eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.4هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢توضیحات رئیسی: چرا در قوه قضائیه باقی نماندم؟ ♦️کاندید انتخابات ریاست جمهوری: اگر پا به عرصه انتخابات نمی‌گذاشتم، دنبال راحت‌طلبی و شانه خالی کردن از مسئولیت بود. ♦️بخاطر جاه و مقام پا به عرصه انتخابات نگذاشتم. ♦️اگر دنبال راحت‌طلبی بودم، وارد صحنه انتخابات نمی‌شدم. ♦️مردم دچار ناامیدی و سرخوردگی شده‌اند. @qurantehran
9.51M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 رهبر انقلاب، دیروز: من شنیدم گفته شده که نامزدها در مناظرات و در گفتگوها نظر خودشان را در باب فضای مجازی بگویند یا در باب سیاست خارجی بگویند؛ نه آقا، مسئله‌ی اصلی مردم و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت نیست؛ مسئله‌ی اصلی مردم چیزهای دیگر است؛ مسئله‌ی اصلی مردم است، مسئله‌ی اصلی مردم طبقات ضعیف جامعه است، مسئله‌ی اصلی مردم است که کمر تولید داخلی را میشکند، مسئله‌ی اصلی مردم سیاستهای غلطی است که فلان را که میتواند کار انجام بدهد مأیوس میکند. ۱۴۰۰/۳/۶ 🗳 @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
8.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢رئیسی: وضعیت و شرایط ان‌شاالله متحول خواهد شد 🔹🔸رئیسی در کهف‌الشهدا تهران: ♦️مردم با امید در انتخابات شرکت کنند؛ هیچکس غایب نباشد و بداند وضعیت و شرایط ان‌شاالله متحول خواهد شد. ♦️برخی مردم ناامید هستند و احساس می‌کنند که نمی‌شود کاری کرد؛ اما ما می‌دانیم که می‌شود کار کرد و هم میخواهیم و میتوانیم که این کارها را انجام دهیم. @qurantehran
13.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▪️سخت ترین امتحانِ امّت پیامبر صلوات الله علیه و آله، چیست؟! "سخت ترین امتحان" به مناسبت سالروز وفات حضرت عبدالعظیم علیه السلام. @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلو امام زمان، جرئت میکنی؟! 🌼أللَّھُمَ عـجِـلْ لِوَلیِڪْ ألْفَرَج🌼 ‍ ‍ خوشا روزى که مولا بازگردد انا المهدى طنين انداز گردد به حق مادرش زهراى اطهر به حق فرق اکبر، حلق اصغر خداوندا ظهورش دير گرديد بسى عاشق در اين ره پير گرديد مهيا کن تو اسباب ظهورش منور کن تو گيتى را ز نورش @qurantehran
10.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
این دوربین مخفی رو تا آخر و به دقت ببینید! راستی! شما چقدر به یاد مهدی فاطمه هستید؟ و برایش چه کردید؟ مثلاً همین امروز که جمعه بود و به غروبش نزدیک میشویم و باز هم ناامید از ظهورش... آقاجان! فقط میتونم بگم شرمنده ایم همین!  @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۶۰ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 تفسیر سوره مبارکه ـ آیه اول 📚 مفسر: علامه محمدحسین ـ (تفسیر المیزان) 🌺" يا أَيُّهَا النَّبِيُّ لِمَ تُحَرِّمُ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ تَبْتَغِي مَرْضاتَ أَزْواجِكَ وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ" خطابى است آميخته با عتاب، كه چرا آن جناب پاره ‏اى از حلالهاى خدا را بر خود حرام كرده، ولى تصريح نكرده كه آنچه حرام كرده چيست، و قصه چه بوده؟ چيزى كه هست جمله" آيا خشنودى همسرانت را مى‏ خواهى؟" اشاره دارد بر اينكه آنچه آن جناب بر خود حرام كرده، عملى از اعمال حلال بوده، كه رسول خدا (ص) آن را انجام مى‏ داده، و بعضى از همسرانش از آن عمل ناراضى بوده، آن جناب را در مضيقه قرار مى ‏دادند و اذيت مى‏ كرده ‏اند، تا آن جناب ناگزير شده سوگند بخورد كه ديگر آن عمل را انجام ندهد. 🔹پس اگر در جمله" يا أَيُّهَا النَّبِيُّ" خطاب را متوجه آن جناب بدان جهت كه نبى است كرده، و نه بدان جهت كه رسول است، دلالت دارد كه مساله مورد عتاب مساله شخصى آن جناب بوده، نه مساله‏ اى كه جزو رسالتهاى او براى مردم باشد، و معلوم است كه وقتى‏ صحيح و مناسب بود بفرمايد:" يا ايها الرسول" كه مساله مورد بحث مربوط به يكى از رسالتهاى آن جناب باشد. 🔸و مراد از" تحريم" در جمله" لِمَ تُحَرِّمُ ما أَحَلَّ اللَّهُ لَكَ"، تحريم از طرف خدا نبوده، بلكه تحريم به وسيله نذر و سوگند بوده، آيه بعدى هم بر اين معنا دلالت دارد، چون در آنجا سخن از سوگند كرده مى‏ فرمايد:" قَدْ فَرَضَ اللَّهُ لَكُمْ تَحِلَّةَ أَيْمانِكُمْ" معلوم مى‏ شود آن جناب با سوگند آن حلال را بر خود حرام كرده، چون خاصيت سوگند همين است كه وقتى به عملى متعلق شود آن را واجب مى ‏كند، و چون به ترك عملى متعلق شود آن عمل را حرام مى‏ سازد، پس معلوم مى‏ شود آن جناب سوگند به ترك آن عمل خورده، و آن عمل را بر خود حرام كرده، اما حرام به وسيله سوگند. 🔹آرى منظور از تحريم چنين تحريمى است، نه اينكه حرمت آن عمل را براى شخص خودش تشريع كرده باشد، چون پيغمبر نمى‏ تواند چيزى را كه خدا حلالش كرده بر خود و يا بر همه تحريم كند، و چنين اختيارى ندارد. 🔸" تَبْتَغِي مَرْضاتَ أَزْواجِكَ"- يعنى تو با اين تحريم مى‏ خواهى رضاى زنان خود را به دست بياورى، و اين جمله بدل است از جمله" لم تحرم". ممكن هم هست حال از فاعل آن باشد، و اين جمله خود قرينه‏ اى است بر اينكه عتاب مذكور در حقيقت متوجه زنان آن حضرت است، نه خود او، جمله" إِنْ تَتُوبا إِلَى اللَّهِ فَقَدْ صَغَتْ قُلُوبُكُما ..." و نيز جمله" وَ اللَّهُ غَفُورٌ رَحِيمٌ" اين معنا را تاييد مى‏ كند. @qurantehran