابردن قدرت مانور کشتی‌های انگلیسی به‌جای کشتی‌هایی که از سوخت زغال سنگ استفاده می‌کردند از کشتی‌هایی با سوخت محصولات نفتی استفاده کند. اما به او اشکال گرفتند که تو از کجا محصولات نفتی را تهیه می‌کنی. پاسخ چرچیل، پاسخی ساده بود: ادامه در لینک زیر: http://qasdway.ir/fa/news/view/124/3 https://eitaa.com/qasdway/63
هدایت شده از علی سعیدی
نجفی رو ول کنید، ورود کارشناسان پول به ایران در بحبوحۀ رو بچسبید!
هدایت شده از صدای ایران | VOI
فراموش نخواهیم کرد! در 12 تیر سال 1367 #آمریکا هواپیمای مسافربری ایران را با 290 سرنشین غیر نظامی نابود کرد. 🆔 @voinews
هدایت شده از حمیدرضا مقصودی
#توزیع_درآمد و مصرف میان پنجک‌‌های درآمدی در ایران از سال ۱۹۹۰ تا امروز. با وجود کاهش ضریب جینی همچنان حدود ۵۰ درصد درآمدهای کشور متعلق به بیست درصد از ایرانیان است و ۲۰ درصد فقرای جامعه تنها حدود ۶ درصد از درآمد را دارند. https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
۱۰ نکته مختصر در باب دکتر حمیدرضا مقصودی ⏪۱- این بازاریابی در واقع بر استفاده از سرمایۀ اجتماعی مردم در کف جامعه بنا شده است. لذا زمانی در منطق خودش موفق عمل می‌کند که بتواند انبوهی از مردم را در استخدام خود در بیاورد. لذا انبوه‌سازی مخاطبان از اصول اولیه طراحان این نوع از بازاریابی است. کافی است توجه کنید که نزدیک به ۸ میلیون نفر از ایرانیان امروز درگیر این بازاریابی هستند. ⏪۲- منطق این بازاریابی، تسهیل فروش انبوه است. لذا در تعاملات رأس هرم بازاریابی، بازیگران اصلی مرتبطین تولیدکنندگان انبوه هستند. زمین بازی طراحی شده نیز به‌گونه‌ای طراحی شده است که بازاریابان بتوانند بازارهای محلی و بازارهایی که به راحتی توسط مال‌ها و هایپرها قابل نفوذ نیستند را تسخیر کنند. لذا رقیب اصلی و الیته شکست خوردۀ این شبکه‌ها، کارگاه‌های کوچک و نظامات توزیع خرد و محلی و بومی هستند. پیروز میدان نیز نظام تولیدی انباشتی سرمایه‌بر است. ⏪۳- از آن‌جایی که این بازاریابی بر فروش انبوه بنا شده است، به ناچار باید کالاهایی را بفروشد که مصرف انبوه داشته باشند. این کالاها عموما کالاهای مصرفی و غیردانش‌بنیانی هستند که به طور عمومی و طبیعی در همۀ مناطق یافت می‌شوند و پبش از این نیز به مصرف انبوه می‌رسیده‌اند. کالاهایی که پیش از این توسط خانوارها، نظامات تولیدی خرد و کارگاه‌های کوچک و متوسط در همۀ مناطق جغرافیایی تولید و فروخته می‌شوند. لذا این بازاریابی، هرگز با نیت بازارگشایی و اکتشاف فضاهای جدید بنا نشده است. ⏪۴- طراحان این بازاریابی از سرمایه اجتماعی نیروی کار خود برای فروش بهره اساسی می‌گیرند. لذا بازار هدف برای هرکدام از بازاریابان را ابتدائا خانواده، محله و دوستان بازاریاب معرفی می‌کنند. بازاریابان موظفند اجناس را به خوبی به این افراد معرفی کنند و تلاش کنند حداکثر فروش را به آن‌ها داشته باشند. لذا جریان کالا را به سمت خانواده و محله و جریان پول را به سوی خارج از خانه و محله هدایت می‌کنند و در عوض درصدی را به عنوان حق‌الزحمه خود بر می‌دارند. موفقیت این بازاریابی بر مصرف‌زده کردن اطرافیان بنا شده است. یادمان باشد این پول تا پیش از این درون خانواده و محله گردش می‌کرد. ⏪۵- جریان کالا در بازاریابی شبکه‌ای از مرکز به پیرامون و جریان پول از پیرامون به مرکز است. مراد از مرکز نیز تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگاه انبوه هستند که با کارگر ساختن مردم و لغو مالکیت آن‌ها بر کارشان، آن‌ها را به‌کارگیری و استخدام می‌کنند. مردمی که در نظامی جایگزین، خود مالک کار خود بودند. این بازاریابی، تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان خرد را از کار بیکار می‌کند و آن‌ها را در بهترین حالت به کارگرانی برای کارخانه‌جات معدود و بزرگ تبدیل می‌کند و از آن‌جایی که درجۀ کاربری این کارخانه‌ها اندک است، بیکاری نتیجه طبیعی این بازاریابی است (برخلاف آن‌چه گفته می‌شود). ⏪۶- بازی میان بازاریابان در سطوح مختلف شبکه، یک بازی برد-باخت است نه برد-برد. چرا که بازاریابان می‌توانند درصد مشخصی از افزایش قیمت را که در نتیجه توزیع حاصل می‌شود میان خود تقسیم کنند. بازاریابان بی‌شماری که در انتهای شبکه حضور دارند بازندگان واقعی هستند و برای رهایی از این بازندگی تلاش می‌کنند با جذب افرادی دیگر، خود را از این‌که در انتهای شبکه باشند برهانند. پس تلاش می‌کنند تعداد بیشمارتری از افراد را جذب شبکه خود کنند. همین خود دلیلی است بر این که حتی برد - باخت بودن بازی برای خود آن‌ها نیز روشن است. اما برندگان اصلی در این بازاریابی، حلقۀ اول شبکه هستند. یعنی افرادی که پس از مدتی تنها کافی است بنشینند و تلاش شبانه روزی افراد میانی و انتهایی شبکه را در جذب بازاریاب جدید تماشا کنند و از محل جذب هر فرد جدید و تسخیر بازار سرمایۀ اجتماعی او بهره‌مند تر شوند. و پر واضح است که ابتدای شبکه به تعداد بسیار اندکی تعلق دارد که این بازی را طراحی کرده‌اند و به مرحلۀ رشد اتوماتیک و اغواگرانه رسانده‌اند. و البته مصرف انگشت‌نما و ثروت فراوانی که این‌ها کسب می‌کنند، طمع بازاریابان تا انتهای شبکه را به شدت برمی‌انگیزاند. ادامه دارد... https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
۱۰ نکته مختصر در باب دکتر حمیدرضا مقصودی ادامه... کما این‌که کافی است یک اپلیکیشن، یک خودرو بی ام دبلیو را به عنوان جایزۀ نصب فرار دهد تا میلیون‌ها نفر را به نصب آن برنامه ترغیب کند. افرادی با شانس صفر که خود نیز معتفدند برنده نمی‌شوند اما اگر برنده شوند چه می‌شود؟ با این تفاوت که افراد انتهای شبکه در بازاریابی شبکه‌ای هرگز شانس پیروزی ندارند. چرا که بر اساس اصل لانه کبوتری، بر روی هرکدام از تخم‌های طلا در این شبکه‌ها، از ابتدا یک نفر نشسته است. تنها می‌مانند افراد میانی شبکه‌ها، که کارگرانی طمع‌کار بیش نیستند. یعنی افرادی که با ورود در هر کاری می‌توانستند به این سطح متوسط از دارایی برسند بی آن‌که انبوهی از مردم را فریفتۀ هیج کنند. ⏪۷- این تلقی که با این بازاریابی می‌توانیم اجناس باکیفیت را با قیمت پایین‌تر به خانواده و اطرافیانمان برسانیم نیز از دیگر اغواگری‌های این سازوکار بازاریابی است. چرا که اولا علی‌رغم سروصداهای متعدد هیج دلیل فنی و اقتصادی بر ارزان‌تر بودن و باکیفیت‌تر بودن کالاهایی که توسط تولیدکنندگان انبوه تولید می‌شوند وجود ندارد و تولیدکنندگان خرد و محلی فراوانی هستند که کالاها را هم ارزان‌تر و هم باکیفیت‌تر و بدون هزینه‌های اضافی اعم از حمل و نقل و تبلیغات و واسطه‌گری در اختیار مشتری قرار می‌دهند. ثانیا این بازاریابی چون بر سوء استفاده از اعتماد خانوادگی و محلی بنا شده است مصرف افراد را بیشتر از حالت عادی می‌کند و آن‌ها را بر آن می‌دارد که برای رونق کسب و کار دوست و هم محلی و برادر و خواهر خود که مشغول بازاریابی است خرید بیشتری انجام دهند و نتیجتا پول بیشتری را حوالۀ‌ مرکز کنند. لذا هزینۀ بیشتری را بر خانوارها اعمال می‌کند. ⏪۸ این بازاریابی نهایتا زمینه را برای فروش کالاهای سوپربنگاه‌های بین‌المللی فراهم می‌کند. چرا که با بیشتر شدن مصرف کنندگان و عبور آنان از یک تعداد مشخص، تولیدکنندگان ایرانی، هرچه هم که بزرگ باشند، قدرت تأمین کالا را نخواهند داشت و ناچار توسط حلقۀ اصلی بازاریابی حذف می‌شوند. کما این‌که پیش از این به دلیل وجود این تولیدکنندگان، بنگاه‌های خرد و محلی و خانوادگی حذف شده‌ بودند. و این نشان می‌دهد که این بازاریابی نه یک کسب و کار استارتاپی ساده که یک نظام توزیع عظیم در جهت ایجاد سرمایه‌داری توزیعی بین‌المللی است. ⏪۹- نتیجۀ این بازاریابی‌ها، چیزی چز افزایش شکاف طبقاتی و از بین‌بردن قدرت خرید در طبقات پایین اجتماع و حذف نظامات تولید خرد و خانگی و محلی نیست. اتفاقی که بازاریابی شبکه ای آن را جهت تکمیل دهکده جهانی اقتصاد با محوریت شرکت‌های بزرگ چندملیتی ایجاد کرده و به محرومیت و استثمار و کارگری میلیون‌ها نفر خواهد انجامید. ⏪۱۰- اما این‌که آیا این هدف محقق می‌شود یا خیر به میزان اقبال ملت‌ها به این نظام توزیع باز می‌گردد. ⏪توصیه نهایی: خود و خانواده و ملت خود را دچار یک فقر درازمدت نکنید. فقری که در ابتدا نمی‌توانید آن را به وضوح ببینید. کما این‌که یک معتاد نمی‌تواند عاقبت خود را به این راحتی ببیند و باور کند. https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
متن بالا را برای اطرافیانتان که در معرض این بازاریابی قرار دارند ارسال کنید. https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥امام جمعه نجف اشرف می‌گوید؛ درخواست انگلیس از عراق برای وساطت نزد ایران @Farsna
اقتصاد هیأت_قسمت دوم.mp3
7.5M
🎙 قسمت دوم از برنامه #اقتصاد_هیأت موضوع: نقش من؟ 🖋کارشناس: دکتر حمیدرضا مقصودی 🎧 تهیه‌کننده: رادیو قصد 🎼●صدای اقتصاد مقاومتی●🎼 📻 @QasdRadio
اقتصاد هیأت قسمت اول.mp3
7.71M
🎙 قسمت اول از برنامه #اقتصاد_هیأت (ویژه‌ی انتشار در مجالس عزای سیدالشهداء) 🖋کارشناس: دکتر حمیدرضا مقصودی 🎧 تهیه‌کننده: رادیو قصد 🎼●صدای اقتصاد مقاومتی●🎼 📻 @QasdRadio
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نئوکلاسیک ها می‌گویند مردم قیمتی ندارند. در مقابل اما کینزی‌ها، نهادی‌ها و بسیاری از مکاتب، وجود توهم قیمتی را می‌پذیرند. این مطلب را بخوانید: http://qasdway.ir/fa/news/view/128/4 #⃣کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
◀️ دکتر حمیدرضا مقصودی ⏪ آمار قبولی‌های کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد دلالت‌های جالب و قابل تأملی دارد. این مسئله اگر چه در وضعیت فعلی شاید چندان پراهمیت نباشد اما از آینده‌ای برای رشتۀ اقتصاد حکایت می‌کند که بسیار تأثیرگذار و شاید آسیب‌زا و حتی خطرناک باشد. ⏪ دانشکدۀ نوپای اقتصاد و مدیریت دانشگاه شریف با تعداد اندکی هیئت‌علمی که عمدتاً جوان و تازه از فرنگ بازگشته‌اند و و تنها مقطع دکترای خود را اقتصاد خوانده‌اند و زمینۀ شدید مهندسی دارند و همچنین دانشگاه خاتم که از دهه ۹۰ فعالیت آموزشی خود را پس از یک فترت پنج ساله و با سابقه‌ای نه‌چندان موفق آغاز کرده است توانسته‌اند عموم این دانشجویان را جذب خود کنند. ⏪ از ۲۰ نفر اول کنکور کارشناسی ارشد ۱۳۹۸، ۱۲ نفر در دانشکده اقتصاد دانشگاه شریف ثبت‌نام کرده‌اند. این ۱۲ نفر هم کل ظرفیت کارشناسی ارشد این دانشکده بوده است و چه بسا اگر ظرفیت از این بالاتر بود تعداد بیشتری از این افراد مایل به ثبت‌نام بودند. از هشت نفر باقی‌مانده نیز چهار نفر در دانشگاه غیرانتفاعی خاتم پذیرفته شده‌اند که در این مورد نیز ظرفیت دانشگاه خاتم همین‌مقدار بوده است. سایر افراد یعنی ۴ نفر نیز طبیعتاً در دانشگاه‌هایی چون تهران، شهیدبهشتی، علامه طباطبایی و تربیت مدرس و چه بسا در دانشگاه‌های سایر استان‌ها به تحصیل مشغول شده‌اند. اگر ظرفیت این دو دانشگاه بیش از این بود، احتمالا همۀ ۲۰ نفر را به خود اختصاص می‌داد. اما چرا؟ ◀️ ادامه را از لینک زیر بخوانید: http://qasdway.ir/fa/news/view/129/4 #⃣کانال تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی https://eitaa.com/hamidrezamaghsoodi