eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
7.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌حرّافی ملاک نیست!!! خب حرف، آسان است؛ هر کسی می‌آید یک ادّعایی میکند، یک وعده‌ای میدهد، یک حرفی میزند؛ 👈🏻به اینها نمیشود اعتماد کرد؛ 👈🏻باید نگاه کرد و دید که آیا یک عملی در گذشته‌ی این شخص وجود دارد که این وعده را تأیید کند و تصدیق کند، یا نه؛ اگر چنانچه وجود داشت میشود به او اعتماد کرد، وَالّا نه. 👈🏻بنابراین کارآمدی را با حرف نمیشود تشخیص داد. بیانات مقام معظم رهبری ۱۴خرداد۱۴۰۰ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
5.74M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 آیا نظام مساوی با دولت است ✅ توضیح بسیار زیبا از آیت الله مصباح یزدی @qurantehran
💢براساس برچسب ها رأی ندهید 🌀گاهی رقبای انتخاباتی و برخی رسانه ها، واژه هاي مختلف را به صفات اکثرا منفي تبديل كرده و آنها را به آحاد يا نهادهاي مختلف نسبت مي دهند. گاهي هدف از اين عملكرد، آن است كه ايده، فكر يا گروهي محكوم شوند و براي آنكه استدلالي در محكوميت آنها آورده شود. این روش برای تحریک به رد فکر و عقیده‌ای بدون بررسی شواهد، مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🌀«میانه‌رو»، «تندرو»، «متحجر»، «نفوذی»، «افراطی»، «پوپولیست» و... نمونه‌هایی از برچسب‌ هستند که سبب می‌شوند براساس بار معنای موجود در کلمات، فرد از تعمق و بررسی برنامه‌های فرد کاندیدا فاصله گرفته و متاثر از برچسب‌ها، درباره یک کاندیدا به نتیجه برسد. در واقع با این روش سعی در انحراف افکار عمومی از بررسی برنامه‌های کاندیدا و رای براساس برچسب‌ها است. 🌀این شیوه معمولا باعث ایجاد فضای در انتخابات می‌شود. معصومه نصیری _مدرس سواد رسانه‌ای @qurantehran
تکنیک‌های انتخاباتی در رسانه‌ها 🗳 فریب ۱۴۰۰ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.37M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️حجت الاسلام مهدوی ارفع: ❗️فتنه های پیچیده ای در راه است ---<>-----<>-----<>-----<>-----<>--- ⭕ دو درس بسیار مهم از امام علی (ع ) 🔸سراسر وجود على، تاريخ و سيرت على، خلق و خوى على، رنگ و بوى على، سخن و گفتگوى على درس است و سرمشق است و تعليم است و رهبرى است. 🔹همچنان كه جذبهاى على براى ما آموزنده و درس است، دفعهاى او نيز چنين است. 🔸ما معمولًا در زيارتهاى على -علیه السلام - و ساير اظهار ادب‏ها مدعى مى‏ شويم كه: ما دوستِ دوست تو و دشمنِ دشمن تو هستيم. 🔹تعبير ديگر اين جمله اين است كه : ما به سوى آن نقطه مى ‏رويم كه در جوّ جاذبى تو قرار دارد و تو جذب مى ‏كنى و از آن نقاط دورى مى ‏گزينيم كه تو آنها را دفع مى‏ كنى. 🔸على دو طبقه را سخت دفع كرده است: 1- منافقان زيرك 2- زاهدان احمق 🔹همين دو درس براى مدعيان تشيع او كافى است كه: چشم باز كنند و فريب منافقان را نخورند، تيزبين باشند و ظاهربينى را رها نمايند، كه جامعه تشيع در حال حاضر سخت به اين دو درد مبتلاست. ▪️مجموعه آثار استاد شهيد مطهرى(جاذبه و دافعه علی علیه السلام) @qurantehran
41.mp3
13.03M
💠 شرح نامه ۵۳ نهج البلاغه، نامه ای به مالك اشتر 💠 آقای 🔸جلسه ۶۶ 🗓 زمان پخش برنامه، نهم خرداد ماه ۱۴٠٠ @qurantehran
🌹نماز پرفضیلت یکشنبه ماه ذیقعده 🌱 براي روز يكشنبه اين ماه نمازي با فضيلت بسيار از رسول خدا صلي الله عليه و آله روايت كرده: 🌺هركه این نمازرا بجا آورد،🍃توبه اش پذيرفته حق،🍃گناهش آمرزيده میشود،🍃طلبكاران او در قيامت از وی راضي گردند،🍃 با ايمان از دنيا برود،🍃 ايمانش از او گرفته نشود،🍃قبرش وسيع و نوراني گردد،🍃پدر و مادرش از او راضي شون🍃 آمرزش حق نصيب پدر و مادر و فرزندان و نژاد او گردد،🍃روزی او توسعه يابد،🍃فرشته مرگ در وقت مردن با او مدارا كند ، و جانش را به آسانی بستاند✨✨✨ 🌺روز يكشنبه غسل بجا آوردسپس وضو بگيرد,چهار ركعت نماز بخواند ،دوتا دورکعتی,در هر ركعت سوره حمد را يك مرتبه وسوره های توحیدراسه مرتبه وفلق وناس را یکمرتبه بخواند، و پس از نماز هفتاد مرتبه اسغفار كند ،🍃و ختم کند آن را به لاَ حَوْلَ وَ لاَ قُوَّهَ إلاَّ بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ 🍃سپس بگويد : يَا عَزِيزُ يَا غَفَّارُ اِغْفِرْ لِي ذُنُوبِي وَ ذُنُوبَ جَمِيعِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ فَإِنَّهُ لاَ يَغْفِرُ الذُّنُوبَ إلاَّ أَنْتَ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۵۷۶ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه @qurantehran ╰━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━╯
📇 خلاصه تفسیر آیه ۱۸- سوره مبارکه 📚 مفسر: آیت الله شیرازی (تفسیر نمونه) 🔸در اين آيات توضيحات بيشترى پيرامون مردى كه خداوند مال و فرزندان فراوان به او داده بود و او در مقام مخالفت با پيامبر اسلام (ص) بر آمد - يعنى" وليد بن مغيره" مخزومى- آمده است. 🔹مى‏ فرمايد:" او انديشه كرد كه پيامبر و قرآن را به چه چيز متهم كند؟ و مطلب را در ذهن خود آماده ساخت" (إِنَّهُ فَكَّرَ وَ قَدَّرَ). 🔸بديهى است فكر كردن ذاتا كار خوبى است اما به شرط اينكه در باشد كه گاه يك ساعت آن ، و حتى يك عمر را دارد، چرا كه همان يك ساعت مى‏ تواند سرنوشت انسان را به كلى دگرگون سازد، ولى اگر فكر در مسير كفر و فساد و شيطنت به كار گرفته شود و نكوهيده است، و فكر كردن وليد از همين نوع بود. 🔹" قدر" از ماده" تقدير" در اينجا به معنى آماده ساختن مطلب در ذهن و تصميم گرفتن براى اجراى آن نقشه شوم است. 🔸سپس براى مذمت او مى‏ افزايد:" مرگ بر او باد چگونه نقشه براى مبارزه با حق كشيد" (فَقُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ). و به عنوان تاكيد دوباره مى‏ فرمايد:" باز هم مرگ بر او باد چگونه مطلب‏ را براى مبارزه با حق آماده كرد" (ثُمَّ قُتِلَ كَيْفَ قَدَّرَ). 🔹و اين اشاره به همان چيزى است كه در شان نزول آمد كه او مى‏ خواست افكار مشركان را سازد، و به آنها جهت واحدى دهد، تا يك زبان، مطلبى را بر ضد پيامبر (ص) تبليغ كنند و هنگامى كه پيشنهاد كردند كه به حضرت لقب "شاعر" دهد او نپذيرفت، سپس عنوان "كاهن" را پيشنهاد كردند او موافقت نكرد، بعد عنوان "مجنون" پيشنهاد شد آن را نيز نپسنديد، سرانجام پيشنهاد كردند كه پيامبر ص را "ساحر" بخوانند، و او با آن موافقت كرد، چرا كه به پندارش اثر سحر كه جدايى افكندن ميان دو دوست و ايجاد دوستى ميان دو فرد مخالف بود و اين امر با ظهور اسلام و قرآن پيدا شده بود، و چون اين طرح و نقشه بعد از مطالعه و انديشه آماده شد قرآن از آن تعبير" فَكَّرَ وَ قَدَّرَ" كه بسيار كوتاه و پر معنى است مى‏ كند، و به اين ترتيب اگر پيشنهاد هم از ناحيه ديگران بود ولى فكر و انتخاب از ناحيه" وليد" صورت گرفت. 🔹و به هر حال اين جمله مخصوصا با توجه به تكرار آن دليل بر اين است كه او در افكار شيطانى مهارت داشت، آن چنان كه فكر و انديشه ‏اش مايه تعجب بود @qurantehran