eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
صبح و شب به یاد او باشیم 🔸سعى كنیم توجه به اولیاء خدا، به وجود مقدّس ولىّ عصر(عجل ‎الله ‎تعالی ‎فرجه)، مختص به حال اضطرار نشود. 🔸صبح كه بیدار مى‏شویم، [اگر] یاد او باشیم، به نفع ماست. 🔸شب، اگر با یاد او بخوابیم، به نفع خود ماست. 🔸در طول شب و روز، هر چه دل ما بیشتر به او توجه داشته باشد، ارتباط ما با مركز نور، علم و رحمت بیشتر مى‏شود. 🔸[ایشان] مجراى فیض خدا هستند. [در دعای ندبه آمده:] «أین باب الله الّذى منه یُؤتَى، أین وجه الله الّذى الیه یتوجه الاولیاء» ✍علامه مصباح یزدی - ۱۳۷۷/۰۹/۱۴ https://eitaa.com/qurantehran
💠
شناخت رسول اکرم (ص)

▫️ چون حقیقت رسول گرامی، همان است و معرفت حقیقت قرآن، برای افراد معمولی و متعارف ممکن نیست، شناخت رسول اکرم هم برای همگان میسّر نیست؛ با این تفاوت که گروهی تنها گوشه ای از حقیقت نبوّت را درک می کنند و به آن مؤمن می شوند؛ ولی فرورفتگان در چاه طبیعت، هرگز حقیقت رسالت را نمی بینند و در نتیجه به آن کفر می ورزند. از این رو در قرآن آمده است: ﴿تَراهُمْ يَنْظُرُونَ إِلَيْكَ وَ هُمْ لا يُبْصِرُونَ﴾ ؛ می بینی که به تو می نگرند؛ در حالی که نمی بینند. ▫️ حاصل آنکه شناخت پیامبر، بدون ممکن نیست.آنچه در حدیث آمده است که «رسول خدا را جز خدا و علی بن ابی طالب(علیه السلام)، کسی نشناخت»، به نظر دارد. پیامبر قرآن را در نشئه کثرت، در لباس الفاظ به زبان عربی مبین، از خداوند آموخت و در نشئه وحدت آن را به صورت بسیط و بدون لفظ، در مرحله امّ الکتاب از خداوند تلقّی کرد. پس شناخت پیامبر بدون
شناخت همه مراحل قرآن
، به ویژه مرحله ام الکتاب میسّر نیست. 📚 پیامبر رحمت، ص86 و 87
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.77M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 احکام به زبان ساده 🎬 قسمت چهل و یکم: 🔻 عدول از نیت در نماز @qurantehran
🍃🌸🌱🌺 🌸🌱🌺 🌱🌺 🌺 📚 تغییر نیت در نماز 💠 سؤال: آیا تغییر نیت در نماز، از نماز ادا به قضا یا از نماز قضای مغرب به قضای صبح جایز است؟ ✅ جواب: به طور کلی تغییر نیت در نماز در موارد زير واجب است: ۱. از نماز عصر به نماز ظهر، قبل از وقت مخصوص نماز عصر، در صورتی که بين نماز عصر متوجه شود نماز ظهر را نخوانده است. ۲. از نماز عشا به نماز مغرب، قبل از وقت مخصوص نماز عشا و قبل از رکوع رکعت چهارم اگر بين نماز عشا متوجه شود نماز مغرب را نخوانده است. ۳. اگر نماز قضای ظهر و عصر یک روز یا مغرب و عشاء یک روز بر عهده باشد و هنگام نماز عصر یا عشاء متوجه شود، نماز ظهر یا مغرب را نخوانده است و عدول در موارد زير جایز است: ۱. از نماز ادا به نماز قضای واجب، البته احتیاط واجب آن است که اگر فقط یک نماز قضا دارد، به نماز قضا عدول کند؛ به‌خصوص اگر نماز قضا مربوط به همان روز باشد. ۲. از نماز واجب به مستحبّ برای درک ثواب نماز جماعت. ۳. از نماز واجب به نافله در ظهر روز جمعه برای کسی که قرائت سوره جمعه را فراموش کرده و به جای آن سوره ديگری را خوانده و به نصف رسيده يا از آن گذشته است. https://eitaa.com/qurantehran ا🌺 ا🌱🌺 ا🌸🌱🌺
ا🌺🍃🌸🍃 ا🍃🌸🍃 ا🌸🍃 ا🍃 💠 💬سؤال : درچه حالتهایی می توان را به فرادا تغییر داد؟ آیا اساساً چنین کاری جایز است؟ یعنی در هر حالی می توان این کار را انجام داد؟ ✅پاسخ اجمالی : عدول از جماعت به فرادا با داشتن ، در هرجای نماز، جایز است، ولی اگر این امردر حال اختیار وبدون عذر باشد نظر آیات عظام تقلید درباره ی آن،متفاوت است : 📝آیات عظام اراکی، بهجت، خامنه ای، زنجانی، فاضل، نوری : عدول را جایز دانسته ، ولی اگر از ابتدا قصد عدول داشته باشد ، آن را خلاف احتیاط استحبابی می دانند . 📝آیات عظام خویی، تبریزی: اگر از ابتدا قصد عدول نداشته باشد اشکالی ندارد، ولی اگر در ابتدا قصد عدول کند، بنابر احتیاط، جایز نیست. 📝آیات عظام گلپایگانی، صافی، سیستانی، و(مکارم در این باره فتوا به عدم جواز می دهند) عدول از به فرادا را بنابر احتیاط، مطلقاً (خواه از اول تصمیم بر این کار داشته باشد یا در اثنای نماز) ندانسته اند. 📝 امام خمینی : شایان ذکر است، بر فرض عدم جواز عدول ، اگر کسی نیت فرادا کند، نمازجماعت وی باطل شده است ، ولی اگر به وظیفه شخصی که نماز فرادا می خواند عمل کرده باشد، او به فرادا صحیح است. 🍃 🌸🍃 🍃🌸🍃. @qurantehran 🌺🍃🌸🍃
🔰احڪــام نمــــاز 💎وظیفۀ مأموم بعد از قطع اتصال جماعت ✅ اگر مأموم بعد از اتمام قرائت امام جماعت نیّت فرادا کند، لازم نیست قرائت را بخواند؛ امّا اگر مأموم در اثنای قرائت قصد انفراد کند، چنانچه بعد از اتمام حمد عدول کند نیاز نیست حمد را بخواند و اگر در اثنای حمد یا سوره، عدول کند احتیاط واجب آن است که آن را از ابتدا به قصد قربت مطلقه (نه به قصد ورود) بخواند. 📚منبع:رساله نماز و روزه، مسأله ۷۵۲ https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
02.Baqara.149-150.mp3
2.24M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه آیه ۱۴۹,۱۵۰ - استاد 🍃 وَ مِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ إِنَّهُ لَلْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ وَ مَا اللَّهُ بِغافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ‌(۱۴۹) وَ مِنْ حَيْثُ خَرَجْتَ فَوَلِّ وَجْهَكَ شَطْرَ الْمَسْجِدِ الْحَرامِ وَ حَيْثُ ما كُنْتُمْ فَوَلُّوا وُجُوهَكُمْ شَطْرَهُ لِئَلَّا يَكُونَ لِلنَّاسِ عَلَيْكُمْ حُجَّةٌ إِلَّا الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنْهُمْ فَلا تَخْشَوْهُمْ وَ اخْشَوْنِي وَ لِأُتِمَّ نِعْمَتِي عَلَيْكُمْ وَ لَعَلَّكُمْ تَهْتَدُونَ‌ (۱۵۰) ⬅️ و (اى پيامبر!) از هرجا (كه به قصد سفر) خارج شدى، (به هنگام نماز) روى خود را به جانب مسجدالحرام بگردان، اين دستور حقّى است از طرف پروردگارت، و خداوند از آنچه انجام مى‌دهيد غافل نيست. ⬅️ و (اى پيامبر!) از هر جا خارج شدى پس (به هنگام نماز) روى خود را به سوى مسجدالحرام بگردان، و (شما اى مسلمانان نيز) هرجا بوديد (در سفر و در حضر) روى خود را به سوى آن بگردانيد تا براى (هيچ كس از) مردم جز ستمگرانشان، امكان احتجاج (ومجادله) عليه شما نباشد. پس از آنها نترسيد وتنها از من بترسيد. و (بدانيد تغيير قبله براى آن بود) تا نعمت خود را بر شما تمام كنم و شايد كه شما هدايت شويد. https://eitaa.com/qurantehran
💠آیت‌الله‌ جوادی آملی: 🔸اگر اهمیت و فضیلت تلاوت قرآن براى ما روشن شود و بدانیم که قرآن تکلم و سخن گفتن خداوند با ما است، و با طهارت باطن و اُنس با قرآن لذت تلاوت را بچشیم، هیچ گاه حاضر نمى‌شویم بین خود و قرآن فاصله بیندازیم و هرگز از فیض عظیم آن، حداقل با تلاوت پنجاه آیهٔ در شبانه‌روز، محروم نمى‌گردیم. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖‌ السَّلامُ عَلی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَةِ اَوْلِیآءِ اللَّهِ وَ بَوارِ اَعْدآئِهِ... 🌸‌ سلام بر مولایی که با آمدنش دوستان خدا سربلند می شوند و دشمنان خدا سر به نیست. سلام بر او و بر روزی که خدا در انتظار آن است. 📚‌ بحار الأنوار، ج‏۹۹ ، ص ۱۱۷ مهدی اگر از دلشدگانت بوديم، چون ديده ی نرگس نگرانت بوديم با اين همه روسياهی و بارگناه ای ڪاش ڪہ از منتظرانت بوديم https://eitaa.com/qurantehran