🆔 عدم #اعتماد_به_نفس یکی از #شایعترین علل بروز #مشکلات_یادگیری می باشد.
🌱دو راهکار پیشنهادی ما👇👇
1⃣ يكی از راههای ساده و در عين حال بسيار مهم در شكل گيری اعتماد به نفس كودك، #تماشای بازی او است.با فرزندتان #بازی کنید و یا هنگامی که بازی میکند، او را #تماشا کنید .👌
2⃣ ️#بازي چشم تو چشم
به اين صورت که کودک با يکی از والدين مقابل هم بوده و به چشمهای هم #خيره نگاه ميکنند، و نبايد بخندند. اين تمرين برای کودکانی با اعتماد به نفس #پايين #خجالتی و #ضعيف بسيار توصيه ميشود چون اين افراد قدرت نگاه کردن در چشمان طرف #مقابل را ندارند و اين موجب ضعفشان ميشود.👌
┄┅┅✶🍃🌻🍃✶┅┅┄
💢کاربرد نظریه ثرندایک در فرآیند تدریس و یادگیری
نظریه یادگیری (ثرندایک )بر روش تدریس و یادگیری تأثیریت زیادی گذاشته است ازجمله اینکه
1-در تدریس باید بین داشته هاس قبلی و موضوع جدید رابطه منطقی برقرار گردد.
2-برای تدریس باید از موضوعات و وقایعی که قابل لمس و شناخته شده اس بهره گرفت.
3-موضوع دریس شده باید به گونه ای باشد که رضایت دانش آموز را بهمراه داشته باشد و نیازی از نیازهایش را در حال و آینده بر آورده کند.
4-یادگیرنده بایستی آمادگی کامل از جهات مختلف را داشته باشد.
5-تمرین های ارائه شده به شاگرد از طرف معلم بایستی هدفدار و متنوع و حتی المقدور در شرایط واقعی صورت گیرد.
6-تشویق و تنبیه در امر یادگیری بر روی شاگرد تأثیر می گذارد.
💢نظریه برونر
جروم برونر صاحب نظریه یادگیری اکتشافی معتقد است که شاگردان را نباید در برابر دانسته ها قرار داد بلکه باید آنان را با مسأله روبرو کرد تا خود به کشف روابط میان امور و راه حل آنها اقدام کند.
او در تبیین بحث خود بر چهار عامل زیر بسیار تأکید دارد.
1-تأکید بر فرآیند یادگیری:
از نظر برونر ،فرآیند کسب معرفت مهم است نه حفظ کردن حقایق .
در یادگیری اکتشافی ،مهم نیست که شاگرد چه می آموزد بلکه مهم این است که چگونه می آموزد.
2-تأکید بر ساخت یادگیری:
بنابر نظر برونر ،اگر مطالب یا محتوای آموزشی به شکل منطقی سازماندهی شوند شاگردان آن را بهتر یاد می گیرند،وجود ساخت یادگیری باعث می شود که مطالب بهتر ،بیشتر و آسانتر در حافظه نگهداری شوند .
3-تأکید بر اهمیت شهود:
برونر معتقد است که حفظ کردن علوم ریاضی و کلامی هدف شایسته ای برای آموزش و پرورش نیست بلکه هدف باید ارقای سطح بینش و فهم شهودی باشد.
4-تأکید بر اهمیت انگیزش درونی:
معلمان بایستی به کمک چهار انگیزه
الف) میل به یادگیری
ب)میل به همکاری با دیگران ج)کنجکاوی د) انگیزه توانا شدن ،شاگردان را تشویق کنند وموجب یادگیری مؤثر شوند.
#نظم_بی_نظمی_راهکار
چطور دانش آموز بی نظم را منظم کنیم ؟✅
اصل اول
عزت نفس دانش آموز رو از بین نبریم .😞
او را بین بچه ها خجالت ندهیم . 😔
جلوی همکلاسی او را کوچک نکنیم . 👉
پس مواظب گفتار و رفتار خودمان باشیم .🌱
اصل دوم 🏅
#پیشگیری_در_مدیریت_کلاس ✅
روزها و هفته های اول طوری رفتار کنید که دانش آموز بی نظم فرصت بی نظمی نداشته باشد . 🔱
قانون کلاس رو محکم اجرا کنید .🔶
قوانین رو برای همه بخوانید و تایید از همه بگیرید. 📢
پس قانونمندی در هفته های اول 💜
#نظم_بی_نظمی_راهکار
اصل پنجم 💛
توانمند سازی فردی 🌱
سعی کنیم برنامه برای اصلاح رفتار داشته باشیم 😍
رفتار درست را آموزش دهیم 🎬
فرصت اصلاح دهید. ✅
آنها را تشویق کنید . 😊
پاداشی برای تحقق اهداف و پیامدهای عملکرد خوب شان تعیین کنید.✨
اصل سوم ❤️
#حفظ_آرامش_در_برخوردها 😊
معلم زود عصبانی نمی شود . 😠
دانش آموز وقتی آرامش شما رو می بینه زودتر تحت کنترل قرار میگیره .🙄
عصبانیت اعتبار معلم رو از بین می برد . ❇️
پس عصبانی نشو . کنترل خود 🍀
#نظم_بی_نظمی_راهکار
27.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
یلدا پوربافرانی
موضوع:شهادت حضرت فاطمه زهرا
😩هنگام جیغ زدن کودک چه باید کرد؟
❌ عصبانی شدن و فریاد کشیدن متقابل، کاری از او پیش نمیبرد، بلکه این پیغام را به کودک می دهد که هر کس صدایش بلند تر باشد، پیروز میدان خواهد بود.
❌نه تنها توجه مثبت مثل بغل کردن، شکلات دادن بلکه حتی توجه منفی مثل اخم کردن و دعوا کردن می تواند این رفتار را تقویت کند.
✅باید صبور باشید و به شوخی یا جدی جیغ زدن های فرزندتان را تقویت نکنید.
✅وقت بیشــتری با کودک بگذرانید و او را ســرگرم کرده و به او یاد بدهید با اســتفاده از کلمات ساده خواسته هایش را بیان کند تا در برابر ناتوانی شما از فهمیدن آنچه می خواهد، مجبور به جیغ کشیدن نباشد.
✅می توانید به او بگویید "اگر جیغ بزنی نمی فهمم چی می خوای" از او بخواهید به آرامی نشان دهد چه می خواهد
آموزگار:زهره عباسی
دو دست و یک فرمانده
آیت الله #حائری_شیرازی:
شما، همدست راست دارید✋ و همدست چپ🤚، اگر این دو بهصورت مستقل تصمیم میگرفتند، شما دیگر با این دودست نمیتوانستید کاری را انجام بدهید. اما چون این دودست خود تصمیمگیرنده نیستند، بلکه مغز و اراده انسان است که بر دست راست و چپ حکومت میکند و اوست که تصمیم میگیرد، لذا دستها باهم همکاری میکنند و هماهنگاند.
حال فرض کنید، اگر پدری نسبت به بچهی خود تندی کند، مثلاً بگوید: چرا این کار را کردی؟ آنگاه مادر بگوید: اتفاقاً کار بچه درست بوده و خوب کاری هم کرده است. یا یکی به بچه بگوید: تو خیلی بیادب هستی. دیگری به او بگوید: اتفاقاً تو از همه مؤدبتر هستی.
یکی بچه را بزند و دیگری او را نوازش کند.
چنین برخوردهایی موجب میشود که 👇
1⃣بچه بیتربیت بار بیاید.
2⃣وقتی اینگونه عمل شود، بچه شکایت پدر را به مادر و شکایت مادر را به پدر میبرد
3⃣ضمن اینکه بین آنها دعوا راه میاندازد، خود بچه نیز نسبت به پدر و مادر بی اعتقاد و بی اعتنا میشود.
آموزگار:زهره عباسی
💐🍃🌿🌸🍃🌾🌼
🍃🌺🍂
🌿🍂
🌸
تفاوت های مادر کافی با مادر کامل!
✅مادر کافی احساس ارزشمندی به کودک میدهد (تو خیلی مودبی!)
❌ مادر کامل احساس گناه، بی ارزشی و حقارت به کودک میدهد (حالم از حرف زدنت بهم میخوره!)
✅ مادر کافی کودک را با خودش مقایسه میکند (نسبت به دفعه قبل خیلی پیشرفت کردی، آفرین!)
❌ مادر کامل کودک را با دیگران مقایسه میکند (از دختر عموت یاد بگیر، چقدر عالی ورزش می کنه)
✅مادر کافی در پی کشف استعداد های کودک است (در موسیقی عالی هستی!)
❌مادر کامل در پی برآوردن آرزوهای ناکام خود از طریق کودک است (درست رو خوب بخون، فقط باید دکتر بشی!)
👶🏻 @behtarinmadar 👶🏻
📣 به مناسبت ۱۶ آذر "روز دانشجو" و ۲۷ آذر روز "وحدت حوزه و دانشگاه"
💯 تخفیف ویژه
بازدید از موزه فاطمی(موزه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها)
📌 ویژه حوزویان و دانشگاهیان
با ارائه کارت شناسایی (استادی، طلبگی، دانشجویی، کارمندی،...)
🔹 بازدید #گروهی و بازدید #خانوادگی: ۸۰ درصد تخفیف
🔹 بازدید #انفرادی: ۵۰ درصد تخفیف
🗓 از ۱۶ تا ۳۰ آذر ماه
🔺شنبه تا پنج شنبه: ۸ صبح الی ۱۶ عصر
🔻جمعه ها: ۹ صبح الی ۱۶ عصر
آدرس موزه: مقابل درب یک حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها (میدان آستانه) تلفن تماس: ۰۲۵۳۷۱۷۵۲۴۱
🔹💠🔹
#بانوی_تمدن_ساز
#وحدت_حوزه_و_دانشگاه
#تمدن_ایرانی_اسلامی
🔹💠🔹
#موزه_فاطمی
#موزه_محتواگرا
#نخستین_موزه_ایران
ــــــــــــــــــ
📲 تخفیف ویژه در بلیط مجازی به نشانی سایت قم تیکت👇
http://qomticket.com/26
----
📲نذورات آنلاین به موزه فاطمی👇 nazr.amfm.ir
◽️◽️◽️
☎ بازدیدگروهی:👇
۰۲۵-۳۷۱۷۵۲۴۱
📲 شناسه فضای مجازی👇
@haramqom_museum
🔹🔹مدیرکل آموزش و پرورش قم در نشست روابط عمومی های آموزش و پرورش استان؛
وظیفه اصلی روابط عمومی ها جهاد تبیینی و اطلاع رسانی دقیق و هدفمند است.
🔰مشروح خبر را در لینک زیر بخوانید؛
https://b2n.ir/m61046
______________________
🌐کانال اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم
🆔@eduqom
23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔘 آموزشی و پرورشی
🏴کار خوب معلم انقلابی در آموزش حرف ر به دانش آموزان خود بسیار زیبا و قابل تحسین است
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🌐کانال اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش استان قم
🆔@qommedu
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#دبستان_کوثر۲
#آموزش_اطفا_حریق توسط نیروهای خدوم آتش نشانی به دانش آموزان
مدیریت:آقای صفریان
معاونین : آقایان تیموری وبیگدلی
ومربی پرورشی آقای حسین پور
وآقای صالحی مهر معلم کلاس ششم شهید شهریاری بابت هماهنگی های انجام شده برای حضور آتش نشانان در دبستان
جدول دوستی نشانه ای
دانش اموزان نشانه ها را با نشانه ای ترکیب کردند .
اموزگار زهراملایی فردویی
پایه اول شکوفه ۴
دبستان #شهید_ال_طه_۲
ناحیه ۴
زهرا ملایی:
تدریس مساوی
دانش اموز تشخیص دهد اگر شکل ها مساوی است علامت مساوی بگذارد .
اموزگار زهراملایی فردویی
پایه اول شکوفه ۴
دبستان #شهید_ال_طه_۲
ناحیه ۴
روی تخته شکل ها کشیده می شد دانش اموزان باید تشخیص می دادند مساوی است یانه
و با چینه شکل مساوی را درست می کردن .
اموزگار زهراملایی فردویی
پایه اول شکوفه ۴
دبستان #شهید_ال_طه_۲
ناحیه ۴
تدریس می کاری
و نوشتن کلمات به صورت خورشیدی
دانش اموزان هم در دفتر به صورت خورشیدی نوشتند .
اموزگار زهراملایی فردویی
پایه اول شکوفه ۴
دبستان #شهید_ال_طه_۲
ناحیه ۴
برگزاری مراسم عزای حضرت صدیقه طاهره (س) به همراه پذیرایی در دبستان غیر دولتی اباصالح (عج)1 ناحیه 1 مدیر : داودجانقربان معاون پرورشی : مرتضی نجفی