هدایت شده از رواق اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلالات یادگیری چه هستند؟
✍انواع اختلالات یادگیری ناتوانیهایی هستند که بر توانایی درک یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری، انجام محاسبات ریاضی، هماهنگ کردن حرکات یا توجه مستقیم تأثیر میگذارند. اگرچه انواع اختلالات یادگیری در کودکان بسیار خردسال رخ میدهند، اما این اختلالات معمولاً تا زمانی که کودک به سن مدرسه نرسد شناسایی نمیشود.
👇👇🔹👇🔹
👈 رایجترین روش درمان انواع اختلالات یادگیری، آموزش ویژه است. انواع اختلالات یادگیری میتوانند تا آخر عمر ادامه داشته باشند. در برخی افراد ممکن است چندین اختلال یادگیری با هم تداخل ایجاد کنند. افراد دیگر ممکن است یک مشکل یادگیری مجزا و منفرد داشته باشند که تأثیر کمی بر زندگی آنها بگذارد.
ادامه دارد....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
هدایت شده از رواق اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلالات یادگیری چه هستند؟
✍ اختلالاتی هستند که بر توانایی درک یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری، انجام محاسبات ریاضی، هماهنگ کردن حرکات یا توجه مستقیم تأثیر میگذارند. اگرچه انواع اختلالات یادگیری در کودکان بسیار خردسال رخ میدهند، اما این اختلالات معمولاً تا زمانی که کودک به سن مدرسه نرسد شناسایی نمیشود.
👇👇🔹👇🔹
👈 رایجترین روش درمان انواع اختلالات یادگیری، آموزش ویژه است. انواع اختلالات یادگیری میتوانند تا آخر عمر ادامه داشته باشند. در برخی افراد ممکن است چندین اختلال یادگیری با هم تداخل ایجاد کنند. افراد دیگر ممکن است یک مشکل یادگیری مجزا و منفرد داشته باشند که تأثیر کمی بر زندگی آنها بگذارد.
ادامه دارد....
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
💢 روابط عمومی اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🆔 @qom_estesnaei
╚══════🍃🌺🍃═════╝
به ما بپیوندید:
https://shad.ir/moavenat_qom
♦️کانال ارتباطی و اطلاع رسانی معاونت آموزش متوسطه استان قم در پیام رسان شاد
🔹 کانال اطلاع رسانی معاونت آموزش متوسطه استان قم در ایتا:
eitaa.com/Moavenat_qom
هدایت شده از رواق اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه(Hyperactive-inattenional disorder)
اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه امروزه به عنوان نوعی اختلال عصبی-رشدی به شمار می آید.
✍ میزان شیوع اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه حدود ۵ ذرصد در بین کودکان و در بین بزرگسالان حدود ۲/۵ درصد برآورد شده است. همچینن میزان شیوع این اختلال در بین پسران حدود دو برابر دختران می باشد. اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه معمولا در بین دانش آموران دوره ی ابتدایی بیشتر مشاهده می شود و احتمال دارد علایم آن در دوره ی نوجوانی به صورت ثابتی باقی بماند. اگرچه در دوره ی نوجوانی میزان فعالیتهای حرکتی کودکان مبتلا به اختلال بیش قعالی همراه با نقص توجه کاهش می یابد اما احتمال دارد در علایم مربوط به نقص توجه در آنان کاهشی مشاهده نشود.
ادامه دارد......
هدایت شده از رواق اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلال بیش فعالی همراه با نقص
توجه(Hyperactive-inattenional disorder)
برخی از علایم اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه عبارتند از:
حالت فعالیت زیاد:
✍ اگرچه کودکان در مقایسه با بزرگسالان میزان فعالیت زیادتری را انجام می دهند اما زمانی که میزان فعالیت آنان در مقایسه با همسالان خود بسیار زیاد باشد در آن صورت می توان گفت که این کودکان یکی از علایم تشخیصی اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه را دارند. کودکانی که حالت فعالیت زیادی دارند دایما در حال دویدن هستند. آنان حالت جنب و جوش بسیار زیادی را از خود نشان می دهند و زمانی که در حالت محدودیت حرکتی (مانند زمانی که در کلاس درس هستند و یا والدین آنها را از دویدن منع نموده اند) قرار می گیرند امکان دارد قادر به نشستن در سر جای خود نباشند و در صورت مورد اجبار قرار گرفتن برای انجام چینن کاری اقدام به تکان دادن مکرر دستها و پاهای خود می نمایند.
حالت نقص توجه:
✍ از جمله علایم نقص توجه که در کودکان مبتلا به اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه مشاهده می گردد می توان به ناتوایی آنان در توجه به جزئیات انجام تکالیف درسی و مرتکب شدن اشتباهات فراوان در انجام تکالیف تحصیلی اشاره نمود. از جمله علایم دیگر نقص توجه می توان به فراموشی در انجام تکالیف و انجام برخی از دستورالعملهایی که والدین می دهند اشاره نمود.
وجود حالت تکانه ای (Implusive):
✍ از علایم عمده دیگر اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه وجود حالت تکانه ای است. وجود حالت تکانه ای سبب ناتوایی در منتظر بودن ، پاسخ خشم فوری و قطع نمودن مکرر سخنان دیگران می شود.
برای تشخیص اختلال بیش فعالی همراه با نقص توجه لازم است که علایم فوق حداقل در دو محل (برای مثال در خانه و مدرسه) وجود داشته باشد. همچینن برای تشخیص این اختلال لازم است که قبل از سن ۱۲ سالگی چند علامت مربوط به این اختلال نیز وجود داشته باشد.
هدایت شده از رواق اداره آموزش و پرورش استثنایی قم
🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹🔹
⭕️ اختلالات یادگیری چه هستند؟
✍ اختلالاتی هستند که بر توانایی درک یا استفاده از زبان گفتاری یا نوشتاری، انجام محاسبات ریاضی، هماهنگ کردن حرکات یا توجه مستقیم تأثیر میگذارند. اگرچه انواع اختلالات یادگیری در کودکان بسیار خردسال رخ میدهند، اما این اختلالات معمولاً تا زمانی که کودک به سن مدرسه نرسد شناسایی نمیشود.
👇👇🔹👇🔹
👈 رایجترین روش درمان انواع اختلالات یادگیری، آموزش ویژه است. انواع اختلالات یادگیری میتوانند تا آخر عمر ادامه داشته باشند. در برخی افراد ممکن است چندین اختلال یادگیری با هم تداخل ایجاد کنند. افراد دیگر ممکن است یک مشکل یادگیری مجزا و منفرد داشته باشند که تأثیر کمی بر زندگی آنها بگذارد.
ادامه دارد....
18.67M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| #کلیپ | #اردویجهادی | #شهید_عجمیان |
✨ کلیپی متفاوت از فضای صمیمی یک اردوی جهادی دخترونه در بخش نیزار با فعالیتجهادی بهسازی و رنگ آمیزی مدرسه روستای قلعهچم
🎥 کارگردان: خانم تقی نژاد
🎥 تصویربرداری و تدوین: خانم زارعی
▫️با حمایت و همراهی قرارگاه عملیات جهادی حضرت معصومه س و ناحیه امام حسن ع
🗓️ 12 آبان 1402
┄┅═✧❁⚜🌹⚜❁✧═┅┄
💠⃟🇮🇷 قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر💠⃟🇮🇷
@ebtedaeiqom
⚜ بازتاب خبری آیین رونمایی از دستاوردهای طرح شهید عجمیان و تجلیل از همکاران و گروههای جهادی فعال در طرح شهید عجمیان در فضای مجازی
┄┅═✧❁⚜🌹⚜❁✧═┅┄
💠⃟🇮🇷 قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر💠⃟🇮🇷
@ebtedaeiqom
🌺تلفیق درس سوم هدیه ها با ویژه برنامه های روز دانش آموز و حمایت از کودکان مظلوم غزه
با فعالیت های زیبای 👇👇
✅ اظهار همدردی با کودکان و دانش آموزان غزه بانقاشی کاردستی ودلنوشته
✅اجرای نمایشنامه
✅ لگد مال کردن پرچم آمریکا و اسرائیل
✅ سردادن شعار
✅اجرای دکلمه در مراسم بزرگداشت روز دانش آموز
کلاس چهارم دبستان محدثه
مدیریت:خانم کلهر
آموزگار:خانم نیک نژاد