eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.5هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
🖤 نام📒 قصه های شیرین مثنوی روایتگر🎤 امید پناهی آذر تصویرگر🖌مریم ثقفی انتشارات📚 خانه هنر 📄معرفی کتاب امروزه با هجوم ادبیات هجو، در قالب بعضی از داستان هاو... که سراسر خشونت و سردی است، جای ادبیات کهن و غنی پارسی خالی است. انتشارات خانه هنر اقدام به چاپ گلچینی از قصه های پارسی، در مجموعه های 12جلدی نموده است. این قصه ها منتخبی از شاهنامه فردوسی، مثنوی معنوی، گلستان سعدی و کلیله و دمنه است. @RAZ110 @qurantehran
ShabhayePishavar-Shab04.mp3
3.1M
🌓 کتاب صوتی ✳️ شب چهارم ❌ اشکال اهل سنت: شما شیعیان در مورد امام غلو می‌کنید و مقام او را از انبیا بالاتر می‌برید❗️ ✅ پاسخ سلطان الواعظین: ✳️ پاسخ شما در قرآن آمده است در آیه ۱۲۴ سوره بقره خداوند می‌فرماید حضرت ابراهیم پس از آنکه از امتحانات الهی سربلند بیرون آمد از طرف خدا به مقام امامت ارتقاء درجه یافت این آیه ثابت می‌کند که امامت بالاتر از نبوت است، البته بین نبوت عامه و نبوت خاصه تفاوت‌های بسیاری است! البته امامت پایین‌تر از نبوت خاصه است یعنی مقام صلوات الله علیه است ولی از نبوت عامه بالاتر است یعنی ، امام علی علیه‌السلام بر انبیای پیشین فضیلت دارد. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
03.Ale.imran.134.mp3
1.5M
🌸 تفسیر صوتی سوره مبارکه ، آیه ۱۳۴ - استاد 🍃 الَّذِينَ يُنْفِقُونَ فِي السَّرَّاءِ وَ الضَّرَّاءِ وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ‌ ↩️ (متّقين) كسانى هستند كه در راحت ورنج انفاق مى‌كنند وخشم خود را فرو مى‌برند و از (خطاى) مردم مى‌گذرند، و خداوند نيكوكاران را دوست مى‌دارد. به دنبال محكوم كردن ربا در آيات قبل، آيه از انفاق و عفو وگذشت وتعاون تمجيد مى‌كند. روزى يكى از خدمتكاران امام سجاد عليه السلام در موقع شستشوى سر و صورت آن حضرت، ظرف آب از دستش افتاد و سر امام عليه السلام را زخمى كرد. او دريافت كه امام ناراحت شده است. بلافاصله گفت: «وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ»، امام فرمود: من خشم خود را فرو بردم. او دوباره گفت: «وَ الْعافِينَ عَنِ النَّاسِ»، امام فرمود: تو را عفو كردم. او گفت: «وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» امام فرمود: تو در راه خدا آزاد هستى. امام صادق عليه السلام فرمود: هيچ بنده‌اى نيست كه خشم خود را فرو برد، مگر آنكه خداوند عزّت او را در دنيا و آخرت فزونى بخشد. خداوند فرمود: «وَ الْكاظِمِينَ الْغَيْظَ ... وَ اللَّهُ يُحِبُّ الْمُحْسِنِينَ» اين پاداش فروبردن آن خشم است. https://eitaa.com/qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 از نظر این‌ چنین نیست كه همه به برسند. آن كه فقط به فكر خوردن و نوشیدن و خرّم بودن و خُرامیدن و لباس های فاخر در بر كردن است، او هنوز حیوان نشد، چه رسد به انسان! او یك حیات گیاهی دارد؛ او نهال خوبی است، او درخت خوبی است. 🔹 اگر از این مراحل گذشت، دیگر به فكر خوش پوشیدن، خوش خوردن و خرامیدن و امثال ذلك نبود، بلکه به فكر یك سلسله مسائل عاطفی بود، تازه وارد حیات حیوانی می ‌شود. عاطفه ‌ای داشت به دوستان خود و به فرزندان خود، و از آنها حمایت كرد، غیرتی در او پیدا شد و از زیردستان خود حمایت كرد، تازه یك تربیت شده است... 🔹 اگر حیوانی تربیت شد، می‌ شود. اینكه می ‌بینید قرآن كریم به افراد خائن می ‌گوید «بدتر از حیوان ‌اند» برای این نكته است. اگر كسی در آن مالی که به دست او سپرده‌ اند خیانت نكرد، این هنوز انسان نشد؛ انسانیت كجا و ندزدیدن کجا؟! اگر كسی خیانت نكرد، هنوز به نرسیده است و اگر كسی خیانت كرد ﴿بَلْ هُمْ أَضَلُّ سَبِيلًا﴾؛ از حیوان پست تر است. 🔹 اگر كسی حمایت از زیردست در او بود، حیوان خوبی است. اگر كسی از حوزه مسئولیتش حمایت نكند، از حیوان پست تر است. 🔸آن كه را درك می ‌كند، آن كه می ‌تواند بهره ‌ای از ببرد، آن كه می ‌تواند باشد، او وارد آن میدان وسیع انسانیت شد. 👈 اگر كسی توانست ندای بلندِ ﴿يَا أَيَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ ٭ ارْجِعِي﴾ را بشنود، او است، او توانست این حقیقت را شكوفا كند. قرآن كریم انسان را به این امر فرا می‌ خواند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📖 السَّلامُ عَلی الْمُدَّخَرِ لِکَرامَةِ اَوْلِیآءِ اللَّهِ وَ بَوارِ اَعْدآئِهِ... 🌱سلام بر مولایی که با آمدنش دوستان خدا سربلند می شوند و دشمنان خدا سر به نیست. 🌱سلام بر او و بر روزی که خدا در انتظار آن است. مـا همـانیـم ڪہ از تـو غفلـت ڪردیـم بـا همہ آدمیـان غیـر خلـوت ڪردیـم سـال هـا مے گـذرد، بـرگـردیـم و مشخـص شـده مـاییـم ڪہ ڪردیـم https://eitaa.com/qurantehran
56.01M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 🔸سالهای بدون مهدی عجل الله فرجه... مولای‌من 🍂تردید ندارم غم ما می‌گذرد یعنی غم هجران شما می‌گذرد... 🍂راه فرج آن‌گونه که گفتی با ما راهی است که از بین دعا می‌گذرد... https://eitaa.com/qurantehran
6.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👤شرمنده نشویم... 🔸🔹🔷💠🔷🔹🔸 💠 حاج اسماعيل دولابی ميفرمايد: ⁉️آيا نميدانی امام زمان با ما در تمام اعمال نيک، شريک است؟ 🔸زيرا اين اعمال نيّت های اوست. هر کس دو رکعت نماز می خواند... او در آن شريک است و شريک خوبی هم است. اگر شريک نباشد چيزی از شما پذيرفته نميشود، قبولی کار شما به خاطر شرکت اوست. 🔸روح عالَم است. شما تصور ميکنيد که زيبايى و شادابی روح شما مال خودت است؟ مال اوست. السلام عليک يا روح العالم. امام زمان شريک انبياء است، شريک قرآن است. 📚 طوبای محبت، ج۳ ، ص۴۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ShabhayePishavar-Shab05_01.mp3
4.48M
🌓 کتاب صوتی ✳️ شب پنجم، بخش اول ❌ ❌اگر خلافت حضرت علی مورد نظر پیامبر بود، چرا رسول خدا صریحاً ایشان را معرفی نکرده تا این همه اختلاف بین امت به وجود نیاید؟ ما مکرر شنیدیم که هیچ حدیثی درباره خلافت بعد از خودشان وجود ندارد. ↩️ الحمدلله حدیث‌های زیادی که صریحاً خلافت بلافصل را حق علی می‌داند در کتاب‌های شما زیاد یافت می‌شود . 🔶 ولی از این نکته غافل نباشید که در کنایه گفتن لطایفی است که در صراحت نیست ! 🔸مثلاً یکی از احادیثی که تصریح به امر روایت یوم الدار است علمای شما گفته‌اند بعد از نزول آیه «وانذر عشیرتک الاقربین» پیامبر خویشان خود را دعوت کرد و طعامی را نیز تهیه کرده بود بعد از خوردن غذا اقوام خود را به توحید دعوت کرد ... https://eitaa.com/qurantehran
✅ حضرت آیت‌الله بهجت قدس‌سره: ⚠️ ... آری، اگر انسان در خانه زیبا و حتی در طبقه هزارم هم باشد، دنیا همانند «لَبَیتُ الْعَنکبُوتِ؛ خانه عنکبوت»(عنکبوت: ۴۱) سست و بی‌اساس، و سرای غرور و فریب است، و وقتی ویران شد همه‌اش فرو می‌ریزد؛ 🔻 و یا مانند خانه‌ای است که روی پلی ساخته شده باشد و زیربنای آن ثابت و پابرجا نباشد و خراب گردد و فرو ریزد. 📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۴۱۶