eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
528 ویدیو
429 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
⛔️ غدیر نقطه عطف رسالت، امامت و ولایت در تاریخ اسلام 2⃣1⃣ قسمت دوازدهم - بخش اول «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ مَا أُنزِلَ إِلَيْكَ مِن رَّبِّكَ وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ فَمَا بَلَّغْتَ رِسَالَتَهُ وَاللَّهُ يَعْصِمُكَ مِنَ النَّاسِ إِنَّ اللَّهَ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الْكَافِرِينَ» (مائده/۶۷) ❌ خداوند می‌فرماید «يَا أَيُّهَا الرَّسُولُ بَلِّغْ» ای رسول ابلاغ کن، بعد می‌فرماید «وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ» اگر اینکار را انجام ندهی... اینجا چرا خداوند نمی‌فرماید «وَإِن لَّمْ اَبْلِغْ» اگر ابلاغ نکنی؟ چرا می‌فرماید اگر انجام ندهی؟ «وَإِن لَّمْ تَفْعَلْ»... اینجا فعل بکار رفته، یعنی اقدام عملی... معلوم است این چیزی است که زبانی نیست، این ابلاغ باید همراه با عمل باشد، فقط خطبه خواندن و سخنرانی نیست، بلکه اعمالی هم باید باشد... سه روز توقف مردم در گرما، هوا گرم، سرهای تراشیده زیر آفتاب، عقب مانده‌ها برسند، سبقت گرفته‌ها برگردند، مردم از بس شنها داغ بودند لباسهایشان را زیر خود انداخته بودند که پایشان نسوزد، سرشان را پوشانده بودند... باید موضوع آن قدر مهم باشد که تمام زحمات انبیاء پیشین و ۲۳ سال رسالت پیامبر اسلام در گرو انجام آن است... ❌ حضرت پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله بعد نماز ظهر خطبه خواندند، خطبه غدیریه و بعد از پایان خطبه دست حضرت امیرالمؤمنین امام علی علیه السلام را تا حد امکان بالا بردند و فرمودند «من کنت مولا فهذا علی مولا»... @mqurani
📸 علامه طباطبایی: ما کاری جز خودسازی نداریم 🔰آباد کردن آخرت 💠وَ اعْمُرْ لَيْلِي بِإِيقَاظِي فِيهِ لِعِبَادَتِكَ ، وَ تَفَرُّدِي بِالتَّهَجُّدِ لَكَ ، وَ تَجَرُّدِي بِسُكُونِي إِلَيْكَ ، وَ إِنْزَالِ حَوَائِجِي بِكَ ، وَ مُنَازَلَتِي إِيَّاكَ فِي فَكَاكِ رَقَبَتِي مِنْ نَارِكَ ، وَ إِجَارَتِي مِمَا فِيهِ أَهْلُهَا مِنْ عَذَابِکَ . 🔸بار خدايا، شبم را آباد دار: به بيدار ماندنم براى عبادت تو و شب زنده ‏داريم در تنهايى براى تو و بريدن از همگان و آرامش يافتن تنها به تو و آوردن حوايج به درگاه تو و اصرار در طلب براى رهاييم از آتش جهنم و زنهار دادنم از عذابى كه گنهكاران در آن گرفتارند. 📖دعای شماره 47 ، فراز شماره 123 @mqurani
منکسر بودن در خانه خدا.mp3
3.63M
ز هر گناه به درگاهت اي خدا، توبه مباد از دل من، يک نفس جدا توبه دگر تبار دلم سبز مي شود چون دشت گرفته دامن انديشه ي مرا، توبه 🌹امیرالمؤمنین علیه‌السلام: التّوبَةُ نَدَمٌ بِالْقَلْبِ وَ اسْتِغْفارٌ بِاللِّسانِ وَ تَرْكٌ بِالْجَوارِحِ، وَ اِضمارٌ أنْ لایَعُودَ. توبه عبارت است از: پشیمانی در دل، استغفار با زبان، ترک گناه در عمل و تصمیم بر عدم ارتکاب مجدّد آن (فهرست غرر، ص ٣٩) (شاعر: غلامرضا شکوهی) @mqurani
لذت بردن را به یاد فرزندتان بدهید! لذت غذا خوردن، لذت به خواب رفتن، لذت مطالعه کردن، لذت آشپزی، لذت ورزش کردن، لذت حرف زدن، لذت دویدن، لذت بیرون رفتن، لذت خرید کردن و ... در یک کلام "لذت بردن از فعالیتهای روزمره زندگی" امروزه ما نه تنها هیچ لذتی از کارهایمان نمیبریم بلکه اجازه نمیدهیم بچه ها هم لذت ببرند! " بخور، نخور، نریز، بخون، نکن، نپر، بخواب، پول نداریم، مریضی اومده، بدبخت شدیم، خسته ام کردی و ..." @mqurani
برای نیل به اهداف یادگیری مداوم ، ما به یک تحول اساسی و جدی در روش های تدریس که مبتنی بر تعامل بین معلم و دانش آمور باشد، نیاز داریم. «کلاس درس باید مرکز تفکر باشد.» نویسندگان کتاب ارزشمند «تفکر منطقی » در فصولی ازکتاب ، به طور مبسوط به برخی از رهنمودهایی که مبنایی برای پرورش تفکر و روش حل مسئله در کلاس درس است، پرداخته اند : «آموزش روش تفکر، مهم تر از آموزش حقایق معین است … جواب صحیح نسبت به جواب غلط ارزش تربیتی بیشتری ندارد بلکه آنچه معلم پس از شنیدن جواب دانش آموز انجام می دهد ، جنبه تربیتی داشته و تعیین کننده است … واژه فکر کردن به معنای موافقت کردن نیست … اعتماد در جریان تفکر امری اساسی است، هر جا پرسش باشد خطا وجود دارد، فراگیر باید اطمینان حاصل کند که اختلاف نظرش با معلم، مسئله ساز نخواهد بود … تفکر زمانی کامل می شود که معنای دریافتی از جانب دانش آموز ، در معرض آزمایش و کنکاش قرار گیرد» @mqurani
| محمد بویه از کشور گینه : ✅ من کشیشی بودم که رویای رفتن به واتیکان داشتم اما....👆👆 @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انس هر روز با کلام محبوب حقیقی؛ به نیت توفیق عمل و تعجیل در فرج امام مهربانی ها مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه صفحه 279 قرآن @mqurani