eitaa logo
موسسه مذاهب اسلامی
1.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
331 ویدیو
125 فایل
ارتباط با روابط عمومی و اطلاعات موسسه @Mazaheb_ir
مشاهده در ایتا
دانلود
مقامات حضرت علی علیه السلام بر اساس حدیث منزلت.pdf
2.86M
✅ مقامات حضرت علی بن ابیطالب سلام الله علیه بر اساس حدیث منزلت در منابع شیعه و اهل سنت ✅ «یا علی انت منّی بمنزلة هارون من موسی» ◀️ موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی •┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈• آدرس در آپارات https://www.aparat.com/mmazaheb 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir
واکاوی فضایل حضرت علی اکبر(علیه السلام) بر اساس منابع فریقین.pdf
538.4K
✅واکاوی فضائل حضرت علی اکبر علیه السلام در منابع شیعه و اهل سنت ◀️ موسسه آموزشی پژوهشی مذاهب اسلامی •┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈• آدرس در آپارات https://www.aparat.com/mmazaheb 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
نشست سالانه اساتید مرکز تخصصی مذاهب اسلامی برگزار شد. 🔹نشست سالانه اساتید سطح٣ و۴ مرکز تخصصی مذاهب اسلامی با حضور مدیریت مرکز، حجت الاسلام والمسلمین ترکاشوند و با شرکت ٢٠ نفر از اساتید این مرکز در شامگاه یک شنبه مورخ ١۴٠١/١٢/٢١ در سالن کنفرانس مرکز برگزار شد. در ابتدای این نشست قاری محترم آقای سید علی حسینی تبار پس از تلاوت آیاتی از قرآن مجید، دقایقی را به مناسبت ولادت حضرت ولی عصر(عج) به ذکر مدح آن امام همام پرداختند. در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ترکاشوند، مدیریت محترم مرکز ضمن خیر مقدم به اساتید محترم، گزارشی اجمالی از وضعیت کنونی و عملکرد آموزش را ارائه کردند. سپس اساتید محترم به بیان نقطه نظرات و راهکارهای خود پیرامون موضوع جلسه که تحقق آموزشِ پژوهش محور بود پرداختند. در پایان نیز از اساتید محترم پذیرایی و تکریم بعمل آمد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ثبت نام سطح ۳ رشته تخصصی مذاهب اسلامی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی برای سال تحصیلی1403-1402 از میان طلاب واجد شرایط برای مقطع سطح 3 پذیرش می کند. 🏷 ثبت نام از طریق لینک زیر:👇 🌐 http://Paziresh.ismc.ir 🔹کد مرکز تخصصی مذاهب اسلامی جهت ثبت نام 67115 می باشد. آدرس سایت موسسه : 🌐 http://mazaheb.ir اطلاعات بیشتر و ارتباط با ادمین https://eitaa.com/p_mazaheb ادمین @s_sajadi ——————————————— 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
🔰 از دیدگاه اسلامی ➕ شرح دعای تحویل سال بر اساس بیانات حضرت آیت‌الله خامنه‌ای 🔍 بخوانید👇 https://farsi.khamenei.ir/speech-content?id=42032 •┈┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈┈• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
نوروز از ديدگاه اسلام.pdf
176.3K
📜مقاله: واكاوي بدعت انگاري جشن نوروز 🌿نوروز یکی از جشن‌های بزرگ فرهنگی در حوزه تمدنی فارسی زبانان است. سالگشت نوروز با رویش و زايش طبيعت همراه است. پارسي زبان­ها همنوا با اين بزم باستاني در عرصه فردي و اجتماعي به پيرايش پيرامون خويش پرداخته و افزون بر نظافت محيط زندگي، زشتي­هاي به جاي مانده از سال قبل را كاسته و با آراستگي جسم و جان و همدلي و وفاق سال نو را آغاز مي­كنند... •┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 جشن و رسم مصریها در استقبال از فصل بهار و حکم دارالافتاء مصر در این باره ▪️قرنهاست که مردم مصر فرا رسیدن فصل بهار را جشن می گیرند و از این جشن با تعبیر "شم النسیم" یاد می کنند. ((شم النسیم در مصر با آداب و رسوم خاصی همراه است مثلا به دیدوبازدید می روند، به میان طبیعت و محلهای سرسبز می روند، خوراک ماهی می پزند، تخم مرغ رنگ آمیزی می کنند)) مردم مصر از دارالافتاء مصر سوال کرده اند که حکم شرع در باب جشن شم النسیم چیست؟ دارالافتاء مصر که وابسته به الازهر است پاسخ داده است: این موضوع امر عادی و از آداب و رسوم قومی و مباح است. متن این سوال و جواب در ادامه خواهد آمد. 🌸 ما حكم الاحتفال بشم النسيم، والتنزه في هذا اليوم؟ 🌺 الجواب: شم النسيم عادة مصرية ومناسبة اجتماعية ليس فيها شيء من الطقوس المخالفة للشرع، ولا ترتبط بأي معتقدٍ ينافي الثوابت الإسلامية، وإنما يحتفل المصريون جميعًا في هذا الموسم بإهلال فصل الربيع؛ بالترويح عن النفوس، وصلة الأرحام، وزيارة المنتزهات، وممارسة بعض العادات المصرية القومية؛ كتلوين البيض، وأكل السمك، وكلها أمور مباحة شرعًا: فبعضها مما حث عليه الشرع الشريف ورتب عليه الثواب الجزيل؛ كصلة الأرحام، وبعضها من المباحات التي يثاب الإنسان على النية الصالحة فيها؛ كالتمتع بالطيبات، والتوسعة على العيال، والاستعانة على العمل بالاستجمام. وكان الصحابي الجليل عمرو بن العاص رضي الله عنه -والي مصر من قِبل أمير المؤمنين عمر بن الخطاب رضي الله عنه- يخطب المصريين في كل عام ويحضّهم على الخروج للربيع؛ وذلك في نهاية فصل الشتاء وأول فصل الربيع؛ كما أخرجه ابن عبد الحكم في "فتوح مصر والمغرب"، وابن زولاق في "فضائل مصر وأخبارها"، والدارقطني في "المؤتلف والمختلف". والأصل في موسم "شم النسيم" أنه احتفال بدخول الربيع، والاحتفال بالربيع شأن إنساني اجتماعي لا علاقة له بالأديان؛ فقد كان معروفًا عند الأمم القديمة بأسماء مختلفة وإن اتحد المسمَّى؛ فكما احتفل قدماء المصريين بشم النسيم باسم "عيد شموس" أو "بعث الحياة": احتفل البابليون والآشوريون "بعيد ذبح الخروف"، واحتفل اليهود "بعيد الفصح" أو "الخروج"، واحتفل الرومان "بعيد القمر"، واحتفل الجرمان "بعيد إستر"، وهكذا. ولم يكن من شأن المسلمين أن يتقصدوا مخالفة أعراف الناس في البلدان التي دخلها الإسلام ما دامت لا تخالف الشريعة، وإنما سعوا إلى الجمع بين التعايش والاندماج مع أهل تلك البلاد، مع الحفاظ على الهوية الدينية. ولَمّا كان الاعتدال الربيعي يوافق صوم المسيحيين، جرت عادة المصريين على أن يكون الاحتفال به فور انتهاء المسيحيين من صومهم؛ وذلك ترسيخًا لمعنًى مهم؛ يتلخص في أن هذه المناسبة الاجتماعية إنما تكتمل فرحة الاحتفال بها بروح الجماعة الوطنية الواحدة. وهذا معنًى إنسانيٌّ راقٍ أفرزته التجربة المصرية في التعايش بين أصحاب الأديان والتأكيد على المشترك الاجتماعي الذي يقوي نسيج المجتمع الواحد، وهو لا يتناقض بحال مع الشرع، بل هو ترجمة للحضارة الإسلامية الراقية، وقِيَمِها النبيلة السمحة. وأما ما يقال من أن مناسبة "شم النسيم" لها أصولٌ مخالفةٌ للإسلام، فهذا كلامٌ غير صحيح ولا واقع له؛ إذ لا علاقة لهذه المناسبة بأي مبادئ أو عقائد دينية، لا في أصل الاحتفال ولا في مظاهره ولا في وسائله، وإنما هو محض احتفال وطني قومي بدخول الربيع؛ رُوعِيَ فيه مشاركة سائر أطياف الوطن، بما يقوي الرابطة الاجتماعية والانتماء الوطني، ويعمم البهجة والفرحة بين أبناء الوطن الواحد، والسلوكيات المحرمة إنما هي فيما قد يحدث في هذه المناسبة أو غيرها من سلوكيات يتجاوز بها أصحابها حدود الشرع أو يخرجون بها عن الآداب العامة. والله سبحانه وتعالى أعلم. https://www.dar-alifta.org/ar/fatawa/13526/الاحتفال-بشم-النسيم •••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾••• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir
🛑📸اطلاعیه دفتر مقام معظم رهبری درباره حلول ماه مبارک رمضان
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ ثبت نام سطح ۳ رشته تخصصی مذاهب اسلامی مرکز تخصصی مذاهب اسلامی برای سال تحصیلی1403-1402 از میان طلاب واجد شرایط برای مقطع سطح 3 پذیرش می کند. 🏷 ثبت نام از طریق لینک زیر:👇 🌐 http://Paziresh.ismc.ir 🔹کد مرکز تخصصی مذاهب اسلامی جهت ثبت نام 67115 می باشد. آدرس سایت موسسه : 🌐 http://mazaheb.ir اطلاعات بیشتر و ارتباط با ادمین https://eitaa.com/p_mazaheb ادمین @s_sajadi ——————————————— 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
📄عنوان مقاله : جستاري در زندگی حضرت خديجه (سلام الله علیها) ✳️ايشان از قبيله بني اسد است که يکي از قبايل قريش بود. نام مادرش فاطمه بود. (آنقدر حضرت خديجه پاک بود که) در زمان جاهليت او را طاهره مي خواندند.[1] «عايشه مي گويد: رسول خدا (ص) هر وقت به ياد خديجه مي افتاد به مدح و ثناي او مي پرداخت و برايش استغفار مي نمود؛ يکي از روزها که آن حضرت به مدح او پرداخت، از روي حسادت گفتم: خداوند بجاي آن زن سالخورده، زني ديگر نصيب تو کرده است! در اين هنگام ديدم رسول خدا (ص) به شدت ... 🔰(برای مطاله ادامه مقاله به لینک زیر مراجعه کنید) ⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️⬇️ 🌐https://mazaheb.ir/article/khadija/ •┈┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈┈• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
✅الهی بودن ازدواج رسول خدا (صلی الله علیه و آله) با حضرت خدیجه •┈┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈┈• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقايقی درباره حضرت خديجه "سلام‌الله‌علیها" ◽️ايشان مظلومه است؛ غريب است 🏴🏴🏴🏴🏴 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
✅فضائل حضرت خدیجه سلام الله علیها در کتب اهل سنت •┈┈•••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••┈┈• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 📱آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️ آدرس واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWU
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♨️فتوای همگرایانه آیت الله سیستانی 🔻حاضر در متن جهان شیعه، غائب در بطن جهان اسلام 🔹 چند روز گذشته مجدداً استاد منیر الخبّاز القطیفی شاگرد مطرح حضرت آیت الله سیستانی فتوایی از معظم له را رسانه ای کرد که در آن بر صحت عبادات اهل‌سنّت و اسلام حقیقی آنها تصریح می کرد. این فتوای کلیدی، علی رغم پیامدهای جدید و فراوانی که در همگرایی جهان اسلام دارد، پژواکی در مجامع داخلی و بویژه رسانه های جهان اسلام – که مخاطبین اصلی این فتوا هستند – پیدا نکرد. 🔻این فتوا به چندین جهت از فتوای مشهور شلتوت جامعتر است، ولی نکته اینجاست که چرا روی فتوای شلتوت مانور رسانه ای گسترده انجام شد و اکثر قریب به اتفاق مسلمانان (شیعه و سنی) از آن مطلع شدند، ولی روی فتوای حساس آیت الله سیستانی حتی ریپورتاژ رسانه ای کوچکی انجام نشد!؟ به همین مناسبت در یادداشت پیش رو اشاراتی در این زمینه خواهیم پرداخت. 🔻یکم. از نظر جایگاه می توان این فتوا در راستای فتوای شیخ محمد شلتوت، بلکه بالاتر از آن شمرد. این فتوا، بهترین بستر برای همگرایی بین شیعه وسنّی و بویژه الفت بیش از پیش میان سردمداران و پیروان فریقین با آرای متفاوت فقهی - کلامی را در پی خواهد داشت. فتوای آیت الله سیستانی از جهت مبانی علمی، از فتوای شلتوت بسیار مستحکمتر است. فتوای شلتوت بیشتر بن مایه های فقهی دارد؛ ولی فتوای آیت الله سیستانی علاوه بر مبانی غنی فقهی، ریشه در باورهای کلامی – جامعه شناختی معظم له دارد. به طور خلاصه آبشخور کلامی این فتوا را می توان در سیره عقلا و مبحث «ما جری علیه الدلیل» با صبغه همزیستی اجتماعی رهگیری کرد. اما نکته این جاست که چرا روی فتوای شلتوت مانور رسانه ای گسترده انجام شد ولی در فتوای مهم آیت الله سیستانی حتی ریپورتاژ رسانه ای کوچکی در جهان اسلام صورت نگرفت!!!؟؟.... ✍ سید علی بطحایی ••••✾•🌹🍂☘️🍂🌹•✾•••• 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb ▫️-----------------▫️ 🌐سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir ▫️-----------------▫️
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
امام حسن مجتبی از دیدگاه رسول خدا صلی الله علیه وآله 🔰🔰🔰🔰🔰 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb 🌐آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ۰سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir 🌎آدرس کانال در واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWUe2UjUrx
هدایت شده از موسسه مذاهب اسلامی
بسم الله الرحمن الرحیم قال رسول الله صلی الله علیه وآله وسلم : «من أَحسن فی ما بقی من عمره لم یُؤاخذ بما مضی من ذنبه،و من أساءَ فی ما بقی من عمره ،اُخذ بالاوّل و الآخر[1]؛ آن کس که در باقی مانده عمر خود به کارهای نیک بپردازد ،از گناهان گذشته اش مورد سؤال قرار نمی گیرد ،وآنکس که در ادامۀ عمرش ،گناه و نافرمانی کند از تمام کارهایش مورد مؤاخذه واقع می شود ». [1] .امالی شیخ صدوق،مجلس 13،حدیث 9. 🔰🔰🔰🔰🔰 🔸آدرس کانال در ایتا @qommazaheb 🌐آدرس کانال در تلگرام @mmazaheb ۰سایت موسسه مذاهب mazaheb.ir 🌎آدرس کانال در واتساپ https://chat.whatsapp.com/CHQYmdUje35AXWUe2UjUrx