#سالم_خوری
بیشتر از چه نونی استفاده میکنین؟
🥖🍞 این نمودار، مقدار کالری و فیبر نونهای مختلف در ۳۰ گرم رو نشون میده.
🥖🍞 نکته مهمی که در مورد انواع نون مهمه، مقدار فیبر اوناس! هر چقدر سبوس بیشتری توی نون باشه و نون تیرهتر باشه، فیبرش هم بیشتره. با خوردن مواد فیبردار مدت زمان طولانیتری احساس سیری میکنین. به علاوه مصرف فیبر برای دستگاه گوارش هم مفیده
⚡توجه ⚡ توجه
🎓دانشجوی گرامی؛ دیگر دغدغه پیگیری #مسائل_آموزش_مجازی به مسئولین دانشگاه را نداشته باشید...
◀️ پرسشنامه حاضر، به بررسی #چالش های موجود در آموزش مجازی در #دانشگاه های استان #اصفهان در دوران کرونا می پردازد.
لطفاً با توجه به احتمال ادامه دار بودن شیوع ویروس در سال جاری و بهره گیری دانشگاه شما از بستر آموزش مجازی جایگزین کلاس حضوری، جهت پیگیری مطالبات خود در این زمینه از مسئولین دانشگاه، با ورود به پرسشنامه از طریق لینک زیر، در اسرع وقت اقدام به تکمیل آن نمایید.
✅ نتایج آن در فضای رسانه ای منتشر و جهت رفع مسائل به مسئولین دانشگاه بصورت مکتوب ارسال و تا رفع مشکلات
پیگیری ویژه می گردد.
لینک ورود به پرسشنامه...👇👇👇
http://www.cafepardazesh.ir/form/view.php?id=27827962
#مرکز_مطالبه_گری_گفتمان_سازی_دانشجویی
#بسیج_دانشجویی_اصفهان
پایه های عدالت اجتماعی
از نظر رهبر دوراندیش و فرزانه انقلاب، عدالت اجتماعی بر سه پایه اساسی استوار است که معماران و طراحان نظام اجتماعی و مدیران و سیاستگذاران در پی ریزی بنیانها و سازمانهای اجتماعی باید همواره آنها را مد نظر قرار دهند:
۱) قوانین عادلانه:
پایه اول، قوانین عادلانه است که به نظر معتقدان به اسلام این قوانین عادلانه فقط قوانین اسلام است، زیرا اسلام قوانین خود را از وحی خدا می گیرد و خدا که دانای همه اسرار و رموز عالم است قوانین جامعه اسلامی را منطبق با قوانین فطرت و طبیعت جهان قرار می دهد . و اگر قوانین الهی اجرا بشود، عدل به معنای واقعی در جامعه مستقر خواهد شد.
۲) مجریان عادل و با تقوی:
پایه دوم، نیروی اجرا کننده این قوانین است، اگر قوانین عادلانه باشد اما نیروی اجرا کننده عادل نداشته باشد از عدل اجتماعی خبری نخواهد بود. بهترین قوانین اگر مجریان شایستهای نداشته باشد همیشه معطل خواهد ماند، همچنان که قرنهایی گذشت و قوانین اسلام در جامعههایی که مسلمانها در آن زندگی میکردند اجرا نشد، به همین جهت است که از نظر اسلام مجری قوانین یعنی آن مقامی که در رأس قوه اجرایی قرار میگیرد باید انسانی عادل باشد، با تقوا و مراقبت کامل و بر قوانین و اجرای آن نظارت کند.
۳) نظارت و آگاهی مردم:
اما نکته بسیار مهم، در مورد پایه سوم، اجرای عدالت است و آن «مردم» اند. اگر بخواهیم در جامعه عدالت به معنای واقعی اجرا بشود باید مردم در صحنه اجتماع حضور کامل داشته باشند. حقوق خود را بفهمند و اجرای عدالت را که تأمین عادلانه آن حقوق است بخواهند. به همین جهت اسلام بر روی فهم و درک مردم تکیه می کند. اسلام نمی گوید که مجری عادل باشد؛ اما مردم می خواهند بفهمند یا نفهمند، بخواهند یا نخواهند، عدالت در حق آنان باید اجرا شود، چنین نیست. اسلام می گوید مردم باید به حقوق خود واقف باشند و اگر مردم به حقوق خود واقف شدند و آن حقوق را طلب کردند اجرای عدالت یک تضمین حتمی پیدا می کند. به همین جهت در دوران حکومت عادلانه امیرمؤمنان علیه السلام با اینکه قوانین اسلام در جامعه حاکم بود و با اینکه در رأس دستگاه حکومت، شخصی مانند علی بن ابی طالب قرار داشت که عدل مجسم بود در عین حال برای اینکه عاملان حکومت در گوشه و کنار جامعه بزرگ اسلامی از جاده عدل تخطی نکنند و حقوق مردم پایمال نشود، امیرالمؤمنین علیه السلام به هوشیار کردن مردم و آگاه ساختن آنها نسبت به حقوقشان اصرار عجیبی داشت.
🔴 نماز جمعه ۶۰/۰۱/۰۷ خطبه اول