دانشکده علوم قرآنی قم
#هدیه_ویژه_کانال #کتاب 📚 شیعه اش باشیم ✍ مؤذن 📝 داستانواره هایی از زندگی امام حسن عسکری علیه ال
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰الزامات ایفای نقش دانشگاه در تقویت قوهی عاقلهی کشور
🔻رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهها:
🔹️دانشگاه مرکز بسیار مهمی است برای تقویت قوهی عاقلهی کشور.
🔹️اساتید نقش فوقالعاده و ویژهای در تقویت این قوهی عاقله دارند.
🔹️اگر دانشگاه بخواهد این نقش را درست ایفا کند یک الزاماتی دارد:
1- درگیر شدن دانشگاه با مسائل و مشکلات کشور
۲- تربیت فرهنگی، اخلاقی و هویتی دانشجویان
۳- صیرورت و تحول دائمی در دانشگاه
@Khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
❔تا کی باید مصرفکنندهی علم دیگران باشیم؟
⚠️چرا تا گفته میشود که به علوم انسانی اسلامی فکر کنیم، بعضی میگویند آقا مگر این علم است؟
🔻رهبر انقلاب در دیدار جمعی از اساتید و نخبگان دانشگاهها:
🔹️باید رویکرد «مصرفکنندگی علم» در کشور را به رویکرد «تولید علم» تبدیل کنیم. تا کی باید مصرفکنندهی علم دیگران باشیم؟
🔹️ما ننگمان نمیآید پیش کسی که دارای علم است، شاگردی کنیم؛ اما شاگردی یک حرف است و تقلید یک حرف دیگر.
🔹️چرا تا گفته میشود که به علوم انسانی اسلامی فکر کنیم، بعضی میگویند آقا مگر این علم است؟
🔹️علوم تجربی که نتایجش قابل تجربه در آزمایشگاه است اینهمه غلط بودن یافتههایش روزبهروز دارد اثبات میشود.
🔹️آنوقت از علوم انسانی چه توقعی دارید؟
در علوم اقتصاد، فلسفه، مدیریت و علوم گوناگون انسانی چقدر حرفهای متضاد و متعارض وجود دارد.
🔹️علم، آن چیزی است که شما به آن دست پیدا کنید و از ذهنتان تراوش کند.
🔺️بله، ما مانند یک کالا که از دیگری میگیریم، از علم دیگران استفاده میکنیم اما این نمیتواند دائمی باشد. گاهی علم دیگران درست منتقل نمیشود، گاهی آن بخش خوبش را نمیدهند، گاهی علمِ نو و بهروزشده را نمیدهند که این اتفاق بارها در دورهی طاغوت افتاده است. بنابراین باید تولید علم کنیم. ۹۷/۳/۲۰
@khamenei_ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔰ماجرای مظلومنمایی نخستوزیر کودککُش رژیم اشغالگر
👈طرح جمهوری اسلامی برای فلسطین براساس دموکراسی است
🔻رهبر انقلاب، عصر امروز در دیدار جمعی از اساتید و پژوهشگران دانشگاهها:
🔹️ما الان در دنیا کشوری هستیم که بیشترین دشمن را در بین دولتهای مستکبر و قدرتهای بیارزش داریم و بیشترین طرفدار را هم در بین تودههای مردم در بسیاری از کشورها داریم.
🔹️آن مقدار که جمهوری اسلامی در خیلی از کشورها آبرومند است، از کشورهای همسایه و فراتر از همسایه، هیچ کشور دیگری این مقدار آبرومند و دارای علاقهمند و ارادتمند نیست؛ برای همین است که دشمنان خبیث و مصممی هم دارد.
🔹️حالا فرض کنید آن شمر زمان، نخستوزیر کودککُش رژیم اشغالگر میرود اروپا مظلومنمایی میکند که بله، ایران میخواهد ما را نابود کند. شمر به معنای واقعی کلمه اینها هستند؛ اینها از لحاظ ظلم و ستم سرآمد همهی ظالمان تاریخند.
🔹️آن مخاطب اروپایی هم گوش میدهد و سر تکان میدهد و نمیگوید شما الان در غزه و قدس دارید این جنایتها را میکنید.
🔹️جمهوری اسلامی در همهی مسائل منطقی عمل میکند. در بحث رژیم صهیونیستی، جمال عبدالناصر شعار میداد که یهودیها را در دریا میریزیم.
🔹️اما ما از روز اول چنین حرفهایی نزدیم. ما از روز اول یک طرحی اعلام کردیم، ما گفتیم امروز دموکراسی یک شیوهی مدرن است که همهی دنیا قبول دارند؛ گفتیم برای تعیین تکلیف کشور تاریخی فلسطین به مردم فلسطین مراجعه کنید. این طرح در سازمان ملل بهعنوان نظر جمهوری اسلامی ثبت شده است.
🔹️آنهایی که واقعاً فلسطینیاند و از ۸۰سال پیش، ۱۰۰سال پیش ساکن فلسطین بودهاند -هم مسلمان و هم یهودی و هم مسیحی- در هر جایی که هستند -چه در سرزمینهای اشغالی چه خارج از آن- از آنها نظرسنجی شود، هر چه آنها گفتند همان بشود. این نظر بدی است؟ اروپاییها این را حاضر نیستند بفهمند؟
🔺️بعد، آن کودککُشِ ظالم خبیث شمرصفت میرود مظلومنمایی میکند که ایران میخواهد چند میلیون جمعیت از ما را از بین ببرد. ۹۷/۳/۲۰
@khamenei_ir
دانشکده علوم قرآنی قم
21 توصیه مقام معظم رهبری به اساتید دانشگاه
مطرح شده در دیدارهای ماه مبارک رمضان 91 - 96
هدایت شده از انجمن گفتگوی دینی
رمضان رفت ولی کاش صفایش نرود
سحر و جوشن و قرآن و دعایش نرود
کاشکی پر شده باشد دلم از نور سحر
همره روزه و افطار ، ثوابش نرود
@askdin_com
🕊😔🕊
خداحافظ ای ربّنای غروب
خداحافظ ای رزق و روزی ِپاك
خداحافظ ای جمع ِافلاك و خاك
خداحافظ ای لحظه های سحر
خداحافظ ای ماه چشمان ِتر
خداحافظ ای بغض افطارها
خداحافظ ای ماه ِدیدارها
خداحافظ ای ختم یاسین و نور
خداحافظ ای ماه ِعشق و سرور
خداحافظ ای ماه رو راستی
خداحافظ ای بی کم و کاستی
خداحافظ ای قدر زلفت دراز
خداحافظ ای اشتیاق ِنماز
خداحافظ ای لحظه های دعا
خداحافظ ای ماه ِارض و سماء
خداحافظ ای ماه ِصبر و رضا
تو ای ماه آرامش مرتضی
خداحافظ ای گرمی آفتاب
خداحافظ ای خوابهایت ثواب
خداحافظ ای بهترین سرنوشت
تو پای مرا می کشی تا بهشت
خداحافظ ای ماه تقدیر من
سحرهای تو صبح تطهیر من
خداحافظ ای بركت سفره ها
خداحافظ ای ماه ِخوب خدا
🕊😔🕊
هدایت شده از خبرگزاری ایکنا
🌀قاری ایرانی، نفر برتر یازدهمین دوره مسابقه «مَفَازًا»
🔷شب گذشته (۲۴ خرداد) در مرحله نهایی این مسابقه، علی اصغر شعاعی از ایران با کسب ۸۴ امتیاز، برترین قاری مسابقه «إِنَّ لِلْمُتَّقِینَ مَفَازًا» لقب گرفت.
http://iqna.ir/00FcVK
👉 @iqnanews
🖊اسامی منتخبین مسابقه کتابخوانی 📚 رساله دانشجویی
🌺 کارت هدیه هفت میلیون ریالی:
مریم امیرنقوی از مراغه
🌺 کارت هدیه شش میلیون ریالی:
علی جدیدی از مشهد
🌺 کارت هدیه پنج میلیون ریالی:
فاطمه احمدی از خمین
زهرا صادقی از خمین
سیما جغتائی از سبزوار
🌺 کارت هدیه دو میلیون ریالی:
مهدیه السادات موسوی از خمین
زهرا ملک بالا از دامغان
شریف اختیاری از دامغان
زهرا کشاورزیان از دامغان
آرزو نطیف از دامغان
محسن محزون از دامغان
داود ستاریان از مراغه
خدیجه امیرنقوی از مراغه
محمد جوکار از ملایر
مهدی غیاثوند از ملایر
زهرا سادات مرتضوي از اصفهان
سیده وجیهه قاسمیان از قم
مرضیه تقی زاده از مشهد
🌺 کارت هدیه یک و نیم میلیون ریالی:
حدیثه دوستکان از بجنورد
نسرین غلامی از مشهد
🌺 کارت هدیه یک میلیون ریالی:
ليلا قصابي از اصفهان
رامین عفیفی از خوی
رباب قبادی از خوی
زینب عباس زاده از دفتر مرکزی
هانیه موحدی نیا از مشهد
اعظم قصابیان از میبد
اكرم مختاري از اصفهان
زهرا جبلي از اصفهان
زهرا سادات شيرزادي از اصفهان
فاطمه رحماني از اصفهان
زهرا یار احمدی از خرم آباد
معصومه مظاهری از خمین
یاسمن هادیان از شيراز
سمانه جلیل زاده از مراغه
مرضیه تالی طبسی از مشهد
سودابه طهماسبی از ملایر
🍃 کانال اطلاع رسانی 📢 معاونت فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم 🍃
لینک عضویت در کانال ایتا
@mf_quran_ac
معاونت فرهنگی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم برگزار می نماید.
دوره های متمرکز تربیت مربی(ویژه برادران و خواهران)
با عنایت به برگزاری موفقیت آمیز دوره های تربیت مربی قرآن کریم در دانشکده ها و استقبال دانشجویان علوم قرآنی، معاونت فرهنگی دانشگاه در نظر دارد با توجه به ظرفیت ایام فراغت تابستان نسبت به برگزاری متمرکز دورههای تربیت مربی روخوانی و روانخوانی، حفظ، ترجمه و مفاهیم و تجوید اقدام نماید.
مهلت ثبت نام : دوشبه 04/04/97
پیش نیاز:
رشته حفظ:
حداقل محفوظات 5 جزء از قرآن مجید
رشته روخوانی و روانخوانی:
تسلّط بر روخواني و روانخواني و تجوید سطح یک
رشته ترجمه و مفاهیم:
تسلط بر روان خوانی و ترجمه و مفاهيم قرآن در حد سطح يک
رشته تجوید:
تسلّط بر تجوید سطح دو قرآن كريم
نکات مهم:
1. دانشجویانی که پیش از این در برخی دورههای تربیت مربی دانشگاه یا سازمان اوقاف و امور خیریه شرکت نمودهاند، صرفاً مجاز به حضور در رشته جدید در این دوره میباشند.
2. آزمون شفاهی از پیش نیازهای یادشده، در بدو ورود به دوره به عمل خواهد آمد.
زمان و مکان و مدت:
مکان برگزاری:
دانشکده علوم قرآنی اصفهان
زمان برگزاری:
در بازه زمانی 13 مرداد تا 16 شهریور97 (زمان دقیق متعاقبا اعلام خواهد شد)
مدت برگزاری:
هر دوره به مدت یک هفته
مزایا:
ـ برگزاری دوره ها با هماهنگی مرکز ملی تربیت مربی حفظ و قرائت قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه است و هر کدام از متقاضیان تنها موظف به پرداخت ۵۰۰/۰۰۰ ریال از هزینه های برگزاری دوره هستند که به فراگیران ممتاز و برتر دوره بازگردانده خواهد شد، مابقی هزینهها (بالغ بر۲/۵۰۰/۰۰۰ ریال) بر عهده دانشگاه خواهد بود.
ـ عزیزانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند ضمن دریافت گواهینامه معتبر، برای برگزاری کلاسهای قرآنی در دانشکدهها در اولویت هستند.
جهت ثبت نام به امور فرهنگی دانشکده مراجعه فرمایید
شرح حدیث اخلاقی | ارزش علم و مذمت بخل و حسد
پایگاه اطلاعرسانی KHAMENEI.IR
بسماللهالرّحمنالرّحیم
الحمدلله ربّ العالمین
وَ أَکثَرُوا النّاسِ قِیمَةً أَکثَرُهُم عِلماً (۱)
[ارزشمندترین مردم کسی است که علم بیشتر داشته باشد]
اینجا اهمیت علم را بیان میکند؛ البته این به معنای نادیده گرفتن ارزش تقوا و عمل و این چیزها نیست؛ در فرض تساوی افراد از جهت تقوا یا از جهت عمل یا از جهات اخلاقی دیگر، آن وقت آن کسی ارزشش بالاتر است که دانش بیشتری دارد.
وَ أَقَلُّ النّاسِ قیمَةً أَقَلُّهُم عِلماً
[کمارزشترین مردم کسی است که دانش کمتر داشته باشد]
هیچ بیانی برای ارزشگذاری بر روی دانش به این وضوح و به این روشنی نیست. نظر اسلام این است. جامعهی عالِم را اسلام میپسندد. همت اسلام و احکام اسلامی و نظام اسلامی در هر دورهای بر تربیت عالمان و انسانهای عالم و دانشمند گماشته شده است.
وَ أَقَلُّ النّاسِ لَذَّةً أَلحَسُود
[از میان مردم، حسود، در زندگی از همه کمتر لذت میبرد]
از زندگی لذت نمیبرد -از لذات معمولی زندگی- به خاطر حسد؛ در درون او یک موریانهای وجود دارد که پایههای راحت و تمتع او را میپوساند و پوک میکند و خراب میکند؛ تقصیر کسی هم نیست، مربوط به خودش است. باید با حسد در درون خود مبارزه کنیم.
وَ أَقَلُّ النّاس راحَةً أَلبَخِیل
[از میان مردم، بخیل، در زندگی از همه کمتر آسایش دارد]
آن کسی که چیزی دارد و بخل میورزد، نسبت به مال خود آنچنان دلبسته است که دائم در حال نگرانی و دغدغه است، نبادا کم بشود، نبادا بخورند، نبادا ببرند، نبادا ضایع بشود، دائم، این آسایش دیگر ندارد.
۱) الامالی شیخ صدوق، صفحهی ۷۳
گزیده دیدار: شرح حدیث اخلاق | ارزش علم و مذمت بخل و حسد