May 11
اندیشکده قصد
💢 سلسله نشست های یکشنبه های اندیشهورزی 🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم ساخت رویای اقتصاد ایرانی 🔸ب
🔸برای شرکت در جلسه بصورت حضوری
با شناسه زیر در ارتباط باشید.👇
🆔@Qasd_1401
🔴 ظرفیت محدود
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 سلسله نشستهای یکشنبههای اندیشهورزی
🔹با موضوع: در جستجوی راه سوم
ساخت رؤیای اقتصاد ایرانی
🔸با ارائه: حجتالاسلام حسین مهدیزاده
💢جلسه دکتر بهادری جهرمی، سخنگوی محترم دولت با ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارایی
🔹در این جلسه صمیمانه که پنجشنبه ۲۱ اردیبهشت در محل اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان قم برگزار گردید، جناب آقای دکتر بهادری جهرمی سخنگوی محترم دولت با ابراز خرسندی از تشکیل ستاد همکاری حوزه علمیه و وزارت امور اقتصادی و دارائی بر تداوم ارتباط حوزه علمیه و دولت تاکید داشتند و تشکیل این ستاد را بازوی پرتوانی برای دولت جهت حل مشکلات و مسائل با رویکرد اسلامی دانستند.
🔸ادامه خبر در لینک
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
7.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 چرا اساتید اقتصاد اسلامی حرف ایجابی نمیزنند؟
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
💢 سلسله نشستهای یکشنبههای اندیشهورزی
🔹با موضوع: نقش شرکت های دولتی در اقتصاد؛مخرب یا مولد؟
🔸با ارائه: استاد محمد جواد معصومی نیا
⏰زمان: یکشنبه 24 اردیبهشت ۱۴۰۲ ساعت۱۸
🏢مکان: اندیشکده قصد
📌پخش زنده از طریق کانال اندیشکده قصد در پیامرسان ایتا
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
21.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 راه حل مشکلات مردم در حوزه خودرو
🔺قوانین فعلی واردات چطور باعث افزایش مشکلات در حوزه خودرو و ایجاد نارضایتی بیشتر برای مردم خواهد شد؟!
🔻موانع قانونی دسترسی مردم به خودروی باکیفیت کدامند؟
🔺چگونه سیاستهای خودرویی مجلس باعث ضربه معیشتی به مردم خواهد شد؟!
🔹سید امیرحسین حسینی
پژوهشگر اقتصادی
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
هدایت شده از اقتصاد فرهنگی
⭕️ آیا راسل سوسیالیست بود؟!
دكتر غنینژاد در پاسخ به نكته استاد درخشان در اينكه راسل ليبرال بود چنين گفت:
▪️«راسل ليبرال نبود. سوسياليست بود. خودش اين را گفته.»
آيا دكتر غنینژاد كه خود را از رهبران ليبراليسم در ايران معرفی میكند تا به اين درجه از حقايق ليبراليسم بیخبر است؟
اكنون چند نكته را برای آگاهی ايشان ذكر میكنيم:
الف- راسل در سال 1956 چنين مینويسد: «آموزههاي تئوريک كمونيسم عمدتا از ماركس است. نقد من بر ماركس دو جهت دارد؛
اول آنكه ماركس گيج و احمق بود و دوم آنكه همه انديشههای ماركس كم و بيش ملهم از نفرت و كينه بود.» (۱)
نكته - كسی كه تا اين حد از ماركس متنفر باشد چگونه میتواند سوسياليسم در معنای واقعی كلمه را بپذيرد؟
ب- راسل در سال 1916 چنين مینويسد: «من روح سوسياليسم را نمیپسندم- اينجانب بر اين عقيدهام كه آزادی مبنای همه چيز است.» (۲)
ج- راسل در سال 1951 چنين مينويسد: «من هنوز به باورهای اساسی ليبراليسم همچون گذشته به شدت پايبندم.» (۳)
د- يكی از فلاسفه و تاريخدانان بزرگ فرانسوی و صاحبنظر در تاريخ فلسفه بريتانيا در سال 1935 چنين مینويسد: «اگر در پنجاه يا صد سال ديگر كسی بخواهد تاريخ انديشههای مدرن انگليسی را بنويسد برتراند راسل را در طبقه فردگرايان (۴) و آزادیخواهان (۵) قرار خواهد داد و نه سوسياليستها (۶) »
نتيجه- شايد دكتر غنینژاد وقتی ديد استاد درخشان پرونده بیعفتی و هرزگی پدر، مادر و خود راسل را باز كرد و نشان داد كه راسل مُلحد است چارهای نديد جز آنكه بگويد راسل اصلاً ليبرال نبود (چون ایشان لیبرالیسم را هم بندگی خدا معرفی کرده بود!!!) تا بدين وسيله بیآبرويی ليبراليسم را تا حدی حفظ كند.
ناگفته نماند كه راسل در برخی مكتوبات خود از ارزشهای سوسياليستی دفاع كرده است اما طبق آنچه از استاد درخشان شنیدهایم ایشان معتقدند كه چنين موضعگيریهای راسل چيزی جز فريبكاری نبوده است كه شرح آن را در مجلد دوم كتاب فريب بزرگ نگاشتهاند.
فلذا از تمام استادان و دانشجویان و اهل علم خواهشمندیم در برابر این جریان علمنما و فریبکار با تمام توان ایستادگی کنند و اجازه ندهند با استفاده از ابزار رسانههای منحط به ذهن و قلب جوانان و مردم و بزرگوار و مسئولین هجوم بیاورند و روز به روز در راستای تقویت ساختارهای سرمایهداری لیبرال در این کشور حرکت کنند.
ما وظیفه داریم در برابر این جاهلیت مدرن و #فریب_بزرگ قیام کنیم و جهاد تبیین در مقابل این پروپاگاندای شبه علمی را با تمام توان انجام دهیم.
1. “Why I am not a Communist”, Portraits from Memory, 1956
2. “I don’t like the spirit of socialism- I think freedom is the basis of everything.” in a letter to Gilbert Murray,
1916
3. “I still hold the fundamental liberal beliefs as strongly as ever.” in a letter to Gilbert Murray, 26 June 1951
4. Individualists
5. Libertarians
6. Elie Halevy, The Era of Tyrannies. New York University Press, 1935, 1960, page 201
✍ حسین عباسیفر
مطلب مرتبط: راسل لیبرال بود
#مناظره_درخشان
#اعترافات_غنینژاد
♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی: 🇮🇷
💠 @h_abasifar
16.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 تولد گونهای جدید از نظام سرمایهداری در ایران
(شرکت های خصولتی)
🔻 رابطه شرکت های خصولتی با نظام سرمایهداری چگونه است؟
🔹دکتر حمیدرضا مقصودی
عضو هیئت علمی دانشگاه قم
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway
📸 #گزارش_تصویری
🔹کارگاه یک روزه اصول سیاستها و نهادهای اقتصادی جمهوری اسلامی
🖇آشنایی با اصل 43 و 44 و سیاستهای کلّی اصل 44 قانون اساسی
💠 اندیشکده قصد
💡 @qasdway