eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.007.mp3
1.8M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه 🍃آیه هفتم - استاد خَتَمَ اللّهُ عَلی قُلُوبِهِمْ وَ عَلی سَمْعِهِمْ وَ عَلی أَبْصارِهِمْ غِشاوَهٌ وَ لَهُمْ عَذابٌ عَظِیمٌ خداوند بر دلها و برگوش آنان مهر زده و بر چشمانشان پرده ای است و برای آنان عذابی بزرگ است. 🔹مُهر بدبختی که خداوند بر دل کفّار می زند، کیفر لجاجت های آنان است. چنانکه می خوانیم: «یَطْبَعُ اللّهُ عَلی کُلِّ قَلْبِ مُتَکَبِّرٍ جَبّارٍ» خدا بر دل افراد متکبّر و ستم پیشه،مهر می زند.و در آیه ۲۳ سوره ی جاثیه نیز می خوانیم:خداوند بر دل کسانی که با علم و آگاهی به سراغ هواپرستی می روند مهر می زند. بنابراین مهر الهی نتیجه ی انتخاب بدِ خود انسان است، نه آنکه یک عمل قهری و جبری از طرف خدا باشد. 🔹مراد از قلب در قرآن، روح و مرکز ادراکات است. 🔹سه نوع قلب را قرآن معرّفی می کند: 1⃣قلب سلیم 2⃣.قلب منیب 3⃣قلب مریض.... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸🌸قال الله فی القرآن: از رحمت خداوند ناامید نشوید زیرا حق اینست که کسی جز از رحمت خدا ناامیدنمیشود. (آیه۸۷سوره یوسف) سخنران:آیت الله جوادی آملی موضوع:ناامیدی از رحمت خداوند https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلَیْکَ یا حُجَّةَ اللَّهِ عَلی مَنْ فِی الْأَرْضِ وَ السَّمآءَ... 🌱سلام بر تو ای مولایی که با آمدنت حجّت را بر اهل زمین و آسمان تمام می کنی. سلام بر تو و بر روزی که با آمدنت، زمین و آسمان غرق نور می شوند. 📚 بحار الأنوار مرا امید وصالِ تو زنده می‌دارد...🌱 وگرنه هر دمم، از هجر توست بیم هلاک... https://eitaa.com/qurantehran
جامعه جهنمی.mp3
581.7K
💠 جامعه جهنمی 🔸 این به آن بد می گوید، آن به این بد می گوید، این از او غیبت می ‌كند، او خلاف می‌ گوید، این تكذیب می ‌كند؛ این جهنم است! ما آبروی این را ببریم، آبروی آن را ببریم، دروغ بگوییم، غیبت بكنیم و هیچ اطمینانی در جامعه نباشد، چنین جامعه ای لرزان است، این جامعه, است! 🔸 اگر كسی خلاف كرد، ما یك وظیفه داریم به عنوان که به او بگوییم و جلویش را بگیریم، این چیز خوبی است! وقتی با او در میان می‌گذاریم که این كار بد است، نكن، بالاخره یا قبول می کند یا نكول، به هر حال مشكلی پیش نمی ‌آید، ما وظیفه‌ مان را انجام دادیم؛ اما امر به معروف و نهی از منكر که بر ما واجب است و اثربخش است را انجام ندهیم، بیاییم غیبت بكنیم، این سودی ندارد؛ این منكری است در برابر منكر! با حرام نمی‌ شود از حرام جلوگیری كرد, با بدی نمی ‌شود از بدی جلوگیری كرد. وقتی در جامعه ‌ای، انسان به رسانه اش، به مطبوعاتش، به توده مردمش، به جلساتش، نداشته باشد، چنین جامعه‌ ای جامعه جهنمی است، نیست. https://eitaa.com/qurantehran
💠آیت الله مجتهدی تهرانی رحمة الله 🔸انسان گاهی با اشاره غیبت می‌کند، گاهی به کنایه و گاهی هم صریح پشت سر کسی غیبت می‌کند. 🔸 گاهی گفتن یک «الحمدلله» آدم را جهنّمی می‌کند و با یک الحمدُلله به جهنّم می‌رویم. مثلاً می‌گوییم: الحمدلله که ما رباخوار نیستیم یا الحمدلله که ما ریاست طلب نیستیم [و به کسی هم اشاره می‌کنیم]. آدم باید خیلی حواسش جمع باشد؛ چکار به کار کسی دارید؟ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_369063533268173498.mp3
2.48M
🔺 شرح دعای بیستم(دعای مکارم الاخلاق) 💠جلسه ۴۲(طلب عافیت،مکنت و هدایت) ✅ ... وَ بِكَ اسْتِغَاثَتِي إِنْ كَرِثْتُ وَ عِنْدَكَ مِمَّا فَاتَ خَلَفٌ وَ لِمَا فَسَدَ صَلاَحٌ وَ فِيمَا أَنْكَرْتَ تَغْيِيرٌ فَامْنُنْ عَلَيَّ قَبْلَ الْبَلاَءِ بِالْعَافِيَةِ وَ قَبْلَ الْطَّلَبِ بِالْجِدَةِ وَ قَبْلَ الضَّلاَلِ بِالرَّشَادِ وَ اكْفِنِي مَئُونَةَ مَعَرَّةِ الْعِبَادِ وَ هَبْ لِي أَمْنَ يَوْمِ الْمَعَادِ وَ امْنِحْنِي حُسْنَ الْإِرْشَادِ هر گاه مصيبتى به من رسد به درگاه تو استغاثه كنم و هر چه از دست رود تواش جبران مى‏ كنى و هر چه تباه شود تواش به صلاح مى ‏آورى و هر چه تو را ناپسند افتد تواش دگرگون توانى كرد پس اى خداوند، پيش از در رسيدن بلا، نعمت عافيتم ده و پيش از آنكه دست طلب فرا كنم، توانگريم بخش و پيش از آنكه كارم به گمراهى كشد، راه هدايتم بنماى رنج عيب جويى مردم از من دور بدار و ايمنى روز رستاخيز نصيب من فرماى و ارشاد نيك ديگران را به من ببخش http://eitaa.com/qurantehran
✅حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره درباره اهمیت مطالعه و توجه به کلام اهل‌بیت علیهم‌السلام می‌فرمودند: «اگر تشخیص دهیم که باید در زندگانی با مطالب و علوم و ادعیه و فرمایشات اهل‌بیت علیهم‌السلام باشیم، کارمان تمام و کامل است. ولی چه کنیم که گاهی میل به این و گاهی میل به آن داریم؟! اگر چشممان را به و و خطب و بیانات ائمه علیهم‌السلام دوخته بودیم، کارمان درست بود، علم و محبت و ایمان ما را بالا می‌برد». http://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.008.mp3
1.49M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه 🍃آیه هشتم - استاد 🍃وَ مِنَ النّاسِ مَنْ یَقُولُ آمَنّا بِاللّهِ وَ بِالْیَوْمِ الْآخِرِ وَ ما هُمْ بِمُؤْمِنِینَ و از مردم کسانی هستند که می گویند:به خدا و روز قیامت ایمان آورده ایم،درحالی که آنها مومن نیستند. نکته ها: 🔹 در آغاز سوره، برای معرّفی مؤمنان چهار آیه و برای شناسایی کفّار دو آیه آمد. از آیه ۸ تا ۲۰ گروه سومی را معرّفی می کند که منافق هستند. اینان نه ایمان گروه اوّل را دارند و نه جرأت و جسارت گروه دوم را در ابراز کفر. 🔸 ، همانند موش صحرایی است که برای لانه اش دو راه فرار قرار می دهد، یکی از آن دو را باز می گذارد و از آن رفت و آمد می کند و دیگری را بسته نگه می دارد. هر گاه احساس خطر کند با سر خود راه بسته را باز کرده و می گریزد. ✅ گرچه مراد از نفاق در این آیات، کفر در دل و اظهار ایمان است، ولی در روایات نفاق، دارای معنای گسترده ای است که هرکس زبان وعملش هماهنگ نباشد، سهمی از نفاق دارد.❌ ❗️در حدیث می خوانیم: اگر به خیانت کردیم و در دروغ گفتیم و به های خود عمل نکردیم، ❌منافق❌ هستیم گرچه اهل نماز و روزه باشیم. ❌ ، نوعی دروغِ عملی و اعتقادی است و نیز نوعی نفاق است. https://eitaa.com/qurantehran