eitaa logo
اندیشکده قصد
3.6هزار دنبال‌کننده
977 عکس
321 ویدیو
28 فایل
اقتصاد را مردم می‌سازند، درون‌زا و مقاوم 🔶سایت www.Qassd.ir 🔶کانال آپارات اندیشکده قصد https://www.aparat.com/qasdna.ir 🔶صفحه ویراستی اندیشکده قصد https://virasty.com/qasdna_ir ارتباط با مدیر: @hshadravanan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸 اعلام نتایج رتبه بندی مجله‌های علمی از سوی کمیسیون بررسی نشریات علمی کشور: 🌐 https://journals.msrt.ir/search/?Term=&Group=&SubGroupId=&Applicant=&AssociationId=&UniversityId= 💠 @QasdWay
8.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اختصاص ۴۰۰ نه ۴۵۰ نه ۵۰۰ میلیون تومان بابت پاداش آخر دوره هیأت مدیره بانک تجارت. فقط اون صلوات آخرش😐 انتظاری از نهادهای سرمایه‌داری که دائما اموال مردم و جامعه را برای خود جمع‌آوری می‌کنند و خون مردم را در شیشه می‌کنند و دست به انحصار می‌زنند و بی حد و حصر و غارت‌گونه خلق پول می‌کنند و از بین خودشان رئیس بانک مرکزی را انتخاب می‌کنند چیزی جز این نیست!!! نهادهای تامین مالی اسلامی خرد و کلان 💠 @QasdWay
✅ مَن مَاتَ وَ تَرَکَ دَینَاً فَعَلَینَا دَینُهُ وَ اِلَینَا عِیَالُهُ وَ مَن مَاتَ وَ تَرَکَ مالاً فَلِوَرَثَتِهِ وَ مَن مَاتَ وَ لَیسَ لَهُ مَوَالِی فَمَالُهُ مِنَ الاَنفَال امام صادق(ع) وسائل الشیعه ج۲۶ص۲۴۸ کسی که بمیرد و بدهکار باشد بدهی او بر عهده ما(ولایت) است، و کسی که بمیرد و مالی بر جای گذاشته باشد برای وارث اوست، و کسی که بمیرد و هیچ ولائی[مانند ولاء عتق و ولاء جریره] نداشته باشد، مال او از انفال است. 🔅پ.ن: • تناسب عادلانه ای در شریعت است که: "مال بدون وارث، دست ولیّ امر و متقابلاً کسی که هیچ راه تامینی ندارد هم خرجش با اوست" • تفصیل این مطلب در شرع و قانون اساسی ج.ا را در یادداشتهای زیر بخوانید: روی دیگر ولایت۱ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1245 روی دیگر ولایت۲ https://eitaa.com/m_ghanbarian/1247 خسارت کسبه و نهادهای مالی زیر نظر رهبری https://eitaa.com/m_ghanbarian/1400 محسن قنبریان ☑️ @m_ghanbarian
5.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚜ پویشی گسترده برای محو سدها در دنیا با سابقه‌ای بیش از دو دهه 👤 احمد میدری، نماینده اسبق مجلس و معاون وزیر رفاه: 🔸 ایران ۵۰ برابر کُره جنوبی کارخانه فولاد دارد ولی میزان تولیدمان یک‌سوم این کشور است! 🔹 چرا در استان‌های کم آب، کارخانه فولاد و پتروشیمی احداث می‌شود؟ چون قدرت چانه‌زنی برخی استان‌ها بیشتر است، فراتر از دولت و مجلس! 🔹 حرکتی در دنیا شروع شده برای برداشتن سدها و محو آنها؛ در آمریکا ۱۳۰۰ سد طی ۲۰ سال گذشته برداشته شده است چون بسیاری از سدها در پایین‌دست اثر منفی دارند. 🔹 وضعیت امروز خوزستان نه فقط به خاطر سدها بلکه بخشی از آن به دلیل پروژه‌های صنعتی مختلف و نامتوازن است. 💠 @QasdWay
🔰اندیشکده طراحی و اقامه عدل برگزار می‌کند: ⚜️ اولین نشست طراحی و اقامه عدل برای دولت عدالت‌خواه (به صورت غیرحضوری) 🔸 سوال اول: از نظر جنابعالی طراحی و اقامه عدل در ساحت عدل به مثابه روش تعاملات اجتماعی چه معنا و مفهومی دارد؟ 🔸 سوال دوم: در دولت عدالت خواه آقای رییسی برای این منظور چگونه باید عمل کرد؟ 🔰 ارائه دهنده: ✅ *دکتر علی سعیدی* پژوهشگر حوزه عدالت 🕣 زمان : دوشنبه ۴ مرداد ماه ۱۴۰۰ ساعت ۷ الی ۹ صبح 🔰 علاقمندان می توانند از طریق آدرس زیر در وبینار شرکت نمایند: 🌐https://www.skyroom.online/ch/art110/adl ✳️ پس از ورود گزینه مهمان را انتخاب نمایید. 🔰اندیشکده طراحی و اقامه عدل 📱 @eghame_adl 🆔 @QasdWay
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔸 بخش کشاورزی؛ مردمی‌ترین و مقاوم‌ترین و با ظرفیت‌ترین بخش اقتصاد 🔰اولین پیش‌نشست همایش «مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی» با عنوان دولت مردمی و مدیریت اقتصاد کشاورزی و راهکارهای اجرایی آن 🎤 دکتر محمد قربانی 🔹 مراد از دولت مردمی، صرفاً دولتی نیست که برخواسته از مردم باشد زیرا همه دولت‌ها از دل مردم تشکیل می‌شوند. مراد از دولت مردمی، مشارکت مردم در کلیه امور اقتصادی، فرهنگی و سیاسی است. در واقع در بحث دولت مردمی، مردم، محور می‌باشند و بحث پشتیبانی از مردم توسط دولت و پشتیبانی مردم از دولت در شرایط بحرانی در این نگاه اقتصاد مردمی مطرح است. 🎤 دکتر علی سعیدی 🔹 زمانی که بحث از اقتصاد مردمی صورت می‌گیرد باید مردمی سازی اقتصاد در سطوح مختلف بررسی شود. در واقع اقتصاد مردمی، اقتصادی است که مردم در مدیریت، مالکیت و اجرا مشارکت داشته باشند. به هر میزان که مردم در مالکیت، مدیریت و بهره‌مندی ثروت‌ها و منابع مشارکت داشته باشند آن اقتصاد مردمی‌تر است. 🔹 به لحاظ اندیشه‌ای، وارث یک مفهوم بیگانه از دولت هستیم. چون نگاهی که در روشنفکری به مقوله دولت وجود دارد به این شرح است که روشنفکران باید در راس امور باشند و باید برای مابقی مردم تصمیم‌گیری کنند. در واقع لیبرالیسم، حکمرانی را به سمت صاحبان ثروت متمایل می‌کند و در سیاست، کسی می‌تواند به قدرت ورود کند که ثروت دارد و بقیه مردم از نقشی در اداره اقتصاد برخوردار نمی‌باشند. 🔹 در اقتصاد مردمی دنبال شیوه حکمرانی جدیدی هستیم که اداره اقتصاد... 🔰 برای مشاهده ادامه مطلب به لینک زیر مراجعه نمایید: 📌 http://public.qasd.ir/articles/585#start 🆔 @QasdWay
🔴 میلتون فریدمن و پیروان قدرتمند او (بخوانید مسعود نیلی و دوستان او در حلقه نیاوران) بیش از سه دهه دقیقا دست‌اندرکار کامل کردن این راهبرد بودند: نشستن در انتظار بحرانی عمده؛ سپس به حراج نهادن و فروش اجزای دولت به بازیگران بخش خصوصی، در حالی که شهروندان هنوز از شوک دچار سرگیجه بودند. و آنگاه دائمی کردن اصلاحات کذایی با سرعت هر چه تمام تر. دکترین شوک، ندئومی کلاین، ترجمه شهابی، ص ۲۱ 🔴 آن‌چه در سال‌های پس از دهه ۱۳۷۰ در ایران رخ داده، چیزی جز این نبوده. راهبردی که هر روزه بخش خصوصی را فربه تر کرده و از قدرت خرید عموم مردم کاسته است. این راهبرد، همان راهبرد نئولیبرالیستی است که در ظاهر اینگونه توجیه می‌شود که با بزرگ کردن کیک اقتصاد (بخوانید فربه تر شدن بخش خصوصی) طبقات ضعیف (بخوانید مردم) هم رشد می‌کنند. مغالطه‌ای به درازای تاریخ سرمایه‌داری. ☘️کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
📌 نقشه سفرهای اردوغان به آفریقا نشان می‌دهد در حالی که روحانی 8 سال کشور را معطل آمریکا و سه کشور اروپایی کرد اردوغان در حال فتح بازار آفریقا بود. 🆔 @mashgh626 دیپماسی اقتصادی در نگاه این حضرات تعامل و تجارت خام و خرید محصول نهایی از غرب و کشورهای اروپایی است. 💠 @QasdWay
❇️آمار کارآمدی «دولت تدبیر و امید» ✅ مشرق نیوز (۲ مرداد ۱۴۰۰) در گزارشی اقتصادی نوشت: «بر اساس گزارش مرکز آمار، شاخص‌های توزیع درآمد در دولت روحانی به بدترین وضعیت خود رسیده و فقرا فقیرتر و مرفهان پولدارتر شدند. شاخص ضریب جینی که در پایان دولت دهم به ۳۶۶/۰ واحد کاهش یافته بود، هم‌اکنون به ۴۰۱/۰ واحد افزایش یافته است. بدین ترتیب در ۸ سال عملکرد دولت روحانی نابرابری توزیع درآمد به‌شدت زیاد شده و متأسفانه در دولت روحانی با شدیدترین افزایش شکاف طبقاتی مواجه شدیم». در واکاوی چرایی این افزایش نابرابری که نتیجه آن نارضایتی مردم را به همراه داشته است، باید به نوع نگاه دولتمردان و سیاست‌های اعمال‌شده پرداخت. 🔰گزاره‌های تحلیلی: ✅ عوامل اصلی این اوج نارضایتی در بعد داخلی، در 4 نگاه کلان دولتمردان قابل تحلیل است: 1️⃣- توقف یا کند شدن اجرای کامل سیاست‌ها و طرح‌های حمایتی دولت قبل: مهم‌ترین مصادیق طرح‌های حمایتی، مسکن مهر و هدفمندی یارانه‌هاست. 2️⃣- اجرای سیاست‌های غلط تشدید کننده نابرابری: شاخص‌ترین نمونه آن سیاست ارز ۴۲۰۰ تومانی بود. دولت به بهانه کنترل قیمت ارز و مهار تورم، اقدام به تعیین دستوری نرخ ارز و توزیع آن میان افراد خاص برای تأمین نیاز وارداتی کشور کرد. نتیجه این سیاست، سوءاستفاده‌های کلان عده‌ای خاص و هدر رفت بخش زیادی از منابع ارزی کشور بود. 3️⃣- اجرایی نشدن اصلاحات لازم در حوزه‌های مختلف اقتصاد: از مهم‌ترین مصادیق بی‌عملی دولت در اجرای اصلاحات اقتصادی، تعلل در اصلاح ساختار مالیاتی کشور است. فرار مالیاتی گسترده، نظام سنتی مالیات‌ستانی و نبود پایه‌های مالیاتی، به‌ویژه در حوزه مالیات‌های تنظیمی، مهم‌ترین معضلات نظام مالیاتی است که دهک‌های بالای جامعه، ذی‌نفعان اصلی چنین شرایطی هستند. 4️⃣- از همه مهم‌تر، وابستگی و دل‌بستگی تا روزهای پایانی دولت به برجام نافرجام بود که قفل بی‌تحرکی بر تولید کشور زد، به‌طوری‌که بعد از گذشت هشت سال، هنوز این قفل باز نشده است و اقتصاد و معیشت جامعه با برجام و مذاکره شرطی شده است. ❇️ناگوارتر آنجاست که متولیان و بانیان این مشکلات به‌جای عذرخواهی و مرهم و دوای زخم، نمک روی زخم مردم باشند؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهوری در جریان سفر دیروز خود به خوزستان مطرح کرد که: «سابقه ما نشان‌دهنده این است که کارآمد هستیم یا نه؟! کارآمدی در این است که در یک دوره باوجود محدودیت‌ها به‌گونه‌ای عمل کنیم که کمترین خسارت و بیشترین بازدهی را داشته باشیم!». ﺣﮑﺎﻳﺖ ﺑﻌﻀﻲ از مواضع دولتمردان امروز ما در مقابل مشکلات و نارضایتی‌های مردم، حکایت بریدن انگشت با تیزی کاغذ است. این بریدگی اذیت و سوزش و مشغولیت ذهن و فکر را دوچندان می‌کند. درواقع ﻛﺎﻏﺬ ﺍﺯ ﭼﺎﻗﻮ برنده‌تر ﻧﯿﺴﺖ، اما ﺁﺳﯿﺐ ﺩﯾﺪﻥ ﺍﺯ ﮐﺎﻏﺬ غیرقابل‌انتظار است. 💠 @QsasdWay
🔸🔶 پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی دانشگاه فردوسی مشهد برگزار می‌کند 🔶🔸 🔰 همایش مردمی‌سازی اقتصاد و اقتصاد مقاومتی ✴️ دومین نشست: دولت مردمی در اسناد بالادستی کشور ✴️ 🎤 با حضور: ✅ حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قنبریان ✳️ استاد حوزه و دانشگاه 🕓📆 زمان: چهارشنبه ۱۴۰۰/۰۵/۰۶ ساعت ۱۶ الی ۱۸ 🔰 مکان: در محل تالار شورای پژوهشکده مطالعات اسلامی در علوم انسانی و تالار جلسات مجازی به آدرس 📌 Vroom.um.ac.ir/ishm 📢 لینک جلسه در بیوی پیج قرار داده شده است 💠 @QasdWay