eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.2هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
# ▪️ السَّلاَمُ عَلَيْكَ (ایها) اَلثَّائِرُ بِدَمِ اَلْمَقْتُولِ بِكَرْبَلاَءَ... 🏴سلام بر تو ای منتقم داغ های کربلا... این صدای اَینَ الثائر سرزمین کربلاست، که گوش تاریخ را پر کرده... 🏴برگرد واین دلهای داغدار را التیام بخش! 📚 صحیفه مهدیه،زیارت حضرت صاحب الامر در سرداب مقدس ای یار سفر کرده اگر که ز تو دوریم حس می‌کنم انگار که نزدیک ظهوریم ای نور که کعبه شده دل تنگ اذانت مردان جهادند همه منتظرانت... https://eitaa.com/qurantehran
8.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙حجت‌الاسلام راجی 🔸 کوچکترین کاری که می‌توان برای امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف انجام داد، دعا برای فرج حضرتش است... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5816666065714809831.mp3
9.74M
▪️" " بشنویم مصیبتی را که او هر صبح و شام می‌بیند و خون می‌گرید! 🎵 روایت بیست و نهم: جسارت به امام سجاد علیه‌السلام ... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔻 سوره مبارکه 🔸 🔺 بخش دوم 🔹گفته شد که باریتعالی گاهی به صورت صبح ﴿إِذا تَنَفَّسَ﴾ گاهی به صورت ﴿إِذا أَسْفَرَ﴾ گاهی به صورت فجر سوگند می‌خورد. 🔹 لیالی عشر خصیصه‌ای دارد که گفتند این به همان دهه ذی حجّه قابل تطبیق است دَه شب. 🔹 این دَه شب، گذشته از اینکه فضایل و برکات فراوانی در آن لیالی که از میقات إحرام بستند و وارد مکه شدند و از مکه که إحرام بستند وارد سرزمین عرفات می‌شوند، آنجا این خصوصیت‌های عبادی سرجایش محفوظ است اینها درست است این دهه ذی حجّه است؛ اما در جریان اربعین کلیمی آن دهه ذی حجّه خیلی اثر مؤثری دارد. حضرت کلیم الهی موسی(سلام الله علیه) که از اول ذی قعده مهمان الهی در طور شد و بعد هم اضافه شد، چهل شب شد، آنها که اهل سیر و سلوک‌ و اربعین‌گیری‌اند از همین اربعین کلیمی خیلی استفاده می‌کنند؛ گرچه اربعین برای همه مدت‌ سال است؛ اما از اول ذی قعده تا پایان دهه ذی حجّه این چهل شبانه‌روز فرصت مناسبی است که «مَنْ‏ أَخْلَصَ‏ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یَومَاً»، « مَن أَصبَحَ للهِ أَربَعِینَ صباحاً» با تعبیرات گوناگون؛ آن وقت «فَجَّرَ اللهُ یَنَابِیعُ الْحِکْمَةِ مِنْ قَلْبِهِ عَلَی لِسَانِه‏» 🔹 این نماز دهه ذی حجّه که بین نماز مغرب و عشا این دَه شب خوانده می‌شود بعد از «حمد» و سوره مبارکه «توحید»، این آیه: ﴿وَ وَاعَدْنَا مُوسَی ثَلاَثِینَ لَیْلَةً وَ أَتْمَمْنَاهَا بِعَشْرٍ فَتَمَّ مِیقَاتُ رَبِّهِ أَرْبَعِینَ لَیْلَةً﴾. این یکی از مصادیق بارز و روشن لیالی عشر است که این با همان جریان شب نهم و دهم خیلی کاملاً منطبق است ⬅️ احکامی که در عرفات، در مشعر، در منا هست هم با لیالی عشر قابل تطبیق است. 🔹 یک وقت است که کسی آدم خوبی است می‌خواهد به علوم برسد به معارف برسد، قرآن را بفهمد، ولایت را بفهمد، این مخلِص نیست برای اینکه او به دنبال عالِم شدن است. اگر غرض کسی این باشد که را بفهمد، نبوت را بفهمد، قرآن را بفهمد، چهل شبانه‌روز هم با اخلاص باشد گفتند به او چیزی نمی‌دهند! برای اینکه به دنبال خودش است! اما اگر کسی چهل شبانه‌روز هیچ نخواهد الا « »، جایزه خاص را فقط به او می‌دهد. مردان الهی کسانی‌اند که محبوبی و مطلوبی غیر از خدا ندارند. نگاه کنید این حدیث شریف درباره «مَنْ‏ أَخْلَصَ‏ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یَومَاً» تا کجا اخلاص را بُرد! این صراط که باریک است رقیق است دقیق است که به هیچ وجه قابل حساب نیست؛ خیلی از ما خیال می‌کنیم برای اینکه به بهشت برویم می‌توانیم اربعین داشته باشیم از جهنم نجات پیدا کنیم، نه! «مَنْ‏ أَخْلَصَ‏ لِلَّهِ أَرْبَعِینَ یَومَاً» هیچ چیزی نمی‌خواهد جز لقای الهی. من از خدا جز خدا چیزی نخواهم؛ حالا به دیگری بگو هر چه می‌خواهی بدهی بده! ✳️ این بیان نورانی امام حسن مجتبی(سلام الله علیه) است: «أَنَا الضَّامِنُ لِمَنْ لَمْ یَهْجُسْ فِی قَلْبِهِ إِلَّا الرِّضَا أَنْ یَدْعُوَ اللَّهَ فَیُسْتَجَابَ لَهُ»؛ فرمود من مستجاب الدعوه شدن افراد را تضمین می‌کنم که این شخص مستجاب الدعوه بشود، اگر جز خدا چیزی نخواهد؛ اما خدا و فلان! خدا و فلان! در قلب او غیر از خدا چیزی دیگر هست، . گاهی مستجاب می‌شود گاهی نمی‌شود. ❇️ ادامه دارد ... https://eitaa.com/qurantehran
🔻 سوره مبارکه 🔸 🔺 بخش دوم 🔹اگر کسی بخواهد مستجاب الدعوه بشود فقط خدا، خدا، خدا، خدا! ➖ به قول حضرت آیت الله حسن‌زاده(ره) چرا خدا خدا نمی‌کنی؟ ❇️ این کلیم الهی است که یک گوشه تجلی حق نصیب او شد! البته آن نصیب هر کس نمی‌شود و اگر اخلاص گفتند طوری که ما از خدا جز او چیزی نخواهیم ، مولای ما می‌داند چگونه مطلب را ادا کند. انسان وقتی عبد محض بود آن وقت چیزهایی نصیب او می‌شود. 🔹غرض این است که لیالی عشر می‌تواند آن باشد. ﴿وَ الشَّفْعِ وَ الْوَتْرِ﴾ این هم می‌تواند به مسئله زوجیت و ریاضیات و عدد و نظم حرکت کند که چه چیزی باید شفع باشد چه چیزی باید وتر باشد؟ اعضای بدن انسان چه چیزی باید شفع باشد چه چیزی باید وتر باشد؟ در جهان چه چیزی باید شفع باشد چه چیزی باید وتر باشد؟ حالا آن لیالی دَه‌گانه هم شب‌های وتر یعنی تَک آن یا فَرد آن یک اثری دارد، شب‌های زوج آن یک اثری دارد آن هم می‌تواند باشد. ✅ با شب آن وقتی که دارد پایان می‌پذیرد یعنی سحر ﴿وَ اللَّیْلِ إِذا یَسْرِ﴾ که سیر آن تمام شده، سَرَیان آن تمام شده به پایان رسیده. ولی این قَسم‌ها را خدا قَسم سنگین می‌داند می‌گوید یک انسان عاقل به همین‌ها اکتفا می‌کند، می‌گوید همه اینها آیات الهی‌اند دقیق‌اند ریاضی‌اند، اولین و آخرین جمع بشوند نمی‌توانند شب بیاورند نمی‌توانند روز بیاورند ﴿هَلْ فی‏ ذلِکَ قَسَمٌ لِذی حِجْرٍ﴾ یعنی «ذی عقل»، عاقل می‌داند که این قَسم‌ها کافی است. 🔹 ذات اقدس الهی به دلیل قسم می‌خورد، قسم‌های قرآنی همه از همین قبیل است. یک وقت است که انسان چون احتمال صدق و کذب و اینهاست برای تأییدش سوگند یاد می‌کند؛ اما اگر کسی در وسط روز بگوید به این آفتاب قسم الآن روز است این به دلیل قسم می‌خورد نیازی نیست ولی او به برهان قسم می‌خورد یعنی اگر آفتاب را نگاه کنی می‌فهمی روز است. خدا به برهان قسم می‌خورد، دیگری چون بینه ندارد سوگند یاد می‌کند اما خدا بینه دستش است ﴿فیهِ آیاتٌ بَیِّناتٌ﴾ اختصاصی به حرم کعبه و مکه و مانند آن ندارد صدر و ساقه عالم ﴿فیهِ آیاتٌ بَیِّناتٌ﴾ است. کسی که با دلیل حرف می‌زند برای توجه دادن به دلیل، به دلیل قسم می‌خورد، قسم به این قرآن تو پیغمبر هستی! ﴿لَّئِنِ اجْتَمَعَتِ الْإِنسُ وَ الْجِنُّ عَلَی أَن یَأْتُوا بِمِثْلِ هذَا الْقُرْآنِ﴾ نمی‌توانند بیاورند؛ به برهان قسم می‌خورد منتها بعضی از برهانها خیلی شفاف است بعضی نیازی به مقداری تنبّه دارد. ⬅️ قسم‌های قرآن به بیّنه است، لذا گاهی اگر به آسمانی‌ها قسم می‌خورد ﴿وَ إِنَّهُ لَقَسَمٌ لَوْ تَعْلَمُونَ عَظِیمٌ﴾؛ اگر به شب و روز و مسائل ریاضی قسم می‌خورد ﴿هَلْ فی‏ ذلِکَ قَسَمٌ لِذی حِجْرٍ﴾. نظم ناظم می‌خواهد هیچ ممکن نیست نظم دقیق در عالم باشد و ناظم نخواهد این شدنی نیست به برهان قسم می‌خورد. «حارثة» گفت مرحوم کلینی نقل کرد وجود مبارک پیغمبر(صلی الله علیه و آله و سلم) بعد از نماز صبح از او حال پرسید «کَیْفَ أَنْت؟‏»، عرض کرد: «کَأَنِّی أَنْظُرُ إِلَی عَرْشِ رَبِّی» آن مقام را به هر کسی نمی‌دهند این در حضور پیغمبر عرض کرد گویا من عرش خدا را می‌بینم، حضرت هم تصدیق کرد فرمود: «عَبْدٌ نَوَّرَ اللَّهُ قَلْبَهُ لِلْإِیمَانِ فَأَثْبَت‏». آن گونه یک اخلاص اربعینی می‌خواهد وگرنه می‌خواهد بهشت برود و جزء مؤمنین باشد و نعمت‌های بهشت فراهم بشود و سعادتمند دنیا و آخرت باشد بله، اسماء حسنا دارد، همین که عادل باشد کافی است. اما آن مقام، مقام خاص است که فقط نصیب است. مخلصینی که حتی هیچ چیزی نخواهد؛ این بیان نورانی امام مجتبی همین است فرمود من ضامن هستم در قلب او جز خدا چیزی نباشد خدا می‌دهد. تو بندگی چو گدایان بشرط مزد مکن ٭٭٭ که دوست خود روش بنده پروری داند ❇️ ادامه دارد ... https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.131.mp3
934K
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه آیه ۱۳۱ - استاد 🍃إِذْ قالَ لَهُ رَبُّهُ أَسْلِمْ قالَ أَسْلَمْتُ لِرَبِّ الْعالَمِينَ‌ ⬅️(بخاطر بياوريد) هنگامى را كه پروردگار ابراهيم به او گفت: تسليم شو. 🔹گفت: در برابر پروردگار جهانيان تسليم شدم. 🔹مقامات و الطاف الهى، بدون دليل به كسى واگذار نمى‌شود. اگر خداوند ابراهيم را برمى‌گزيند، به خاطر روحيّه‌ى تسليم پذيرى او در برابر خداست. 🔹 فلسفه‌ى تسليم انسان در برابر خداوند آن است كه او رب العالمين است. https://eitaa.com/qurantehran
«الا انَّ اولِياءَ اللَّهِ لا خَوفٌ عَلَيهِم ولا هُم يَحزَنون الَّذينَ ءامَنوا وكانوا يَتَّقون» يونس/۱۰و۱۱ ترجمه:آگاه باشید! یقیناً دوستان خدا نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین می شوند. همانان که ایمان آورده و همواره ( از گناهان ) پرهیز می کردند. 🕋 هیچ چیز اتفاقی نیست! 💠 آدمیزاد از آن جهت که عوامل ناخواسته‎ و حساب نشده‎ای [می‎‌تواند] سعادت او را به خطر بیاندازد، همیشه نگران آینده‎ است. اولیاءِ خدا از این چیزها نمی‎ترسند؛ [چرا که] می دانند همه چیز عالم حسابی دارد و اتفاقی نیست. ۱۳۸۱/۰۶/۲۰ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا