#صدای_مشاور
هم بحث داشته باشید تا با انگیزه بمانید❗️
در کار گروهی انگیزه قوی تری برای ادامه مسیر وجود دارد.
شما و همبحثتان میتوانید منبع انرژی و انگیزه بخشی به هم در مواقع بی انگیزگی و ناامیدی باشید.
✨ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ
همانا اگر شكر كنيد، قطعاً (نعمتهاى) شما را مىافزايم،
اين آيه، مهمترين و صريحترين آيه قرآن در مورد شكر نعمت و يا كفران آن است، كه بعد از آيهى مربوط به نعمت آزادى و تشكيل حكومت الهى، به رهبرى حضرت موسى مطرح شده است و اين، رمز آن است كه
💜حكومت الهى ورهبر آسمانى
مهمترين نعمتهاست۰💜
💥👈و اگر شكرگزارى نشود خداوند مردم ناسپاس را به عذاب شديدى گرفتار مىكند.
ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
✨وَ إِذْ تَأَذَّنَ رَبُّكُمْ لَئِنْ شَكَرْتُمْ لَأَزِيدَنَّكُمْ وَ لَئِنْ كَفَرْتُمْ إِنَّ عَذابِي لَشَدِيدٌ «7ابراهیم »
و (نيز به يادآور) هنگامى كه پروردگارتان اعلام فرمود: همانا اگر شكر كنيد، قطعاً (نعمتهاى) شما را مىافزايم، و اگر كفران كنيد البتّه عذاب من سخت است.
👌در حديث مىخوانيم كه خداوند به موسى وحى كرد: حقّ شكر مرا بجا آور. موسى گفت: اين كار امكان ندارد، زيرا هر كلمهى شكر نيز شكر ديگرى لازم دارد. وحى آمد: همين اقرار تو و اين كه مىدانى هر چه هست از من است، بهترين شكر من است.
👌به گفتهى روايات، كسى كه از مردم تشكر نكند از خدا نيز تشكر نكرده است. «من لم يشكر المنعم من المخلوقين لم يشكر الله».
اگر نعمت خدا را در مسير غير حقّ مصرف كنيم، كفران نعمت و زمينه كفر است.
«لَئِنْ كَفَرْتُمْ»، «بَدَّلُوا نِعْمَتَ اللَّهِ كُفْراً»
كسانىكه نعمت خدا را به كفر تبديل كردند
▪️نه شیشه ماشینش دودیه،نه پلاک خارجیه و نه اسمش تو لیست آقازاده هاست
شهید صیاد خدایی مدافع حرمی بود که کیلومترها اون طرف تر از مرز سپر بلای من و تو شد تا امنیت باشه
کجا ترور فرزندان این سرزمین توانست یاد و خاطره شهدا و آرمانشان را به دست فراموشی بسپارد؟
خون شهدایمان، انقلاب را بیمه کرده است...
🔹@IslamlifeStyles
#صحیفه_سجادیه
🌷 وَ اجْعَلْنِي فِي جَمِيعِ ذَلِكَ مِنَ الْمُصْلِحِينَ بِسُؤَالِي إِيَّاكَ ، الْمُنْجِحِينَ بِالطَّلَبِ إِلَيْكَ غَيْرِ الْمَمْنُوعِينَ بِالتَّوَكُّلِ عَلَيْكَ .
🌷و در همۀ این امور به سبب درخواستی که از تو دارم، مرا از اصلاحکنندگان قرار ده؛ آنان که به درخواستشان از تو، در شمار کامیابان شدند و با توکّل بر تو محروم از لطفت نشدند.
📚 صحیفه سجادیه دعای بیست و پنجم فراز دهم
#شبتان_خدایی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻شهید ترور ۱ خرداد
شهید_صیاد_خدایاری🥀
🕊🌷خوش به سعادتش که اینگونه جوابِ سلامِ فرمانده اش را دریافت کرد🕊🌷
❤️ #امام_زینالعابدین، علی بن الحسین علیه السّلام فرمودند:
🍀 مَن ثَبَتَ عَلي مُوالاتِنا في غَيبَةِ قائِمنا ، اَعطاهُ اللهُ عَزّ و جَلَّ اَجرَ اَلفَ شَهيدٍ مِن شُهداءِ بَدرٍ و أُحُدٍ .
🍃 کسی که بر ولایت و محبّت ما در زمان غیبت قائم ما ثابت قدم بماند ، خدای عزّ و جلّ پاداش هزار شهید از شهدای بدر و أُحُد را به او عنایت می فرماید .
📖 کمال الدین، باب ۳۱، حدیث ۷
#رسم_زندگی
#انگیزشی
🌸 امیرالمؤمنین علیه السلام :
🔺 إغْتَنِمُوا الدُّعاءَ عِنْدَ خَمْسَهِ مَواطِنَ:
عِنْدَ قِرائَة الْقُرْآنِ،
وَ عِنْدَ الاْذانِ،
وَ عِنْدَ نُزُولِ الْغَیْثِ،
وَ عِنْدَ الْتِقاءِ الصَفَّیْنِ لِلشَّهادَهِ،
وَ عِنْدَ دَعْوَةِ الْمَظْلُومِ،
فَاِنَّهُ لَیْسَ لَها حِجابٌ دوُنَ الْعَرْشِ
🍃 پنج موقع را براى دعا و حاجت خواستن غنیمت شمارید:
موقع تلاوت قرآن،
موقع اذان،
موقع بارش باران،
موقع جنگ و جهاد فى سبیل اللّه
موقع ناراحتى و آه کشیدن مظلوم.
در چنین موقعیت ها مانعى براى استجابت دعا نیست.
(امالی للصدوق، ص110)
🔹🔸🔹
آن جا که قرآن تلاوت میشود
موانع اجابت دعا برچیده میشود
و فرش به عرش می رسد.
خوشا به حال حافظی که همیشه با تلاوت قرآن مأنوس است!
#همراه_با_استاد
#عدم_یادآوری_نام_سوره_و_جایگاه_آیات
❓چرا نمیدونم کجا رو دارم میخونم؟
✍ دلیل پیدایش این اشکال در حافظان، صحیح نبودن روش حفظ، عدم آشنایی با اصول و روشهای استاندارد حفظ و ضعف حافظه تصویری است.
✅ حافظ باید در زمان حفظ اولیه دو چیز را باید حفظ کند و در ذهن خود ثبت و ضبط کند :
1⃣- خود آیات را حفظ کند و هم
2⃣- جایگاه و موقعیت آیات را
که این آیه مثلا :
❓در کدام سوره هست؟
❓در کدام جزء هست؟
❓جایگاه مکانی صفحه (در صفحه سمت راست است یا چپ) چیست؟
❓جایگاه مکانی آیه درصفحه (آیه بالای صفحه است یا وسط یا پایین صفحه) چیست؟
⛔️ متاسفانه بعضی ها در زمان حفظ اولیه و تکرارهای بعدی خود آیه و الفاظ را حفظ میکنند ولی جایگاه آیات را به ذهن نمسپارند و همین باعث میشود که در زمان شنیدن یک آیه، میتوانند ادامه آن را بخوانند ولی خیلی جاها نمیتوانند به سهولت به یاد بیاورند که این آیه در کدام سوره، کدام جزء و کجای صفحه قرار دارد!
☝️مثل این که به جای نصب هر آیه در جایگاه مشخص خودش در حافظه، هر آیه را در خلأ و معلق، به حافظه میسپارند. درست مثل این که قطعات یک پازل را به جای چیدن در کنار هم و در موقعیت صحیح خودشان، روی هم بریزید. درست است که قطعات را در اختیار دارید اما موقعیت صحیح مکانیشان را ندارید.
در حالی که برای ساخت این پازل راهی ندارید جز این که موقعیت مکانی صحیح هر قطعه را هم به خاطر سپرده باشید.
❓راه حل مشکل چیست؟
①↫ حفظ جایگاه و موقعیت آیه همزمان با حفظ خود آیه(الفاظ)
☝️حافظ در هنگام حفظ جدید باید به تصویر صفحه و جایگاه قرارگیری هر آیه، به قصد حفظ شدن دقت کند.
☝️همچنین هنگامی که هربخش از آیه را از روی قرآن چندبار به قصد حفظ شدن تکرار میکند باید به تصویر آیه و جایگاه آن هم توجه داشته باشد تا در ذهنش ثبت شود و نباید در گذر از این مرحله عجله و شتاب کند.
☝️علاوه بر این در هنگام حفظ جدید باید تمام مدت در ذهن به نام سوره و جزءی که درحال حفظ کردنش است توجه داشته باشد و حتی یک لحظه از آن غافل نشود.
②↫ توصیه بعدی این است که در زمان مرورها هم میبایستی همزمان نام سوره و جزء و سیر محتوایی آیات و تصویر صفحات در ذهن مرور و تداعی شود.
③↫ توصیه بعدی تقویت حافظه دیداری است.
✍🔸 استفاده از دفاتر «مشق نور» ویژه حفاظ و نوشتن آیات حفظ شده در جایگاه خودشان هم میتواند در ثبت دقیقتر تصویر صفحه به حفاظ کمک کند.
✅ از طرف دیگر«هر آنچه حفظ میشود برای ماندگاری، باید مرور شود.»
☝️پس هنگام مرور آیات باید همزمان تصویر صفحه، نام سوره، جزء، مفهوم کلی آیات و... هم در ذهن مرور شود.
✍🔸 یعنی همزمان که زبان مشغول تلاوت آیات است در ذهن چند عملیات در حال انجام است :
🔹تصویر صفحه مثل یک فیلم در ذهن مجسم شده و در حال گذر است.
انگار با تلاوت هرآیه در تصویر ذهنی از بالای صفحه به طرف پایین می آییم، بعد به صفحه بعد میرویم و... درست مثل یک فیلم
🔸در حال تلاوت، به صورت مستمر در ذهن داریم که این آیات مثلا متعلق به سوره مبارک اعراف و جزء ۸ هستند.
یعنی توجه مستمر و مداوم به نام سوره و جزء مورد تلاوت.
🔹سیر مفهومی کلی آیات همزمان در ذهن در حال گذر است.
🔸اگر شماره آیه یا صفحه حفظ شده، حین تلاوت در ذهن مجسم میشود.
پس مرور موفق یک عملیات چندجانبه است نه صرفا چرخیدن بدون توجه زبان برحسب عادت و تلاوت طوطی وار آیات که این دسته از حفاظ به آن دچارند.
✅ توصیه های مرتبط با این موضوع :
❶- باز کردن قرآن بعد از مرور هر جزء از حفظ، قرآن را چشم خوانی کردن صفحه به صفحه همان جزء با دقت کمک شایانی به دوستان حافظ خواهد کرد. فقط بعد از آن قرآن بسته شود و تلاش شود جایگاه قرارگیری آیات در ذهن تداعی شود.
❷- هر روز علاوه بر پرسش های معمول از کسی خواسته شود از حافظ سؤالات متعدد بپرسد تا فقط آدرس سؤال را پیدا کند و هر اطلاعاتی در مورد موقعیت آیه را به خاطر آورد .
⛔️ نیازی به ادامه دادن و تلاوت سؤال نیست. این تمرین فقط برای این است که مهارت پیدا کردن مکان آیات تقویت شود.
❸- آیات بالا و پایین همه صفحات یک جزء یا یک سوره و همه سر آیات یک جزء یا یک سوره پشت سرهم تمرین شود .
❹- از کتاب هایی که برای تقویت حافظه بصری حفاظ چاپ شده اند استفاده شود. مثل سرآیه های وحی، مشق نور و...
❺ - تمرینات خلاقانه مثل تمرین با فلش کارت هایی که میشود از صفحات هر جزء یا سوره یا... درست کرد، به گرفته شود
⛔️ فراموش نکنید :
حافظان باید این عادت را در خود ایجاد کنند که قبل از تلاوت هر آیه و پاسخگویی به هر پرسشی، اول آدرس آیه را پیدا کنند.
#صحیفه_سجادیه
🌷 الْمُعَوَّدِينَ بِالتَّعَوُّذِ بِكَ ، الرَّابِحِينَ فِي التِّجَارَةِ عَلَيْكَ ، الُْمجَارِينَ بِعِزِّكَ ، الْمُوَسَّعِ عَلَيْهِمُ الرِّزْقُ الْحَلَالُ مِنْ فَضْلِكَ ، الْوَاسِعِ بِجُودِكَ وَ كَرَمِكَ ، الْمُعَزِّينَ مِنَ الذُّلِّ بِكَ ، وَ الُْمجَارِينَ مِنَ الظُّلْمِ بِعَدْلِكَ ، وَ الْمُعَافَيْنَ مِنَ الْبَلَاءِ بِرَحْمَتِكَ ، وَ الْمُغْنَيْنَ مِنَ الْفَقْرِ بِغِنَاكَ ، وَ الْمَعْصُومِينَ مِنَ الذُّنُوبِ وَ الزَّلَلِ وَ الْخَطَاءِ بِتَقْوَاكَ ، وَ الْمُوَفَّقِينَ لِلْخَيْرِ وَ الرُّشْدِ وَ الصَّوَابِ بِطَاعَتِكَ ، وَ الُْمحَالِ بَيْنَهُمْ وَ بَيْنَ الذُّنُوبِ بِقُدْرَتِكَ ، التَّارِكِينَ لِكُلِّ مَعْصِيَتِكَ ، السَّاكِنِينَ فِي جِوَارِكَ
🌷 و مرا از آنانی قرار ده که به پناه آوردن به تو خو گرفتهاند و از سودای با تو سود سرشار بردهاند و پناهنده به عزّتت شدند و رزق حلال از احسان فراگیرت به جود و کرمت بر آنان فراخی و گشایش دادی و به وسیلۀ تو از مدار خواری درآمده به تخت عزّت نشستند؛ و از ستم و جور، به عدالتت پناهنده شدند؛ و به رحمتت از بلا و مصیبت، سلامت همه جانبه یافتند؛ و به غنای تو، از تهیدستی به توانگری رسیدند؛ و به تقوای تو از گناهان و لغزشها و خطاها، محفوظ ماندند؛ و به طاعتت، به خیر و هدایت و درستی، توفیق یافتند؛ و به قدرتت بین آنان و گناهان، حائل و مانع ایجاد شد؛ رها کنندۀ تمام معصیتهای تواند، در جوار رحمتت ساکناند.
📚 صحیفه سجادیه دعای بیست و پنجم فراز یازدهم
#شبتان_خدایی
❤️ #امام_باقر علیه السلام فرمودند :
🍃 روزی ها معین و تقسیم شده است وخدای را زیادتی است که آن را از طلوع فجر تا طلوع خورشید تقسیم می کند واین فرموده است که :از خدا فضل او را بخواهید.
امام سپس فرمود : ذکر خدا بعد از طلوع فجر در تحصیل روزی موثر است از سفر کردن و کوشیدن.
📖 میزان الحکمه، ج2، ص221
خرمشهرها در پیش است...
سوم خرداد روز آزاد سازی خرمشهر گرامی باد.
شهدا را یاد کنیم حتی با یک صلوات.
🥀🥀🥀🥀🥀
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
❓روش یادگیری توزیعی چیست؟🤔
🛠 یک تکنیک مفید برای تحکیم و تثبیت حفظ و محفوظات، 👈یادگیری توزیعی👉 نامیده است.
👤این تکنیک را میتوان به آب دادن باغچه تشبیه کرد.
🔻👈هم میتوان باغچه را یک بار در هفته و به مدت ۹۰ دقیقه آبیاری کرد،
🔻👈و هم اینکه ۳ بار در هفته و هر بار ۳۰ دقیقه به آن آب داد.
👀 اگر این کار را امتحان کنید خواهید دید که توزیع دفعات آبیاری به صورت ۳ بار در طول هفته باغچهی شما را در طول زمان سرسبزتر خواهد کرد، ولی اگر فقط یک بار به مدت ۹۰ دقیقه آبیاری کنیم ممکن است باغچه ما در ۶ روز باقی مانده پژمرده شود.
🔐 بعضی از حافظان قرآن برنامه حفظ و مرورشان را به صورت فشرده انجام میدهند،
👈مثلا به جای آنکه حفظ جدید را با فواصل زمانی تمرین کنند یک ساعت کامل تمرین میکنند و در ادامه تمرینی ندارند.
👈برخی دیگر از حافظان که هفتهای ۴ جز برنامه مرور دارند، در دو روز ۴ جز مرور میکنند و ۴ روز دیگر مروری ندارند.
👌✅ یکی از بهترین راهکارها برای تقویت حفظیات بهرهگیری از یادگیری توزیعی است.
یعنی؛
🔰کسی که صبح حفظ انجام میدهد، در ادامه هر دو یا سه ساعت به مدت ۱۰ دقیقه تا پایان روز، برای تمرین حفظ جدید وقت بگذارد.
🔰کسی که هفتهای ۳ صفحه حفظ میکند، روزانه باید نصف صفحه حفظ کند.
🔰کسی که در هفته ۴ جزء مرور میکند، روزانه باید ۱۵ صفحه مرور کند.
❇️همه این برنامهها را👆میتوان به صورت فشرده و یک یا دو روزه انجام داد، ولی از لحاظ کیفیت محفوظات دچار ضعف خواهد شد.❇️
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
-1142153471_-210164.mp3
1.31M
#همراه_با_استاد
#انگیزشی
💠 آیا حافظ قرآن شدن از دعاها و حاجاتت هست❓
🎤 استاد مهندسی
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
#سخن_بزرگان
🔻 آیتالله شب زندهدار در جمع حافظان قرآن:
🔹مرحوم آیتالله بهجت در پیش از انقلاب، زمانی که در منزل شخصیشان نماز جماعت به جا میآوردند در پاسخ به سوال بنده که چگونه میتوان به یقین مطلق رسید فرمودند:
اگر کسی در گوشه تنهایی به قرائت قرآن بپردازد، قطعا به یقین میرسد؛ حتی اگر به قرآن و دین هم التزام نداشته به یقین خواهد رسید؛ پس همین الفاظ قرآن هم مسیر رسیدن به حق است.
🔹الفاظ ظاهری قرآن نیز دارای نورانیت ماهوی است؛
کربلایی کاظم از جمله معجزات قرآنی بود که به نوعی توانست همین الفاظ قرآنی را بدون اینکه یک روز هم در جلسه سوادآموزی شرکت کند بیاموزد و نورانیت الفاظ قرآن را با معجزه الهی درک میکرد.
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
موسسه فرهنگی قرآنی جامعه القرآن الکریم برگزار میکند🔽🔽
دوره های تابستان وسال تحصیلی جدید در رشته های ؛
✅حفظ موضوعی ویژه سنین ۴سال
بطور پاره وقت
✅روخوانی وروانخوانی سنین ۵سال به بالا بطور پاره وقت
✅حفظ جزء سی (سوره های نماز همراه با قصه وشعر وآموزش اصول دین وفروع دین ،آموزش نماز و ... )
✅حفظ ترتیبی
✅آموزش عربی(آمادگی عربی دوره راهنمایی)
✅آموزش تجوید وفصیح خوانی
📝جهت ثبتنام؛
روزهای زوج
⏰ساعت ۹ إلی ۱۲
☎️شماره تماس:
۳۶۲۲۹۰۶۶——۳۶۲۲۹۰۶۵
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
مؤسسة جامعة القرآن الكريم و اهل البیت علیهم السلام، به عنوان مؤسسهاي فرهنگي-آموزشي و با هدف ترويج فرهنگ قرآن و ايجاد ارتباط هر چه عميقتر و ماندگارتر نسل جوان با قرآن كريم ، همچنين مصون ساختن دل و جان آنان در برابر انواع خطرات و آفات فرهنگي، در خردادماه سال 1377، همزمان با عيد سعيد قربان، در شهر قم پايهگذاري شد و فعاليت قرآني خود را از آغاز سال تحصيلي 78-1377 با پذيرش و گزينش يكصد و بيست نفر، از بين صدها داوطلب مشتاق آغاز كرد.
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
مؤسس و مدير محترم اين مؤسسه، حجت الاسلام و المسلمين حاج سيدمحمدمهدي طباطبايي، با تجربة موفقي كه ساليان متمادي در حفظ و قرائت و ادارة جلسات تحفيظ قرآن كسب نموده بودند، با همكاري جمعي از حافظان و قاريان و استادان قرآن و بانيان خير، به لطف الهي و با اميد به عنايات خاص امامزمان عجل الله تعالي فرجه الشريف ، اين حركت نوراني را آغاز كردند كه در اين ميان، نقش بزرگ نامنيك و درخشان فرزند گرامي ايشان ، دکتر سیدمحمدحسين طباطبايي (علم الهدي) در مقبوليت اين نهاد، قابل توجه است؛ عزيزي كه با توفيق الهي و همت و پشتكار قابل تقدير والدين گرامياش، توانست به عنوان خردسالترين حافظ كل قرآن، با تخصصهاي ويژة قرآني در محافل گوناگون داخل و خارج كشور بدرخشد و عناوين و مداركي را از بزرگان حوزة علميه و برخي دانشگاههاي داخل و خارج از كشور به دست آورد.
در طول بیست سالِ گذشته، تقاضاهاي زيادي از داخل و خارج كشور براي تأسيس شعبه به دفتر اين مركز رسيده كه بر حسب امكانات موجود، تا كنون در بيش از پانصد نقطه ، شعبه هایی تاسیس شده است.
🔷️جامعه القرآن الکریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کلیپ معرفی دوره های آموزش واحد خردسالان
( حفظ موضوعی با اشاره و دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم )
دوره پیش 1
و دوره پیش 2
☎️03536229065
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
🌹کتاب های آیه ها و نقاشی ها 🌹
آموزش قرآنی کودکان 5 ساله در دوره پیش 1 چیست ؟🎤
کتاب آیه ها و نقاشی ها
در 3 جلد و در سه رنگ آبی و صورتی وسبز ...
با آیات کوتاه و متناسب با موضوعات مختلف و کاربردی در زندگی
همراه با نقاشی های جذاب و قصه هایی که مربیان با توجه با آن موضوع برای کودکان تعریف میکنند ...
آموزش این سه کتاب همراه با اشاره است 👇👇👇👇👇
چرا تدریس با اشاره:🎤
این سوال بسیاری از مادران قرآن آموزان است که چرا با اشاره و چه فایده ای دارد؟
👇👇👇👇👇👇
فواید اشاره:
✅ایجاد شادابی در کلاس
✅درک بهتر معنا و مفهوم آیات
✅انتقال سریع معنا و مفهوم به ذهن و به خارج تطبیق همزمان حرکات دست با کلام
✅افزایش تمرکز
✅تصویر سازی مفاهیم آیات و علائم برای ذهن
🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻🔻
آیات موضوعی اولین آشنایی کودکان با قرآن می باشد و حفظ آیات کوتاه برای آنها آسان تر است آیات موضوعی انتخاب شده برای درک بهتر معنا و مفهوم قرآن است
آموزش غیرمستقیم به کودکان تدبر در قرآن و استفاده از آیات در زندگی روزمره آنهاست ...
این دوره کاملا کودکان را برای دوره بعدی یعنی دوره آموزش حروف و رواخوانی وروانخوانی آماده میکند ..
این دوره نیز به همراه برنامه ها و آموزش های دیگر مخصوص سن 5 سال در جامعه القرآن الکریم و اهل البیت علیهم السلام است.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرد ...
☎️03536229065
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨
🔶آشنایی با دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم
دوره روخوانی و روانخوانی قرآن کریم ویژه خردسالان در موسسه جامعه القرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام دوره ای پر مخاطب می باشد.
این دوره شامل ۴ کتاب ، آموزش حروف الفبای عربی، آموزش روخوانی ۱، آموزش روخوانی ۲ تالیف حاج آقا سید محمد مهدی طباطبایی و کتاب جزء ۳۰ قرآن.
⏰مدت زمان دوره 8 ماه برای خردسالان و نوجوانان ۳ ماه است.
آموزش در این دوره با روشهای متنوع قصه گویی ، نمایش ، شعر ، بازی و.......
در این دوره خردسالان، حروف الفبای عربی را با روشهای متنوع و جذاب در مدت ۲ ماه آموزش می بینند .
🖍 سپس در کتاب روخوانی ۱ و ۲ با حرکات و علامتها و قواعد روخوانی با لحن عربی کلمات قرآنی آشنا می شوند .
🖍سپس به قرائت و روانخوانی جزء ۳۰ قرآن می پردازند و قواعد آموزش دیده شده را در هنگام قرائت به کار می برند .
در نهایت دوره خردسالان قبل از دبستان به فصیح خوانی و روانخوانی کل قرآن کریم خواهند پرداخت و آماده آموزش حفظ قرآن در سطوح بالاتر خواهند شد.
☎️03536229065
#اَللّهُــمَّ_عَجـِّل_لِوَلیِّـــکَ_الفَــــرَج
✨@quranmarkaz ✨