eitaa logo
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
2.7هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
3.6هزار ویدیو
15 فایل
تهران- خیابان ایران- شهید مهدوی پور- ۱۲۱ ☎️تلفن تماس: ۳۳۵۴۵۸۵۹ -۳۳۵۴۵۸۶۰ ویژه خواهران 📆شنبه تا چهارشنبه ۸ تا ۱۲ ↙️ مسئول آموزش: @N_1311 ↙️ ادمین کانال: @yazahra1442 ↙️ مسئول واحد ازدواج: @aleyasin46 ↙️ کتابخانه شهید پورمحمدی: @RAZ110
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۷۷مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹) در روایات آمده : که منظور از ارحام ، ارحام مردم است که خدای عز و جل امر به صله آن فرموده و آنقدر مورد اهمیت و اهتمامش قرار داده که در ردیف خودش آورده است که فرموده : از خدا بترسید و از ارحام ... @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۷۷مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #نساء ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل 🔹) د
(بهرامپور) 1 - ای‌ مردم‌! ‌از‌ پروردگارتان‌، ‌که‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌از‌ یک‌ تن‌ آفرید و همسرش‌ ‌را‌ ‌از‌ ‌او‌ آفرید و ‌از‌ ‌آن‌ دو، مردان‌ و زنان‌ بسیاری‌ ‌را‌ منتشر ساخت‌ پروا کنید و ‌از‌ خدایی‌ ‌که‌ ‌به‌ [نام‌] ‌او‌ ‌از‌ یکدیگر درخواست‌ می‌کنید و ‌در‌ مورد ارحام‌ ‌از‌ ‌خدا‌ پروا کنید همانا خداوند مراقب‌ شماست‌ 2 - و اموال‌ یتیمان‌ ‌را‌ ‌به‌ آنان‌ بدهید و مال‌ مرغوب‌ [‌آنها‌] ‌را‌ ‌با‌ مال‌ نامرغوب‌ [‌خود‌] عوض‌ نکنید و اموال‌ ‌آنها‌ ‌را‌ ‌با‌ اموال‌ خودتان‌ مخورید ‌که‌ ‌این‌ گناه‌ بزرگی‌ ‌است‌ 3 - و ‌اگر‌ بیم‌ ‌آن‌ دارید ‌که‌ ‌در‌ باره‌ی‌ [ازدواج‌] ‌با‌ دختران‌ یتیم‌ انصاف‌ نکنید، ‌از‌ دیگر زنان‌ ‌هر‌ چه‌ خوش‌ دارید، دو ‌ یا ‌ سه‌ و ‌ یا ‌ چهار زن‌ ‌را‌ ‌به‌ همسری‌ درآورید ‌پس‌ ‌اگر‌ بیم‌ ‌آن‌ دارید ‌که‌ عدالت‌ ‌را‌ رعایت‌ نکنید، ‌به‌ یک‌ همسر و ‌ یا ‌ ‌به‌ آنچه‌ مالک‌ آنید (کنیز) بسنده‌ کنید ‌که‌ ‌این‌ راه‌ نزدیک‌تر ‌است‌ ‌به‌ ‌این‌ ‌که‌ ستم‌ نکنید 4 - و کابین‌ بانوان‌ ‌را‌ ‌به‌ رغبت‌ تقدیمشان‌ کنید، و ‌اگر‌ ‌آنها‌ ‌با‌ رضایت‌ خاطر چیزی‌ ‌از‌ ‌آن‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌شما‌ بخشیدند ‌آن‌ ‌را‌ مباح‌ و گوارا بخورید 5 - و اموالی‌ ‌که‌ خداوند ‌آن‌ ‌را‌ وسیله قوام‌ زندگی‌ ‌شما‌ قرار داده‌ ‌است‌ ‌در‌ اختیار سفیهان‌ قرار ندهید، و ‌از‌ ‌آن‌ ‌به‌ ‌آنها‌ خوراک‌ و پوشاک‌ بدهید و ‌با‌ ‌آنها‌ نیکو سخن‌ بگویید 6 - و یتیمان‌ ‌را‌ بیازمایید ‌تا‌ آن‌گاه‌ ‌که‌ ‌به‌ سن‌ّ ازدواج‌ رسیدند، ‌پس‌ ‌اگر‌ ‌در‌ ‌آنها‌ رشد یافتید اموالشان‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌آنها‌ بدهید، و ‌آن‌ ‌را‌ ‌از‌ بیم‌ ‌آن‌ ‌که‌ مبادا بزرگ‌ شوند [و اموالشان‌ ‌را‌ ‌پس‌ بگیرند] ‌به‌ اسراف‌ و شتاب‌ نخورید ‌هر‌ ‌که‌ توانگر ‌بود‌ خویشتن‌داری‌ کند و ‌هر‌ ‌که‌ تهیدست‌ ‌بود‌ ‌در‌ حد متعارف‌ ‌از‌ ‌آن‌ بخورد و آن‌گاه‌ ‌که‌ اموالشان‌ ‌را‌ ‌به‌ ‌آنها‌ تسلیم‌ کردید ‌بر‌ ‌آنها‌ گواه‌ بگیرید، و ‌خدا‌ ‌برای‌ حسابرسی‌ کافی‌ ‌است‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️🎥 دلیل پذیرش ازدواج خدیجه(س) با پیامبر(ص) در کلام رهبر انقلاب 🌺🌺🌺🌺 برای ما چنین چیزی پیش نیامده تا بدانیم چقدر مشکل است، ایشان اولا با آن فطرت پاک سر و حقانیت قضیه را فهمید، تا پیغمبر را دید با آن حال که از حرا برگشته بود فهمید که یک حادثه مهمی اتفاق افتاده و قلب مبارکش مجذوب شد و ایمان آورد و بعد پای این ایمان ایستاد.  حالا شما ثروت را می فرمایید این یک کلمه به زبان آسان است، دادن پول کاری است کسانی که پول دارند می توانند پولی را مصرف و خرج کنند اما این که انسان از همه زندگی راحت خارج شود و همه پول را مصرف کند و همه ثروت را صرف کند کار یک ذره و دوذره نیست. 🌺🌺دهم ربیع الاول سالروز ازدواج نورانی پیامبر عظیم الشان اسلام و حضرت خدیجه سلام الله علیها بر همگان مبارک🌺🌺 @qurantehran
✅سنت پیامبر: ازدواج به موقع مقام معظم رهبری: روایت معروفی داریم که پیامبر (صلی الله علیه و آله) فرموده‌اند: نکاح سنت من است. البته این سنت آفرینش است، سنت میان انسانها و همه اقوام و ادیان است. پس چرا فرموده‌اند سنت من؟ چه اختصاصی وجود دارد؟ شاید از این جهت باشد که اسلام بر این امر تأکید بیشتری ورزیده و این تأکید در ادیان الهی دیگر کمتر است. شما ملاحظه می کنید این تأکیدی که اسلام بر ازدواج کرده در این مکاتب اجتماعی و فلسفه‌های رایج اجتماعی و سیاستهای معمولی دنیا، وجود ندارد. اسلام اصرار دارد که پسرها و دخترها در همان سنینی که برای ازدواج آماده‌اند ازدواج نمایند. ❣سالروز ازدواج پیامبر اکرم(ص) و حضرت خدیجه(س) مبارک باد.❣ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺صفحه ۷۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ 🔹هرکس بر دیگران ظلمی کند عکس العمل آن را بر روی خود و خانواده و اعقابش خواهد دید زیرا ما دو نوع در خواست از خداوند داریم: گفتاری و عملی. پس کسی که بر دیگران ظلم می کند در حقیقت آن عمل را بر خود نیز روا می دارد زیرا اگر بد باشد بر دیگران نباید انجام دهد پس اینکه بر دیگران انجام می دهد یعنی خودش این عمل را تایید می کند و از خداوند این عمل را بر خودش نیز عملا در خواست می کند. @qurantehran
مؤسسهٔ قرآن و عترت علی بن موسی الرضا(ع)
#قرائت_روزانه_قرآن_کریم 🌺صفحه ۷۸ مصحف شریف 🌸 سوره مبارکه #نساء ━═🌸━⊰🍃💔🍃⊱━🌸═━ #اندکی_تأمل 🔹هر
(بهرامپور) 7 - مردان‌ ‌را‌ ‌از‌ آنچه‌ پدر و مادر و خویشان‌ ‌به‌ جا می‌گذارند سهمی‌ ‌است‌، و ‌برای‌ زنان‌ نیز ‌از‌ آنچه‌ پدر و مادر و خویشان‌ ‌به‌ جا می‌گذارند سهمی‌ ‌است‌، چه‌ کم‌ ‌باشد‌ چه‌ زیاد، [و] ‌این‌ سهمی‌ تعیین‌ ‌شده‌ ‌است‌ 8 - و چون‌ ‌به‌ هنگام‌ تقسیم‌ ارث‌، خویشان‌ [‌غیر‌ وارث‌] و یتیمان‌ و تنگدستان‌ حضور یافتند، ‌از‌ ‌آن‌ برخوردارشان‌ سازید و ‌با‌ ‌آنها‌ ‌به‌ نیکی‌ سخن‌ گویید 9 - و کسانی‌ ‌که‌ ‌اگر‌ ‌بعد‌ ‌از‌ ‌خود‌ فرزندانی‌ ناتوان‌ ‌بر‌ جای‌ گذارند ‌بر‌ [آینده‌ی‌] آنان‌ بیم‌ دارند، باید [‌در‌ باره‌ی‌ یتیمان‌ مردم‌ نیز] بترسند، ‌پس‌ باید ‌از‌ ‌خدا‌ پروا کنند و سنجیده‌ سخن‌ بگویند 10 - بی‌گمان‌، کسانی‌ ‌که‌ اموال‌ یتیمان‌ ‌را‌ ‌به‌ ستم‌ می‌خورند جز آتشی‌ ‌در‌ شکم‌های‌ ‌خود‌ فرو نمی‌برند، و ‌به‌ زودی‌ ‌در‌ آتشی‌ افروخته‌ وارد خواهند شد 11 - ‌خدا‌ ‌شما‌ ‌را‌ ‌در‌ باره‌ی‌ فرزندانتان‌ سفارش‌ می‌کند ‌که‌ سهم‌ پسر [‌در‌ میراث‌] چون‌ سهم‌ دو دختر ‌است‌ ‌پس‌ ‌اگر‌ [وارثان‌،] دخترانی‌ بیش‌ ‌از‌ دو تن‌ باشند، دو سوم‌ میراث‌ ‌از‌ آنهاست‌ و ‌اگر‌ یک‌ دختر ‌باشد‌ نیمی‌ ‌از‌ میراث‌ ‌از‌ ‌آن‌ اوست‌ و ‌اگر‌ میت‌ ‌را‌ فرزندی‌ ‌باشد‌، پدر و مادر ‌او‌ ‌هر‌ یک‌ وارث‌ یک‌ ششم‌ مالند و ‌اگر‌ ‌او‌ ‌را‌ فرزندی‌ نباشد و [فقط] پدر و مادرش‌ وارث‌ اویند، ‌برای‌ مادرش‌ یک‌ سوم‌ مال‌ ‌است‌، و ‌اگر‌ برادرانی‌ دارد مادرش‌ یک‌ ششم‌ خواهد برد [‌این‌ تقسیم‌] ‌پس‌ ‌از‌ عمل‌ ‌به‌ وصیّت‌ ‌ یا ‌ پرداخت‌ بدهی‌ اوست‌ ‌شما‌ نمی‌دانید ‌که‌ پدران‌ ‌ یا ‌ فرزندانتان‌ کدام‌ یک‌ ‌برای‌ ‌شما‌ سودمندترند ‌این‌ حکمی‌ مقرر ‌شده‌ ‌از‌ جانب‌ ‌خدا‌ ‌است‌، [و] همانا خداوند دانای‌ حکیم‌ ‌است‌ @qurantehran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.98M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 جامعه عادل 🔸 وجود مبارك حضرت كه می‌ كند دو كار می ‌كند: یكی مهم و یكی اهم؛ وجود مبارك حضرت، وقتی كرد خداوند به وسیله او: «وَ بِهِ یمْلَأُ اللَّهُ‏ الْأَرْضَ‏ قِسْطاً وَ عَدْلاً بَعدَ مَا مُلِئَت ظُلمَاً وَ جَورَاً»؛ یعنی به وسیله حضرت جهان پر از عدل و داد می‌ شود. اما بالاتر از این و مهم‌تر از این كه مقدور همه نیست و آن این است كه جهان را پر از بكند، مگر هر كسی چیزی می ‌فهمد؟! مگر هر كسی عاقل می ‌شود؟! مگر مردم حرف هر كسی را گوش می ‌دهند؟! مگر جامعه را به این آسانی می ‌شود كرد؟ آن دستِ ولایت حضرت است به بركت ذات اقدس الهی كه «یضَعُ عَلَی رُئُوسِ العِبَادِ فَتَكمَلَ بِهِ أَحلامَهُم وَ عُقُولَهم»؛ مگر یك چیز عادی است كه همه جا پیدا شود؛ این كار را حضرت می‌كند. 🔸 اوّلین بخشی كه از قرآن نازل شد است و است و است و , ﴿اقْرَأْ وَ رَبُّكَ الْأَكْرَمُ ٭ الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ ٭ عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یعْلَمْ﴾ اول سواد است و بعد عدل. عمل را عقل رهبری می ‌كند، كار را فهم رهبری می‌ كند، قیام را آن اندیشه هدایت می ‌كند. تا جامعه نفهمد كه گناه سمّ است هر چه شما نصیحت كنید، دست از اختلاس بر نمی ‌دارد. 🔸 جهان اگر بخواهد پر از شود باید پر از بشود این اهم است، وجود مبارك حضرت این كار را می ‌كند و شما عالمان دین كه شاگردان آن حضرت هستید باید جامعه را عاقل كنید با سیره ‌تان، سنّتتان، سخنرانیتان، تدریستان، تألیفتان، مَشی متواضعانه ‌تان باید جامعه را عاقل كنید... @qurantehran