eitaa logo
کانون نویسندگان قم
2هزار دنبال‌کننده
550 عکس
87 ویدیو
8 فایل
🔹کانال رسمی کانون نویسندگان قم ارتباط با مدیر کانال: @kanooneqom نشانی: قم: خیابان دورشهر،نبش میدان رسالت، جنب دانشگاه طلوع مهر ، کانون نویسندگان قم تلفن: ۳۷۸۳۱۴۲۱ - ۰۲۵
مشاهده در ایتا
دانلود
23.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢بخشی از نشست شرح مثنوی (جلسۀ شصت وهفتم) استاد علی حیدری یساولی تلگرام | ایتا | سایت|
۱۵ شهریور ۱۴۰۳
هدایت شده از دانشگاه طلوع مهر
18.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 به دنیای ادبیات فارسی وارد شوید! آیا می‌خواهید در دنیای شاهکارهای ادبی غرق شوید و جادوی واژه‌ها را کشف کنید؟ 🎓 رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه طلوع مهر، جایی که داستان‌ها جان می‌گیرند و شعرها زنده می‌شوند! ✨ با اساتید برجسته همراه شوید و به عمق میراث ادبی ایران نفوذ کنید 🚀 آینده‌ای پر از فرصت‌های بی‌نظیر در انتظار شماست! 🎥 همین حالا ویدیو را تماشا کنید و اولین قدم را به سوی یک مسیر علمی و هنری متفاوت بردارید! ✅ معرفی رشته زبان و ادبیات فارسی ⭕️ دانشگاه 👤 توسط دکتر منصوره رضایی ⏱ برای دیدن قسمت‌های مختلف این ویدیو، بر روی زمان هر بخش کلیک کنید معرفی دروس‌ 0:13 ▶️ گرایش‌های ارشد 0:52 ▶️ بازار کار 1:47 ▶️ ویژگی‌های دانشگاه طلوع مهر 3:34 ▶️ کانون نویسندگان قم 4:47 ▶️ ⁉️ ارتباط با کارشناسان در ایتا (کلیک کنید) 🆔 @tolouemehrqom 🔷 ارتباط با 🔸تلگرام | اینستاگرام | ایتا | بله | سایت 🔹دوره‌های مهارت‌افزایی طلوع مهر
۱۵ شهریور ۱۴۰۳
💢 مثنوی‌خوانی 🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا 🔹 استاد: علی حیدری یساولی 🔹 جلسه شصت‌‌و هشتم: شنبه،۱۷شهریور۱۴۰۳ ساعت۱۹ 🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت، دانشگاه طلوع‌مهر 🔹حضور برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است تلگرام | ایتا | سایت|
۱۶ شهریور ۱۴۰۳
💢 آیا نویسندۀ غیرطنزنویس داریم؟ محمدرضا آتشین صدف یکی از گونه‌های نویسندگی که خیلی‌ها آرزو دارند در آن مهارت داشته باشند، طنزنویسی است؛ اما همین خیلی‌ها را اگر حتی یارانۀ دو برابر بدهی حاضر نیستند طنز یاد بگیرند! می‌گویند من که داستان‌نویسم، من که مقاله‌نویسم، من که یادداشت‌نویسم و ... . خلاصه اینکه من که نمی‌خواهم طنزنویس شوم. این دوستان فکر می‌کنند ما دو جور نویسنده داریم: طنزنویس، غیرطنزنویس و حالا که من غیرطنزنویسم پس لازم نیست طنزنویسی یاد بگیرم. در پاسخ عرض می‌کنم: شرمنده، اشتباه به عرض رسانده‌اند: ما دو جور نویسنده داریم: ۱. نویسنده‌ای که فقط طنز می‌نویسد؛‌ ۲. نویسنده‌ای که طنزنویسی نیز از ابزار کار او است. ۱۴۰۳/۰۶/۱۷ تلگرام | ایتا | سایت|
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
💢 حافظ‌‌‌خوانی 🔸 جلسه شرح غزلیّات حافظ 🔹 استاد: دکتر حسن عزیزی 🔹جلسه دهم: یک‌شنبه۱۸شهریور۱۴۰۳ ساعت۱۹ 🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت دانشگاه طلوع‌مهر 🔹حضور برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است تلگرام | ایتا | سایت|
۱۷ شهریور ۱۴۰۳
12.97M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢بخشی از نشست شرح مثنوی (جلسۀ شصت وهشتم) استاد علی حیدری یساولی تلگرام | ایتا | سایت|
۱۸ شهریور ۱۴۰۳
💢بازی با اعصاب خواننده رضا بابایی بند زیر، حدود ۵۰ کلمه دارد و هشت غلط و چند مشکل بلاغی و ویرایشی و یک عیب بزرگ که من آن را «بازی با اعصاب خواننده» می‌نامم: «جنبه های بسیار حائز اهمیتی از دین، جدای از محتوای گزاره ای باور های دینی، در دسترس درک و فهم ما قرار دارند. بنابراین مطالعه دین می تواند از اتخاذ یک رویکرد پراگماتیکی در باره معنا بهره مند گردد، در حالی که همزمان به این نکته نیز توجه دارد که این دیدگاه پیشاپیش متکی به مفروضات معناشناسانه خاص خود است .» از غلط‌های تایپی و ویرایشی آن می‌گذرم که چندان مهم نیست. به مشکلات بلاغی و بیانی آن(مانند گرته‌برداری و تتابع اضافات در برخی عبارات) هم کاری ندارم. مشکل اصلی این بند که در قلم نویسندگان دیگر نیز کم‌وبیش به چشم می‌خورد، «ابهام ساختگی» است؛ یعنی ابهامی که دلیلی ندارد جز اعتیاد برخی نویسندگان به خواننده‌آزاری و پیچاندن مطلب. آنان گمان می‌کنند اگر بگویند «فلان شخص، پسر زنی است که او مادر من است و نیز همسر پدرم»، علمی‌تر و باکلاس‌تر از آن است که بگویند او برادر من است. سرراست نوشتن و ساده‌گویی را در شأن خود نمی‌دانند؛ وجاهت علمی را در گره‌افکنی بر مفاهیم ساده می‌بینند، و آب را گل‌آلود می‌کنند تا به نظر عمیق‌تر بیاید. این گروه از نویسندگان را که متأسفانه شمارشان هم کم نیست، باید از مهم‌ترین عوامل بی‌رغبتی جوانان به مطالعۀ آثار فلسفی و علمی شمرد. من سعی کردم پاراگراف بالا را بازنویسی کنم؛ اما نتوانستم؛ چون ارتباط جملات بسیار سست و مبهم است و دقیقا معلوم نیست که نویسنده چگونه از برخی جنبه‌های حائز اهمیت در دین، به این نتیجه رسیده است که «بنابراین مطالعه دین می‌تواند از اتخاذ یک رویکرد پراگماتیکی درباره معنا بهره‌مند گردد.» باقی عبارات نیز بر دامنۀ ابهامات می‌افزاید. خوانندگان، معمولا با مطالعۀ این دست نوشتارها، خود را متهم به بی‌سوادی یا نداشتن تمرکز می‌کنند؛ اما به‌واقع مشکل در فرستنده‌ است، نه گیرنده. اگر نویسندگان ما بپذیرند که اهمیت و ارزش آنان در گره‌گشایی است، نه در زحمتی که برای فهم مطلب به خواننده می‌دهند، خدمتی بزرگ به رشد علمی جامعه کرده‌اند. ۱۴۰۳/۰۶/۱۹ تلگرام | ایتا | سایت|
۱۹ شهریور ۱۴۰۳
هدایت شده از دانشگاه طلوع مهر
17.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌸 به دنیای ادبیات فارسی وارد شوید! آیا می‌خواهید در دنیای شاهکارهای ادبی غرق شوید و جادوی واژه‌ها را کشف کنید؟ 🎓 رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه طلوع مهر، جایی که داستان‌ها جان می‌گیرند و شعرها زنده می‌شوند! ✨ با اساتید برجسته همراه شوید و به عمق میراث ادبی ایران نفوذ کنید 🚀 آینده‌ای پر از فرصت‌های بی‌نظیر در انتظار شماست! 🎥 همین حالا ویدیو را تماشا کنید و اولین قدم را به سوی یک مسیر علمی و هنری متفاوت بردارید! ✅ معرفی رشته زبان و ادبیات فارسی ⭕️ دانشگاه 👤 توسط دکتر علی حیدری یساولی ⏱ برای دیدن قسمت‌های مختلف این ویدیو، بر روی زمان هر بخش کلیک کنید معرفی رشته 1:44 ▶️ ویژگی های رشته 2:49 ▶️ بازار کار 5:05 ▶️ چرا دانشگاه طلوع مهر؟ 6:16 ▶️ ⁉️ ارتباط با کارشناسان در ایتا (کلیک کنید) 🆔 @tolouemehrqom 🔷 ارتباط با 🔸تلگرام | اینستاگرام | ایتا | بله | سایت 🔹دوره‌های مهارت‌افزایی طلوع مهر
۱۹ شهریور ۱۴۰۳
💢 سه‌گانه‌های نگارش محمدکاظم کاظمی 🔻 متن اصلی توانایی دولت‎های کشورهای جهان سوم در تنظیم عرضه‌ی پول در سطح کشور به دلایلی چون باز بودن درهای اقتصادی‎شان، ضعف نظام اجرایی اداری بخش پولی، برخورد تبعیض‌آمیز و اعطای اعتبارات با شیوه‌ی بسیار نابرابر در نظام پولی این کشورها در مواردی زیاد، اجبار در افزایش حجم پول از طریق استقراض از بانک مرکزی برای تأمین کسری بودجه دولت و... بسیار محدود است. 🔹نظر ویراستار می‌خواهد بگوید که توانایی‌ دولت‌ها در تنظیم عرضه‌ی پول محدود است. ولی تا وقتی به «محدود است» می‌رسیم، آن قدر دلیل در وسط می‌آید که اصل حرف گم می‌شود. در این‌گونه موارد باید اول آن سخن کلیدی را گفت، سپس دلایل آن را آورد. ✅حاصل ویرایش توانایی دولت‎های کشورهای جهان سوم در تنظیم عرضه‌ی پول در سطح کشور محدود است. از دلایل این محدودیت می‌توان باز بودن درهای اقتصادی، ضعف نظام اداری بخش پولی، برخورد تبعیض‌آمیز و اعطای اعتبارات با شیوه‌ی بسیار نابرابر در نظام پولی این کشورها در مواردی زیاد، اجبار در افزایش حجم پول از طریق استقراض از بانک مرکزی برای تأمین کسری بودجه دولت و... را ذکر کرد. 🔸بازنویسی خانم فاطمه شکوری: در کشورهای جهان سوم، دولت‌ها برای تنظیم عرضه پول، توانایی محدودی دارند. دلایلی چون باز بودن درهای اقتصادی، ضعف نظام اجرایی، تبعیض در اعطای اعتبارات و افزایش وام های دولت از بانک مرکزی برای تامین کسری بودجه در این امر موثر است. 🔹بازنویسی من: در کشورهای جهان سوم، دولت‌ها برای تنظیم عرضۀ پول، توانایی محدودی دارند. ضعف نظام اجرایی، تبعیض در اعطای اعتبارات و سنگینی وام‌های دولت از بانک مرکزی برای جبران کسری بودجه، از دلایل این ناتوانی است. 🔹توضیح: «افزایش وام‌های دولت از بانک مرکزی برای تأمین کسری بودجه» غلط است؛ چون دولت‌ها از بانک مرکزی وام می‌گیرند که کسری بودجه را «جبران» کنند، نه تأمین! «تأمین بودجه» معنا دارد؛ اما «تأمین کسری بودجه» یعنی کسری بودجه را فراهم کند! ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ تلگرام | ایتا | سایت|
۲۰ شهریور ۱۴۰۳
🔸استاد زبان و ادبیات فارسی: 🔸ادبیات فارسی، یک تصفیه‌خانۀ بزرگ معنوی است حوزه/ رشته زبان و ادبیات فارسی نه تنها با هویت و فرهنگ ما پیوند عمیقی دارد، بلکه پاسدار ملیّت و تاریخ ماست. به گزارش خبرگزاری حوزه، یساولی استاد زبان و ادبیات فارسی در حاشیه نشست شرح مثنوی کانون نویسندگان قم، به راه‌اندازی رشته زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه طلوع مهر اشاره کرد و با قرائت چند بیت از سروده‌های خود، اهمیت و جایگاه والای ادبیات فارسی را یادآور شد و آغاز به کار این رشته را مایه خرسندی و خوشنودی دانست. وی تأکید کرد: رشته زبان و ادبیات فارسی نه تنها با هویت و فرهنگ ما پیوند عمیقی دارد، بلکه پاسدار ملیّت و تاریخ ماست. استاد یساولی این رشته را یکی از مهم‌ترین رشته‌هایی توصیف کرد که هر ایرانی وطن‌دوستی می‌تواند به آن گرایش پیدا کند. او بیان داشت: رشته زبان و ادبیات فارسی شرافت ذاتی دارد و من همیشه از آن به عنوان یک تصفیه‌خانه بزرگ معنوی تعبیر می‌کنم. با ورود به این رشته، انسان به لحاظ معنوی تصفیه می‌شود و ارتقا می‌یابد و با بزرگان عرفان و ادبیات همچون سنایی، عطار، مولانا، فردوسی، سعدی و حافظ آشنا می‌شود؛ این آشنایی زندگی افراد را دگرگون کرده و به آن رنگ و بوی دیگری می‌بخشد. ادامه خبر را اینجا بخوانید:👇 http://qomqalam.ir/1403-%db%b6%db%b8-%db%b2/ تلگرام | ایتا | سایت|
۲۰ شهریور ۱۴۰۳
قال َالإمام‌الحَسن العَسكري (علیه‌السلام): كَفاكَ اَدَبا تَجَـنُّـبُكَ ما تَـكْرَهُ مِنْ غَيْرِكَ؛ امام حسن عسكرى عليه‌السلام: براى ادب تو همين بس كه آنچه را از ديگران نمى‌پسندى، از آن دورى كنى. [بحارالأنوار، ج ۷۸، ص۳۷۷] 🏴سالروز شهادت حضرت امام حسن عسکری علیه‌السلام را تسلیت می‌گوییم. تلگرام | ایتا | سایت|
۲۱ شهریور ۱۴۰۳
💢 مثنوی‌خوانی 🔸 جلسه هفتگی شرح مثنوی مولانا 🔹 استاد: علی حیدری یساولی 🔹 جلسه شصت‌‌و نهم: شنبه،۲۴شهریور۱۴۰۳ ساعت۱۹ 🔻مکان: قم، نبش میدان رسالت، دانشگاه طلوع‌مهر 🔹حضور برای عموم علاقه‌مندان بلامانع است تلگرام | ایتا | سایت|
۲۳ شهریور ۱۴۰۳