#حدیث_هفته
طَعنُ اللِّسانِ أمَضٌ مِن طَعنِ السِّنانِ
زخمِ زبان، دردناك تر از زخمِ نيزه است
#امامعلیعلیهالسلام
#ميزانالحكمهجلد10صفحه265
#مسجد_قرآن_و_عترت_ع
در روز #مسجد یادی کنیم از بانی ،متولی و امام جماعت مسجد قرآن و عترت(ع) جناب حجة الاسلام حاج شيخ محمدعلی نظری (ره)
ایشان درکنار درس و منبر خود بنایی ،جوشکاری،سنگ کاری،آرماتور بندی و معماری مسجد را انجام دادند
و تنها مسجد مهاجرین در قم را بنا کردند که بحمدلله باعث خیر و برکت برای مهاجرین است
وفعلا فرزند ارشد ایشان جناب حجة الاسلام شيخ علي نظری متولی مسجد می باشند
#سلامت
🔶 رویکرد معمارانه به مزاج بادها
⭕️ مسیح بن حکم میگوید باید در خانه چهار اتاق باشد؛
🔸 زمستان، اتاقی که درِ پشتی دارد، از آن سبب که این اتاق مانع وزیدن باد جنوب نمیشود که بادی گرم و خشک است و سبب تحلیل بلغم میشود.
🔸 بهار، اتاقی که درِ غربی دارد، به خاطر اینکه این اتاق مانع نمیشود که باد دبور بر آن بوزد، بادی که سرد و مرطوب است و سبب نیکویی خون میشود.
🔸 تابستان، اتاق جوفی یا اندرونی، بدین سبب که این اتاق مانع نمیشود که باد شمال بر آن بوزد، بادی که صفرا را تحلیل میکند.
🔸 پاییز، اتاق شرقی، بدین خاطر که این اتاق مانع نمیشود که باد صبا بر آن بوزد که بادی گرم و مرطوب است و سبب تحلیل سودا میشود.
🔸 اگر در خانه، باغ و آب جاری باشد نیکوتر است زیرا به واسطه آن بینایی تقویت میشود و رنگ بدن صفا پیدا میکند (دمشقی، ۱۳۸۸، ج ۱، ص ۱۲۹).
🔸خانههایی که درهای زیادی دارند و برای انواع بادها مکشوف هستند، در زمستان، برودتشان زیاد و در تابستان حرارتشان فراوان است.
🔹 مساکنی که به صورت دهلیز در زیرزمین هستند، در زمستان، گرم هستند و در تابستان، سرد؛ برعکس مساکنی که در بلندی قرار دارند و سبب آن این است که حال باطن و درون زمین در تابستان و زمستان متفاوت است (ابن سینا، ۱۴۱۵، ص ۶۲؛ همان، ۱۴۰۴، ج ۱، ص ۱۰۲).
📚نقش تدابیر اقلیمی مبتنی بر جابجایی فصلی در طب سنتی بر سلامت انسان، کتایون تقیزاده، مریم ملازاده یزدانی، (۱۳۹۷)
هدایت شده از مسجد قرآن و عترت(ع)
🏴مراسم عزاداری همراه بابرگزاری حلقه معرفت ویژه نوجوانان درمدرسه حضرت معصومه (س)
@koran_etrat
گزارش تصویری ازمراسمهای عزاداری دردهه اول محرم ۱۴۰۰مسجدقران وعترت (ع) حسینیه نظری 👆👆👆
هدایت شده از مسجد قرآن و عترت(ع)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعالیتهای فرهنگی طالبان کجا وماکجا؟