eitaa logo
معاونت پرورشی و فرهنگی 🇵🇸
4.2هزار دنبال‌کننده
7.9هزار عکس
3.8هزار ویدیو
578 فایل
💯 معاونت پرورشی و فرهنگی استان قم آدرس: قم؛ بلوار امین، جنب صدا و سیما استان، اداره کل آموزش و پرورش استان قم شماره دفتر:+982532938043
مشاهده در ایتا
دانلود
1386815025.pdf
2.76M
🔹شیوه نامه بیست و یکمین فراخوان پرسش مهر ریاست جمهوری
📝 موضوع : بخشنامه بیست وسومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی 🚩 مخاطب :تمامی دوره های تحصیلی 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳 🗳
🌷● یک نکته از این معنی...‌‌‌..... ▪️ امپاتی (empathy) چیست؟ "امپاتی" یعنی "خود را به جای دیگران قرار دادن" است. مادری کودکش را به گردش می برد. او خیلی خوشحال است اما کودک زار زار گریه می کند. مادر ابتدا دلیل گریه کودک را نمی فهمد اما وقتی خود را جای کودک می گذارد و از دید کودک به جهان می نگرد، تازه متوجه می شود کودک فقط پاهای آدمها را می بیند، و در این شلوغی چیز دیگری نمی بیند. از این پایین دنیا خیلی خسته کننده است. هرچه توانایی امپاتی در شما افزایش پیدا کند، ارتباط های صمیمانه تری با دیگران خواهید داشت. پژوهشگران معتقدند که امپاتی می تواند تا حد زیادی مشکلات خانوادگی را که عموما از عدم درک متقابل ناشی می شود، حل و فصل کند. اگر پدر و یا مادر هستید خودتان را جای فرزندتان بگذارید ، آیا چنین والدینی را دوست دارید؟ خودتان را جای همسر، معلم، شاگرد، فروشنده، خریدار و یا دوستتان بگذارید. آیا طرف مقابلتان را دوست دارید؟ "توانایی امپاتی را تمرین کنید و در خود افزایش دهید." و این مطلب قریب به مضمون این قاعده زرین از کلام پیامبر رحمت صل الله علیه و آله و ائمه معصوم علیهم السلام است که میفرمایند " آنچه بر خود نمی پسندید برای دیگران نیز نپسند و آنچه برخود میپسندید برای دیگران نیز بپسند " 🍀جهت نشر در کانال ویژه مدرسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آموزش های ۷ ) شرایط وضو معاونت پرورشی و فرهنگی قم 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
# انیمیشن_ غرور و ناشکری دوره ها 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نور..سرزمین آسمانیها : دوره متوسطه تولید : ناحیه۱- مدرسه اسوه معاونت پرورشی و فرهنگی 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره و آیات جزء ۳۰ این قسمت آیات صوتی وتصویری برای فراخوان مسابقه ۳۰ قران کریم . معاونت پرورشی و فرهنگی قم 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره و آیات جزء ۳۰ این قسمت آیات صوتی وتصویری برای فراخوان مسابقه ۳۰ قران کریم . معاونت پرورشی و فرهنگی قم 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره و آیات جزء ۳۰ این قسمت آیات صوتی وتصویری برای فراخوان مسابقه ۳۰ قران کریم . معاونت پرورشی و فرهنگی قم 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گفتگو محور .... مناسب اولیاء و تمام سنین معاونت پرورشی و فرهنگی 🍀جهت نشر در کانال مدارس
امام علی(علیه السلام)فرمودند: 🔷 هرکس بداند که نسبت به سخن گفتنش هم مورد بازخواست قرار خواهد گرفت، پس سخن را کوتاه کند. 📖 غررالحکم، ج۵، ص۲۳۲
🖼 از کودکان # مخاطب : دوره ابتدایی 🍀جهت نشر در کانال مدارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
(قسمت ۱) برای اولیاء و تمام سنین معاونت پرورشی و فرهنگی 🍀جهت نشر در کانال مدارس
1667828437.pdf
340.1K
👆گزارش آثار دریافتی دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری تا پایان روز ۱۹ مهرماه ۹۹ استان های ، خراسان رضوی، فارس و البرز دارای بیشترین اثر و استان های ، یزد، کردستان و کهکیلوئیه و بویراحمد دارای کمترین اثر می باشند . تا به امروز ؛ ۲۳۸ اثر ارسال کرده است 🔻 دبیرخانه کشوری جشنواره فرهنگی و هنری علمدار(کرمان)👇 🆔 @alamdar99
1673400821.xlsx
11.6K
🔴 آمار آثار دریافتی از شرکت کنندگان در جشنواره فرهنگی و هنری علوی تا ۲۰مهرماه ۱۳۹۹ ✅ با تشکر از مشارکت دانش آموزان عزیز و فرهنگیان محترم سراسر کشور به اطلاع می رساند مهلت ارسال آثار تا پایان آذر ماه می باشد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📿 هر روز با قرآن 💠 سوره مبارکه الْبَقَرَة آیه ۲۸۶ 🔸 لا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِنْ نَسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِنْ قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنْتَ مَوْلَانَا فَانْصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷 با سلام خدمت مربیان عزیز پرورشی و تربیتی . مجموعه مربیان استان ، نیازمند یک گروه ارتباطی "گفتگو محور" بود که بتوانیم به پرسش های اداری و حرفه ای مربیان عزیزمان پاسخ دهیم . هریک از ۵ اداره موجود در اداره کل که زیر مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی هستند هریک برنامه هایی را برای مدارس دارند که از طریق بخشنامه ها ارائه می شود 👇 ۱- رئیس اداره امور تربیتی ( آقای خادمی جمکرانی) ۲) رئیس اداره فرهنگی هنری (اقای علی بابایی) ۳) رئیس اداره مشاوره تربیتی (آقای هاتفی) ۴) رئیس اداره قران، عترت ونماز (آقای محمدی مزرعه شاهی ) ۵) رئیس اداره مراقبت از دانش آموزان در برابر آسیبهای اجتماعی (آقای مظاهری) ۶) معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل + سازمان دانش آموزی استان . 🍀پس لازم است که همکاران محترم اگر سوالی داشتند که به حرفه امور پرورشی و فرهنگی مربوط بود، یا پیشنهادی جهت بهبود کیفیت فعالیتها ارائه شود ، مسئولین فوق مستقیما به سوالات شما پاسخ داده و نظرشان را راجع به پیشنهادات شما ارائه دهند! 🌼 و چه چیزی بهتر از اینکه ، ما کانال شاد را فقط برای پرسش و پاسخ برگزینیم و همگی درآن فعال باشیم . البته از آنجا که قرار است در گروه شاد ، فقط متن ارسال بشه ( نه فیلم و اسلاید و عکس) ، قطعا مشکل بارترافیکی در ارسال و دریافت هم پیش نخواهد امد . 🍀پس لازم است همه همکاران ، علاوه بر اینکه در کانال مربیان در استان عضو هستند ( که در این کانال فقط بخشنامه ها ، محتواهای تربیتی و عکس و فیلم و پاور پوینت و موشن گرافی و داستان و ... بارگزاری خواهد شد ) در گروه مربیان تربیتی استان در فضای شاد هم عضو شوند تا فقط به صورت پرسش و پاسخ مسئولین ، و ارائه پیشنهاد ، فعالیت گروهی ادامه یابد . 👂لازم به ذکر است اگر به طور مستقیم به سوالات شما پاسخ داده شود ، حتما گره های ناپیدا و ابهام های موجود در روند فعالیت پرورشی مدارس برطرف شده و کار ، بر شما عزیزان آسان خواهد شد . معاونت پرورشی و فرهنگی اداره کل آ.پ قم.
🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀 🍀طریقه عضویت در گروه مربیان تربیتی استان در فضای شاد . ۱) از طریق لینک که در حال حاضر فعلا شبکه شاد به گروهها اجازه دسترسی لینک را نمی دهد. ۲) از طریق دعوت مربیان عزیر ، توسط کارشناسان ناحیه مربوطه ، که از فردا آغاز خواهد شد . 🌷 کافی است شماره مورد نظرتان را به یکی از کارشناسان ناحیه داده و درخواست عضویت در گروه شاد را را داشته باشید. بدرود...
‍ 🔰طرح 🌐به گزارش و دستورالعمل اجرایی برنامه کانون یاریگران زندگی در سال تحصیلی 1400-1399 به چند بخش تقسیم شده است که در اینجا قصد داریم چارچوب و فرایند را شرح دهیم: 🔰مقدمه : برنامه کانون یاریگران زندگی، به عنوان یکی از برنامه های ذیل کلان برنامه « یاریگران زندگی» که در جلسه 136 ستاد مبارزه با موادمخدر به تصویب رسیده است ، با هدف ظرفیت سازی برای جلب مشارکت همسالان در پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، طراحی و تدوین شده است. در این برنامه ، کوشش بر این است با تشکیل و شبکه سازی همیاری های دانش آموزان و ذینفعان مدرسه و محله ، همچنین با توانمندسازی ایشان در زمینه پیشگیری اولیه از اعتیاد و رفتارهای پرخطر ، زمینه ای فراهم شود که دانش آموزان ، به همراه والدین ، مدرسه و ذینفعان محلی ، تمامی فرایند شناسایی رفتارهای پرخطر دانش آموزان تا تدوین راهکارهای پیشگیرانه ، طراحی ، حمایت جویی ، اجرا و مستندسازی پروژه های کوچک مدرسه ای را خود برنامه ریزی و مدیریت نمایند. 🔰 : چارچوب اهداف اختصاصی «کانون یاریگران زندگی» در سال تحصیلی 1400-1399 1.گسترش نرخ پوشش « کانون یاریگران زندگی» در سایر مدارس کشور ( حداکثر تا 30 هزار مدرسه ) 2.ارتقاء کیفیت برنامه « کانون یاریگران زندگی» 3.هویت بخشی و شبکه سازی « کانون یاریگران زندگی» 4.حمایت جویی ، اجرا و مستندسازی پروژه های کوچک « کانون یاریگران زندگی» 🔰سیاست های اجرایی « کانون یاریگران زندگی » در سال تحصیلی 1400-1399 1. توجه به خانواده به عنوان ظرفیت ارزشمند برای تشکیل « کانون یاریگران زندگی» 2.بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی و بویژه شبکه «شاد» در تشکیل « کانون یاریگران زندگی» 3.متناسب سازی اجرای برنامه با مقتضیات و شرایط بهداشتی مدیریت بیماری کرونا 🔺توضیح : چارچوب فنی اجرای « کانون یاریگران زندگی» در سال تحصیلی 1400-1399 ، بخشنامه شماره 125154 مورخ 10/7/1398 وزارت آموزش و پرورش است و در موارد ضروری ، تغییرات و اصلاحات مورد نظر در بخشنامه مذکور ، در اینجا اشاره شده است. 📌 : ‏🔰مرحله شماره یک : ✅ظرفیت سازی : مرحله ظرفیت سازی ، اولین مرحله از فرایند فنی و اجرایی « کانون یاریگران زندگی» است که خود شامل سه بخش آموزش ، تشکیل کانون ، هویت بخشی و شبکه سازی کانون ها است. ‏✅آموزش: بخش آموزش های ظرفیت سازی «کانون یاریگران زندگی» ، به این شرح اجرا می شود: - آموزش مجریان و تسهیلگران : این آموزش ها ، از طریق مدرسان آموزش دیده سال 1398 ، همچنین با استفاده از راهنمای فنی «کانون یاریگران زندگی» ، انجام می شود. - توانمندسازی دانش آموزان : توانمندسازی دانش آموزان ، از طریق تسهیلگران و مربیان آموزش دیده هر مدرسه صورت می گیرد. این آموزش ها برای اعضاء هیات مرکزی « کانون » و نیز اعضاء آن صورت می گیرد. - توانمندسازی والدین و کارکنان : این آموزش ها ، از طریق تسهیلگران و مربیان آموزش دیده ، برای اعضاء هیات مرکزی « کانون » و نیز اعضاء آن صورت می گیرد. ‏✅تشکیل کانون تشکیل کانون در دو بخش صورت می گیرد. - (الف) دعوت دوباره از اعضاء هیات مرکزی کانون های تشکیل شده در 20 هزار مدرسه سال 1398 - (ب) تشکیل کانون های جدید در 10 هزار مدرسه ( بر اساس برش هر استان ) ‏✅هویت بخشی و شبکه سازی اقدامات این بخش ، عبارتند از : 1.هویت بخشی : اقدامات مربوط به این بخش عبارتند از : تهیه اقلام تبلیغی و هویتی مربوط به پوشش اعضاء کانون یاریگران زندگی(شامل کلاه و حمایل) کارت عضویت ، ثبت مشخصات در سامانه اختصاصی « کانون یاریگران زندگی» و نیز ربات « کانون یاریگران زندگی» 2. شبکه سازی : اقدامات مربوط به این بخش ، عبارتند از : راه اندازی وب سایت اختصاصی کانون در هر منطقه و نیز راه اندازی کانال « کانون یاریگران زندگی » هر مدرسه . علاوه بر این با عضویت در ربات « کانون یاریگران زندگی» ، زیرساخت تعامل و شبکه یکپارچه « کانون یاریگران زندگی» ، فراهم می شود. 📌ادامه ‏🔰مرحله شماره دو : فعالیت های رشد مدار : منظور از فعالیت های رشد مدار ، آن دسته از فعالیت هایی هستند که از طریق آموزش و فرهنگ سازی ، موجب رشد مهارت های خودمراقبتی در بین دانش آموزان ، والدین ، کارکنان و نیز سطح مدرسه می شود. 🔰آموزش: ‏✅آموزش دانش آموزان : این آموزش ها ، به این شرح ، انجام می شود. (1) در ادغام با دوره های توانمندسازی دانش آموزان – در صورتی که مدرسه آن کانون ، تحت پوشش این آموزش ها باشد. (2) از طریق اعضاء آموزش دیده کانون و یا همتایان آموزش دیده در مدرسه
(3) ازطریق ربات « کانون یاریگران زندگی»در شبکه شاد. ✅آموزش والدین و کارکنان : این آموزش ها ، به این شرح ، انجام می شود. (1) در ادغام با دوره های توانمندسازی والدین و کارکنان – در صورتی که مدرسه آن کانون ، تحت پوشش این آموزش ها باشد. (2) از طریق اعضاء آموزش دیده کانون و یا همتایان آموزش دیده در مدرسه (3) از طریق ربات « کانون یاریگران زندگی» در شبکه « شاد » 🔺تبصره : سرفصل های آموزشی ، همان سرفصل های دوره های توانمندسازی رشد مدار است. 🔰ترویج: اقدامات مربوط به فرایند ترویج ، به این شرح است : 1. توزیع بسته های محصولات فرهنگی و کمک آموزشی متمرکز « کانون یاریگران زندگی» در مدرسه 2. تهیه و تولید بسته های فرهنگی توسط « کانون یاریگران زندگی» مدرسه 3. برگزاری رویدادهای فرهنگی توسط « کانون یاریگران زندگی» در مدرسه ‏🔰مشاوره همتایان: مشاوره همتایان ، از طریق همتایان و همسالان آموزش دیده طرح « همیار مشاور » و مطابق دستورالعمل آن ، صورت می گیرد.