Taeb-Eslam-yahod03.mp3
4.94M
#اسلام_و_یهود 3
🚨 جلسه سوم: ماجرای غدیر و بیعت با پیامبر اکرم
چرا اولین بیعت کننده با امیرالمومنین در غدیر، خلیفه اول بود؟
💢 برنامه های یهود برای از بردن اسلام
استاد طائب
✅ @qurañsharif
Taeb-Eslam-yahod04.mp3
8.57M
#اسلام_و_یهود 4
🌷 جلسه چهارم: ماجرای دقیق و تحلیلی شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها
☢️ اتفاقات پس از شهادت تا زمان ظهور امام زمان ارواحنا فداه با پرچمداری زعیمان شیعه...
استاد طائب
🔷 @quransharif
پیشنهاد رشوه ۳ عضو شورای شهر تهران برای تائید صلاحیت
🔹نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس: ۳ نفر از افرادی که در شورای شهر تهران حضور دارند، برای تایید صلاحیت خود پیشنهاد رشوه دادهاند. اگر این افراد تایید شوند، از آنها نخواهیم گذشت. آقای قالیباف گفته اطلاعات آنها را در اختیار معاون بازرسی قرار دهیم.
@Farsna
🤶فرزند (۱۱):
عدم اکراه فرزند در انتخاب دین
در قرآن میخوانیم: "در قبول دين، اكراهى نيست. (زيرا) راه درست از راه انحرافى، روشن شده است. بنا بر اين، كسى كه به طاغوت [بت و شيطان، و هر موجود طغيانگر] كافر شود و به خدا ايمان آورد، به دستگيره محكمى چنگ زده است، كه گسستن براى آن نيست. و خداوند، شنوا و داناست".
«لا إِكْراهَ فِي الدِّينِ قَدْ تَبَيَّنَ الرُّشْدُ مِنَ الْغَيِّ فَمَنْ يَكْفُرْ بِالطَّاغُوتِ وَ يُؤْمِنْ بِاللَّهِ فَقَدِ اسْتَمْسَكَ بِالْعُرْوَةِ الْوُثْقى لا انْفِصامَ لَها وَ اللَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (256)». (بقره، 256)
بنابراین آیۀ شریفه اسلام اجازه نمى دهد پدرى فرزند یا برده خويش را براى تغيير عقيده تحت فشار قرار دهد، چه رسد به ديگران و اگر چنين امرى مجاز بود، لازم بود اين اجازه، قبل از هر كس به پدر در بارة فرزندش یا برده اش داده شود، در حالى كه چنين حقى به او داده نشده است و این در زمان پیامبر اسلام (ص) مصادیق و موارد زیادی داشت.
مفسر معروف اسلامى طبرسى در کتاب مجمع البيان در شان نزول آيه نقل مى كند: "مردى از اهل مدينه بنام ابو حصين دو پسر داشت برخى از بازرگانانى كه به مدينه كالا وارد مى كردند هنگام برخورد با اين دو پسر آنان را به عقيده و آيين مسيح دعوت كردند، آنان هم سخت تحت تاثير قرار گرفته و به اين كيش وارد شدند و هنگام مراجعت نيز به اتفاق بازرگانان به شام رهسپار گرديدند. ابو حصين از اين جريان سخت ناراحت شد و به پيامبر (ص) اطلاع داد و از حضرت خواست كه آنان را به مذهب خود برگرداند و سؤال كرد آيا مى تواند آنان را با اجبار به مذهب خويش باز گرداند؟ آيه فوق نازل گرديد و اين حقيقت را بيان داشت كه: در گرايش به مذهب اجبار و اكراهى نيست".(تفسير نمونه، ج2، ص: 279)
در تفسير المنار نقل شده كه ابو حصين خواست دو فرزند خود را با اجبار به اسلام باز گرداند، آنان به عنوان شكايت نزد پيغمبر آمدند ابو حصين به پيامبر عرض كرد من چگونه به خود اجازه دهم كه فرزندانم وارد آتش گردند و من ناظر آن باشم آيه مورد بحث به همين منظور نازل شد". (تفسير نمونه، ج2، ص: 279)
از ابن عباس روايت شده كه گفت: "زنان انصار (قبل از اسلام) هرگاه احساس میکردند بچه ی آنها زنده نمى ماند نذر مى كردند كه اگر بچه زنده ماند او را به يهود بسپارند، موقعى كه بنى نضير از مدينه رانده شدند از اين بچه ها نزد آنان بود و انصار گفتند: يا رسول اللّه (ص) اولاد ما چه مى شود؟ لذا آیه ی فوق نازل شد". (ترجمه اسباب نزول، ص: 47)
ابو اسحاق احمد بن مقرى با اسناد از مجاهد روايت مى كند كه: "عده اى از يهوديان بنى قريظه و بنى نضير بچه هائی را به رضاع (شیر دادن) مى گرفتند. موقعى كه بنى نضير به فرمان پيغمبر (ص) مجبور به خروج از مدينه شدند، فرزندان رضاعى ايشان در طايفه اوس گفتند: ما همراه خويشاوندان رضاعى خويش مى رويم و يهودى مى شويم و خانواده هايشان مانع گرديده مى گفتند بمانيد، و مى خواستند به اكراه مسلمانشان كنند، و آيه بالا نازل شد". (ترجمه اسباب نزول، ص: 47)
مجاهد گويد: "آيه بالا درباره مردى از انصار نازل شد كه غلام سياهى را به نام صبيح داشت و مى خواست وى را بالاجبار مسلمان سازد". (ترجمه اسباب نزول، ص: 47)
@quransharif
⭕️ #نوبخت: مطلقا کاندیدا نمیشوم و برای بازگشت به دانشگاه روزشماری میکنم. برنامه تحصیلیام را هم تدوین کردهام.
پ.ن:
شما به عنوان یکی از اعضای تیم اقتصادی دولت، خودت را برای بازگشت به #دادگاه_ملت و پاسخ به افکار عمومی آماده کن که چه کارنامهای از خود بهجاگذاشتید!؟
👤 حسام الدین حائری زاده
@TWTenghelabi