🔹️برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه جابر بن عبدالله انصاری ١
مدیریت محترم: آقای کرمعلی
معاونت محترم: آقای دادمهر
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
🔸برگزاری کارگاه دانش افزایی با محوریت روانپزشکی کودک و شناخت داروهای پرکاربرد.
🔸مدرس: سرکار خانم دکتر معلمی(فوق تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان)
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
بازدید دانشجویان دانشگاه فرهنگیان قم از مدرسه گلهای بهشت
از همراهی کادر دلسوز مدرسه گلهای بهشت کمال سپاس را داریم.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه(Hyperactive-inattenional disorder)
اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه امروزه به عنوان نوعی اختلال عصبی-رشدی به شمار می آید.
✍ میزان شیوع اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه حدود ۵ ذرصد در بین کودکان و در بین بزرگسالان حدود ۲/۵ درصد برآورد شده است. همچینن میزان شیوع این اختلال در بین پسران حدود دو برابر دختران می باشد. اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه معمولا در بین دانش آموران دوره ی ابتدایی بیشتر مشاهده می شود و احتمال دارد علایم آن در دوره ی نوجوانی به صورت ثابتی باقی بماند. اگرچه در دوره ی نوجوانی میزان فعالیتهای حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش قعالی همراه با نقص توجه کاهش می یابد اما احتمال دارد در علایم مربوط به نقص توجه در آنان کاهشی مشاهده نشود.
ادامه دارد......
منبع: کانال انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در شاد
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلال بیش فعالی همراه با نقص
توجه(Hyperactive-inattenional disorder)
برخی از علایم اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه عبارتند از:
حالت فعالیت زیاد:
✍ اگرچه کودکان در مقایسه با بزرگسالان میزان فعالیت زیادتری را انجام می دهند اما زمانی که میزان فعالیت آنان در مقایسه با همسالان خود بسیار زیاد باشد در آن صورت می توان گفت که این کودکان یکی از علایم تشخیصی اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه را دارند. کودکانی که حالت فعالیت زیادی دارند دایما در حال دویدن هستند. آنان حالت جنب و جوش بسیار زیادی را از خود نشان می دهند و زمانی که در حالت محدودیت حرکتی (مانند زمانی که در کلاس درس هستند و یا والدین آنها را از دویدن منع نموده اند) قرار می گیرند امکان دارد قادر به نشستن در سر جای خود نباشند و در صورت مورد اجبار قرار گرفتن برای انجام چینن کاری اقدام به تکان دادن مکرر دستها و پاهای خود می نمایند.
حالت نقص توجه:
✍ از جمله علایم نقص توجه که در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه مشاهده می گردد می توان به ناتوایی آنان در توجه به جزئیات انجام تکالیف درسی و مرتکب شدن اشتباهات فراوان در انجام تکالیف تحصیلی اشاره نمود. از جمله علایم دیگر نقص توجه می توان به فراموشی در انجام تکالیف و انجام برخی از دستورالعملهایی که والدین می دهند اشاره نمود.
وجود حالت تکانه ای (Implusive):
✍ از علایم عمده دیگر اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه وجود حالت تکانه ای است. وجود حالت تکانه ای سبب ناتوایی در منتظر بودن ، پاسخ خشم فوری و قطع نمودن مکرر سخنان دیگران می شود.
برای تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه لازم است که علایم فوق حداقل در دو محل (برای مثال در خانه و مدرسه) وجود داشته باشد. همچینن برای تشخیص این اختلال لازم است که قبل از سن ۱۲ سالگی چند علامت مربوط به این اختلال نیز وجود داشته باشد.
منبع: کانال انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در شاد
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلالات یادگیری چه هستند؟
✍ اختلالاتی هستند که بر توانایی درک یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری، انجام محاسبات ریاضی، هماهنگ کردن حرکات یا توجه مستقیم تأثیر میگذارند. اگرچه انواع اختلالات یادگیری در کودکان بسیار خردسال رخ میدهند، اما این اختلالات معمولاً تا زمانی که کودک به سن مدرسه نرسد شناسایی نمیشود.
👇👇🔹👇🔹
👈 رایجترین روش درمان انواع اختلالات یادگیری، آموزش ویژه است. انواع اختلالات یادگیری میتوانند تا آخر عمر ادامه داشته باشند. در برخی افراد ممکن است چندین اختلال یادگیری با هم تداخل ایجاد کنند. افراد دیگر ممکن است یک مشکل یادگیری مجزا و منفرد داشته باشند که تأثیر کمی بر زندگی آنها بگذارد.
ادامه دارد....
منبع: کانال انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در شاد
46.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
🔶 کلیپ برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه ابابصیر ١
🔶 مدیریت محترم: جناب آقای آزادیان
🔶 معاونین محترم: جناب آقای روستا وجناب آقای حائری جم
🔶 مربی پرورشی محترم:جناب آقای طیبی
🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷🇮🇷
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
✅ برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی مدرسه مهر امام (ره)
مدیریت محترم: آقای خانی
مربی پرورشی: آقای موسوی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
✅ برگزاری مراسم یوم الله ۱۳ آبان و روز دانش آموز مدرسه مهر امام (ره)
مدیریت محترم: آقای خانی
مربی پرورشی: آقای موسوی
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
⭕️ علائم اختلالات یادگیری در هر کودک متفاوت است.
✍ یک کودک در خواندن و هجی کردن مشکل دارد؛ کودک دیگر عاشق کتاب است اما در درس ریاضی مشکل دارد.
یک کودک دیگر هم ممکن است در فهمِ حرفها یا مکالمات دیگران مشکل داشته باشد.
مشکلات یادگیری متفاوت هستند، اما همگی جزئی از اختلالات یادگیری به شمار میآیند.
تشخیص اختلال یادگیری همیشه آسان نیست. با توجه به گستردگی انواع آن، هیچ نشانه یا علامت خاص و مشخصی که دال بر وجود این اختلال باشد وجود ندارد.
با این حال، برخی نشانهها در بعضی از سنین رایجتر هستند. اگر از علائم اختلال آگاهی داشته باشید، میتوانید به سرعت متوجه مشکل فرزندتان شده و او را به درستی کمک کنید.
منبع: کانال انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در شاد
⭕️ چگونه بفهمیم فرزندمان دچار اختلال یادگیری است؟
✍ اختلالات یادگیری با انجام تست هوش (یا IQ) و یک تست استاندارد شده (خواندن، نوشتن، حساب) قابل تشخیص است. اکثر کودکانی که دارای اختلال یادگیری هستند، هوش طبیعی یا بالاتر از حد طبیعی دارند، اما این پتانسیل را به طور کامل در آزمونهای پیشرفت نشان نمیدهند.
👈 اگر فکر میکنید فرزندتان علائم اختلال یادگیری را دارد، بهتر است برای بررسی بیشتر به روانشناس متخصص مراجعه کنید.
منبع: کانال انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در شاد