eitaa logo
تربیت معلم قم (نهاد رهبری در دانشگاه)
1.5هزار دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
1.6هزار ویدیو
130 فایل
تنها کانال رسمی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فرهنگیان استان قم اطلاع رسانی ازدواج دانشجویی، عمره و عتبات دانشگاهیان، هیات دانشجویی، دیدار رهبری و... در پردیس #طالقانی، #حضرت_معصومه(س)، #مرکز_مدنی و #شهید_سلیمانی ارتباط با ما @leader_fq
مشاهده در ایتا
دانلود
بسم الله الرحمن الرحیم کانون مطالبات مقام معظم رهبری ضرورت ها و اهداف کانون ۱) آگاهی از مهم ترین و بروز ترین مطالبات رهبری ۲)آشنایی بیشتر با بیانیه گام دوم انقلاب ۳)آشنایی با نقش معلم در سند تحول بنیادین ۴)آشنایی با مسئولیت و وظیفه معلم در این بحبوحه و شرایط بحرانی برنامه های کانون : برگزاری جلسات پیرامون مطالبات مقام عظمی ولایت از دانشجویان به خصوص معلمان . باحضور دکتر اسماعیلی 🟩محل برگزاری : نمازخانه فاز ۳ 🕖 زمان : دوشنبه در هفته های فرد ( دو جلسه در هر ماه ) ساعت 20 تا 21 ❌❌ فقط دو جلسه دیگه از جلسات کانون باقی مونده. ✅به تمامی عزیزان و بزرگوارانی که منت گذاشته و در جلسه شرکت کنند در پایان جلسات گواهی حضور معتبر از سوی نهاد اعطا میگردد . ✅لازم به ذکر است که در پایان جلسات آزمونی از تقریر های مکتوب شما گرفته و به نفرات برتر جایزه نقدی اعطا خواهد شد . این کانون هم برای برادران است و هم برای خواهران انشالله که ورودی‌های جدید ۱۴۰۲ هم در خدمتشان باشیم. اگر سخنی یا مطلبی دارید در خدمتم. @Amiramma به کانال مطالبات رهبری بپیوندید. @motalebatt
نهج البلاغه خطبه ۳۰ - افشاگری در رابطه با کشته ‌شدن عثمان و من كلام له عليه‌السلام في معنى قتل عثمان ☑️(پس از پخش شايعات دخالت امام در قتل عثمان در سال 35 هجرى اين خطبۀ افشاگرانه را ايراد كرد). و هو حكم له على عثمان و عليه و على الناس بما فعلوا و براءة له من دمه لَوْ أَمَرْتُ بِهِ لَكُنْتُ قَاتِلاً ☑️اگر به كشتن او (عثمان) فرمان داده بودم، قاتل بودم، أَوْ نَهَيْتُ عَنْهُ لَكُنْتُ نَاصِراً و اگر از آن باز مى‌داشتم از ياوران او به شمار مى‌آمدم، غَيْرَ أَنَّ مَنْ نَصَرَهُ لاَ يَسْتَطِيعُ أَنْ يَقُولَ خَذَلَهُ مَنْ أَنَا خَيْرٌ مِنْهُ ☑️با اين همه، كسى كه او را يارى كرد، نمى‌تواند بگويد كه از كسانى كه دست از يارى‌اش برداشتند بهترم، وَ مَنْ خَذَلَهُ لاَ يَسْتَطِيعُ أَنْ يَقُولَ نَصَرَهُ مَنْ هُوَ خَيْرٌ مِنِّي ☑️و كسانى كه دست از يارى‌اش برداشتند نمى‌توانند بگويند، ياورانش از ما بهترند. وَ أَنَا جَامِعٌ لَكُمْ أَمْرَهُ ☑️من جريان عثمان را برايتان خلاصه مى‌كنم : اِسْتَأْثَرَ فَأَسَاءَ اَلْأَثَرَةَ ☑️عثمان استبداد و خودكامگى پيشه كرد، وَ جَزِعْتُمْ فَأَسَأْتُمُ اَلْجَزَعَ ☑️و شما بى‌تابى كرديد و از حد گذرانديد، وَ لِلَّهِ حُكْمٌ وَاقِعٌ فِي اَلْمُسْتَأْثِرِ وَ اَلْجَازِعِ ☑️و خدا در خود كامگى و ستمكارى، و در بى تابى و تندروى، حكمى دارد كه تحقّق خواهد يافت. 🕊 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
نهج البلاغه نامه ۳۰ - نامه به معاويه در پند و هشدار به او و من كتاب له عليه‌السلام إلى معاوية فَاتَّقِ اَللَّهَ فِيمَا لَدَيْكَ وَ اُنْظُرْ فِي حَقِّهِ عَلَيْكَ وَ اِرْجِعْ إِلَى مَعْرِفَةِ مَا لاَ تُعْذَرُ بِجَهَالَتِهِ ☑️نسبت به آنچه در اختيار دارى از خدا بترس، و در حقوق الهى كه بر تو واجب است انديشه كن، و به شناخت چيزى همّت كن كه در نا آگاهى آن معذور نخواهى بود فَإِنَّ لِلطَّاعَةِ أَعْلاَماً وَاضِحَةً وَ سُبُلاً نَيِّرَةً وَ مَحَجَّةً نَهْجَةً وَ غَايَةً مُطَّلَبَةً يَرِدُهَا اَلْأَكْيَاسُ وَ يُخَالِفُهَا اَلْأَنْكَاسُ مَنْ نَكَبَ عَنْهَا جَارَ عَنِ اَلْحَقِّ وَ خَبَطَ فِي اَلتِّيهِ وَ غَيَّرَ اَللَّهُ نِعْمَتَهُ وَ أَحَلَّ بِهِ نِقْمَتَهُ ☑️همانا اطاعت خدا، نشانه‌هاى آشكار، و راه‌هاى روشن و راهى ميانه و هميشه گشوده، و پايانى دلپسند دارد كه زيركان به آن راه يابند، و فاسدان از آن به انحراف روند، كسى كه از دين سرباز زند، از حق روى گردان شده، و در وادى حيرت سرگردان خواهد گشت، كه خدا نعمت خود را از او گرفته، و بلاهايش را بر او نازل مى‌كند فَنَفْسَكَ نَفْسَكَ فَقَدْ بَيَّنَ اَللَّهُ لَكَ سَبِيلَكَ وَ حَيْثُ تَنَاهَتْ بِكَ أُمُورُكَ فَقَدْ أَجْرَيْتَ إِلَى غَايَةِ خُسْرٍ وَ مَحَلَّةِ كُفْرٍ ☑️معاويه اينك به خود آى، و به خود بپرداز! زيرا خداوند راه و سرانجام امور تو را روشن كرده است. امّا تو همچنان به سوى زيانكارى، و جايگاه كفر ورزى، حركت مى‌كنى فَإِنَّ نَفْسَكَ قَدْ أَوْلَجَتْكَ شَرّاً وَ أَقْحَمَتْكَ غَيّاً وَ أَوْرَدَتْكَ اَلْمَهَالِكَ وَ أَوْعَرَتْ عَلَيْكَ اَلْمَسَالِكَ ☑️خواسته‌هاى دل تو را به بدى‌ها كشانده، و در پرتگاه گمراهى قرار داده است، و تو را در هلاكت انداخته، و راه‌هاى نجات را بر روى تو بسته است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
نهج البلاغه حکمت ۳۰ - پرده پوشی خداوند وَ قَالَ عليه‌السلام اَلْحَذَرَ اَلْحَذَرَ فَوَاللَّهِ لَقَدْ سَتَرَ حَتَّى كَأَنَّهُ قَدْ غَفَرَ ☑️و درود خدا بر او، فرمود: هشدار! هشدار! به خدا سوگند، چنان پرده‌پوشى كرده كه پندارى تو را بخشيده است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️بازدید دانشجو معلمان پردیس آیت‌الله طالقانی از کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی. «بزرگترین کتابخانه نسخه‌های خطی ایران» به همراه زیارت حرم حضرت معصومه س در روز شهادت حضرت زهرا س♦️ 🗓تاریخ بازدید: ۱۴۰۲.۰۹.۰۶ ┅────●────‌‌┅ ► @islamic_cfu •🌿🌸• حوزه‌علوم‌اسلامی‌دانشگاه‌فرهنگیان «نهاد رهبری در دانشگاه فرهنگیان» ┅────●────‌‌┅ @qom_cfu
در ۶جلسه، «چهارشنبه_جلسه_دوم» ساعت۱۴ الی ۱۶ موضوع این جلسه: اصول وشیوه های دعوت موثر پنجره های طلایی نفوذ در مخاطب مکان: نماز خانه خوابگاه حضرت معصومه سلام الله علیها «ویژه_خواهران»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
نهج البلاغه خطبه ۳۱ - روانشناسى طلحه و زبير و من كلام له عليه‌السلام لما أنفذ عبد الله بن عباس إلى الزبير يستفيئه إلى طاعته قبل حرب الجمل ☑️(در آغاز جنگ جمل در سال 36 هجرى، ابن عباس را براى پند دادن به سوى زبير فرستاد و فرمود) لاَ تَلْقَيَنَّ طَلْحَةَ ☑️با طلحه، ديدار مكن، فَإِنَّكَ إِنْ تَلْقَهُ تَجِدْهُ كَالثَّوْرِ عَاقِصاً قَرْنَهُ ☑️زيرا در برخورد با طلحه، او را چون گاو وحشى مى‌يابى كه شاخش را تابيده و آماده نبرد است، يَرْكَبُ اَلصَّعْبَ وَ يَقُولُ هُوَ اَلذَّلُولُ ☑️سوار بر مركب سركش مى‌شود و مى‌گويد، رام است. وَ لَكِنِ اِلْقَ اَلزُّبَيْرَ ☑️بلكه با زبير ديدار كن فَإِنَّهُ أَلْيَنُ عَرِيكَةً ☑️كه نرم‌تر است. فَقُلْ لَهُ يَقُولُ لَكَ اِبْنُ خَالِكَ عَرَفْتَنِي بِالْحِجَازِ وَ أَنْكَرْتَنِي بِالْعِرَاقِ ☑️به او بگو، پسر دايى تو مى‌گويد: در حجاز مرا شناختى، و در عراق مرا نمى‌شناسى‌؟! فَمَا عَدَا مِمَّا بَدَا ☑️چه شد كه از پيمان خود باز گشتى‌؟!. قال السيد الشريف و هو عليه‌السلام أول من سمعت منه هذه الكلمة أعني فما عدا مما بدا ☑️(جمله كوتاه «فما عدا ممّا بدا» براى نخستين بار از امام على عليه السّلام شنيده شده و پيش از امام از كسى نقل نگرديد) 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
نهج البلاغه نامه ۳۱ - نامه به فرزندش امام حسن عليه السلام بعد از نبرد صفین و من وصية له عليه‌السلام للحسن بن علي عليهماالسلام كتبها إليه بحاضرين عند انصرافه من صفين ☑️(نامه به فرزندش امام حسن عليه السّلام وقتى از جنگ صفين باز مى‌گشت و به سرزمين «حاضرين» رسيده بود در سال 38 هجرى) مِنَ اَلْوَالِدِ اَلْفَانِ اَلْمُقِرِّ لِلزَّمَانِ اَلْمُدْبِرِ اَلْعُمُرِ اَلْمُسْتَسْلِمِ لِلدُّنْيَا اَلسَّاكِنِ مَسَاكِنَ اَلْمَوْتَى وَ اَلظَّاعِنِ عَنْهَا غَداً إِلَى اَلْمَوْلُودِ اَلْمُؤَمِّلِ مَا لاَ يُدْرِكُ اَلسَّالِكِ سَبِيلَ مَنْ قَدْ هَلَكَ ☑️از پدرى فانى، اعتراف دارنده به گذشت زمان، زندگى را پشت سر نهاده كه در سپرى شدن دنيا چاره‌اى ندارد مسكن گزيده در جايگاه گذشتگان، و كوچ كنندۀ فردا، به فرزندى آزمند چيزى كه به دست نمى‌آيد، روندۀ راهى كه به نيستى ختم مى‌شود غَرَضِ اَلْأَسْقَامِ وَ رَهِينَةِ اَلْأَيَّامِ وَ رَمِيَّةِ اَلْمَصَائِبِ وَ عَبْدِ اَلدُّنْيَا وَ تَاجِرِ اَلْغُرُورِ وَ غَرِيمِ اَلْمَنَايَا وَ أَسِيرِ اَلْمَوْتِ وَ حَلِيفِ اَلْهُمُومِ وَ قَرِينِ اَلْأَحْزَانِ وَ نُصُبِ اَلْآفَاتِ وَ صَرِيعِ اَلشَّهَوَاتِ وَ خَلِيفَةِ اَلْأَمْوَاتِ ☑️ در دنيا هدف بيمارى‌ها، در گرو روزگار، و در تيررس مصائب، گرفتار دنيا، سودا كنندۀ دنياى فريب كار، وام دار نابودى‌ها، اسير مرگ، هم سوگند رنجها، هم نشين اندوه‌ها، آماج بلاها، به خاك در افتادۀ خواهش‌ها، و جانشين گذشتگان است أَمَّا بَعْدُ فَإِنَّ فِيمَا تَبَيَّنْتُ مِنْ إِدْبَارِ اَلدُّنْيَا عَنِّي وَ جُمُوحِ اَلدَّهْرِ عَلَيَّ وَ إِقْبَالِ اَلْآخِرَةِ إِلَيَّ مَا يَزَعُنِي عَنْ ذِكْرِ مَنْ سِوَايَ وَ اَلاِهْتِمَامِ بِمَا وَرَائِي غَيْرَ أَنِّي حَيْثُ تَفَرَّدَ بِي دُونَ هُمُومِ اَلنَّاسِ هَمُّ نَفْسِي ☑️ پس از ستايش پروردگار، همانا گذشت عمر، و چيرگى روزگار، و روى آوردن آخرت، مرا از ياد غير خودم باز داشته و تمام توجه مرا به آخرت كشانده است، كه به خويشتن فكر مى‌كنم و از غير خودم روى گردان شدم فَصَدَفَنِي رَأْيِي وَ صَرَفَنِي عَنْ هَوَايَ وَ صَرَّحَ لِي مَحْضُ أَمْرِي فَأَفْضَى بِي إِلَى جِدٍّ لاَ يَكُونُ فِيهِ لَعِبٌ وَ صِدْقٍ لاَ يَشُوبُهُ كَذِبٌ ☑️ كه نظرم را از ديگران گرفت، و از پيروى خواهشها باز گرداند، و حقيقت كار مرا نماياند، و مرا به راهى كشاند كه شوخى بر نمى‌دارد، و به حقيقتى رساند كه دروغى در آن راه ندارد 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
نهج البلاغه حکمت ۳۱ - شناخت پايه هاى ایمان و کفر وَ سُئِلَ عليه‌السلام عَنِ اَلْإِيمَانِ فَقَالَ اَلْإِيمَانُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى اَلصَّبْرِ وَ اَلْيَقِينِ وَ اَلْعَدْلِ وَ اَلْجِهَادِ ☑️ايمان بر چهار پايه استوار است: صبر، يقين، عدل و جهاد وَ اَلصَّبْرُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى اَلشَّوْقِ وَ اَلشَّفَقِ وَ اَلزُّهْدِ وَ اَلتَّرَقُّبِ ☑️ صبر نيز بر چهار پايه قرار دارد. شوق، هراس، زهد و انتظار فَمَنِ اِشْتَاقَ إِلَى اَلْجَنَّةِ سَلاَ عَنِ اَلشَّهَوَاتِ وَ مَنْ أَشْفَقَ مِنَ اَلنَّارِ اِجْتَنَبَ اَلْمُحَرَّمَاتِ وَ مَنْ زَهِدَ فِي اَلدُّنْيَا اِسْتَهَانَ بِالْمُصِيبَاتِ وَ مَنِ اِرْتَقَبَ اَلْمَوْتَ سَارَعَ إِلَى اَلْخَيْرَاتِ ☑️ آن كس كه اشتياق بهشت دارد، شهوت‌هايش كاستى گيرد، و آن كس كه از آتش جهنّم مى‌ترسد، از حرام دورى مى‌گزيند، و آن كس كه در دنيا زهد مى‌ورزد، مصيبت‌ها را ساده پندارد، و آن كس كه مرگ را انتظار مى‌كشد در نيكى‌ها شتاب مى‌كند وَ اَلْيَقِينُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى تَبْصِرَةِ اَلْفِطْنَةِ وَ تَأَوُّلِ اَلْحِكْمَةِ وَ مَوْعِظَةِ اَلْعِبْرَةِ وَ سُنَّةِ اَلْأَوَّلِينَ ☑️ يقين نيز بر چهار پايه استوار است: بينش زيركانه، دريافت حكيمانۀ واقعيّت‌ها، پند گرفتن از حوادث روزگار، و پيمودن راه درست پيشينيان فَمَنْ تَبَصَّرَ فِي اَلْفِطْنَةِ تَبَيَّنَتْ لَهُ اَلْحِكْمَةُ وَ مَنْ تَبَيَّنَتْ لَهُ اَلْحِكْمَةُ عَرَفَ اَلْعِبْرَةَ وَ مَنْ عَرَفَ اَلْعِبْرَةَ فَكَأَنَّمَا كَانَ فِي اَلْأَوَّلِينَ ☑️ پس آن كس كه هوشمندانه به واقعيّت‌ها نگريست، حكمت را آشكارا بيند، و آن كه حكمت را آشكارا ديد، عبرت آموزى را شناسد، و آن كه عبرت آموزى شناخت گويا چنان است كه با گذشتگان مى‌زيسته است وَ اَلْعَدْلُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى غَائِصِ اَلْفَهْمِ وَ غَوْرِ اَلْعِلْمِ وَ زُهْرَةِ اَلْحُكْمِ وَ رَسَاخَةِ اَلْحِلْمِ فَمَنْ فَهِمَ عَلِمَ غَوْرَ اَلْعِلْمِ وَ مَنْ عَلِمَ غَوْرَ اَلْعِلْمِ صَدَرَ عَنْ شَرَائِعِ اَلْحُكْمِ وَ مَنْ حَلُمَ لَمْ يُفَرِّطْ فِي أَمْرِهِ وَ عَاشَ فِي اَلنَّاسِ حَمِيداً ☑️ و عدل نيز بر چهار پايه بر قرار است: فكرى ژرف انديش، دانشى عميق و به حقيقت رسيده، نيكو داورى كردن و استوار بودن در شكيبايى. پس كسى كه درست انديشيد به ژرفاى دانش رسيد و آن كس كه به حقيقت دانش رسيد، از چشمۀ زلال شريعت نوشيد، و كسى كه شكيبا شد در كارش زياده روى نكرده با نيكنامى در ميان مردم زندگى خواهد كرد وَ اَلْجِهَادُ مِنْهَا عَلَى أَرْبَعِ شُعَبٍ عَلَى اَلْأَمْرِ بِالْمَعْرُوفِ وَ اَلنَّهْيِ عَنِ اَلْمُنْكَرِ وَ اَلصِّدْقِ فِي اَلْمَوَاطِنِ وَ شَنَآنِ اَلْفَاسِقِينَ ☑️ و جهاد نيز بر چهار پايه استوار است: امر به معروف، و نهى از منكر، راستگويى در هر حال، و دشمنى با فاسقان فَمَنْ أَمَرَ بِالْمَعْرُوفِ شَدَّ ظُهُورَ اَلْمُؤْمِنِينَ وَ مَنْ نَهَى عَنِ اَلْمُنْكَرِ أَرْغَمَ أُنُوفَ اَلْكَافِرِينَ وَ مَنْ صَدَقَ فِي اَلْمَوَاطِنِ قَضَى مَا عَلَيْهِ وَ مَنْ شَنِئَ اَلْفَاسِقِينَ وَ غَضِبَ لِلَّهِ غَضِبَ اَللَّهُ لَهُ وَ أَرْضَاهُ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ ☑️ پس هر كس به معروف امر كرد، پشتوانه نيرومند مؤمنان است، و آن كس كه از زشتى‌ها نهى كرد، بينى منافقان را به خاك ماليد، و آن كس كه در ميدان نبرد صادقانه پايدارى كند حقّى را كه بر گردن او بوده ادا كرده است، و كسى كه با فاسقان دشمنى كند و براى خدا خشم گيرد، خدا هم براى او خشم آورد، و روز قيامت او را خشنود سازد وَ اَلْكُفْرُ عَلَى أَرْبَعِ دَعَائِمَ عَلَى اَلتَّعَمُّقِ وَ اَلتَّنَازُعِ وَ اَلزَّيْغِ وَ اَلشِّقَاقِ ☑️و كفر بر چهار ستون پايدار است: كنجكاوى دروغين، ستيزه‌جويى و جدل، انحراف از حق، و دشمنى كردن فَمَنْ تَعَمَّقَ لَمْ يُنِبْ إِلَى اَلْحَقِّ وَ مَنْ كَثُرَ نِزَاعُهُ بِالْجَهْلِ دَامَ عَمَاهُ عَنِ اَلْحَقِّ وَ مَنْ زَاغَ سَاءَتْ عِنْدَهُ اَلْحَسَنَةُ وَ حَسُنَتْ عِنْدَهُ اَلسَّيِّئَةُ وَ سَكِرَ سُكْرَ اَلضَّلاَلَةِ وَ مَنْ شَاقَّ وَعُرَتْ عَلَيْهِ طُرُقُهُ وَ أَعْضَلَ عَلَيْهِ أَمْرُهُ وَ ضَاقَ عَلَيْهِ مَخْرَجُهُ ☑️ پس آن كس كه دنبال توهّم و كنجكاوى دروغين رفت به حق نرسيد. و آن كس كه به ستيزه‌جويى و نزاع پرداخت از ديدن حق نا بينا شد، و آن كس كه از راه حق منحرف گرديد، نيكويى را زشت، و زشتى را نيكويى پنداشت و سر مست گمراهى‌ها گشت، و آن كس كه دشمنى ورزيد پيمودن راه حق بر او دشوار و كارش سخت، و نجات او از مشكلات دشوار است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ @qom_cfu
هدایت شده از هیئت پیروان ولایت
💠 در صورت تمایل برای سهیم شدن در هزینه های هیئت دانشجویی پیروان ولایت و پرداخت و تحویل نذورات نقدی و غیر نقدی خود جهت اقامه هر چه با شکوه تر مراسمات از راه های زیر اقدام بفرمائید. شماره کارت جهت واریز نقدی : ۵۰۲۲ ۲۹۱۵ ۰۸۱۴ ۵۶۰۲ بانک پاسارگاد - بنام پدرام پورربیعا شماره تماس : ۰۹۰۳۸۳۶۶۹۴۵ 📌 هیئت دانشجویی پیروان ولایت 📌 دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله طالقانی (ره) قم 🆔 @Peyrovanevelayat_PTQ
« بسم الله الرحمن الرحیم » ⚫️ يا فاطِمَةُ الزَّهْراَّءُ، يا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُولِ، يا سَيِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا، اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكِ اِلَى اللّهِ، وَقَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا، يا وَجيهَةً عِنْدَ اللَهِ، اِشْفَعى لَنا عِنْدَ اللَهِ . 1402/09/07 اردوی هفتگی جمکران " کانون مهدویت نهاد مقام معظم رهبری " 🔰@mahdaviat_nahad🔰
« بسم الله الرحمن الرحیم » ⚫️ يا فاطِمَةُ الزَّهْراَّءُ، يا بِنْتَ مُحَمَّدٍ، يا قُرَّةَ عَيْنِ الرَّسُولِ، يا سَيِّدَتَنا وَمَوْلاتَنا، اِنّا تَوَجَّهْنا وَاسْتَشْفَعْنا وَتَوَسَّلْنا بِكِ اِلَى اللّهِ، وَقَدَّمْناكِ بَيْنَ يَدَىْ حاجاتِنا، يا وَجيهَةً عِنْدَ اللَهِ، اِشْفَعى لَنا عِنْدَ اللَهِ . 1402/09/07 اردوی هفتگی جمکران " کانون مهدویت نهاد مقام معظم رهبری " 🔰@mahdaviat_nahad🔰
نهج البلاغه خطبه ۳۲ - شناخت أنواع انسانهای فاسد و من خطبة له عليه‌السلام و فيها يصف زمانه بالجور ☑️(در سال 37 هجرى در مسجد كوفه در شناخت مردم و روزگاران پس از پيامبر صلّى اللّه عليه و آله و سلّم ايراد كرد) و يقسم الناس فيه خمسة أصناف ثم يزهد في الدنيا معنى جور الزمان أَيُّهَا اَلنَّاسُ إِنَّا قَدْ أَصْبَحْنَا فِي دَهْرٍ عَنُودٍ وَ زَمَنٍ كَنُودٍ ☑️اى مردم، در روزگارى كينه توز، و پر از ناسپاسى و كفران نعمت‌ها، صبح كرده‌ايم، يُعَدُّ فِيهِ اَلْمُحْسِنُ مُسِيئاً ☑️كه نيكوكار، بدكار به شمار مى‌آيد، وَ يَزْدَادُ اَلظَّالِمُ فِيهِ عُتُوّاً ☑️و ستمگر بر تجاوز و سركشى خود مى‌افزايد. لاَ نَنْتَفِعُ بِمَا عَلِمْنَا ☑️نه از آن چه مى‌دانيم بهره مى‌گيريم وَ لاَ نَسْأَلُ عَمَّا جَهِلْنَا ☑️و نه از آن چه نمى‌دانيم، مى‌پرسيم، وَ لاَ نَتَخَوَّفُ قَارِعَةً حَتَّى تَحُلَّ بِنَا ☑️و نه از حادثه مهمّى تا بر ما فرود نيايد، مى‌ترسيم أصناف المسيئين وَ اَلنَّاسُ عَلَى أَرْبَعَةِ أَصْنَافٍ ☑️در اين روزگاران، مردم چهار گروه‌اند: مِنْهُمْ مَنْ لاَ يَمْنَعُهُ اَلْفَسَادَ فِي اَلْأَرْضِ إِلاَّ مَهَانَةُ نَفْسِهِ وَ كَلاَلَةُ حَدِّهِ وَ نَضِيضُ وَفْرِهِ ☑️گروهى اگر دست به فساد نمى‌زنند، براى اين است كه، روحشان ناتوان، و شمشيرشان كند، و امكانات مالى، در اختيار ندارند. وَ مِنْهُمْ اَلْمُصْلِتُ لِسَيْفِهِ وَ اَلْمُعْلِنُ بِشَرِّهِ وَ اَلْمُجْلِبُ بِخَيْلِهِ وَ رَجِلِهِ ☑️گروه ديگر، آنان كه شمشير كشيده، و شرّ و فسادشان را آشكار كرده‌اند، لشكرهاى پياده و سوارۀ خود را گرد آورده، و خود آماده كشتار ديگرانند. قَدْ أَشْرَطَ نَفْسَهُ وَ أَوْبَقَ دِينَهُ لِحُطَامٍ يَنْتَهِزُهُ أَوْ مِقْنَبٍ يَقُودُهُ أَوْ مِنْبَرٍ يَفْرَعُهُ ☑️دين را براى به دست آوردن مال دنيا تباه كردند كه يا رييس و فرمانده گروهى شوند، يا به منبرى فرا رفته، خطبه بخوانند. وَ لَبِئْسَ اَلْمَتْجَرُ أَنْ تَرَى اَلدُّنْيَا لِنَفْسِكَ ثَمَناً ☑️چه بد تجارتى، كه دنيا را بهاى جان خود بدانى، وَ مِمَّا لَكَ عِنْدَ اَللَّهِ عِوَضاً ☑️و با آنچه كه در نزد خداست معاوضه نمايى. وَ مِنْهُمْ مَنْ يَطْلُبُ اَلدُّنْيَا بِعَمَلِ اَلْآخِرَةِ وَ لاَ يَطْلُبُ اَلْآخِرَةَ بِعَمَلِ اَلدُّنْيَا ☑️گروهى ديگر، با اعمال آخرت، دنيا را مى‌طلبند، و با اعمال دنيا در پى كسب مقام‌هاى معنوى آخرت نيستند 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu
نهج البلاغه نامه ۳۲ - به معاویه در افشاى سياستهای گمراه کننده او و من كتاب له عليه‌السلام إلى معاوية وَ أَرْدَيْتَ جِيلاً مِنَ اَلنَّاسِ كَثِيراً خَدَعْتَهُمْ بِغَيِّكَ وَ أَلْقَيْتَهُمْ فِي مَوْجِ بَحْرِكَ تَغْشَاهُمُ اَلظُّلُمَاتُ وَ تَتَلاَطَمُ بِهِمُ اَلشُّبُهَاتُ ☑️اى معاويه! گروهى بسيار از مردم را به هلاكت كشاندى، و با گمراهى خود فريبشان دادى، و در موج سركش درياى جهالت خود غرقشان كردى، كه تاريكى‌ها آنان را فرا گرفت، و در امواج انواع شبهات غوطه‌ور گرديدند فَجَازُوا عَنْ وِجْهَتِهِمْ وَ نَكَصُوا عَلَى أَعْقَابِهِمْ وَ تَوَلَّوْا عَلَى أَدْبَارِهِمْ وَ عَوَّلُوا عَلَى أَحْسَابِهِمْ إِلاَّ مَنْ فَاءَ مِنْ أَهْلِ اَلْبَصَائِرِ ☑️ كه از راه حق به بيراهه افتادند، و به دوران جاهليت گذشتگانشان روى آوردند، و به ويژگى‌هاى جاهلى خاندانشان نازيدند، جز اندكى از آگاهان كه مسير خود را تغيير دادند فَإِنَّهُمْ فَارَقُوكَ بَعْدَ مَعْرِفَتِكَ وَ هَرَبُوا إِلَى اَللَّهِ مِنْ مُوَازَرَتِكَ إِذْ حَمَلْتَهُمْ عَلَى اَلصَّعْبِ وَ عَدَلْتَ بِهِمْ عَنِ اَلْقَصْدِ ☑️ و پس از آن كه تو را شناختند از تو جدا شدند، و از يارى كردن تو به سوى خدا گريختند، زيرا تو آنان را به كار دشوارى وا داشتى، و از راه راست منحرفشان ساختى فَاتَّقِ اَللَّهَ يَا مُعَاوِيَةُ فِي نَفْسِكَ وَ جَاذِبِ اَلشَّيْطَانَ قِيَادَكَ فَإِنَّ اَلدُّنْيَا مُنْقَطِعَةٌ عَنْكَ وَ اَلْآخِرَةَ قَرِيبَةٌ مِنْكَ وَ اَلسَّلاَمُ ☑️اى معاويه! در كارهاى خود از خدا بترس، و اختيارت را از كف شيطان در آور، كه دنيا از تو بريده و آخرت به تو نزديك شده است 🏴 🕊 🏴 ╭❀••••• @qom_cfu_nab •••••❀╯ https://eitaa.com/qom_cfu