eitaa logo
گلستان قرآن
2.6هزار دنبال‌کننده
345 عکس
376 ویدیو
23 فایل
سَلَامٌ عَلَيْكُمْ طِبْتُمْ فَادْخُلُوهَا خَالِدِينَ ارتباط با ادمین کانال به جهت: 🔸️ارسال اخبار و گزارش ها 🔹️سوالات و پرسش ها 🔸️انتقادها و پیشنهاد ها 🔹️ایده ها و طرح ها و تجربیات 🔸️ارسال آثار جشنواره ها 🔹️پاسخ مسابقات و ... @golestan_quran_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم "مَن لَم یَشکُرِ المَخلُوق لَم یَشکُرِ الخالِق" 💠 به یاری خدا و با همدلی ارادتمندان بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران و شهدای سرافراز اسلام، ۸۶ ختم قرآن کریم برای شادی روح شهدا و امام خمینی (ره) تقبل و قرائت شد. 💠 از همه بزرگوارانی که در این پویش مردمی و قرآنی شرکت کردند و برای اطلاع رسانی و توسعه آن همکاری نمودند، کمال تشکر را داریم. دارالقرآن سازمان تبلیغات اسلامی گلستان @golestan_quran
هدایت شده از گلستان قرآن
🔷️🔸️🔹️ اطلاعیه 🔶️🔹️🔸️ 💠 تمدید شد ! 💠 🌷 آخرین مهلت ارسال آثار: ۲۲ خرداد 🌷 اعلام نتایج و اهداء جوایز: ۱۳ تیر (همزمان با میلاد امام رضا علیه السلام) 👇 جهت اطلاع از جزئیات و شرکت در جشنواره روی عنوان مورد نظر کلیک کنید. 👇 🔸 تلاوت تحقیق قرآن کریم 🔹 ایده های نوین قرآنی 🔸 تفسیر سوره انبیاء 🔹 کتابخوانی 🔸 پیام قرآن 🔹 نهج البلاغه⁦ 💠 ویژه کودک و نوجوان 👇 🔸 اذان گویی 🔹 تلاوت تقلیدی 🔸 نقاشی کارهای خوب 🔹 خوشنویسی سوره قدر 🔸 نامه ای به امام زمان (عج) 🔹 عکس رمضان 👌 به *گلستان قرآن* بپیوندید 👇 @golestan_quran
هدایت شده از گلستان قرآن
💠 سوالات مسابقات 💠 👌 روی عنوان مورد نظر کلیک کنید : 💢 نهج البلاغه 💢 کتابخوانی 💢 تفسیر سوره انبیاء 🔷️ ارسال پاسخ به ادمین "گلستان قرآن" 👇 @golestan_quran_admin @golestan_quran
۲۹ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 پسر (۱۵ ساله) و دختر (۱۰ ساله) ام رابطه خوبی ندارند و یکدیگر را تحمل نمی کنند و مدام در حال دعوا هستند، تلاش ما (پدر و مادر) هم برای ایجاد صلح و رابطه صمیمی بین این دو بی فایده است، برای حل این مشکل، لطفاً راهنمایی فرمائید. 🌿 خانم محترم؛ ۱- لطفا ابتدا *عوامل اختلاف و دعوا و درگیری* را با دقت، شناسایی و آنها را برطرف کنید. یکی از *مهمترین عوامل اختلاف و درگیری* در میان تمام افراد بشر، *احساس مالکیت* است. پس اگر *وسائل بازی* و *وسائل آموزشی* و وسایل مشترک مثل «میز و صندلی و کمد و ...* ، مثل *سایر وسائل خانه و آشپزخانه،* برای *همه* باشد و به *اسم* فرد خاصی خریداری نشده نباشد، عامل برخی از درگیری ها برطرف می شود. عامل دیگر در درگیری فرزندان، *اختلاف علمی و تجربی* و *مزاحمت* آنهاست که با عبارت هایی از قبیل: *تو بلد نیستی، تو نمی فهمی، او بازی را خراب می کند، او نمی گذارد من درس بخوانم، ...* همراه است. یک راه درمان اینگونه دعواها، *همبازی و قاطی* شدن پدر یا مادر با کار فرزندان است که به سادگی آنها را بر آن بازی یا آن کار مشترک، مسلط و آنها را به *تعامل و تفاهم* می رساند. راه مفیدتر دیگر اینست که *مسئولیت هدایت فرزند کوچکتر* را والدین *در خلوت با فرزند بزرگتر،* به او واگذار کنند. در خانواده های پر فرزند قدیم و اکنون در میان عشایر و خانواده های متدین، هر فرزندی، *هدایت فرزند کوچکتر* را در *بازی و امور درسی* به عهده دارد. ۲ـ با توجه به اینکه فرزندان شما در *آستانه بلوغ* هستند، بکوشید با هر بهانه ای *تعقل* را در آنها فعال کنید و آنها را به *بهانه هر چیزی، به عقل و تشخیص خودشان* رجوع دهید. و با *تشویق مناسب و دائمی نکات مثبت* هر کدام در خلـــوت، *اراده و ایمان و ادب و حیاء* آنها را تقویت کنید. به نحوی که *مختار* و در *محضر خدا* بودن خودشان را بفهمند و در خودشان *احساس کرامت و ارزشمندی و مسئولیت* کنند و از *راه غلط و کار غیر مجاز،* خودشان منصرف شوند. ۳ـ والدین در *دعوای فرزندان با هم،* نباید نقش ناظم، معلم، پلیس و *افراد موقر و فهمیده* را بازی کنند بلکه گاهی باید *خودشان وارد دعوای آنها شوند* و آنقدر *افراط* کنند که بچه ها چنان *زشتی* کارشان را *ببینند* که خود آنها به افراط والدین اعتراض کنند. ۴ـ عامل مهم دیگر در *ناآرامی فرزندان و اصطکاک آنها با هم،* گفتار و رفتار و اخلاق نادرست والدین و خصوصاً *ناآرامی و پرخاشگری مـــادر،* و *ضعف مادر در دلربایی و آرامش بخشی* و فقدان *تفاهم و همدلی* مادر با پدر و *درگیری آنها با یکدیگر* است. پس اگر *متانت و آراستگی و آرامش بخشی* شما و *احترام شما به همسر محترمتان و پدر خانواده* (خصوصاً در حضور فرزندان) بیشتر شود و اگر نمازهایتان را به ایشان إقتدا کنید (و با هنرمندی فرزندان را هم به این کار فرا بخوانید)، قطعا *ملائکه* با عنایت الهی، در آرام کردن فرزندانتان به شما بسیار کمک مؤثر خواهند کرد. پس لطفاً به هر اندازه که فرزندانتان را دوست دارید به همان اندازه از آنها *دوری* کنید و فقط به *جهادهمسرداری* و *احترام و تکریم ولایت پدر* بپردازید تا زمینه عقلانیت و رشد را برای آنها فراهم آورید. امیدوارم موفق و مؤید باشید. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۲ «درونت آتش به پا نکن» 👌 یک از: 💢 آیه ۲۴ سوره مبارکه بقره 💢 به کلام استاد @golestan_quran
۱۴ 💠 علامه حسن زاده آملی 💠 🔸بامردان نامحرم هم ارتباط نداشته باشید!🔸 روزی از جناب استاد حسن زاده خواستم که نصیحت و ارشاد و موعظه ای برایم بیان فرمایید. از جمله فرمودند: *سعی کنید با نامحرمان تماس نداشته باشید؛ چه زن و چه مرد!* ، تعجب کردم و پرسیدم: آیا مرد هم نامحرم می شود؟! فرمودند: *بله! هر کس با خدا اُنس نداشته باشد، نامحرم است!* @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سوره مبارکه بقره (آیه ۱۹۵) وَ أَحْسِنُوا ۛ إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ و نيكى كنيد كه خدا نيكوكاران را دوست مى‌دارد. @golestan_quran
۳۰ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 حال دخترهای دبیرستانی به شهادت برخی دوستانم اصلاً خوب نیست؛ اضطراب قبول نشدن در کنکور و فشار از سوی خانواده و بعضاً دوستان یا معلم ها در مدرسه به شدت اون ها رو اذیت می کنه؛ راهکار چیست؟ 🌿 با سلام و احترام به شما؛ ایرادات این نظام آموزشی که استکبار به ما تحمیل کرده، فراوان است لذا *امام خامنه ای* که خداوند برکات وجودی ایشان را بر سر ما مستدام فرماید، برای چندمین بار، در بیانات نورانی روز ۱۴ خرداد با اشاره به یکی از مشکلات آن، کلیات آن را محتاج *تحول* جدی و اساسی اعلام فرمودند. البته در برخی از شهرهای کشور، تشکل های مردمی هستند که *مطالب مفیدتر* و *روش های بهتری* را در مقاطع مختلف تحصیلی به کار می گیرند. اما مشکل اینست که غالب والدین و خصوصاً مادران دست پرورده این نظام آموزشی، از *مفاهیم قرآنی* و *تاکیدات اسلامی* محروم مانده اند؛ لذا: اولاً: تصور درستی از *شأن و کرامت و قداست دختران* ندارند و آنها را کمتر (یا مساوی) با پسرها می دانند. ثانیاً: *مدرک* را با ارزش تر از *درک* می بینند، (و خواستگار مدرک دار بی اراده و بی نماز و معتاد به سیگار و قلیان و شراب و موسیقی ... را ترجیح می دهند.) ثالثاً: *ازدواج* را أمر *واجب* و فوری و ارتباط فرزندانشان با نامحرمان را *حرام* نمی دانند. رابعاً: *مبتذل ترین اشتغال* در بیرون را با ارزش تر از *جهاد همسرداری* می پندارند. خامساً: *استقلال مالی* را برای دخترانشان ضروری می دانند. لذا به نظر می رسد تا زمانی که *نگاه و باور والدین* و خصوصاً مادرها، *عاقلانه و بر مبنای قرآن، متحول* نشود، بعید است در ساختار آموزشی کشور، *تحول اساسی و درست و مفیدی* رخ دهد. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۳ «عاقبت‌ به خیری بخواهید» 👌 یک از: 💢 آیه ۱۸ سوره مبارکه اسراء 💢 به کلام استاد @golestan_quran
۱۵ 💠 آیت الله مجتهدی تهرانی 💠 🔸 غیبت مرده 🔸 🔹️همیشه مرده ها را به خوبی یاد کنید، ولو بد بودند و در نظر شما آدم های خوبی نبودند؛ شما بدی اش را نگو، بعضی می خواهند غیبت مرده را کنند، می گویند: «خاک برایش خبر نبرد، فلانی خیلی پول دوست بود؛ خدا بیامرزدش». "یک خدا بیامرز هم" می گوید، که غیبتش را حلال کند. غیبت کردن پشت سر مرده، چند برابر گناه دارد، چون در روایت آمده که مرده هایتان را به خیر یاد کنید، ولو بد بوده باشند، شاید خدا از او گذشته است. اگر شما از عیب هایی از او خبر داری، نگو. غیبت کردن مرده، بدتر از زنده است. زنده را می رود، حلالیت می طلبد، اما حلالیت از مرده مشکل است، لذا پشت سر مرده غیبت کردن، خیلی گرفتاری دارد. @golestan_quran
۱۹ 🔶️🔹️ معرفی برنامه های کاربردی 💠 نرم افزار «مِی کده» "‏گنجینه نفیس شعر فارسی، اشعار بیش از ۷۰ شاعر معروف" لینک نصب نرم افزار👇👇👇 http://cafebazaar.ir/app/?id=org.nilegroup.Meikade&ref=share 💠 ویژگی ها و امکانات: 💢 محیط کاربری ساده و جذاب 💢 جستجوی پیشرفته و سریع 💢 ارسال و اشتراک گذاری اشعار 💢 ذخیره سازی در علاقه مندی ها 💢 فال حافظ 💢 تبدیل شعر به عکس نوشته 😎 شما هم خود را با ارسال به ادمین کانال "گلستان قرآن" با دوستانتان به اشتراک بگذارید: @golestan_quran_Admin @golestan_quran
۳۱ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 سلام استاد؛ حمد چیست؟ و تحمید به چه معناست؟ و چرا فقط حمد مخصوص خداست؟ 🌿 سلام و رحمت الهی بر شما. هر انسانی از ابتدای تولدش، به خاطر *زیباشناسی و زیباگرایی* ذاتی و فطری خود، *فقط* دنبال هر چیزی است که *به به* باشد. خوردنی هایی که به به باشند، وسایل بازی که به به باشند، لباس هایی که به به باشند، صدا و نمایشی که به به باشد ... اما هر قدر که *عاقل تر و بالغ تر و با معرفت تر و فهیم تر* می شود، (و در آستانه همسرگزینی و ازدواجش) از اینکه *به به بگوید* ، *لذت* می برد. مثلاً با اینکه در دوران کودکی بازی می کرد و شعر می خواند اما هیچ توجهی به شاعر آنها و شاعرانی مثل سعدی و حافظ و مولوی و نقاشان مشهور و بازیکنان مشهور و فیلم های علمی و مستند ... نداشت اما اکنون که *بالغ* شده، دوست دارد شعر بشنود و بفهمد و بگوید: به به، فیلم ببیند و بگوید: به به. مفاهیم علمی و قرآنی را بفهمد و بگوید: به به. به گردش در طبیعت برود و مناظر زیبا را ببیند و زندگینامه دانشمندان را بخواند و در *قلب* خودش به آنها بگوید: به به. او اکنون به *موزه* می رود، با تلسکوپ، به *عظمت آسمان* می نگرد، به باغ وحش می رود و زیبایی حیوانات و پروانه ها و ماهیان را می بیند، اینکه انسان بتواند *هر نوع زیبایی* را در *هر سطحی* عاقلانه و منطقی و خوب و درست ببیند و آن را درک و آن را *تحسین* کند به آن *حمد* و به ابراز آن *مدح* و به رعایت آن *شکر* می گویند. چون *تمام ظرافت ها و زیبایی ها و عظمت ها* از خداوند است، پس *تمام حمد و مدح و شکر* برای خداوند است چه بدانیم چه ندانیم چه اعتراف بکنیم چه اعتراف نکنیم. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
۱۶ 💠 حجت الاسلام محمدرضا رنجبر 💠 🔸️چاقوی قصابی🔸️ قصاب ها دائم چاقوشون رو تیز می کنند، چرا؟ چون چاقو به گوشت خورده، و گوشت نرمه ، و نرمی موجب کند شدن چاقو شده، مگه نه؟ بزازها، دائم قیچی شون تیز می کنند، چرا؟ چون با پارچه سر و کار داشته، پارچه نرمه، لطیفه به همین خاطر قیچی رو کند کرده،  مگه نه؟ 💢 تونستم منظورمُ برسونم؟ خواستم بگم اگر کسی نقش قیچی بازی کرد، تو نقش حریر، ابریشم، و مخمل بازی کن! نتیجه هم معلومه، حداقلش اینه که او هم دست از تیزی و تندی خودش بر میداره و کند میشه. نرمی، ملایمت و ملاطفت شیوه زیبای پیامبر نازنین بود، در وصف آن حبیب حق گفته اند: *کان الین الناس* یعنی از همه نرمتر و نرمخوتر بود و قرآن هم روی همین ویژگی انگشت تاکید نهاد و فرمود: *لنت لهم* تو آدم نرمخویی بودی، و بخاطر همین هم شمع جمع شدی، و همه پروانه وار گرد تو آمدند. @golestan_quran
۳۲ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 بانوی محترمی فرموده اند: در محل سکونت ما «کلاس امام شناسی» دایر است، ابتدا با تفسیر سوره بقره و بعد جزء سی قرآن شروع شد؛ این کلاس ها توسط خانمی که لیسانس فقه و اصول داره اداره می شود، ولی بعد از *شهادت سردار سلیمانی* به این خانم بدبین شدم زیرا در گروهی که داره همه اظهار تاسف کردند و ناراحتی، ولی ایشون حتی یک پیام تسلیت هم نداد، در ایام فاطمیه نیز در لابلای سخنرانی و حرف هایی که ایشون می زد متوجه شدم که اعتقادی به رهبری و سپاه نداره و حتی به من گفت: شوهرم طرف سپاه و من طرف «پدر مادراي نخبه» هستم؛ ایشون گفت همیشه دنبال کسی باش که تو رو شفاعت کنه، آیا شرکت در کلاس های این خانم اشکال داره؟ بعد از چند سال پای درس های مهدویت نشستن ... ضمناً ایشون بابت کلاس ها از ما هیچ هزینه‌ای نگرفته حتی ایاب و ذهاب و میگه فی سبیل الله، الان هم با وسیله شخصی خودش میاد و ميره، تکلیف بنده در این زمینه چیه؟ 🌿 در تمام روابط خانوادگی و اجتماعی و سیاسی، «اولین» کاری که باید صورت بگیرد، «*دعوت به تعقل*» و «*تأکید بر عقلانیت*» است. زیرا *تمام غفلت ها و انحراف ها و تخلفات انسان* در تمام زمینه های زندگی، به خاطر «*بی إعتنایی به عقل*» است. لذا قرآن بارها از افراد بشر می پرسد: چرا تفکر نمی کنید؟ *چرا تعقل نمی کنید؟* چرا با بصیرت به خودشناسی نمی پردازید؟ بسیاری از افراد «حوزوی و دانشگاهی» که کار توحیدی و قرآنی هم انجام می دهند و یا تحت عنوان اخلاق و عرفان و مهدویت و مسائل خانواده و مسائل تربیتی و حتی به ظاهر در طرفداری از «ولایت فقیه» تلاش می کنند، «عقل را *ناقص*» می پندارند و قرآن را هم مخصوص ائمه أطهار صلوات الله علیهم می دانند و فقط و فقط «*ترجمه ناقص و غلط هر روایتی*» و گاهی «*خواب ها*» را مبنای کار خود قرار می دهند. اگر ابتدا بحث *عقل* به عنوان «*تنها مبنای مشترک میان تمام افراد بشر*» ، «روشن» شود، و بعد «*قرآن*» به عنوان «*تنها میزان و ملاکِ حق*» مرجع هر تحقیق و هر سخنرانی باشد، و بعد «متن عربی احادیث معتبر» برای تبیین آیات مورد استفاده قرار گیرد، حتماً به *حقایق کاربردی و مفیدی* دست پیدا می کنید. در غیر این صورت به هیچ تفاهم و همدلی و وحدت و همراهی پایداری دست پیدا نخواهید کرد. ضمناً «*شیاطین*» هم «*رایگان*» کار می کنند. و مهمترین فرق «*عداوت*» با «*خصومت*» همین است که «عدو» ، «رایگان» تلاش می کند، و حتی برای ترویج عداوتش، «هزینه» هم می کند. امروز صدها کانال رادیویی و ماهواره ای، *با هزینه های میلیاردی* و به طور شبانه روزی به «*إغفال*» و «*استحمار*» مردم جهان خصوصاً ملت های بیدارتر و مخصوصاً شیعیان مشغول هستند. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۵ «باید قوی شویم» 👌 یک از: 💢 آیه ۱۲۵ سوره مبارکه آل‌عمران 💢 به کلام استاد @golestan_quran
۱۷ 💠 آیت الله حائری شیرازی 💠 🔸خودش را برای «صفر» آماده کرده بود🔸 وقتی کسی که در ولایت الهی ذوب نشده، زمامدار می‌شود. مشکل پیدا می‌شود. شما می‌پرسید مگر این رهبر ما ذوب شده در ولایت الهی است؟ من می‌گویم بله! من شهادت می‌دهم! یک ماه قبل از رحلت امام برای کاری به دفتر ایشان رفتم، گفتم دوره ریاست جمهوری شما دارد تمام می‌شود، شما بعد از آن چه‌ کار می‌کنید؟ گفتند: «حوزه، می‌روم قم و آخوندی می‌کنم؛ بعد مثل‌ اینکه چیزی یادش آمده باشد گفت: البته مگر اینکه امام نهی‌ام کنند. من بعد از ریاست جمهوری اگر امام به من بگویند برو مسئول عقیدتی سیاسی ژاندارمری یکی از روستاهای سیستان و بلوچستان بشو؛ تردید نمی‌کنم»! فکرش را کنید! رئیس‌جمهور آماده باشد که اگر به او بگویند عقیدتی سیاسی ژاندارمری یک روستای سیستان بلوچستان بشو، برود. می‌دانید روستاهای سیستان و بلوچستان چقدر خطرناک است برای کسی که قبلاً رئیس جمهور بوده؟ اما می‌گوید برای رفتن «تردید نمی‌کنم»! خود را برای «صفر» آماده می‌کند؛ برای «هیچ». می‌رود برای «صفر شدن» و ناگهان سر از «رهبری» در می‌آورد. تمام مسائل خلقت همین است. کسی که تردید در صفر شدن نکند، تردید در «فنا» نکند، «باقی» می‌ماند. هرکس تردید در فنا کرد، فانی می‌شود و هرکس تردید در فانی شدن نکرد، باقی می‌ماند، راه بقاء فناست! راضی بودن در برابر امر امام به معنای «ذلت باطنی» است و «ذلت باطنی» مهار کنندهٔ «عزت ظاهری» است. وقتی «ذلت باطنه» اینگونه است، «عزت ظاهره» برای انسان خطرناک نیست. عزت رهبری به اندازه‌ای است که مردم او را در موقع نماز دعا می‌کنند. این عزت ظاهری بالا، ذلت باطنی به اندازهٔ خودش می‌خواهد که بتواند آن را مهار کند و الّا تعادلش بر هم می‌خورد. ذلت باطنی و احساس مسئولیت رهبری بالا بوده و به همین دلیل برای رهبری انتخاب شد. هشت سال ریاست جمهوری رهبری از نوع شش هزار سال عبادت ابلیس بود و قبول امر امام برای رفتن به سیستان و بلوچستان به عنوان نماینده ولی فقیه در ژاندارمری از نوع سجده بر آدم. این رهبر، ذوب است؛ ذوب در ولایت الله است که اینطوری به سر خودش می‌آورد و آن طرفش را دیگر نگاه نمی‌کند. این، آتش در دست نگه داشتن بعد از ریاست جمهوری است. شما دو تا درس لمعه بگیر، بعد بیا دو تا درس معالم بگیر، بعد بیا درس جامع المقدمات (اولین درس حوزوی) بگیر. ببین در وجودت چه رذالتی پیش می‌آید؟! می‌گوید من این هستم. می‌گوید مسئولیت عقیدتی سیاسی ژاندارمری، آن هم یکی از روستاها، آن هم مال سیستان و بلوچستان را حاضرم قبول کنم و تردید هم نمی‌کنم! این آتش است که در دست نگه می‌دارد. این انسان وقتی که زمامدار می‌شود، ماشین نظام می‌شود؛ ماشینِ ترمز دار؛ لا یأخذه فی الله لومه لائم: ملامت رویش اثر نمی‌گذارد. @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۱۲ سوره مبارکه تكاثر (آیات ۱ و ۲) أَلْهَاكُمُ التَّكَاثُرُ ﺯﻳﺎﺩﻩ ﺧﻮﺍﻫﻰ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺳﺮﮔﺮم ﻛﺮﺩ. حَتَّىٰ زُرْتُمُ الْمَقَابِرَ ﺗﺎ ﺁﻧﺠﺎ ﻛﻪ ﮔﻮﺭﺳﺘﺎﻥ ﻫﺎ ﺭﺍ ﺩﻳﺪﺍﺭ ﻛﺮﺩﻳﺪ. [ﻭ ﻣﺮﺩﮔﺎﻥ ﺭﺍ ﺷﻤﺮﺩﻳﺪ!] @golestan_quran
۳۳ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 برای «تقویت اراده» چه باید کرد؟ 🌿 *برای تقویت اراده* : ۱ـ لازم است بدانیم که اراده یعنی: «هیچ کار کوچکی و کوچکترین کار» را اولاً: «*بی خود*» انجام ندهیم، ثانیاً: هر کار لازمی را که با خودمان *قرار گذاشته ایم* ، «*به موقع و درست انجام دهیم*» ۲ـ لازم است هر روز ابتدا «یک کار ساده و بی هزینه و بی زحمت مثبت» و «یک کار ساده و بی هزینه و بی زحمت منفی» را با خودمان «*مشارطه*» کنیم که همواره *عـــزم انجــام* آن کار مثبت و *عــزم تــرک* آن کار منفی را داشته باشیم. ۳ـ در تمام روز از خودمان «*مراقبت*» کنیم تا آن کار مثبت را انجام دهیم و آن کار منفی را انجام ندهیم. ۴ـ در پایان روز، خودمان را «*محاسبه*» کنیم و به خودمان امتیاز بدهیم و از خداوند به خاطر موفقیتمان *تشکر* و به خاطر غفلت هایمان، *استغفار* کنیم. ۵ـ هر روز یک کار مثبت دیگر و یک کار منفی دیگر را به تکالیف خود اضافه و با این «*مشارطه و مراقبه و محاسبه دائمی*»، حضــور خودمان را در کوچکترین گفتار و رفتار و اخلاق، إثبات و اراده خود را تقویت کنیم. اگر در دفترچه ای امتیازات هر روز خود را ثبت کنیم، انگیزه بهتر و بیشتری برای ادامه کار پیدا می کنیم. با این مشارطه و مراقبه و محاسبه باید بتوانیم کم کم *تمام گفتار و رفتارمان* را در نماز، در دعا، در کارهای فردی، خانوادگی، اقتصادی، سیاسی، اعتقادی، اجتماعی، تفریحی، علمی، معرفتی ... *عاقلانه تصحیح و مؤمنانه اصلاح و خداپسندانه* کنیم و *از هر لعب و لهو و لغو و عبثی در گفتار و رفتارمان بپرهیزیم*. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
۲۶ «عامل انتقال ویروس گناه نباشیم» 👌 یک از: 💢 آیه ۱۹ سوره مبارکه نور 💢 به کلام استاد @golestan_quran
۱۸ 💠 حجت الاسلام علیرضا پناهیان 💠 🔸️ولیجه ها در آخرالزمان🔸️ در آخرالزمان به سادگی نمی‌شود به کسی اطمینان کرد. برای اینکه مسأله آسیب‌های رشد معنوی در آخرالزمان بهتر در ذهن شما بنشیند، یک نمونه دیگر از این آسیب‌ها را بیان می‌کنیم. در قرآن و روایات و ادعیه، اصطلاحی به نام «ولیجه» داریم که به معنای «رفیق، یا هر کسی است که در انسان نفوذ فکری داشته باشد به حدی که انسان به او اعتماد می‌کند و هرچه او بگوید قبول می‌کند» در زیارت جامعه کبیره می‌خوانیم: «از هر ولیجه‌ای غیر از شما اهل‌بیت(ع) بیزاری می‌جویم؛ وَ أَبْرَأُ مِنْ کُلِ‏ وَلِیجَةٍ دُونَکُم» (کامل‌الزیارات/۳۱۹)‏ در قرآن کریم این اصطلاح به همین معنا به کار برده شده است. (أَمْ حَسِبْتُمْ أَنْ تُتْرَکُوا وَ لَمَّا یَعْلَمِ اللَّهُ الَّذینَ جاهَدُوا مِنْکُمْ وَ لَمْ یَتَّخِذُوا مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لا رَسُولِهِ وَ لاَ الْمُؤْمِنینَ وَلیجَة؛ توبه/۱۶). امام رضا(ع) می‌فرماید: در فتنه‌های آخرالزمان و آستانه ظهور، ولیجه‌ها بی‌اعتبار می‌شوند (لَا بُدَّ مِنْ فِتْنَةٍ صَمَّاءَ صَیْلَمٍ یَسْقُطُ فِیهَا کُلُّ بِطَانَةٍ وَ وَلِیجَةٍ وَ ذَلِکَ عِنْدَ فِقْدَانِ الشِّیعَةِ الثَّالِثَ مِنْ وُلْدِی؛ کمال الدین ۲/۳۷۰) وقتی همه ولیجه‌ها بی‌اعتبار شوند، طبیعتاً هر یک از مؤمنین، خودش باید تشخیص دهد و تصمیم بگیرد. اگر ما دنبال این هستیم که کسی را نقطه اتکاء خودمان قرار دهیم و به او تکیه کنیم و خیال‌مان راحت باشد، دیگر باید حواس‌مان را جمع کنیم. چون در آخرالزمان آسیب‌ها آن‌قدر زیاد می‌شود که نمی‌شود به سادگی به کسی اطمینان کرد. البته نمی‌گوییم به‌طور مطلق به هیچ‌کس نباید اطمینان کرد، اما هر کسی باید روی پای خودش بایستد، یعنی استقلال فکری داشته باشد و خودش راه درست را تشخیص دهد. @golestan_quran
هدایت شده از گلستان قرآن
: برای شرکت در 💠 فقط تا ۲۲ خرداد فرصت باقیست! 💠 💢 پنج شنبه ساعت ۲۴ (مهلت آخر) 💢 🌷 اعلام نتایج و اهداء جوایز: ۱۳ تیر 🌷 همزمان با میلاد امام رضا (ع) 🌷 روی عناوین کلیک کنید 👇 🔸 تلاوت تحقیق قرآن کریم 🔹 ایده های نوین قرآنی 🔸 تفسیر سوره انبیاء 🔹 کتابخوانی 🔸 پیام قرآن 🔹 نهج البلاغه⁦ 💠 ویژه کودک و نوجوان 👇 🔸 اذان گویی 🔹 تلاوت تقلیدی 🔸 نقاشی کارهای خوب 🔹 خوشنویسی سوره قدر 🔸 نامه ای به امام زمان (عج) 🔹 عکس رمضان 🦋 سوالات مسابقه پیام قرآن 🦋 سوالات مسابقات کتبی 😎 به *گلستان قرآن* بپیوندید 👇 @golestan_quran
۳۴ 👈 در محضر استاد: 💠 دکتر محمد جعفر غفرانی 💢 سلام، وقتی مادر فرزند سی ساله اش را می بیند که روزه می گیرد ولی نماز نمی خواند تکلیفش چیست؟ 🌿 سلام و رحمت الهی بر شما، شاید به این خاطر است که فرزندان از ابتدای تولدشان *ندیده اند که «مادر»، نمازهایش را به «پدر» اقتدا کند* و در خانه، نماز جماعت جذابی ندیده اند و *توضیحاتی درباره مفاهیم نماز* از هیچ جا، نشنیده اند. در هر حال باید: ۱. همان روزه گرفتن و دیگر نکات مثبت آنها را چنان زیبا و مناسب *تشویق* کرد که *عقلانیت و اراده و ایمان* آنها تقویت شود. ۲. باید والدین هنرمندانه وانمود کنند که از بی اعتنایی آنها به نماز *مطلع نیستند* و از فرزندانشان بخواهند که آنها را در نمازشان دعا کنند. ۳. به نحو منطقی و مناسب و جذابی، *مفاهیم نماز و کاربرد نماز، ثمرات نماز* میان افراد خانواده مطرح شود و اینکه چرا نمازهای ما، ما را از فحشاء و منکر باز نمی دارد. 🍃 خلاصه اینکه تا *عقلانیت و اراده و ایمان و معرفت* افراد درباره نماز یا روزه یا هر عبادتی، تقویت نشود، با کمترین شبهه ای، فرزندان و حتی بزرگسالان در انجام آن تردید می کنند و سست می شوند. 💢 سوالات خود را از استاد غفرانی به ادمین "گلستان قرآن" ارسال کنید: @golestan_quran_admin @golestan_quran