eitaa logo
دانشکده علوم قرآنی قم
1.2هزار دنبال‌کننده
5.3هزار عکس
523 ویدیو
428 فایل
👈 کانال اطلاع رسانی دانشکده‌ علوم قرآنی قم 👉 ارتباط با مسئول روابط عمومی دانشکده: @mahdavi038
مشاهده در ایتا
دانلود
049.mp3
1.66M
صوت دلنشین قرآن صفحه چهل و نه #تحقیق_آموزشی #استاد_حصری @mqurani
049.mp3
539.9K
صوت دلنشین قرآن صفحه چهل و نه #ترتیل #استاد_منشاوی @mqurani
#رسم_زندگی 🔺اللَّهُمَّ إِنْ كَانَ ذَنْبِي عِنْدَكَ عَظِيماً فَعَفْوُكَ أَعْظَمُ مِنْ ذَنْبِي‏ 🔰خدايا اگر چه گناه من نزد تو بزرگ است اما عفو و بخشش تو بزرگتر از گناه من است 📙فرازی از تعقیبات مشترکه بعد از هر نماز @mqurani
S0011037.wma
5.57M
#تفسیر ⏪ آیت الله #جوادی_آملی 🌼 جلسه ٣٧ 💠 سوره مبارک حمد @mqurani
4_5922645874097259963.mp3
338K
صوت دلنشین سوره مبارکه مائده آیه89 #استاد_پرهیزگار #مقام_نهاوند @mqurani
🌹 《لَا يُؤَاخِذُكُمُ اللَّهُ بِاللَّغْوِ فِى أَيْمَنِكُمْ وَلَكِن يُؤَاخِذُكُم بِمَا عَقَّدتُّمُ الْأَيْمَنَ فَكَفَّرَتُهُ إِطْعَامُ عَشَرَةِ مَسَكِينَ مِنْ أَوْسَطِ مَا تُطْعِمُونَ أَهْلِيكُمْ أَوْ كِسْوَتُهُمْ أَوْ تَحْرِيرُ رَقَبَةٍ فَمَن لَّمْ يَجِدْ فَصِيَامُ ثَلَثَةِ أَيَّامٍ ذَ لِكَ كَفَّرَةُ أَيْمَنِكُمْ إِذَا حَلَفْتُمْ وَاحْفَظُواْ أَيْمَنَكُمْ كَذَ لِكَ يُبَيِّنُ اللَّهُ لَكُمْ ءَايَتِهِ لَعَلَّكُمْ تَشْكُرُونَ‏》{۸۹} 💠كلمه ‏ى «اوسط» را برخى به بهترین نوع غذا تفسیر كرده‏ اند. نظیر آیه‏ ى سوره‏ ى قلم كه «قال أوسطهم» یعنى بهترین و برترینشان چنین گفت.  لباس پوشاندن به محرومان كه در كفّاره‏ ى قسم است، شامل هر نوع پوشش زمستانى، تابستانى، زنانه و مردانه مى ‏شود.  👌یك آئین جهانى و همیشگى باید مقرّرات و مجازاتش قابل توسعه باشد، مثل آزادكردن برده، یا اطعام فقیر، یا پوشاندن بینوا كه هر زمان براى هر فردى در هر جا قابل عمل است.  ✨امام صادق‏ علیه السلام فرمود: بعضى بیش از ده سیر غذا مى ‏خورند و بعضى كمتر از ده سیر بنابراین حد وسط براى مقدار یك غذا را ده سیر (یك مُد) حساب كنید. @mqurani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#هدیه_ویژه_کانال خاطره پانته‌آ مهدی‌نیا، بازیگر نقش فاطمه بنت اسد(س) از حضور رهبر انقلاب در لوکیشن فیلم محمد رسول الله (ص): همه حال و هوای بازی در چنین فیلمی یک طرف روزی که حضرت آقای خامنه‌ای از پروژه بازدید کردند یک طرف، چهره و رفتار ایشان بسیار جذاب و کاریزماتیک بود... @mqurani
#در_مسیر_انتظار عَزیزٌ عَلَیَّ اَن اَری الخَلقَ وَ لا تُری💔 بر من سخت است ڪه مردم را می بینم ولی تو دیده نمیشوے..! #اللهم‌عجل‌لولیڪ‌الفرج غروب_جمعه♥️ @mqurani
#رهیافته_قرآنی #پیامبر_رحمت ♦مگ دالنا تورس مرینو تازه مسلمانی از پرو ✅اگر اخلاق همه مسلمانان مانند حضرت محمد صلی الله علیه و آله باشد، تمام مردم جهان مسلمان می شوند ☘🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺☘ 🔹در سن 19 سالگی با کمک خواهرم به کشور ژاپن رفتم. در آنجا با شوهرم آشنا شدم, او همیشه از دخترای ایرانی برایم تعریف می کرد برای من از دینش سخن گفت, که مسیحی نیست و پیامبرش حضرت محمد صلی الله علیه است و دوازده امام دارد. و من با اشتیاق گوش میدادم.... 🔸قبل از مسلمان شدنم و آمدن به ایران در سفری که به کشور ترکیه رفته بودم با دیدن زنان مسلمان, به پوشش آنها با حسرت نگاه می کردم , چون کسی با دید طمع به انها نگاه نمی کرد. در حالی که به راحتی در شهر رفت و آمد می کردند.علاقه داشتم مانند آنها پوشش داشته باشم تا خودم احساس امنیت و راحتی داشته باشم و هم رضایت خدا و همسرم را کسب کنم. اولین بار که روسری سرم کردم احساس بلوغ و بزرگی می کردم...🌹 @mqurani
#معلمی_یعنی_مهربونی ✏️اگر معلم بودم به بچه‌ها یاد می‌دادم که عاقل باشند... کاری نمی‌کردم که دلشان بخواهد همه‌ی دنیا را بگردند⏬ من به بچه‌ها یاد می‌دادم که خوشبختی را در همین نزدیکی خودشان و در چیزهایی جستجو کنند که ظاهرشان شبیه به خوشبختی نیست.✔️ @mqurani
#والدین_قرآنی کودک شما محصولِ محیطی است که در آن پرورش می‌یابد.🌸🍃🌸 اگر میخواهی گل 🌹پرورش دهی خانه را گلستان کن.💐 @mqurani
۱۷ سلام. من مربی خانمای بزرگسال هستم.خانما الآن جز ۷ در حال حفظ هستن.ولی یه مدتیه خانما خوب حفظ نمیکنن ودوره هاشون به خوبی انجام نمیدن.هر چی هم بهشون میگم انگار نه انگار.میخام بدونم چه جوری باهاشون رفتار کنم وچه برنامه ای برای بذارم که حفظ ودوره هاشون رو به خوبی انجام بدن. ممنون میشم که در این زمینه راهنماییم کنید.و بتونم شاگردهای خوبی رو در زمینه حفظ داشته باشم. 🌸🌸🌸🌸🌸🌸 سلام و درود به شما معلم بزرگوار کتاب الله که مفتخر به خادمی قرآن و قرآنیان شده اید. اگر مشکلی که فرموده اید فقط مربوط به چند نفر از شاگردان باشد مشکل فردی و چاره اش هم فردی است اما اگر همه یا اغلب شاگردان کلاس دچار این حال شده اند باید در روش های کلاسداری خود دنبال راه حل این مشکل باشید. 👈در ۱۵ برخی از علل مهم و راه حل های بی انگیزگی و خستگی از حفظ بیان شد. آن را مطالعه کنید و در صورت صدق مصادیقش در شاگردان و کلاستان، راه حل ها را بکار بگیرید. 💐اما برخی کارهایی که برای تغییر این شرایط به شما کمک خواهند کرد: ✍ از روایات اهل بیت _علیهم السلام_ درخصوص حفظ قرآن کریم و برکاتش، به تناسب در کلاستان استفاده کنید و باچند جمله صحبت پیرامون روایت انگیزه شاگردانتان را زنده کنید. 🌸امام باقر-علیه السلام- فرمودند: إنَّ حَدِیثَنا یُحْیِی القُلُوبَ. [بحارالانوار، ج۲، ص۱۴۴] به‌راستی که حدیث ما دل‌ها را زنده می‌کند. ✍ از درِ مهربانی و دلسوزی و با تشویق و ترغیب، با شاگردانتان سخن بگویید و انرژی بخش باشید. اشتباه رایج برخی مربیان در این شرایط آن است که مدام شاگردانشان را سرزنش و توبیخ میکنند و انرژی منفی القا میکنند، در حالی که این شیوه شرایط را بدتر از آنچه هست میکند. حتی تذکرات و توبیخ هایتان هم باید انگیزه ساز باشد نه انگیزه سوز! ✍ برنامه کلاس را متناسب با توانمندی و شرایط شاگردان و بر اساس اصول صحیح حفظ قرآن، تدوین کنید و برنامه جزء را به صورت مکتوب، متنوع و جذاب در اختیار شاگردانتان قرار دهید تا چشم اندازی از تکالیفشان داشته باشند. بعد از آن پیشروی بر اساس برنامه و انجام تکالیف را به صورت جدی از شاگردانتان بخواهید و هر جلسه انجام تکالیف را چک کنید و بر انجام برنامه جلسه آینده هم تأکید نمایید. ✍ در عین حفظ جایگاه استاد و شاگرد، ارتباط عاطفیتان را با شاگردانتان تقویت کنید. 🌹درس معلم ار بود زمزمه محبتی جمعه به مکتب آورد طفل گریزپای را🌹 ✍ از کارهای گروهی در کلاس استفاده کنید. تکالیف و سؤالات گروهی و مباحثه ای داشته باشید. حرکت جمعی و گروهی همیشه خوشایندتر و نتیجه بخش تر است. ✍ کلاستان را متنوع اداره کنید. مسابقه برگزار کنید. جشن پایان جزء بگیرید. شیوه های متنوع و مختلف را در پرسش بکار ببرید. از صلوات ها، شعارهای قرآنی و تواشیح ها در کلاس استفاده کنید. هربار نکته ای قرآنی از علوم قرآن، صوت و لحن، تجوید یا... در کلاس بگویید. و... ✍ خودتان حافظ مسلطی باشید و این تسلط را به صورت عملی به شاگردانتان نشان دهید که فرموده اند: کونوا دُعاةَ الناسِ بِغیرِ ألسِنَتِکُم ✍ همراه شاگردانتان در مسابقات و محافل قرآنی شرکت کنید و یا حتی خودتان برگزارکننده باشید. ✍ حتما در کنار حفظ، روی مفاهیم کار کنید. مفاهیم را خودتان در کلاس با بیان شیرین و جذاب بگویید و بعد از شاگردانتان پرسش کنید. در کلاس پرسش های مفهومی و موضوعی داشته باشید و به قرآن آموزانتان نشان دهید که گنجینه ای که اینقدر برای به دست آوردنش زحمت میکشند چقدر برایشان کاربرد دارد. ✍ با تشویق شاگردان تلاشگر، برگزاری مسابقه و... فضای رقابت سالم را در کلاس ایجاد کنید. تشویق ها هم لزوما مادی نیستند. ✍ اصول و روش های صحیح حفظ و مرور را در کلاس بیان کنید و رعایت آن ها از جانب شاگردان را بررسی کنید. میتوانید از کتاب و نیز کتاب درسنامه حفظ قرآن استفاده کنید. ✍ همراه و مشاور شاگردانتان در مسیر حفظ باشید. بهترین راه ها و تجربه ها را دراختیارشان قرار دهید. ✍ دانش و مهارت خود را در اصول کلاسداری با مطالعه و تمرین بالا ببرید. هرقدر شما و کلاستان محبوبتر و جذابتر باشید میل به حفظ و پایبندی به کار، در شاگردانتان بیشتر خواهد شد. سخن بسیار است اما به همین اندازه اکتفا میکنیم. 🌺خداوند شما و همه خادمین قرآن را در تربیت حافظانی به واقع «قرآنی» یاری بفرماید🌺‌ @mqurani