eitaa logo
خانواده قرآنی‌
1.5هزار دنبال‌کننده
1.6هزار عکس
683 ویدیو
227 فایل
رسانه اطلاع رسانی و فرهنگی قرآنی امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی اردکان اردکان ،خیابان دولت،مجتمع فرهنگی تبلیغی تبلیغات اسلامی تماس :۳۲۲۴۹۳۰۰ ایتا: @mobinardakan
مشاهده در ایتا
دانلود
9.22M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠💠مسابقه "تفسیر کوتاه سوره حجرات" 🔷🔹روز دوم 🔶🔸 بخش اول حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
3 . استقلال قرآن درباره استقلال می فرماید: ما قبله را تغییر دادیم تا یهود بر شما منت نگذارد که » لِئَلَّا يكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيكُمْ حُجَّةٌ « . شما در قبله تابع ما هستید و استقلال ندارید 12 از نگاه قرآن، مسلمانان باید از تمام جهات سیاسى، نظامى، اقتصادى و فرهنگى از و از » لَنْ يجْعَلَ اللَّهُ لِلْكافِرِينَ عَلَى الْمُؤْمِنِينَ سَبِيلًا « : استقلال كامل برخوردار باشند کسانی که دارای استقلال، حتی در فکر و عقیده نیستند، به شدت انتقاد کرده است. منافقان، استقلال فكر و عقیده ندارند به هر جهتی مى چرخند، به دیگران وابسته و » مُذَبْذَبِينَ بَينَ ذلِكَ « . بى هدف سرگردانند كسى كه به خدا و پیامبر ایمان قلبى داشته باشد، حاضر نیست ولایت غیر الهى را بپذیرد. راه رسیدن به استقلال واقعى و رهائى از ( » لَوْ كانُوا يؤْمِنُونَ ... مَا اتَّخَذُوهُمْ أَوْلِياءَ « سلطه ى كفّار، ایمان است( آری آنان كه در راه و خط خدایند، نباید از منحرفان كمك بگیرند و باید استقلال سیاسى » ما كُنْتُ مُتَّخِذَ الْمُضِلِّينَ عَضُداً « . و اقتصادى خود را حفظ كنند در قرآن می خوانیم که رهبر جامعه اسلامى هم باید استقلال رأى داشته باشد و گرفتار »... لَوْ يطِيعُكُمْ ... لَعَنِتُّمْ « . فضاسازی ها و جوسازی ها و فشارهای داخلی و خارجی نگردد
4 . آزادی آزادى از سلطه ى طاغوت ها، از بزرگ ترین نعمت هاست. چنانكه خداوند در میان همه » نَجَّيناكُمْ « . نعمت ها، نام آن را برده است جنگ های اسلامی یا برای دفاع است و یا برای برداشتن ستمگرانی که مانع انتخاب و با آنها » وَ قاتِلُوهُمْ حَتَّى لا تَكُونَ فِتْنَةٌ « : آزادانه راه حق می شوند. قرآن می فرماید بجنگید تا فتنه )بت پرستى و سلب آزادى از مردم،( باقى نماند. » فَقاتِلُوا أَئِمَّةَ الْكُفْرِ « و در جای دیگر می خوانیم قالَ فِرْعَوْنُ آمَنْتُمْ « . فرعون به مؤمنین گفت: چرا بدون اذن من به موسی ایمان می آورید » بِهِ قَبْلَ أَنْ آذَنَ لَكُمْ آری در استعمار فرهنگى حكومت ها، آزادى اندیشه و حقّ انتخاب من جز آن چه را كه » ما أُرِيكُمْ إِلَّا ما أَرى « : عقیده از مردم سلب مى شود و می گفت تشخیص مى دهم راه دیگرى به شما ارائه نمى دهم. طاغوت ها جز براى خود، براى هیچ كس حقّ اظهار نظر قایل نیستند. 13 سنّت و قانون خداوند، آزاد گذاشتن انسان است. او مى تواند مردم را به اجبار به راه حقّ وادار كند، امّا رشد واقعى در سایه آزادى است. در قرآن مى خوانیم كه اگر خدا مى خواست، اختلاف و نزاعى میان مردم ایجاد نمى شد. بنده ،» لاتكن عبد غيرك و قد جعلك اللّه حراً « : حضرت امیر علیه السلام می فرماید دیگرى مباش كه خداوند تو را آزاد آفریده است. اسلام، برای آزادسازی مستضعفان دربند و مظلومان تاریخ سفارش کرده و از بی تفاوتی وَ ما لَكُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِيلِ اللَّهِ وَ « . نسبت به مظلومان توبیخ کرده است نساء، ( » الْمُسْتَضْعَفِين 75 ) آزادی به قدری مهم است که وقتی در مکه به شخصی ظلم شد، پیغمبر اسلام قبل از نبوت با چند نفر از مشرکین مکه پیمان بستند که علیه هر ظالمی بشورند و احدی در مکه مورد ظلم قرار نگیرد و بتواند آزادانه زندگی کند. این پیمان به نام حلف الفضول بود من شاهد پیمانی « : كه نوعی بیمه بود برای فقیران و ورشكستگان. پیامبر )ص( فرمود » بودم كه بسیار برای من محبوب بود و دوست دارم در اسلام هم باشد یکی از اهداف انبیاء، آزادسازی اسیران دربند است، حضرت موسی به فرعون گفت: » فَأَرْسِلْ مَعَنا بَنِی إِسْرائِيلَ وَ لا تُعَذِّبْهُ م « البته اگر کسی خواست از آزادی سوء استفاده کند، باید او را از کار خودش بازداشت. مخالفین حضرت شعیب به او می گفتند: چرا نمی گذاری ما در اموال خودمان آزادانه به هر نحو که می خواهیم عمل کنیم؟ آنان می خواستند با کم فروشی و ضایع کردن حق مردم و اسراف و ولخرجی و عیاشی، ثروت أَ صَلاتُكَ تَأْمُرُكَ ... « : خود را مصرف کنند ولی حضرت شعیب مانع بود. قرآن می فرماید آری مالكیت، دلیل جواز هر نوع مصرف نیست. » أَنْ نَفْعَلَ فِی أَمْوالِنا ما نَشؤُا گاه و بیگاه بى اجازه و سرزده » سَمُرِه « در صدر اسلام، مردى از خودراضى و لجوج به نام وارد باغ محل زندگى یكى از یاران پیامبر مى شد و مزاحم خانواده او بود. بهانه او هم این بود كه من در گوشه باغ درختى دارم و براى سر زدن به آن وارد باغ مى شوم. صاحب باغ به سمره گفت: رسیدگى به آن درخت مانعى ندارد ولى قبلًا آمدن خود را اطلاع دهید و 14 سرزده وارد نشوید. سمره گفت: لازم نیست. صاحب باغ به نزد پیامبر آمد و از او شكایت كرد. حضرت، سمره را احضار و موعظه كرد، امّا او زیر بار نرفت، پیامبر فرمود: این درخت را با درخت دیگرى كه در مكان دیگرى است عوض كن، حاضر نشد. پیامبر صلى الله علیه و آله فرمود: درخت خود را به صاحب باغ بفروش، ولى راضى به این كار هم نشد. حضرت فرمود: پس لااقل با اجازه وارد باغ شو. باز قبول نكرد. پیامبر فرمود: از این درخت صرف نظر كن تا من در بهشت درختى را براى تو ضمانت كنم، امّا او لجاجت كرد و نپذیرفت. پیامبر صلى الله علیه و آله دانست كه بناى او بر لجاجت است، دستور داد درخت را از ریشه كنده و دور بیاندازند. )وسائل الشیعه، ج 17 ، ص 340 لا ضرر « : ( و فرمود یعنی کسی نمی تواند به بهانه مالکیت شخصی، سبب ایجاد » و لا ضرار فی الاسلام مزاحمت و سلب آزادی دیگران شود. این جمله برای فقهاء سند محکمی برای بسیاری از فتواها و مسایل حقوقی است. از مهم ترین فلسفه ى بعثت انبیا علیهم السلام، طاغوت زدایى، آزادى و رهایى انسان ها از وَ لَقَدْ بَعَثْنا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ « : قید بندگى دیگران است. قرآن می فرماید نحل، ( » وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوت 36 ( آری دعوت به توحید و دورى از طاغوت، در رأس برنامه همه پیامبران بوده است و خداپرستى با پذیرش سلطه ى طاغوت ها و ستمگران، نمى سازد و با ایمان و عبادت و اتصال به خداوند، انسان قدرت مبارزه با طاغوت ها، پیدا مى كند. در قرآن مجید، بارها به مسئله ى آزادى انسان ها در انتخاب راه و عقیده اشاره شده است لَسْتَ « . و فرموده: ای پیامبر تو جبار نیستی تا مردم را به اجبار به راه حق دعوت کنی
أَ فَأَنْتَ تُكْرِهُ « ،» ما عَلَى الرَّسُولِ إِلَّا الْبَلاغُ « ،» ما أَنْتَ عَلَيهِمْ بِجَبَّارٍ « ،» عَلَيهِمْ بِمُصَيطِرٍ .» قُلْ لَسْتُ عَلَيكُمْ بِوَكِيلٍ « و » إِنْ أَنْتَ إِلَّا نَذِيرٌ « ،» لا إِكْراهَ فِی الدِّينِ « ،» النَّاسَ مخفی نماند که بعضی آزادی را معنای بی تفاوتی، ولنگاری و هرج و مرج معنا می کنند. در حالی که آزادی به این معنا گرچه ممکن است، موقتاً به سود افراد عیاش باشد، ولی برای اخلاق اجتماعی و آزادی اجتماعی و رشد معنوی مانع است. همانگونه که کودک دوست دارد، آزادانه هر چه را می خواهد بخورد، غافل از آنکه این آزادی در خوردن، در 15 پیش چشم والدین کار منفی است و نوعی آسیب به جسم بچه یا محروم کردن دیگران از حق خود می شود. چشم چرانی یک نوع آزادی است، ولی مرد چشم چران، همسر و زندگی خود را با کسانی که در خیابان دیده است، مقایسه می کند و خودش را ناراضی، اخلاقش را تند و زندگی اش را تلخ و گاهی متلاشی می کند.
معتز آقایی 4.mp3
4.12M
قرائت تحدیر ( ترتیل با سرعت تند ) جزء چهارم قرآن کریم استاد معتز آقایی ┈┈┈•✾🍃🌸🍃✾•┈┈┈• 👇 مراجعه به لینک زیر👇 https://eitaa.com/joinchat/3342401582C2af577647b @qoranardakan ┈┈┈•✾🍃🌸🍃✾•┈┈┈• کانال خانواده قرآنی اردکانی
هدایت شده از خانواده قرآنی‌
🌼📲مسابقه روزانه پیامکی 🌾 با جوایز روزانه 🌾 🕤 هر روز از ماه مبارک رمضان 🌐برای شرکت در مسابقه مراجعه کنید به لینک زیر : https://eitaa.com/joinchat/3342401582C2af577647b
🔷🔹برندگان مسابقه پیامکی تفسیر کوتاه روز اول 1- 992***9802 2- 910***5426 3 -933***4413 4- 902***5498 5- 901***1602 به زودی از سوی شبکه مبشران با عزیزان برنده، تماس گرفته میشود و هدایا تقدیم می‌شود. 🌼📲مسابقه روزانه پیامکی 🌾 با جوایز روزانه 🌾 🕤 هر روز از ماه مبارک رمضان 🌐برای شرکت در مسابقه مراجعه کنید به لینک زیر : https://eitaa.com/joinchat/3342401582C2af577647b
11.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠💠مسابقه "تفسیر کوتاه سوره حجرات" 🔷🔹روز سوم 🔶🔸 بخش اول حجت الاسلام و المسلمین قرائتی
6.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠💠مسابقه "تفسیر کوتاه سوره حجرات" 🔷🔹روز سوم 🔶🔸 بخش دوم حجت الاسلام و المسلمین قرائتی لطفا فقط اعداد گزینه صحیح ( به صورت یک عدد 5 رقمی) را بعد از مشاهده کلیپ تا ساعت 18 پنجشنبه 18 فرودین ماه به شماره 3000234962 ارسال ( پیامک) کنید
❇️❇️سوالات مسابقه "تفسیر کوتاه سوره حجرات" 💠💠روز سوم ✅✅ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی ❓❓❓سوال اول: شان نزول آیه 6 سوره حجرات درباره ویژگی کدام یک از شخصیت های زیر است؟ ۱- بی تقوایی حسان بن ثابت ۲-فاسق بودن ولید بن عقبه ۳-تجسس نمودن عقبه بن ثابت ۴- فاسق بودن ولید بن ثابت ❓❓❓سوال دوم : آیه مبارکه « يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ فَتُصْبِحُوا عَلَىٰ مَا فَعَلْتُمْ نَادِمِينَ» به چه مساله ای اشاره دارد؟ ۱- از پشت خانه پیامبر با داد پیامبر را صدا می زدند. ۲- منع از آسیب رساندن به گروهی از روی نادانی ۳- درباره خبر شخص فاسق تحقیق شود. ۴- گزینه های 2 و 3 ❓❓❓سوال سوم: موضوع کدام آیه با سایر آیات تفاوت دارد؟ 1- انا خلقناکم من ذکر و انثی و جعلناکم شعوبا و قبائل لتعارفوا ۲-لا ترفعوا اصواتکم فوق صوت النبی و لاتجهروا له بالقول ۳- ان جاءکم فاسق بنبا فتبینوا ان تصیبوا قوما بجهالة فتصبحوا علی ما فعلتم نادمین ۴- لایسخر قوم من قوم عسی ان یکونوا خیرا منهم ❓❓❓سوال چهارم: موضوع کدام یک از موارد زیر با آیه 6 سوره مبارکه حجرات شباهت دارد؟ ۱- أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اجْتَنِبُوا كَثِيرًا مِنَ الظَّنِّ إِنَّ بَعْضَ الظَّنِّ إِثْمٌ ۖ وَلَا تَجَسَّسُوا وَلَا يَغْتَبْ بَعْضُكُمْ بَعْضًا ۲-يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِذَا ضَرَبْتُمْ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَتَبَيَّنُوا وَلَا تَقُولُوا لِمَنْ أَلْقَىٰ إِلَيْكُمُ السَّلَامَ لَسْتَ مُؤْمِنًا تَبْتَغُونَ عَرَضَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا فَعِنْدَ اللَّهِ مَغَانِمُ كَثِيرَةٌ ۚ (آیه 94 سوره نساء) ۳- وَإِذَا أَنْعَمْنَا عَلَى الْإِنْسَانِ أَعْرَضَ وَنَأَىٰ بِجَانِبِهِ ۖ وَإِذَا مَسَّهُ الشَّرُّ كَانَ يَئُوسًا (83 /سوره اسراء) ۴-بَنِيَّ اذْهَبُوا فَتَحَسَّسُوا مِنْ يُوسُفَ وَأَخِيهِ وَلَا تَيْأَسُوا مِنْ رَوْحِ اللَّهِ ۖ إِنَّهُ لَا يَيْأَسُ مِنْ رَوْحِ اللَّهِ إِلَّا الْقَوْمُ الْكَافِرُونَ(87 /سوره یوسف) ❓❓❓سوال پنجم: "أَنْ تُصِيبُوا قَوْمًا بِجَهَالَةٍ " از آیه 6 سوره حجرات، به کدام یک از گزینه های زیر اشاره دارد؟ ۱- اقدام تحقیق نکرده از نادانی است و موجب پشیمانی می شود. ۲- ایجاد شایعه ناشی از جهل است و سبب دلهره می شود. ۳- اقدام عجولانه نوعی جهل است. ۴-عمل به دستورات اسلام جلوی پشیمانی را می گیرد. 🌸🌸🌸🌸 لطفا فقط اعداد گزینه صحیح ( به صورت یک عدد 5 رقمی) را بعد از مشاهده کلیپ تا ساعت 18 پنجشنبه 18 فرودین ماه به شماره 3000234962 ارسال ( پیامک) کنید