❇️ فقر از نگاه امام حسن مجتبی(ع)
🔻امام حسن مجتبی علیه السلام:
قیلَ فَمَا الفَقرُ؟ قالَ: شَرَهُ النَّفسِ إلی کُلِّ شَیءِ؛
❇️ پرسیدند: فقر چیست؟
فرمود: «آزمندی و حرص نفس به هر چیز».
📚گزیده تحف العقول، ح ۸۳
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟢 رهبر عزیز انقلاب :
اگه صد مورد خیانت خواص را هم دیدید ناامید نشوید،إن شاء الله همه شما نابودی تمدن منحط آمریکایی و صهیونیزم را خواهید دید.
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
💥تلنگری ازقرآن کریم💥
✨ إِنَّكَ مَيِّتٌ وَإِنَّهُم مَّيِّتُونَ
تو میمیری و آنان همه می میرند✨
💕سوره مبارکه زمر آیه30
👌انسان با سه چیز مغرور میشود
1- نامِ بزرگ(شهرت)
2- خانهِٔ بزرگ(ثروت)
3- لباسِ فاخر(مقام)
👈اماااا افسوس که بعد از مرگ!!!
1- نامش... مرحوم
2- خانه اش ... قبر
3- لباسش ... کفن
بر چرخِ فلک مَناز که کَمَر شِکَن است
بررنگِ لباس مَناز که آخر .. کفن است
مغرور مشو که زندگی چند روز است
در زیرِ زمین شاه و گدا یک رَقَم است.
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨 چرا برای مردم آیه قتال را نمیخوانید؟
دست بردارید از این رحمت هایی که شما توهم میکنید!
اینها رحمت نیست اینها مخالفت با خداست!
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
👌بهترین یقین...
👈اگـر به ایـــن یقین رسیــدی کــــه
در ایـــنـــ دنــیــــا مســـافـــری
و ســفــــر تـــــو هــــم روزی
تمــــام خواهـــــد شد، باتمام وجود نیکی خواهی کرد وغــم
و انـــــدوه این جهـــــان
را نخواهـــــی خورد...
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
#پنجشنبه_است_و_ياد_درگذشتگان😔
🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ المُسلِمَاتِ اَلاَحیَاءِ مِنهُم وَ الاَموَاتِ ، تَابِع بَینَنَا وَ بَینَهُم بِالخَیراتِ اِنَّکَ مُجیبُ الدَعَوَاتِ اِنَّکَ غافِرُ الذَنبِ وَ الخَطیئَاتِ وَ اِنَّکَ عَلَی کُلِّ شَیءٍ قَدیرٌ بِحُرمَةِ الفَاتِحةِ مَعَ الصَّلَوَاتِ
#التماس_دعا 🤲
پنجشنبه و یادعزیزان سفر کرده😔
پنجشنبه و دلتنگی های عجیب💔
پنجشنبه و بغضهای یواشکی 😢
پنجشنبه وخاطرات به جامانده😔
🔸شادی روح تمام گذشتگان، پدران و مادران آسمانی بخوانید #الفاتحه_مع_الصلوات🥀
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
قرآن کتاب هدایت
#پنجشنبه_است_و_ياد_درگذشتگان😔 🌹 اَللّهُمَّ اغفِر لِلمُومِنینَ وَ المُومِنَاتِ وَ المُسلِمینَ وَ الم
آثار بی نظیر ذکر #صلوات
☘️ آیت الله #بهاءالدینی (ره) :
🍃«ذکر صلوات برای اموات خیلی خاصیت دارد.»
🍃گاهی من برای اموات صلوات را هدیه میکنم و اثرات عجیبی هم دیدم.
🍃خواب دیدم فردی به چند نوع عذاب گرفتار است، مقداری صلوات برایش هدیه کردم دوباره در خواب دیدم، الحمدلله صلواتها او را نجات دادهاند.
🍃کسی میگفت: مادرم چندسال قبل مرده بود، یک شب خوابش را دیدم، گفت :
🍃پسرم! هیچچیزی مثل صلوات روح من را شاد نمیکند ؛ بهترین هدیه که به من می دهی ، این ذکر است.
🌸«اَللّٰهُمَّ صَلِّ عَلیٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّلْ فَرَجَهُم»🌸
📚منبع: برگرفته از کتاب آیت بصیرت و نردبان آسمان
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
27.15M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
وَسِيقَ الَّذِينَ اتَّقَوْا رَبَّهُمْ إِلَي الْجَنَّةِ زُمَراً حَتَّي إِذَا جَاؤُوهَا وَفُتِحَتْ أَبْوَابُهَا وَقَالَ لَهُمْ خَزَنَتُهَا سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ :
و كسانى كه از پروردگارشان پروا داشتند گروه گروه به سوى بهشت #سوق داده شوند تا چون به نزد آن رسند، در حالى كه درهاى بهشت گشوده شده است و نگهبانان بهشت به آنان گويند: «سلام بر شما پاك و پسنديده بوديد، پس داخل شويد در حالى كه در آن جاودانه خواهيد بود».
#سوره_زمر_آیه73
😭😭😭😭
این کلیپ خیلی دلنشین رو ببینید و لذت ببرید
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
مداحی آنلاین - ارزش توبه در جوانی - استاد عالی.mp3
2.09M
♨️ارزش توبه در جوانی
👌 #سخنرانی بسیار شنیدنی
🎙حجت الاسلام #هاشمی_نژاد
📡حداقل برای☝️نفر ارسال کنید.
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
✅ صدق و طلب محض.
🔸اگر کسی واقعا از روی صدق و صفا قدم در راه نهد و از صمیم دل هدایت خود را از خدا طلب نماید، موفق به هدایت خواهد شد، اگرچه در امر توحید نیز شک داشته باشد.
📔 علامه طباطبایی، قرآن در اسلام، ص 31
____
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
🍂تفکر در عجائب خلقت:🍂
🔸الَّذِينَ يَذْكُرُونَ اللّهَ قِيَاماً وَقُعُوداً وَعَلَيَ جُنُوبِهِمْ وَيَتَفَكَّرُونَ فِي خَلْقِ السَّمَاوَاتِ وَالأَرْضِ رَبَّنَا مَا خَلَقْتَ هَذا بَاطِلاً سُبْحَانَكَ فَقِنَا عَذَابَ النَّارِ
(#آل_عمران /١٩١)
⚡️ترجمه :
خردمندان کسانیاند که خدارا ایستادهو نشستهو برپهلو یاد کرده و در اسرار آفرینش آسمانها و زمین میاندیشند و میگویند: خدایا! اینها را بیهوده نیافریدهای، منزهی تو، ما را از عذاب آتش نگاه دار.
🤲خدایا! به هرسویی که مینگرم آثار عظمت خلقت تو را میبینم.
🍃و میدانم که همه اینها نشانهای برای پی بردن به بزرگی، بینقصی و توانمندی توست.
😔شرمندهام! که اینها را میبینم اما از تو غافلم....
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲
#پاسخ_به_شبهات_مربوط_به_قرآن
اول آسمان خلق شد یا زمین؟ (پاسخ به یک شبهه)
شبهه:
چرا در آیه 29 سوره بقره خداوند گفته است که اول همه آنچه در زمین وجود دارد را آفرید سپس به آفرینش آسمان پرداخت ولی در آیات 27 تا 33 سوره نازعات خداوند گفته است که اول آسمان را آفرید سپس زمین و آنچه در آن است را آفرید ؟ آیا این یک تناقض آشکار نیست؟
#جواب:
با دقت در متن عربی این آیات و واژه های که در هر مورد به کار رفته است مشخص می گردد که هیچ یک از این آیاتی که گفته شده، سخنی درباره ترتیب خلقت زمین و آسمان ندارند .
برای فهم این مطلب توجه شما را به واژه هایی که در هر یک از این آیات به کار رفته است جلب می نماییم:
الف) آیه 29 سوره بقره:
هُوَ الَّذِي خَلَقَ لَكُمْ مَا فِي الْأَرْضِ جَمِيعًا ثُمَّ اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ وَهُوَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ
در این آیه یکی از عباراتی که در آیه به کار رفته است عبارت «استوی الی السماء» است. مفسرین برای فهم دقیق لغت استوی این مثال را از گفتار عرب آورده اند : كان الأمير يدبر أمر الشام ثم استوى إلى أهل الحجاز : یعنی امیر امور شام را تدبیر کرد و سپس به اهل حجاز رو نمود که کار آنها را نیز تدبیر کند. بر این اساس معنی لغت استوی توجه برای تدبیر است و با دقت در آن معنی آیه چنین می شود : «سپس برای تدبیر به آسمان توجه نمود.» فهم این معنا وقتی کامل می شود که آیه دیگری از قرآن را نیز در کنار این آیه قرار دهیم که می گوید: يُدَبِّرُ الْأَمْرَ مِنَ السَّماءِ إِلَى الْأَرْض : خداوند امور اين جهان را از آسمان به سوى زمين تدبير میكند. (سجده/5)
در ادامه آیه گفته است « فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» کلمه « سَوَّیَ » در کتاب لغت عربی به فارسی قاموس قرآن که یک کتاب لغت محققانه است به معنی برابر كرد، پرداخت و مرتب گردانيد ترجمه شده (قاموس قرآن، ج3، ص328) و کلمه سماء در کتابهای لغت عربی بر اساس ریشه لغت که سمو می باشد اینگونه معنا شده : سَمَاءُ كلّ شيء: أعلاه یعنی آسمان هر چیزی بالای آن است. (مفردات الفاظ قرآن، راغب، ص427)
با این توضیح به نظر می رسد ترجمه درست آیه «اسْتَوَىٰ إِلَى السَّمَاءِ فَسَوَّاهُنَّ سَبْعَ سَمَاوَاتٍ» چنین می شود:
او کسی است که همه آنچه در زمین است را برای شما خلق کرد سپس برای تدبیر به آسمان نظر نمود پس آنها را هفت آسمان مرتب و برابر و هماهنگ نمود.
گویی خداوند جهت تدبیر امور عالم از عالم مافوق (السماء) در تدبیر خود مراتب هفتگانه ای را قرار داد که هر یک گرچه جزئی از عالم مافوق (السماء) هستند اما نسبت به مرتبه پایین تر خود حکم آسمان را دارند چرا که تدبیر مرتبه پایین تر وابسته به آن است.
علامه طباطبائی ره در تفسیر المیزان می گویند : از آنجا که در این آیه هدف بیان نعمت های داده شده به انسان است (ما همه آنچه در زمین است را برای انسان خلق کردیم) پس ادامه آیه هم می خواهد تکمیل این نعمت را بیان کند و توجه به این مطلب ما را به این نکته می رساند که توجه تدبیری خدا به آسمان به خاطر انسان است و همچنین فهمیده می شود که تنظیم طبقات هفتگانه آن هم به خاطر انسان و تدبیر امور اوست. (المیزان، ج1، ص 113)
با توضیحاتی که داده شد معلوم شد که به هر تقدیر هیچ کدام از لغت های استوی و سوی در آیه معنی آفرید را نمی دهند و اگر هم مترجمی آن را آفرید ترجمه نموده دقت لازم را ننموده است.
ب) آیات 27 تا 30 سوره نازعات
أَأَنْتُمْ أَشَدُّ خَلْقًا أَمِ السَّمَاءُ بَنَاهَا (27)
رَفَعَ سَمْكَهَا فَسَوَّاهَا (28)
وَأَغْطَشَ لَيْلَهَا وَأَخْرَجَ ضُحَاهَا (29)
وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا (30)
آيا شما سختتريد در آفرينش يا آسمان كه بنا كرد آنرا
برافراشت سقفش را پس بدون نقص به اتمام رساند آنرا
و تاريك ساخت شب آنرا و آشكار ساخت روز روشن آنرا
و خشکی زمين را بعد از آن گسترانيد.
در این آیات نیز سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیست چرا که لغت دحاها در آیه 30 به معنی آفریدن نیست . بلکه به معنی گسترش دادن است و با توجه به آن، منظور از آیه مورد نظر گسترش دادن خشکی زمین و آماده نمودن آن برای سکونت است. که در این مورد در کتابهایی مانند مجمع البحرین (ج1، ص104) و نثر طوبی (ج۱، ص ۲۵۳) که کتابهای لغت قرآنی هستند توضیح داده شده است. و روایاتی نیز در این مورد در کتابها و منابع حدیثی آمده است.
به این ترتیب همانطور که دیدید در هیچ یک از آیات گفته شده سخن از ترتیب خلقت زمین و آسمان نیامده تا تعارضی بین آنها باشد و شبهه گفته شده به قرآن وارد نیست.
╭━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╮
@qoranketabehedayt
╰━═━⊰ 🍃🌸🍃 ⊱━═━╯
۱۹ مرداد ۱۴۰۲